K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2015, 10:23   #41
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
jeg har lige læst herinde at målet med revalidering er at man bliver selvforsørgende. Det er jeg ikke sikker på jeg bliver. Jeg ser mere en revalidering kan gør jeg kan bibeholde min tilknytning til arbejdsmarked på sigt. og måske flere timer om ugen.

Sidst redigeret af BSR; 19-06-2015 kl. 10:23. Årsag: manglede lige en sætning
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:28   #42
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
jeg har lige læst herinde at målet med revalidering er at man bliver selvforsørgende. Det er jeg ikke sikker på jeg bliver. Jeg ser mere en revalidering kan gør jeg kan bibeholde min tilknytning til arbejdsmarked på sigt. og måske flere timer om ugen.
Det er ikke helt sandt det med at målet er at blive selvforsørgende. Som jeg skrev i en anden tråd er Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres.

Selvforsørgende betyder ikke at du selv skal tjene alle dine penge i dit job. Man er også selvforsørgende som fleksjobber ifølge ovenstående.

.....................................

Ældresagen bruger også den definition
Citat:
Der ses ikke kun på muligheder for, at kunne fungere i ordinær beskæftigelse. Hvis det ikke er muligt, er målsætningen, at borgerens arbejdsevne udvikles, så denne kan blive selvforsørgende i f.eks. et fleksjob
fra http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

Sidst redigeret af Akvamarin; 19-06-2015 kl. 10:37. Årsag: afsnit fra ældresagen
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:31   #43
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Jeg har 3 ugers sommerferie og derefter skal jeg indlægges i 4 uger og efter det har jeg 3 mdr. på arbejdet. Jeg tænker ikke at melde mig fuldtidssyg, men holde ved at komme 12.33 timer som jeg er arbejdsprøvet til og som jeg mener var det jeg blev ansat til.

jeg tror ikke det kan kaldes en arbejdsskade, min tilstand blive værre og det har været en belastning at være pligtopfyldende og det har gjort det er blevet værre hurtigere end forventet.

jeg har været ansat i snart 10 år på stedet og synes virkelig denne her fleksjob situation har lagt en skygge over ellers et rigtig godt job.

Tak igen :-) ud af det citat så betyder det at jeg kan have en chance for at komme på revalidering og opkvalificerer mig selvom det måske kun vil betyde en opgang i timer fra 12 til 20?

jeg vil se om jeg kan samle mig og skrive en ansøgning til det her i dag.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:39   #44
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Jeg har 3 ugers sommerferie og derefter skal jeg indlægges i 4 uger og efter det har jeg 3 mdr. på arbejdet. Jeg tænker ikke at melde mig fuldtidssyg, men holde ved at komme 12.33 timer som jeg er arbejdsprøvet til og som jeg mener var det jeg blev ansat til.
Hvad var resultatet af din arbejdsprøvning?
Hvis du maksimalt kunne klare 12.33 timer om ugen, så skal det være indskrevet i din sag.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:49   #45
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det er ikke helt sandt det med at målet er at blive selvforsørgende. Som jeg skrev i en anden tråd er Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres.

Selvforsørgende betyder ikke at du selv skal tjene alle dine penge i dit job. Man er også selvforsørgende som fleksjobber ifølge ovenstående.

.....................................

Ældresagen bruger også den definition

Tak! hvor er du god.. fedt du hjælper mig. jeg kan slet ikke overskue det så tusind tak.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Hvad var resultatet af din arbejdsprøvning?
Hvis du maksimalt kunne klare 12.33 timer om ugen, så skal det være indskrevet i din sag.
Jeg har læst sagen flere gange og der står jeg kan arbejde 18 timer med en hjælper i 50% af tiden og fra lægen står det vurderes jeg kan arbejde i max 12 timer

der står ikke noget med hvor meget jeg kan arbejde alene.. måske er det der den er gået galt.. jeg har aldrig haft en hjælper

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Hvad var resultatet af din arbejdsprøvning?
Hvis du maksimalt kunne klare 12.33 timer om ugen, så skal det være indskrevet i din sag.
timeantallet er beregnet således: 12,33 gange 52 uger = 641,16 delt med 40 uger da der går 12 uger fra til ferie.. (det skal dog siges jeg kun har haft 6 ugers ferie om året) og i perioder 18 timers arbejde om ugen. Men den del er ligemeget nu.

Nu gælder det remtiden og der skal jeg bare have det tydeligt anført hvor meget jeg skal arbejde og lige nu ønsker jeg at jeg kan få lov til at komme på revalidering da jeg kan se flere jobmuligheder smat en mulighed for at arbejde mere
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 11:05   #46
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Jeg har læst sagen flere gange og der står jeg kan arbejde 18 timer med en hjælper i 50% af tiden .......
Så kan de kun forlange, at du arbejder 18 timer om ugen, hvis der 50 % af tiden er én, som hjælper dig.
Blev det ikke afklaret, hvor mange timer du kan klare uden en hjælper?
Hvis nej, så forlang (skriftligt) at det bliver afklaret, hvor mange timer du, maksimalt, kan klare uden en hjælper.

Hvis dit helbred er blevet ødelagt, fordi nogen i systemet ’glemte’, at du skulle have én hjælper til rådighed for at klare 18 timer om ugen, så bør du undersøge muligheden for at få erstatning.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt

Sidst redigeret af Rebecca.And; 19-06-2015 kl. 11:11. Årsag: Tilføjelse
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 11:08   #47
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Så kan de kun forlange, at du arbejder 18 timer om ugen, hvis der 50 % af tiden er én, som hjælper dig.
Blev det ikke afklaret, hvor mange timer du kan klare uden en hjælper?
Hvis nej, så forlang (skriftligt) at det bliver afklaret, hvor mange timer du, maksimalt, kan klare uden en hjælper.
Det står igen steder, så jeg vil få det skrevet ind i min sag.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2015, 08:07   #48
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Jeg har sovet som et lille barn i nat.. Smiler det sker ikke så tit. Igår aftens faldt brikkerne på plads hos mig.

Jeg skrev til SB og bad om et møde således mit time antal bliver tydeligt indskrevet i min fleksjob aftale.

Og så skrev jeg en ansøgning til et job på 10 timer som jeg fik nys om igennem en bekendt.

Det gav mig ro og tillid til at det hele ordner sig og falde i hak.

Jeg er mere positiv omkring fremtiden idag og har læst så meget af denne uheldige oplevelse.

Note til mig selv: få ALT skrevet ned. Stå ved din ret og lad vær med at tage manglende forståelse fra andre personligt!

Håber i alle får en dejlig weekend
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2015, 10:29   #49
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Lige den med at de oprindelige 12,33 timer omregnet til 18 timer ved 40 uger ER helt normalt i den jobtype.

Hvad der så undre mig, er at du overhovedet blev ansat under de betingelser.
Du ligger i gammel ordning med 12,33 time/ 2/3 dels refusion nøjagtigt på grænsen for, hvornår du bliver en underskudsforretning. Og det ændre 18 timer/ 40 uger intet på.

Det andet spørgsmål om 18 timer med 50 % hjælp spøger lidt ??? Spørgsmålet er så hvem der betaler for de 50 %. For udover de sædvanlige 2/3 dels refusion, så KAN der være aftalt at skolen betales for den udgift. Det vi kalder Mentorordningen.
Og har der aldrig været en sådan aftale om Mentor, så har det fleksjob fra starten været en grim underskudsforretning for skolen.
Det kan næsten kun forklares med at det er en kommuneskole, hvor man ser stort på det. Fordi udgiften til dig og til skolen kommer fra een og samme kasse. (omvendt kassetænkning)
Så jeg ville nok starte med at spørge ind til de oprindelige 18 timer / 50 % hjælp.. Eller undersøge om du kan komme under Mentorordningen i det nuværende job.


Mht. revalidering, så tror jeg ikke at du skal glæde dig for tidligt.
Dels fordi dit helbred tilsynladene er forværret i forhold til tidligere.
Dels fordi den nye ordning modsat tidligere, ikke længere sætter den nævnte 12,33 timers grænse.. For nu bliver man jo ikke længere underskud, for færre timer.

Så man vil ret sikkert se på økonomien i en revalidering, kontra din jobmulighed i et fleksjob ny ordning. På færre timer.


Mht. det nye job du har i kikkerten, så skal du passe lidt på. HVIS det stadig er på en skole med mange lukkedage pr. år. Det er lidt af et problem under ny ordning. Det er nødvendigt, at der laves en "lokumsaftale" der gør at du kan lønnes udover de normalt 5 - 6 ugers ferie/lukkedage pr. år.

Hvis du bliver opsagt/ fyret så bliver din nuværende/ tilgodehavende "løn under ferie" normalt omregnet til feriepenge/feriedage.. Og så vil du sikkert kun stå med feriepenge til 5 eller 6 uger. Og er der i et nyt job fx. 10 ugers ferie/lukkedage, så kan der ikke udbetales fleksløntilskud for differencen.. KUN evt kontanthjælp.. Det ER fastslået i en dom fra ankestyrelsen.

Sidst redigeret af mik16; 20-06-2015 kl. 10:50.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 17:53   #50
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Lige den med at de oprindelige 12,33 timer omregnet til 18 timer ved 40 uger ER helt normalt i den jobtype.

Hvad der så undre mig, er at du overhovedet blev ansat under de betingelser.
Du ligger i gammel ordning med 12,33 time/ 2/3 dels refusion nøjagtigt på grænsen for, hvornår du bliver en underskudsforretning. Og det ændre 18 timer/ 40 uger intet på.

Det andet spørgsmål om 18 timer med 50 % hjælp spøger lidt ??? Spørgsmålet er så hvem der betaler for de 50 %. For udover de sædvanlige 2/3 dels refusion, så KAN der være aftalt at skolen betales for den udgift. Det vi kalder Mentorordningen.
Og har der aldrig været en sådan aftale om Mentor, så har det fleksjob fra starten været en grim underskudsforretning for skolen.
Det kan næsten kun forklares med at det er en kommuneskole, hvor man ser stort på det. Fordi udgiften til dig og til skolen kommer fra een og samme kasse. (omvendt kassetænkning)
Så jeg ville nok starte med at spørge ind til de oprindelige 18 timer / 50 % hjælp.. Eller undersøge om du kan komme under Mentorordningen i det nuværende job.


Mht. revalidering, så tror jeg ikke at du skal glæde dig for tidligt.
Dels fordi dit helbred tilsynladene er forværret i forhold til tidligere.
Dels fordi den nye ordning modsat tidligere, ikke længere sætter den nævnte 12,33 timers grænse.. For nu bliver man jo ikke længere underskud, for færre timer.

Så man vil ret sikkert se på økonomien i en revalidering, kontra din jobmulighed i et fleksjob ny ordning. På færre timer.


Mht. det nye job du har i kikkerten, så skal du passe lidt på. HVIS det stadig er på en skole med mange lukkedage pr. år. Det er lidt af et problem under ny ordning. Det er nødvendigt, at der laves en "lokumsaftale" der gør at du kan lønnes udover de normalt 5 - 6 ugers ferie/lukkedage pr. år.

Hvis du bliver opsagt/ fyret så bliver din nuværende/ tilgodehavende "løn under ferie" normalt omregnet til feriepenge/feriedage.. Og så vil du sikkert kun stå med feriepenge til 5 eller 6 uger. Og er der i et nyt job fx. 10 ugers ferie/lukkedage, så kan der ikke udbetales fleksløntilskud for differencen.. KUN evt kontanthjælp.. Det ER fastslået i en dom fra ankestyrelsen.

Tak mik16 det var en privat skole jeg var på.

Revalidering har jeg droppet, men spørgsmålet er nu om jeg kan slå til hvis jeg får et fleksjob tilbudt på 10 timer ? (En bekendt er skoleleder og kan muligvis bruge mig 10 timer)?. Eller om jeg kun 'må' tage job på 12,33 jeg ved godt det vil give mig mindre i løn, men for mig er det meget vigtigt at være i arbejde.

Jeg forstår ikke hvad du mener med en lokumsaftale hvis jeg blir ansat på en skole - hvilket er meget sandsynligt da jeg er lærer. Hvad skal jeg være opmærksom på så jeg ikke kommer ud i 18 timer igen?

Jeg har været i dialog med kommune i dag. De var ikke særlig klare i deres svar og jeg faktisk ret forvirret lige nu. Jeg er i tvivl om hvordan det i min kontakt bliver tydeligt hvor meget jeg arbejder - altså hvor mange timer.
Det lykkes mig ikke at få et tie antal da jeg ringede i dag.. Så det med 50% og 18 timer og de 12.33 timer er stadig ikke tydeligt... Det værste er at jeg har en jobsamtale i næste uge og min ven som måske kan bruge mig, og jeg kan ikke til nogen gi et korrekt tineantal.. Det stresser mig.

Tak for dit syn på min ansættelses, jeg har været ansat på almindelig vilkår i 6 år samme sted så måske derfor valgte de beholde mig da jeg blev syg(?)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer, for et flexjob. tjalfe77 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2012 16:40
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension