K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 22:30   #41
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
For ******* jeg bliver helt forvirret i hovedet, jeg har kun forholdt mig til retssikkerhedsloven §4 omkring en saglig/faglig behandling af ens sag.

Men det er jo osse fordi jeg ved at i den sidste måned af min afprøvning, havde den private aktør og min sb mange telefon samtaler omkring at underkende den.

Derfor tog jeg min mentor med til møde på kommunen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 22:34   #42
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis. Takker.

Findes der en lov og § på dette?
Bekendtgørelsen_
https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=31034

Selve vejledningen:
http://www.ladk.dk/jura/Blandet/beke...eskrivelse.htm

Selve arbejdsguiden:
http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...eksydelse.ashx
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 22:45   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Takker, jeg har gemt den og læser den på et andet tidspunkt, om lidt kalder dynen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 22:54   #44
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lægger lige linket til retsinformation ang vejledningen i indlæg nr #42

https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=29554

Her kommer der lige noget fra Vejledning om førtidspension fra 1. januar 2003 om restituering og helhedssynet..

Citat:
Ressourcer

9. Arbejdsevnebegrebet fokuserer på en borgers muligheder for aktuelt eller i fremtiden at blive i stand til at udføre arbejdsmæssig beskæftigelse. Det afgørende er, hvad en person kan - eller kan bringes til at kunne - vurderet i forhold til enhver form for arbejde på arbejdsmarkedet. Der skal derfor ikke alene ses på eventuelle tidligere erhverv, eller på personens ønsker til et bestemt erhverv men derimod bredt på nuværende og fremtidige beskæftigelsesmuligheder.

Da der er tale om en meget bred arbejdsmarkedsorienteret tilgang, følger det også, at der i helhedsvurderingen af borgerens situation skal ses bredt på de forskellige arbejdsmarkedsrettede ressourcer, en borger måtte have, se punkt 22 for gennemgangen af ressourceprofilen.

Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet.

Borgere, der er i stand til at varetage et job eller fleksjob, men som på grund af restitueringsbehovet og deres nedsatte funktionsevne ikke magter at klare visse opgaver i hjemmet, vil, såfremt de opfylder betingelserne, kunne få hjælp efter servicelovens regler om personlig og praktisk hjælp. Hvis der er tale om personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, vil der eventuelt kunne ydes dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse efter servicelovens § 84.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19705
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 22:57   #45
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lige præcis web! Og det er der en del af sagsbehandlerne der glemmer... De var der nok ikke den dag der var undervisning i det
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 23:01   #46
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Tusind tak for svar.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 08:17   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sikke en kamp du har med den kommune og din sag Jasch. Jeg kan sagtens forstå at du har "videre givet" din sag, den arbejdsprøvning må også have taget hårdt på dig.

Jeg tager hatten af for at du har holdt ud i 3 mdr., med kun 5 fraværs dage, jeg fatter ikke lige hvad din sagsbehandler og teamleder havde forventet når man er syg og skal i arbejdsprøvning. De lyder meget ubehagelige, prøv såvidt muligt at lade din repræsentant fører ordet og stille spørgsmålene på det kommende møde, mere så det ikke bliver mund-hakkeri mellem jer 3 alene.

Flot at du holder ud, du har i det mindste overstået din arbejdsprøvning, jeg er sikker på at du ikke skal ud igen, den du har udført allerede bør være retvisende nok.

__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:20   #48
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Nu skal i læse, hvad en jobcenters jurist skrev til mig, som svar på min klage vedr. en arbejdsprøvning som ifølge kommunens egen lægekonsulent, har varæt kontraindiceret.

“…..Det skal bemærkes, at jobcenter er klar over, at vi i opstillingen til sygeopfølgningsplanen lægger mere vægt på nogle socialfaglige vurderinger end psykiatrisk speciallægeerklæring og udtalelse fra jobcenters psykiatrisk lægekonsulent…”

Er det ikke en bande forbryder som sider på disse jobcentre.

p.t. jeg fik medhold hos BAN i, at den jobcenters vurdering var, tja......
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:23   #49
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Nu skal i læse, hvad en jobcenters jurist skrev til mig, som svar på min klage vedr. en arbejdsprøvning som ifølge kommunens egen lægekonsulent, har varæt kontraindiceret.

“…..Det skal bemærkes, at jobcenter er klar over, at vi i opstillingen til sygeopfølgningsplanen lægger mere vægt på nogle socialfaglige vurderinger end psykiatrisk speciallægeerklæring og udtalelse fra jobcenters psykiatrisk lægekonsulent…”

Er det ikke en bande forbryder som sider på disse jobcentre.

p.t. jeg fik medhold hos BAN i, at den jobcenters vurdering var, tja......
De er jo latterlige....

Det er taget ud af kontekst, de må jo have forklaret HVORFOR de lægger mere vægt på det ene fremfor det andet?

Ok, du fik medhold i BAN, men hvad skrev BAN mere præcist.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:36   #50
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De er jo latterlige....

Det er taget ud af kontekst, de må jo have forklaret HVORFOR de lægger mere vægt på det ene fremfor det andet?

Ok, du fik medhold i BAN, men hvad skrev BAN mere præcist.
Fordi de trådede ikke på at jeg var/er syg. De påstod på skrift, at både overlæge i psykiatri og andre læger samt lægekonsulenten har taget fejl.
De kunne ikke fatte, at jeg kunne formulere mig på en vis plan og forsvare min sag som jeg har gjordt det.
De har sent til overlæge i psykiatri alt min korrespondance med mine klager for, at dokumentere sin påstand.

BAN har ikke været enig i jobcenters vurdering og tog både speciallægeerklæring og lægekonsulentens vurderinger til efterretning.

Jeg orker engang at citere ham juristen, hvordan han har nærmest svinet mig til på 3 sider i sit svar på min klage.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension