K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 21:18   #41
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ej altså !! Kan det mon skyldes, at de er ved at undersøge, om du havde adresse der eller sådan noget??? Men for mig lyder det jo underligt, for kommunens system er altid opdateret med nyeste adresser jo... Så de HAR sendt til den rigtige adresse. Det må da være PostDanmarks fejl, eller rettere en postbuds fejl, en menneskelig fejl af dem, som ikke burde ske, og som så er gået ud over dig! Grrrr....

Jeg håber ikke, der var et andet navn på den postkasse på det tidspunkt?? hmmm

Det er altså rigtig øv... Når de 4 uger er ved at være gået, synes jeg du skal ringe og ringe til dem og få dem til at nå de 4 uger til at få afgjort deres sag.
Der Var mit navn på postkassen, ved jeg nu..synes virkelig at det er utroligt at jeg skal bøde på denne måde, altså minus penge! Min sagsbehandler sagde jo også i tlf. at han egentlig ikke havde noget formål med den indkaldelse, hvorfor skal det så tage så lang tid uanset hvad PD siger?? Føler unægteligt at jeg bliver straffet for noget jeg ikke har gjort.

Mine venner og børn er heldigvis søde og giver mig lidt så jeg kan overleve. Iøvrigt forstår jeg ikke denne regel om at man kommer på Kh efter sygedagpenge, når jeg søger på KH og sanktioner, står der jo en masse om at være til rådighed og ledighed. Jeg er syg, for f.........og har ikke nogen skyld i dette her. Er træt ked, gal og frustreret, kan ikke engang købe en gang oksekød som man jo kan få meget ud af. Nej fordi de ikke har læst min sag)SB) og sender indkaldelse unødigt....som JEG så må bøde for nu..
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 22:39   #42
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
min mor er ved at dø

og jeg har stadig ikke fået mine penge. Ringede til kommunen idag og de siger at de afventer svar fra PD, jeg græd og sagde som det var, at jeg faktisk ikke engang har råd til at besøge hende eller købe en blomst...jeg synes jeg er hårdt ramt p.t. min mor har fået en hjerneblødning natten til igår og det er et spørgsmål om tid...sorry har bare lidt ondt af mig selv ligenu. Heldigvis har jeg nogle gode brødre, der tager sig af det hele og kører mig derop, men hold da op jeg hader at skulle tigge og bede om hjælp.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 22:13   #43
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Søde Linuzmor... Føler virkelig med dig... Kan du ikke skrive en kort klage til borgmesteren? F.eks. med den her udkast:

Til borgmester:

Klage over manglende ydelse

Jeg fik stoppet kontanthjælp, da jeg ikke mødte op i jobcentret. Problemet var, at brevet aldrig nåede frem til mig på min adresse. Jobcentret har informeret mig, om at brevet var kommet retur til jobcentret. Jeg har stadig ingen ydelse fået siden da. Det kan ikke være rigtigt, at det skal tage dem ca. 4 uger om at afgøre sådan en sag, da jeg har klaget over stoppet af ydelsen. Det er ikke min skyld, at brevet er kommet retur til jobcentret. Det betyder jo, at jeg ikke har sagt, at jeg ikke ville samarbejde med dem. At leve uden ydelse er forfærdeligt. Man kan jo ikke bare ligefrem leve uden penge.... Vil du som borgmester ikke godt sørge for at få jobcentret til at hastebehandle min sag ????


Jeg har kigget på kommunens hjemmeside. Du kan sende det til den her adresse:
[email protected]
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 14:53   #44
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Søde Linuzmor... Føler virkelig med dig... Kan du ikke skrive en kort klage til borgmesteren? F.eks. med den her udkast:

Til borgmester:

Klage over manglende ydelse

Jeg fik stoppet kontanthjælp, da jeg ikke mødte op i jobcentret. Problemet var, at brevet aldrig nåede frem til mig på min adresse. Jobcentret har informeret mig, om at brevet var kommet retur til jobcentret. Jeg har stadig ingen ydelse fået siden da. Det kan ikke være rigtigt, at det skal tage dem ca. 4 uger om at afgøre sådan en sag, da jeg har klaget over stoppet af ydelsen. Det er ikke min skyld, at brevet er kommet retur til jobcentret. Det betyder jo, at jeg ikke har sagt, at jeg ikke ville samarbejde med dem. At leve uden ydelse er forfærdeligt. Man kan jo ikke bare ligefrem leve uden penge.... Vil du som borgmester ikke godt sørge for at få jobcentret til at hastebehandle min sag ????


Jeg har kigget på kommunens hjemmeside. Du kan sende det til den her adresse:
[email protected]
Tak Culs. Min mor døde i Torsdags efter to dage i koma, det er helt forfærdeligt for mig ligenu, jeg er jo dybt ulykkelig og kan ikke rumme andet. Samtidig kommer det jo til at koste noget og jeg får jo så min kontanthjælp(8000) imorgen, fordi jeg bor hos en veninde, ingen boligstøtte og §34 er også væk.
Det har ikke været en særlig god måned for mig det her. Jeg har levet af venner og familiens velvilje, men det er dybt ydmygende at skulle spørge dem om hjælp til en billet til feks sygehuset, blomster til min mor, mad og andre ting. Jeg har før skrevet til borgmesteren og hun svarer tilbage at hun godt kan forstå men at hun henholder til kommunens rettigheder og love at hun iøvrigt ønsker det vil gå godt i min sag!!

Modtog igå brev fra dem om at de havde yderligere 4 uger fra den 26.08.2001 til at revurderer sagen. Jeg har gjort alt, ringet og grædt, skrevet og skrevet, men de henholder sig bare til at en sag tager den tid den gør iflg. § dit og dat.

Ved faktisk ikke hvad jeg mere kan gøre??
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 15:33   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Øv, hvor er det uretførdigt.

Håber virkelig din situation, snart ændre sig, så du også kan få ro til din sorg.

Held og lykke med det hele.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 21:54   #46
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Søde Linuzmor... Føler virkelig med dig... Kan du ikke skrive en kort klage til borgmesteren? F.eks. med den her udkast:

Til borgmester:

Klage over manglende ydelse

Jeg fik stoppet kontanthjælp, da jeg ikke mødte op i jobcentret. Problemet var, at brevet aldrig nåede frem til mig på min adresse. Jobcentret har informeret mig, om at brevet var kommet retur til jobcentret. Jeg har stadig ingen ydelse fået siden da. Det kan ikke være rigtigt, at det skal tage dem ca. 4 uger om at afgøre sådan en sag, da jeg har klaget over stoppet af ydelsen. Det er ikke min skyld, at brevet er kommet retur til jobcentret. Det betyder jo, at jeg ikke har sagt, at jeg ikke ville samarbejde med dem. At leve uden ydelse er forfærdeligt. Man kan jo ikke bare ligefrem leve uden penge.... Vil du som borgmester ikke godt sørge for at få jobcentret til at hastebehandle min sag ????


Jeg har kigget på kommunens hjemmeside. Du kan sende det til den her adresse:
[email protected]
Curls, jeg har sendt brev til borgmestern udfra dit udkast! Har stadig ikke modtaget mine penge og har modtaget et brev fra dem om at de har yderligere 4 uger fra den 26.august!? Har det rigtig skidt, bærer sorg over min mor og har absolut ingen penge. Tænker at livet altså ikke er så ligetil mere
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 07:56   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan jeg simpelhen ikke forstå, at de ydereligere skal have 4 uger.

Forhåbentlig har du fået noget skriftlig med henvisning til lov, for jeg tvivler da på at det er lovligt.

Når du har overskud, burde du gå til pressen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 11:17   #48
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Linuzmor.
Min mor døde sidste år, jeg kan ikke komme over det.
Fik brev fra kommunen i går, læst det først i dag. Jeg fik min førtidspension men har ingen glæde ved det. Fire års kamp er nu slut, men jeg føler mig mere død end livende.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:21   #49
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Øv, hvor er det uretførdigt.

Håber virkelig din situation, snart ændre sig, så du også kan få ro til din sorg.

Held og lykke med det hele.

VH Popiae
Har det helt på samme måde som dig Popiae.

Linuzmor, du klagede jo over det FØR den der dato... De kan da ikke bare vælge en dato og begynde at behandle sagen derfra... Det er noget møg..
Hvis de har forlænget klagesagen, så skulle der være en meget meget god begrundelse. Det tror jeg da ikke på, at de skulle have det her.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 18:25   #50
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Har det helt på samme måde som dig Popiae.

Linuzmor, du klagede jo over det FØR den der dato... De kan da ikke bare vælge en dato og begynde at behandle sagen derfra... Det er noget møg..
Hvis de har forlænget klagesagen, så skulle der være en meget meget god begrundelse. Det tror jeg da ikke på, at de skulle have det her.
Jeps, klagede den 29.07.2010 og så citerer jeg lige deres brev til mig dateret den 26.08.2010:

"du har den 29.juli klaget over afgørelse om fradrag i kontanthjælpen, truffet af Gladsaxe kommune den 16.juli 2010.
Da fristen for kommunens behandling af sagen af klagen er den 26.august 2010, skal det hermed meddeles, at sagen først forventes færdigbehandlet inden for 4 uger fra denne dato."

Intet andet, ingen henvisning til nogen love, men jeg mener bestemt også det er ulovligt dette her.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lukning af depweb @PerChr Dit og Dat 6 26-11-2013 01:22
lukning af sygedagpenge spardame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 13-10-2013 21:54
CEPOS truet af lukning - seks grunde til at bevare deres statsstøtte buster Politik og Samfund 5 06-12-2011 22:09
Ulovlig Lukning af Kontant-hjælp? 5610sicko Skal kommuner ikke overholde loven? 13 29-07-2010 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension