K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2014, 14:16   #41
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
De kan komme som lyn fra en klar Himmel der er ingen forvarsler desværre. Men har da fundet ud af at kulde påvirker mine smerter helt enormt .

Jeg bor desværre 200 km væk fra min nærmeste familie og alle mine venner her arbejder så det er desværre ikke en mulighed.

Hader i forvejen at være til ulejligelse så ved ikke hvodan jeg skulle få over mine læber at bede fysioterapeuterne om at køre mig frem og tilbage .. De. Har et stramt program med fuld booket kalender så ved ikke hvordan det skulle presses ind i deres .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 22:19   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg ligger lige nu i mit praktiksted med tårene haglende ud af hovedet . Har en voldsom jagende smerte i anklen og op gennem benet. Kan ikke spise min morfin for så kan jeg ikke køre hjem og kan ikke køre hjem for smerter. Hvad dælen gør jeg :'(
Du skal sørge for, at din kontaktperson på stedet ser dig når du har det så skidt.
Jeg ved godt, at det kan være grænseoverskridende, men for at få et realistisk billede af din formåen er det nødvendigt.

Hvis du er åben omkring dine problemer, så er det jo også muligt, at det går op for dem, at det bare ikke hænger sammen, at du selv skal køre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Så er jeg kommet hjem . Et smut forbi lægen som gjorde opmærksom på at jeg skulle sige til dem at hvis de ting ikke var i orden på min praktikplads kunne jeg ikke deltage .
Det var godt du kom en tur omkring din læge, så behøver jeg ikke, at opfordre dig til det.

Så vidt jeg husker har du på skrift, fra en læge, at du skal have en god stol og et hæve-/sænke-bord (og vi må jo formode, at lægen mener en stol der er god for dig), ergo må dette være at betragte som et skånehensyn, som skal respekteres.

Du kan gøre det, at du møder til tiden om morgenen, og når du så har konstateret, at der stadig ikke er kommet en stol, som lever op til kravene, så henvender du dig til din kontaktperson på stedet og gør opmærksom på, at dit skånehensyn stadig ikke er respekteret.

Og så kan du jo spørge, om de ønsker, at du skal blive på stedet eller om det er i orden, at du tager hjem.
Hvis de ønsker, at du bliver på stedet, så læg dig på briksen.

På den måde er du ikke usamarbejdsvillig, men forlanger blot, at dine skånehensyn bliver respekteret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 22:38   #43
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusinde tak for svaret . Jeg møder troligt hver dag og jeg er rigtig glad for at være på arbejdsmarkedet selvom det desværre er begrænset hvor længe jeg desværre har muligheden for at være der.
Min sagsbehandler har skrevet til mig at jeg skal køre hjem inden jeg får det uudholdeligt dårligt ... Ja bare det var så nemt ... Jeg kan jo ikke vide hvornår det kommer.


Jeg er som sagt tidligere blevet for længst i 39 uger med henblik på at afklare min arbejdsevne. Men jeg er stadigmi tvivl om hvad der så sker efterfølgende. Må sige at min sagsbehandler virkelig virker oprigtig interesseret i at få må afklaret hurtigt og uden så store hensyn til mine skånebehov som jeg kunne ønske. Der står i min praktikkontrakt at jeg har skånehensyn som Eks. At ligge mig ved behov.

Dem der ejer stedet hvor jeg er så tydeligt hvor ondt jeg havde . Jeg havde lagt mig ind for mig selv i et behandlingsrum men han kom ind da tårerne væltede ud af hovedet på mig for der kom en patient som han skulle bruge rummet til. Inden jeg kørte mod lægen skrev jeg et lille brev til dem at jeg var / er så ked at af jeg ikke kan hjælpe dem så meget på den måde jeg gerne vil .

Det er både ydmygende og vildt frusterende at skulle erkende og de møgsmerter skal bestemme over mig ....


Er der nogen af jer herinde som har en ide til hvordan jeg får min sagsbehandler til at besvare mine spørgsmål. Hun har selv skrevet til mig idag . At jeg er i praktikken for at finde ud af hvor meget jeg kan arbejde og at det ikke giveren reel billede når jeg kommer på arbejdet selvom jeg har ondt. Jeg var så hurtig at skrive tilbage at som hun selv skriver er jeg der for at få et reelt billede af min arbejdsevne så jeg står uforstående overfor hvorfor stol og hæve sænkebord ikke er tilstede for at optimere og,tage hensyn til mine skånebehov. Men den har hun ikke svaret på . I den samme mail har jeg spurgt ind til hvordan jeg skal forholde mig i forhold til kørsel når hun har afvist telefonisk at der er nogen former for hjælp at hente . Hvordan jeg så gør det i de dage hvor jeg er nød til at tage en hurtigvirkende pille for at tage toppen af smerterne . Men det har hun ikke besvaret heller . Mit spørgsmål er om jeg skal sende det til de andre i afdelingen også så jeg er sikker på at de går ind til hende med det. Jeg ved at det er sendt til den rigtige mail adresse for besvarede til den hun har sendt fra.

Hvad er jeres råd ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 23:17   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Tusinde tak for svaret . Jeg møder troligt hver dag og jeg er rigtig glad for at være på arbejdsmarkedet selvom det desværre er begrænset hvor længe jeg desværre har muligheden for at være der.
Min sagsbehandler har skrevet til mig at jeg skal køre hjem inden jeg får det uudholdeligt dårligt ... Ja bare det var så nemt ... Jeg kan jo ikke vide hvornår det kommer.
Hvis du har skrevet dagbog, som vi anbefaler, så prøv at se tilbage i den, om der er et mønster.

Hvis du f.eks. har erfaring med, at det går galt når du har arbejdet i halvanden time, så skal du ikke vente på, at det går galt, men simpelthen stoppe efter en time.
Og så se hvordan det går på den måde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Dem der ejer stedet hvor jeg er så tydeligt hvor ondt jeg havde . Jeg havde lagt mig ind for mig selv i et behandlingsrum men han kom ind da tårerne væltede ud af hovedet på mig for der kom en patient som han skulle bruge rummet til.
Hmmm, jeg sidder nu og tænker på, om du ved, om det forventes, at dem, der ejer stedet, skriver noget om hvordan det fungerer.

Ellers er det jo meget vigtigt, at du får skrevet alt ned i din dagbog, og sender det til sb.
Ellers får sb det jo ikke at vide, og så er der en risiko for, at du udelukkende vurderers på dit fremmøde, og ikke på hvordan det har fungeret mens du var der. [/QUOTE]
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 00:24   #45
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jobkonsulenten kommer ca .hver 14 dag og spørger os om sådan nogen ting på et skema . Hvor dygtig jeg er til forskellige ting. Hvor godt jeg gør forskellige ting hvormeget jeg har hvilet og sådan .. Er det sådan slags du tænker på ? Jeg går været oppe på 2 timer men er nu sat ned til 1,5 . Det var min sagsbehandler der synes jeg skulle sætte det ned. Jeg går fundet ud af at mine smerter bliver voldsomme af kulde . . Men ellers er der ikke noget jeg kan pege på som frembringer dem hurtig . Så betaler jeg mere regningen om aften og natten ... Så hvad det er der gør det i løbet af dagen ved jeg ikke ... Dehar lige haft en periode med influenza hvor jeg nærmest lå en hel uge .. Da havde jeg kun en dag d så vilde smerter. Men jeg skal love for det kom retur da jeg kom op og igang igen.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 08:36   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Men ellers er der ikke noget jeg kan pege på som frembringer dem hurtig . Så betaler jeg mere regningen om aften og natten ... Så hvad det er der gør det i løbet af dagen ved jeg ikke ...
Hvis dine problemer aften og nat er øget efter du er startet i arb.prøvning, så går du for hårdt til den.
Det er netop derfor man bør skrive dagbog for hele døgnet, så man kan se sammenhængen.

Din arb.prøvning skal gerne vise hvad du vil kunne klare i et evt. (fleks)job, som ikke er tidsbegrænset og derfor er det så vigtigt, at du ikke giver for meget af dig selv.

Hvis du ikke sover ordentligt om natten er du jo ikke rigtig frisk om dagen, det er en nedadgående spiral.


Jeg har ikke nerveskader som du, men jeg har en skade i lænden, som (selvfølgelig) giver nogle smerter, og hvis jeg overanstrenger ryggen gennem længere tid (f.eks. i en arb.prøvning) så får jeg føleforstyrrelser i fødderne.
Jeg har efterhånden fundet ud af nogle helt specifikke ting, som påvirker min ryg negativt, men ofte handler det simpelthen om, at jeg har været for meget "på benene".

Derudover er det mit klare indtryk, at når man er i en arb.prøvning, så er man under et vist pres, man slapper ikke rigtigt af, og dette påvirker også hele kroppen.


Har du indtryk af, at jobkonsulenten får detaljerne med, omkring hvordan du har det i arb.prøvningen?

Jeg vil anbefale, at du sender din dagbog til både sb og jobkonsulent.
Kun ved at læse din dagbog, for både dag og nat, vil de kunne se sammenhængen.

Jo mere du presser dig selv, jo længere tid vil det tage for dig, at restituere.

Husk nu, du skal kun vise hvor meget du kan klare at arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 10:05   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke får svar, på spørgsmålene, må du videresende den til først job-center chef, dernæst højere op, indtil du får svar.

Og du burde dels få hjælpemidler, dels kørsel(LAB §82 stk4).

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 11:49   #48
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det tror jeg også det der er mit problem. Jeg oppe for mange timer i stræk . Jeg er jo igang fra 6.30 og inden jeg har fri fra praktikken har jeg været igang i 4,5 time . Men det er jo forfærdeligt at tænke på hvor lidt effektiv man kan tillade sig at være inden kroppen reagere så voldsomt .

Et eller andet sted er det jo fordi jeg så gerne vil føle mig så om del af flokken, være brugelig og gøre tingene godt at jeg piner mig selv . Min veninde som er psykolog sagde til mig at jeg skal lære at lytte til kroppen i stedet for til hovedet .

Jeg må sige at et er at jeg har så mange smerter fysisk . Men det værste for mig er faktisk at jeg ikke kan være normal og leve på den måde jeg gerne vil . Jeg er en pige der altid har haft mange jern i ilden. Og gerne vil nå en masse .. Men nu er jeg dælme skudt tilbage og alting tager bare såååå lang tid .det er svært .
Og hvor er det rart at du sætter de ord på jeg lige mangler i nit hoved . Nemlig i en arbejdsprøvning slapper man ikke af på samme måde . Man eller jeg vil jo gerne gøre det så godt . Både overfor mig selv og for patienterne . Står der en borger som har behov for hjælp .ignorere jeg mig selv og hjælper denne istedet for. Det ved jeg godt man ikke skal . Man skal hjælpe sig selv førend man hjælper andre men mit hjerte løber af med mig når der står en ældre eller et barn som jeg kan se har brug for hjælp.
Jobkonsulentens siger at det skal jeg lære ikke at gøre. Men ærligt talt det lærer jeg aldrig. Min empati og medfølelse for andre mennesker er så stor at jeg gerne tilsidesætter mine egne behov men det får jeg så at føle efterfølgende .

Psykisk har jeg det så dejligt med at være noget for andre , at hjælpe hvor jeg kan men fysisk er det noget helt andet .


Hvor er det godt skrevet ! At jeg skal ikke skal vise hvormeget smerte jeg kan klare men hvormeget jeg kan arbejde . Den røg altså lige ind på et meget brugbart sted her . Jeg har hele tiden efterspurgt ved sagsbehandlerne og jobkonsulentens hvor meget jeg skal presse mig selv . Har jo i forvejen konstante smerter . Der er ikke et sekund på dagen hvor det er væk . Men det svinger i vildsomhedsgrad .

Jeg tror godt at min sagsbehandler ved at det påvirker mig for jeg er jo i tæt telefonisk kontakt med hende og det virker oprigtig som om hun har medfølelse for min sitiuation men jeg tror ikke at hun ved i detaljer hvad jeg laver og hvordan jeg har det hver dag . Så efter jeg er blevet medlem herinde og har læst at i skriver det er en god ide at føre dagbog har jeg nedskrevet for hver dag på min Tlf. Hvordan jeg har det og har haft det .

Har eks. Haft den ledeste dag meget længe igår og har derfor ikke fået megt søvn i nat så jeg har valgt at blive hjemme idag for at få pustet ud. Der var fuld forståelse fra mit praktikstwd som sagde til mig i morges at de godt kunne se at den var helt gal igår.

Det skema jobkonsulentens kommer og laver med os omhandler jo heller ikke de præcise detaljer . De omhandler mere om hvor dygtig jeg er til de forskellige ting. Hvormeget jeg har måtte ligge osv. Den omhandler jo ikke hvordan min dag efterfølgende har været så jeg tror også det er givende både for mig selv , for at finde frem til præsis hvad der er med til at fremprovokere de helt voldsomme og jagende smerter .

Mit ben er eks . Begyndt at hoppe mange gange om dagen efter jeg er startet i den arbejdsprøvning.

Jeg Tor jeg vil sende dagbogen til hende pr. Mail . En gang i ugen så hun kan følge lidt nærmere med . Lyder det som ofte nok ?

Men hvor er det altså bare nedturen som jeg ligger her og får sat ord på det at jeg ikke kan holde til mere end jeg kan . Det er da deprimerende at tænke på egentlig . I en alder af 36 år med god uddannelse og et langt liv foran mig. Hvor ville jeg dog stadig ønske at der fandtes en mirakelkur.

Jeg har investeret i en revitive. Ikke at den hjælper men synes man er villig til at prøve alt for bare en smule bedring.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 11:59   #49
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tak popia . Min mand har ringet til hende igår. Han er ellers en meget tålmodig og yderst rolig slags men han markederede sig . Og vupti så kom der en mail at jobkonsulentens kommer og kigger på det med stolen og bordet og kulden . Der er noget om at man skal tage sig i agt for en tålmodig mands vrede .sagsbehandleren havde sagt at hun synes også at han skulle komme med til møderne og at det ikke skulle ødelægge vores hverdag som familie at jeg var i praktikken . Hun skrev en mail til mig at jeg ikke skulle møde op når jeg har ondt. Men her .. Jeg har jo ondt konstant , det ved hun .

Er spændt på om der idag kommer en mail retur fra hende med de spørgsmål med kørsel og med det bilag min praktikkontrakt er lavet udfra .

Ved i om der skal stå alle skånebehov på denne kontrakt ?

Det undre mig nemlig at der ikke står det med stolen og bordet. Der står kun at jeg skal have ekstra pauser og mulighed for at ligge mig.

Og ved i om der findes noget jeg skal være opmærksom på i min sag om det skal stå nogen steder med skånebehov om man så kommer ind under noget andet end en alm praktik ?

Som i nok kan høre er jeg fuldstændigt blank på det område her men hvor er jeg dog taknemmelig og glad over at i vil bruge jeres tid på at hjælpe mig . Det betyder virkelig virkelig meget for mig !
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 12:06   #50
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nu har min jobkonsulent lige skrevet mig en mail hvor der står at han skal komme og lave en resourceprofil opfølgning . Jeg troede at det var sagsbehandleren som skulle gøre det ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension