K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2012, 08:13   #41
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Men godt at høre at ikke sager går lige glat.... Ninja, trods alt
Det er vist en "slå-fejl" : g-l-a-t = g-a-l-t
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 08:45   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig vovse, jeg havde 54 A4 sider med bar lægepapir, statusprofiler, sygemeldinger, speciallægeerklæringer, lægeerklæringer, udtalelser fra psykiatrisk ambulatorium mm, som gik helt tilbage til 1988 og frem til den dag jeg fik tilkendelsen af førtidspensionen.
- jeg anede ikke jeg havde de papirer, for jeg har aldrig fået dem i forbindelse med aktindsigt, men jeg fik dem alle sammen tilsendt i forbindelse med tilkendelsen (og gloede noget!). Faktisk anede jeg slet ikke de var blevet indhentet, selvom jeg selvfølgelig havde underskrevet en samtyggeerklæring løbende...

Hvis folk spørger hvor lang tid min pensionssag tog, så siger jeg 1,5 år - for det var den tid der gik fra jeg underskrev ansøgningen til pensionen blev tilkendt.
Spørger folk hvor lang tid jeg har været i systemet, så svarer jeg altid, over 21 år.

Som jeg har skrevet mange gange herinde, så har jeg jo selv været skyld i det tog 21 år, fordi jeg ikke ville have den førtidspension, selvom de siden 90'erne anbefalede jeg fik førtidspension. Jeg ville bare hele tiden liiiige prøve, om jeg ikke kunne noget andet først - og det kunne jeg så aldrig. 95% af alle de arbejdsprøvninger/aktiveringer/revalidering mm, er jo noget jeg SELV enten har fundet, eller banket i bordet om at få lov til på trods af, at div sagsbehandlere sagde at jeg ville ryge på røven af det. Den gang ville jeg bare ikke indse det. De sidste 5% har været kommunens initiativ i form af psykologer, fobiskole, antabusbehandling osv...

Så jeg indrømmer blankt, at jeg har været medskyldig i, at jeg modtog kontanthjælp i alle de år, når jeg et eller andet sted, bare kunne have smuttet over på pensionen. Men i min hjerne, så var jeg overbevist om, at enten fik jeg noget medicin der ville virke, ellers fik jeg nok en god sagsbehandler der kunne hjælpe mig, eller, at jeg bare ikke havde fundet det rette job endnu og at jeg nok skulle finde noget jeg kunne klare.
Alt slog fejl. Og tiden gik.

Og da jeg så ENDELIG indså, at det var førtidspension jeg skulle ende på, så var det pludselig eeeenoooormt bøvlet. Selvom de bare kunne kigge i sagen og se, at jeg var blevet anbefalet førtidspension siden 90'erne og op gennem 2000'erne, og de kunne tælle 35 fejlslagende forsøg på tilknytning til arbejdsmarked og se 54 A4 sider med lægeerklæringer/profiler mm, så fik jeg tildelt en sagsbehandler der kørte sit helt eget show. For hende var førtidspension umulig og arbejdsprøvning var et MUST - også selvom der stod i speciallægeerklæringen det var kontraindiceret, og også selvom lægekonsulenten skrev, det var kontraindiceret og at jeg IKKE måtte stresses, presses eller på anden måde blive udsat for den slags. Jamen så gemte hun da bare papirene og sagde, at ALLE mente at det kunne jeg snildt klare. Der gik et HELT ÅR med den diskussion om arbejdsprøvningen på trods af, at hun havde både set OG kvitteret dokumenterne 11 mdr før....og altså godt vidste, at jeg ikke kunne/måtte.
Så havde det ikke været for hende, så havde jeg underskrevet ansøgningen i December, fået lavet speciallægeerklæringen i Februar og fået tilkendt pensionen MAX 3 mdr efter. Istedet gik der 1,5 år på spørgsmålet om arbejdsprøvningen.

Efterfølgende fik jeg også fortalt, at min sag kunne have gået igennem på en §17.

Så en dårlig sagsbehandler kan VIRKELIG sætte rav i den og opstille forhindringer som slet ikke eksisterer, og gøre tingene ekstremt vanskelige, selvom alt ligger lige til højrebenet. Og DET er edder hakkeme uhyggeligt at sådan noget kan ske - og fortsat sker!

Så jeg siger altid, i min sag har lægekonsulenterne været de ENESTE der har forstået mig - selv ham tossen Jens Bang alle klager over, skrev tilbage i 90'erne, at de skulle lade mig være i fred og ikke presse mig da mine lidelser var stationære og uden behandlings mulighed. Den gang kunne jeg have flået håret af ham, men han havde jo desværre ret.
Jeg har KUN haft bøvl med sagsbehandlerne!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 20:05   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Som jeg har skrevet mange gange herinde, så har jeg jo selv været skyld i det tog 21 år, fordi jeg ikke ville have den førtidspension, selvom de siden 90'erne anbefalede jeg fik førtidspension. Jeg ville bare hele tiden liiiige prøve, om jeg ikke kunne noget andet først - og det kunne jeg så aldrig.
Beklager meget.
Den del havde jeg totalt glemt.

Det har vist noget med hovedet at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 22:59   #44
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Og hvis man vil følge min sag fra start, så søg på brugernavnet Helenekr.
...vil det sige, Ninja, at du er identisk med Helenekr?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 08:44   #45
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg kan som ikke sige meget andet, ud fra 1. indlæg, at den burde gå glat i gennem...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 08:49   #46
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Også min mening, Ricky

Men hvordan er det så med begreberne :
Ressourceprofil / Arbejdsevnevurderingsjournal ?

Hvilket er "rigtigt"/bruges mest i de sager, du ser/har arbejdet med ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 09:04   #47
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Også min mening, Ricky

Men hvordan er det så med begreberne :
Ressourceprofil / Arbejdsevnevurderingsjournal ?

Hvilket er "rigtigt"/bruges mest i de sager, du ser/har arbejdet med ?
Det er fuldstændig hip som hap... Det er det samme stykke værktøj...

De kommuner jeg "leger " med benytter forskellige journal-programmer, og her fremkommer også forskellene i navnene, men de dækker de samme, lovpligtige, 12 punkter
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 09:19   #48
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tak for svaret, Ricky.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 10:48   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg kan som ikke sige meget andet, ud fra 1. indlæg, at den burde gå glat i gennem...
Jeg syntes godt nok, at det er en vovet udtalelse at komme med fra en fagperson som dig Ricky. Jeg håber naturligvis, at du har ret, men vi ved jo at det er et meget trægt system vi arbejder med. Sagsbehandlerne og indstillings teamet kan være nok så dygtige og kompetente i vores øjne, men selvom de indstiller er der stadig et pensionsteam, der også skal sige ok. Så at noget ligefrem går "glat igennem" er vidst som, at lede efter en nål i en høstak.

Hvis jeg var fagperson på området ville jeg nok være mere påpasselig med sådanne vurderinger og udmeldinger, selvom det naturligvis er at det rart med noget optimisme.

SanneHansen, hvorledes går det med din sag, har du været til møde på kommunen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:07   #50
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 15
SanneHansen er ny på vejen
Hej alle.
Tusinde tak for alle jeres mange fine svar og input.

At en fagpressen som Ricky skriver, at den BURDE gå glat igennem konkluderer jeg ikke som, at den i praksis også gør det. Jeg tolker det som, at den har hjemmel i at være en stærk sag ift en fp.

Dagen inden vores møde blev jeg ringet op af min søde sb. Hun sagde, at vi lige så godt kunne aflyse mødet og afholde mødet så snart, at vi har modtaget papirerne fra speciallægen. Afholdt vi mødet ville talen omhandle tilbagevending til min arbejdsplads og eftersom, at første speciallæge erklæring og lægekonsulenten samt det mundtlige fra anden speciallæge tydeligt vidner om noget andet, så var det spild af tid.

Så mødet er udsat til vi modtager papirerne.

Bagefter sendte hun selvfølgelig de vi mundtligt havde aftalt på skrift, så jeg har det. Ligesom hun uopfordret også sendte lægekonsulenten konklusion.

Jeg føler mig bare så godt behandlet, men frygter hver dag, at det vender.

Men ved næste møde skal vi se på, om der skal indstilles til fp og hjælp til min familie.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension