K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2011, 11:53   #41
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 14
Fibbie er ny på vejen
Hvad skriver Reva i sin konklusion?

Hvorfor skriver de at du ikke vil deltage?
Er det fordu du ikke kan, og de IKKE vil acceptere dette?


Reva oplyser: (uddrag)

Projekt 110 oplyser at: Fibbie har været positiv og deltaget engageret.

Fibbie har fungeret fint med såvel arbejdskollegerne som afdelingens faste personale.

Fibbie angiver, at hun er positivt indstillet overfor arbejdsprøvningen, men hun er klart ked af, at hun oplever sin tilstand forværret

Om forløbet på montageafsnittet oplyser Fibbie, at det er meget hårdt og belastende for hende at være i gang i forløbet, men at hun til trods for at hun har det skidt kæmper for at holde humøret højt. Hun pointerer, at det er meget vigtigt for hende ikke at jamre og brokke sig.
Fibbie giver udtryk for, at hun ønsker at medvirke til at gennemføre arbejdsprøvningen og at hun agter at medvirke positivt.

Som Fibbie fungerer i op til halvanden time dagligt ses hun ikke at være i besiddelse af ressourcer der kan bruges i en arbejdsmæssig sammenhæng.
Der ses ikke rigtig at være arbejdsmæssige ressourcer at økonomisere med.

Det er klart vurderingen, at de arbejdsmæssige ressourcer er så svært nedsatte, at det ikke synes realistisk at forestille sig Fibbie beskæftiget i nogen form for manuelt betonet arbejde, ej heller om dette være på særligt aftalte vilkår.

I forhold til mere kvalificeret arbejde som for eksempel undervisning eller administrative funktioner synes den neuropsykologiske undersøgelse, at afdække et reduceret funktionsniveau, der også kan vanskeliggøre sådanne arbejdsfunktioner.



PS bør du IKKE atomatisk få leddighedsydelse, når du er tilkendt fleksjob, ved fratagelse af sygedagpengene?

Jeg har fået tildelt ledighedsydelse PYYYHA.

Mener IKKE at man kan påtvinge nogen til at arbejde hjemme, selvom andet IKKE kan lade sig gøre!

Det håber jeg inderligt du har ret i.

1000 tak for dit svar Popiae

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Fibbie

Eller bare flg.: Sygdommen har været anerkendt af WHO siden 1992, og blev pr. 1januar 2006 klassificeret under det selvstændige diagnosenummer - M79.7 “Fibromyalgia” i ICD-10 diagnosefortegnelsen.

Ligesom Sundhedstyrelsen anerkender M79.7, som en fysisk lidelse.

Og Dansk Fibromyalgi-Forening har fået flg. svar fra WHO i 2006 i forbindelse m. den selvstændig klassificering:



Min fremhvæning, og link: http://www.fibromyalgi.dk/index.php?...og-fibromyalgi

Derfor tror jeg det gælder om via spec.lægeerklæringer (utrættelig og nøje), at def. diagnose m. dertil hørende kode: M79.7, således at der ikke efterlades nogen tvivl om ovenstående anerkendelse af sygdom, nøje argumentation af sygdomssymtomer opremses og sammenstilles m. WHO def.

Hej Gunvor du har ret,

men jeg kunne så godt lide denne del

patienter med FMS bør tillægges fuld troværdighed, forståelse og støtte til at håndtere sine symptomer.
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 12:37   #42
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det er nemlig meget vigtigt med forståelse og støtte, man oplever dvs. mange gange idag, at lægerne misforstår " de nye kroniske smertesygedomme", og vil helst komme med den postulat at det er psykisk betonet og man ikke har reele smerter.

Det er så endnu en kamp oveni sin sygdom, at forklare sig hele tiden, at man faktisk har fysiske smerter.

Min egen læge har aldrig troet på jeg have fysiske smerter pga. vulvodynien, men har dog efterfølgende fået dette bekræftet på sygehuset, at der er tale om fysiske smerter.

De er dog ikke så langt i deres forskning idag, at de ved hvad der udløser sygdommen, og kan dermed ikke behandle den.

Nogle mener det skyldes at man har flere umættede nervekapsler end normale mennesker, faktisk 50 % flere nerve-ender.

Men en ting er sikkert, det er invaliderende at have kroniske smerter.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 12:50   #43
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Fibbie..
Jeg troede at du havde raskmeldt dig - det har du da skrevet om i flere indlæg!!

Jeg sender lige linket (til en anden tråd) til den advokat som fibromyalgiforeningen arbejder sammen med http://www.k10.dk/showthread.php?t=18780

Og så en solstrålehistorie...
Min kusine har fibro og har været på kontanthjælp i mange år ... fået afslag på pension.. men sidste år gik hendes læge og ex-mand ind og hjalp hende ..

Vha aktinsigt så opdagede de at kommunen ville ha givet hende en pension i 2008 - men da hun ikke ville medvirke til 10 gange hos en psykolog så fik hun den ikke...

Dette var altsammen nyt for hende.. de (kommunen) havde ikke sagt eller skrevet noget om det....

Men det korte af det lange... hun tog imod de 10 gange psykologsnak... fik pension 2010 og klagede over at kommunen havde en skjult dagsorden... fik ret i klagen og fik så pension med tilbagevirkende kraft 2008 .. penge og undskyldning osv osv....

Ha en god dag.. ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 13:05   #44
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Fibbe

Bliver nødt til at høre om du stoppede med fleksjob på grund af sygdom og så overgik direkte til sygedagpenge?

Jeg er fyret pga arbejdsskade og modtog ledighedsydelse da min løn ophørte

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 14:07   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Og så en solstrålehistorie...
Min kusine har fibro og har været på kontanthjælp i mange år ... fået afslag på pension.. men sidste år gik hendes læge og ex-mand ind og hjalp hende ..

Vha aktinsigt så opdagede de at kommunen ville ha givet hende en pension i 2008 - men da hun ikke ville medvirke til 10 gange hos en psykolog så fik hun den ikke...

Dette var altsammen nyt for hende.. de (kommunen) havde ikke sagt eller skrevet noget om det....

Men det korte af det lange... hun tog imod de 10 gange psykologsnak... fik pension 2010 og klagede over at kommunen havde en skjult dagsorden... fik ret i klagen og fik så pension med tilbagevirkende kraft 2008 .. penge og undskyldning osv osv....

Ha en god dag.. ♥

Knus Lone
Ja, det er da sandelig en solstråle-historie.

Men den viser også hvor vigtigt det er, selv at have styr på sin sag og ikke "bare" lægge det hele i hænderne på kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 15:06   #46
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja, hvor har du da bare ret Vovse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 16:32   #47
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 14
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Fibbie..
Jeg troede at du havde raskmeldt dig - det har du da skrevet om i flere indlæg!!
Nej, jeg har ikke raskmeldt mig, og min læge har ikke raskmeldt mig. Jeg vil ikke raskmelde mig, for jeg er for ******* ikke rask

Undskyld Lunasdatter, det er jo ikke dig jeg er gal på, men det umenneskelige system jeg og mange andre er oppe mod. (SUK)


Citat:
Jeg sender lige linket (til en anden tråd) til den advokat som fibromyalgiforeningen arbejder sammen med http://www.k10.dk/showthread.php?t=18780

Tak for linket, igen, igen


Som jeg svarede dig, bliver dét næste skridt, hvis kommunen bare sender sagen videre til BAN (formentlig uden så meget som at have læst, hvorfor jeg anker)


Men nu må jeg lige se hvad min FF har oppe i ærmet. Har før fået hjælp den vej og de er altså dygtige, så de skal bestemt have chancen.
Citat:
Og så en solstrålehistorie...
Min kusine har fibro og har været på kontanthjælp i mange år ... fået afslag på pension.. men sidste år gik hendes læge og ex-mand ind og hjalp hende ..

Vha aktinsigt så opdagede de at kommunen ville ha givet hende en pension i 2008 - men da hun ikke ville medvirke til 10 gange hos en psykolog så fik hun den ikke...

Dette var altsammen nyt for hende.. de (kommunen) havde ikke sagt eller skrevet noget om det....

Men det korte af det lange... hun tog imod de 10 gange psykologsnak... fik pension 2010 og klagede over at kommunen havde en skjult dagsorden... fik ret i klagen og fik så pension med tilbagevirkende kraft 2008 .. penge og undskyldning osv osv....
Hvor det dejligt der trods alt findes solstråler

♥ Hvordan laver du sådan et lille fint hjerte, kunne jeg også godt tænke mig at kunne

Tak for dit svar og masser af fra Fibbie


Citat:
Bliver nødt til at høre om du stoppede med fleksjob på grund af sygdom og så overgik direkte til sygedagpenge?
Hej Tumnus

Ja det gjorde jeg. Jeg blev uretmæssigt bortvist fra et fleksjob jeg holdt meget af, men der var kolleger, der ikke mente jeg skulle kunne trives, så jeg gik ned med flaget på grund af deres opførsel.

Under den efterfølgende sygemelding opstod der nogle misforståelser, der gjorde, at jeg blev uretmæssigt bortvist fra mit arbejde. Jeg fik stor hjælp af min FF, men valgte, ikke at komme tilbage til min arbejdsplads, da problemerne var blevet for store til, at jeg orkede at kæmpe længere, da mit helbred havde taget en alvorlig drejning til det værre.

Havde jeg vidst hvilket yderligere magtmisbrug jeg skulle op imod, ku' det da godt være jeg skulle have taget den kamp alligevel. Tvivler dog på at jeg havde magtet det.


Knus Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 17:26   #48
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Nej, jeg har ikke raskmeldt mig, og min læge har ikke raskmeldt mig. Jeg vil ikke raskmelde mig, for jeg er for ******* ikke rask

Undskyld Lunasdatter, det er jo ikke dig jeg er gal på, men det umenneskelige system jeg og mange andre er oppe mod. (SUK)
Hmmm.... jamen så må du undskylde .... så er der en anden herinde der også hedder fibbie som nick .. en som skrev at hun havde raskmeldt sig og mødte op hos a-kassen med stok ..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 18:28   #49
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 14
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmm.... jamen så må du undskylde .... så er der en anden herinde der også hedder fibbie som nick .. en som skrev at hun havde raskmeldt sig og mødte op hos a-kassen med stok ..

Knus Lone
Undskyld, men jeg fatter ikke en meter!

Kan du give et link til "den anden Fibbie"

Jeg troede faktisk ikke man kunne have en dobbeltgænger herinde, men begynder at føle det meget underligt.

Grunden til dette er at jeg tidligere er blevet gjort opmærksom på at jeg havde to tråde, hvilket jeg ikke forstod, da jeg kun kan se min egen.

HVAD sker der lige

Jeg er sygemeldt fleksjobber, jeg er ikke tilmeldt en A-kasse.....

Synes det her er ret spookey.....

Tror lige jeg er nødt til at tjekke medlemslisten

Når jeg kigger på medlemslisten, er der en: Fibbe uden indlæg, Fibbie = mig og fibro, der så vidt jeg kan se ikke taler om stok på A-kassen.

Hvis ikke dette bliver opklaret i en ruf, er jeg den der er forsvundet fra dette forum i en ruf.

Det får mig til at føle mig i den grad utryg og ked af det. (mangler både en trist- og en tude smiley
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 18:48   #50
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det er da fuld foreståeligt søde, men gør digselv den tjenste at blive herinde, man kan jo ikke undvære de mange guldkorn samt opmuntringer indimellem ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension