K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 00:30   #41
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Hold da op en masse lort du har været igennem!

Jeg kan sige, som du nok ved efter at have kigget i min tråd, så har lægekonsulenten i mit tilfælde vurderet, at det arbejdsmæssige ikke er tilstrækkeligt belyst (på trods af alt det, der står om, at der ingen mulighed for bedring er), hvilket han vel kun kan konkludere, hvis han har set min ressourceprofil. Der står jo ikke noget om, hvilke jobs, uddannelser mv. jeg har været igennem og har måttet stoppe, i hverken speciallægeerklæring eller den generelle helbredsundersøgelse.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 00:47   #42
bebs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2009
Alder: 64
Indlæg: 5
Styrke: 0
bebs er ny på vejen
Hej... Resourceprofil til lægekonsulent ? Jeg har fået af vide, at når jeg har været til "resourceprofil-skrivning" ( Når de har tid ? ) - så vil den endelige afgørelse blive taget i et "udvalg".. Jeg ved at min sagsbehandler er der ( har aldrig mødt hende, da de p.gra travlhed har sendt det ud i byen ) - og MÅSKE er der i dette udvalg en lægekonsulent ? Knus og held og lykke til dig
bebs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 01:04   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, jeg kan jo se vi alle sammen mere eller mindre er i samme båd!

Nu mangler jeg kun chokket over at se ressourceprofilen, som jeg allerede på forhånd kan se som én lang snakken uden om.......og jeg bliver næsten helt handlingslammet ved tanken om at jeg skal sidde og rette i sagsbehandleres gylle!!

Men der er jo ikke andet for end at knalde sig selv en flad øretæve og vågne op til opgaven.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 14:17   #44
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tjaaa, jeg kan jo se vi alle sammen mere eller mindre er i samme båd!

Nu mangler jeg kun chokket over at se ressourceprofilen, som jeg allerede på forhånd kan se som én lang snakken uden om.......og jeg bliver næsten helt handlingslammet ved tanken om at jeg skal sidde og rette i sagsbehandleres gylle!!

Men der er jo ikke andet for end at knalde sig selv en flad øretæve og vågne op til opgaven.
Næh.. det er bestemt ikke for syge mennesker at søge pension man skulle tro, de håbede på, at man til sidst opgiver.. Hvilket også er det, jeg har haft lyst til mange gange i løbet af den her ansøgning, fordi jeg bare bliver så møgsyg af det. Og kunne forestille mig, at du har det på samme måde..

Jeg har dog selv fået lov til at lave min ressourceprofil. Om min sagsbehandler har rettet i den, ved jeg ikke, men jeg tror det ikke, for hun sagde, at den så fin ud, da jeg sendte den til hende. Jeg havde heldigvis i starten en sød sagsbehandler (den nye har jeg ikke noget indtryk af endnu), så jeg stoler på, at hun ville mig det bedste. For mig er det mere lægekonsulenten og teamet, jeg føler, jeg skal kæmpe med.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 15:29   #45
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Helene, det er også meget at sidde med alene og tro mig, jeg forstår dig godt!

Har du ikke en, som du er "på fortrolig fod med", som kan være lidt behjælpelig med at gennemlæse og kommentere din ressorceprofil ... To par øjne ser jo bedre end et par"?

Du er jo med i Københavnergruppen .... Jeg ved ikke .... mødes I nogen sinde ansigt til ansigt? Det vi hidtil har oplevet i Vestsjællandsgruppen er en helt utrolig mellemmenneskelig forståelse og vi er mere end villige til at stille op for at hjælpe hinanden, hvis behovet opstår!

Jeg kan næsten ikke holde ud at læse om, hvor bange du og mange andre er for de sagsbehandlere

Jeg bliver på een gang både vred og ked af det, for det kan jo ikke være rigtigt at folk skal være BANGE for sagsbehandlere!!!!

Det er også derfor Viper startede Vestsjællandsgruppen, for "Enighed og synlighed gør stærk" .... Vi vil ikke finde os i, at sagsbehandlere skræmmer livet af folk, når de i forvejen kæmper med sygdom og en komplet sindssyg lovgivning! ... Nej ... for 'tryk avler modtryk', og det skal de komme til at sande, hvis de ikke kan finde ud af at behandle folk ordentlig, hvis jeg har noget at skulle have sagt!

Ønsker alt det bedste for dig, Helene ..... De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 19:43   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeej, jeg har sgu ikke rigtigt nogen - familien er spredt for alle vinde, og dem jeg kender er SLET IKKE inde i sager på kommunen, de er nærmere lidt konservative og tror bare man kan gå op og sige på kommunen at man ikke kan arbejdsprøves. De glor fuldstændigt åndssvagt når jeg fortæller, at sådan kan man ikke bare sige - de ved jo jeg har ørlet med speciallægeerklæring osv, som er på min side. Så de tror garanteret at det bare er mig der griber det forkert an.....
De er gode venner, men når det kommer til arbejdsprøvning, ressourceprofiler og kontanthjælp, så fatter de nada!!

Men Københavnergruppen kunne selvfølgelig være en ide. Og ellers så skaber jeg mig bare herinde, det plejer der også at komme mange gode råd, sammenligninger og ideer ud af....Gudskelov!

Sagsbehandlere er bare sådan en underlig størrelse. Enten kan de totalt redde ens dag, så man nærmest svæver på en sky af lettelse, for til næste samtale at have vendt på en 5'øre og pille en fuldstændig ned igen....man aner aldrig hvad man har med at gøre, hvilket humør de lige er i, og hvilken vej et møde tager. De ræpresenterer hele spektret fra glæde til dyb fortvivelse, og det er nok den slags udsving jeg bliver så bange for. Det er grunden til at jeg frygter dem og gruer for møderne.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 20:52   #47
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ved du hvad, Helene, du skal sq gøre begge dele .... Jeg mener kontakte Københavnergruppen OG alle de kloge mennesker, der er på K10, for du har sq fortjent al den støtte og hjælp der kan opdrives !!!!

Hvis det går helt galt, er du vekommen til at skrive en pm til mig, for så skal vi nok finde ud af noget ... Jeg er nemlig ikke bange for sagsbehandlere ... har aldrig været det ... for jeg har altid været så p.... naiv, at jeg bilder mig ind at jeg har krav på en ordentlig behandling samt en pæn og høflig tiltale, så jeg har altid sagt fra, har klaget, og har endnu altid fået medhold ... Underligt, ikke?

Måske er det i virkeligheden min naivitet, der har båret mig igennem meget, for jeg bliver jo oprigtigt forarget, hvis offentlige repræsentanter ikke behandler mig ordentligt, nægter at hjælpe mig når jeg har behov for hjælp eller siger noget der er uhøfligt, for jeg stejler sq lige med det samme.

Et eksempel: Da jeg var i arbejdsprøvning, var der en jobkonsulent, der sagde noget rigtig uhøfligt (jeg kan desværre ikke huske hvad), og inden jeg nåede at tænke mig om snerrede jeg: "Den var sq for billig!" Han krøb helt ned i stolen og det endte med at han stod og klappede mig på hånden og ønskede mig god bedring!

Ja, jeg kalder mig ikke Hyanna for ingen ting, for jeg HAR altså et temperament, der godt kan være en belastning; men som også kan være en hjælp ... i nogle tilfælde

Tro mig Helene, jeg følger dig meget nøje fra nu af ... De varmeste hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 23:52   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder godt Hyanna, og jo jeg skal nok skrive hvis jeg møder for megen modstand jeg ikke kan finde hoved og hale i...det sker jo desværre jævnligt, hehehe...

Under andre forhold plejer jeg nu også at bide fra mig, men fordi jeg har det svært med sagsbehandlere, så kan jeg næsten ikke tænke når jeg sidder overfor én. Og sidst da hun begyndte med børnesag og mit sexliv, og stillede spørgsmålstegn til hvordan jeg kunne finde en mand at få tre børn med når jeg led af OCD, gjorde mig da helt ude af den.

Jeg blev opfordret af Hejdien til at skrive til Overborgmester Ritt Bjerregård, og hun var også rigtig sød og oprigtigt ked af at jeg havde fået sådan en dårlig sagsbehandling, men sagde at hun ikke kunne hjælpe mig ang Task force, for det er Jacob Hougaards område. Men hun ville godt sende min klage til ham, så han kunne tage fat i den, men syntes at det rigtigste ville være at jeg selv kontaktede Jacob. Så jeg skrev til hende og takkede for de varme ord og de gode råd, og fortalte samtidig at jeg lige ville vente og se om min sagsbehandler teede sig igen (måske havde hun bare en dårlig dag). Men hvis hun bliver FOR personlig igen, eller truende, så vil jeg omgående tage kontakt til Jacob og med henvisning til min korrespondance med Overborgmester Ritt Bjerregaard omkring problemstillingen.
Så jeg finder mig som heller ikke i noget, jeg har bare svært ved at sige det i dét de tromler mig ned...den berømte klap går simpelthen ned. Bagefter ærger jeg mig af helvede til over at jeg ikke fik sagt noget, og kan gå i dagevis og tage diskussionen om og om igen inden i mit eget hovedet. Og det hjælper jo lige fedt, men er en del af mine diagnoser der gør at tingene let kammer over og ender i tankestrøm og selvbebrejdelser.

Men tak Hyanna, det er dejligt at vide du er der
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:18   #49
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Hvor er det godt, du har fået gjort noget. Om ikke andet så for at vide med dig selv, at du ikke lader dig tromle ned på den måde. Det skulle også lige passe da!
Nu har du i hvert fald en løsning, hvis hun opfører sig sådan igen; at få ham til at kigge på sagen. Det er godt.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:22   #50
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Helene, du må ikke gå til nogen som helst samtaler uden optager OG bisidder ... Og kan Københavnergruppen eller en anden ikke stille op, gør jeg det gerne , Helene (Viper råber at han sq også gerne stiller op (kæresten og samboen)), for nok er NOK ..... De skal sq ikke gøre dig sådan ... helt ude af flippen.... Det vil jeg F...'ME ikke være vidne til .... OG de HAR BARE AT HOLDE 'SNITTERNE' FRA DINE BØRN, som Buster plejer at udtrykke det ... Jeg er så vred på dine vegne

Ja, jeg er godt klar over det du beskriver ... Man tror ikke sine egne ører, og spørger: "Undskyld, hvad var det lige du sagde ... Det fik jeg vist ikke liiige helt fat på."

Jeg har så også det "held", at jeg ER stok døv (arv efter fader ); men det giver af og til pote, forstået på den måde, at de bliver flove, hvis de skal gentage sig selv, når jeg ikke "tror" mine egne ører

Okay, Kære Helene ... Se hvad du kan finde ud af; men lov at råbe om hjælp, hvis du skal til flere møder og du ikke kan skaffe bisidder, for så kommer jeg, hvis du vil have det ... Hyanna og Viper råber at HAN sq mener det samme og beder mig hilse

PS: Både Viper og jeg HAR optagere
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 29-03-2009 kl. 00:34. Årsag: PS
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor anbefaler lægekonsulenten, navngivne læger? gøjneren Lægekonsulenternes Rolle 75 08-08-2013 01:03
Hvorfor skal det være så svært at skifte bank.?? Enteneller Alt det andet 15 03-05-2012 13:55
Ressourceprofil - hvad skal jeg være obs på? Sivtop Dit og Dat 3 10-03-2010 16:16
Hvor længe skal man vente på lægekonsulenten?? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-10-2008 21:33
skal man underskriv sin ressourceprofil ? jane At søge førtidspension 2 10-03-2008 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension