K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2008, 14:39   #41
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Ja det er blevet en lang snak om fleksbeviser. Og jeg mener stadig at kommunen skal udstede dem. Samt at kalde det et fleksjobbevis er ikke helt rigtig, når der ikke er tale om job.

Har vi kendskab til en flekser der har ansøgt kommunen og fået afslag på et fleksbevis. Således at klagen er eller vil bliver sagsbehandlet i Det Sociale Nævn eller anden myndighed der kan behandle klagen. Modsat har vi kendskab til, at en kommune har givet en borger beviset.

Vi bør måske tage en debat om, hvad beviset skal indeholde og hvilken rettigheder det giver flekser nu og i fremtiden.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 14:54   #42
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nogle kommuner har længe brugt fleksjobbeviset... lige nu husker jeg ikke hvilke. Det har kørt som "pilotprojekt" i nogle kommuner.

Det er IKKE længere Det Sociale Nævn, der er klageinstans, men Beskæftigelsesankenævnene.

Jeg prøver lige at finde noget mere om det, og så vender jeg tilbage.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:05   #43
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er loven, hvor fleksjobbeviset er nævnt:

Citat:
§ 74 b. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om et fleksjobbevis, som en person, der er visiteret til fleksjob, kan anmode kommunen om at udarbejde


https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=31354#K13
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:10   #44
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Udvikling og test af kompensationsbevis

Alle jobcentre skal fra d. 1. januar 2008 vejlede borgere visiteret til fleksjob om, at borgeren kan få udarbejdet et kompensationsbevis, hvis vedkommende ønsker det. Jobcentrene kan også tilbyde et bevis til ledige med behov for de handicapkompenserende ordninger.
Beviset skal:
- give arbejdsgivere kendskab til løsninger, der kan kompensere for den jobsøgendes begrænsninger i forhold til arbejdsmarkedet
- gøre det muligt for den jobsøgende at søge job uden hjælp fra en myndighed
- sikre, at arbejdsgiveren og jobansøgeren ved, hvem der er den ansvarlige bevillingsmyndighed /kontaktperson, så ansøgningen om kompensationen bliver nemmere.

DISCUS har for Arbejdsmarkedsstyrelsen udviklet, testet og evalueret et kompensationsbevis for borgere visiteret til fleksjob og for borgere med andre kompenserende behov.
Beviserne er blevet anvendt i 6 jobcentre fra 1. april til 30. september 2007 for at afdække efterspørgslen på og brugbarheden af beviserne.
De medvirkende jobcentre:
- Høje-Taastrup
- Ikast-Brande
- Middelfart
- Odense
- Ringkøbing-Skjern
- Skanderborg.


Der blev i forsøgsperioden udstedt i alt 362 beviser - 359 beviser til fleksjob og 3 beviser til de handicapkompenserende ordninger.
Anvendeligheden og behovet for kompensationsbevis blev undersøgt blandt:
- Borgerne: spørgeskemaundersøgelse med supplerende telefoninterviews.
- Virksomheder: telefoninterviews af 30 virksomheder, der varierede i størrelse, branche samt geografisk placering.
- Jobcentre: fokusgruppeinterviews samt telefoninterviews.

Erfaringerne fra de medvirkende borgere, virksomheder og jobcentre viser, at der er et behov for et bevis til fleksjob, der kan:
- give arbejdsgivere kendskab til løsninger, der kan kompensere for den jobsøgendes begrænsninger i forhold til arbejdsmarkedet
- gøre det muligt for den jobsøgende at søge job uden hjælp fra en myndighed
- sikre, at arbejdsgiveren og jobansøgeren ved, hvem der er den ansvarlige bevillingsmyndighed / kontaktperson, så ansøgningen om kompensationen bliver nemmere.

Forsøget kunne ikke afdække, om der er et behov for et bevis til de handicapkompenserende ordninger. I rapporten indgår forslag til udformning af et fremtidigt fleksjobbevis.
http://www.discus.dk/viden/Searcheng...en/forside.htm

Så kan man måske "grave" dybere herfra.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:18   #45
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
På nedenstående link er en lang rapport, som UDELUKKENDE omhandler fleksjobbevis (kompensationsbevis), hvoraf fremgår forslag til udformning af et fleksjobbevis mv.

http://www.discus.dk/Pdf%20filer/Udv...evis_nov07.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:20   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Alle jobcentre skal fra d. 1. januar 2008 vejlede borgere visiteret til fleksjob om, at borgeren kan få udarbejdet et kompensationsbevis, hvis vedkommende ønsker det. Jobcentrene kan også tilbyde et bevis til ledige med behov for de handicapkompenserende ordninger.



Øhhh det er da en ret oplysende skrivelse du kommer med der Zuza ..

(og det giver da lige et par omskrivelser i mit brev til hjorten) he he

Men når det er sagt hvorfor er det så at flekser ikke har hørt om det før du siger det og du finder det .... ??

er der nogen her på siden der har hørt om det fra deres jobcentre ???

Jeg finder lige et centralt sted at sætte det her på siden så man kan se det ...

og så kan det da være at vi skal lave en oplysningskampagne rettet mod jobcentrene jeg har også lige kigget over ved LAFS (som guderne skal vide at jeg ikke giver meget for ) og herover er der heller ikke oplyst om det, så de ved det åbenbart heller ikke ....

Så nu vil jeg da lige skrive til dem, sådan at de kan oplyse deres medlemmer om det, og dette gør jeg ikke for at støtte LAFS men for at støtte fleksere (jeg bære nag he he )

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:27   #47
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har sendt det her til LAFS så kan vi håbe at der er flere der bliver opmærksomme på dette og får deres fleksjobbevis


Citat:
Til LAFS

Jeg har bemærket at der på jeres side ikke er noget om det nye fleksjobbevis derfor sender jeg det her til jer sådan at i kan gøre jeres medlemmer opmærksomme på det.

Man kan finde det her skrevet

Udvikling og test af kompensationsbevis

Alle jobcentre skal fra d. 1. januar 2008 vejlede borgere visiteret til fleksjob om, at borgeren kan få udarbejdet et kompensationsbevis, hvis vedkommende ønsker det. Jobcentrene kan også tilbyde et bevis til ledige med behov for de handicapkompenserende ordninger.


Beviset skal:
- give arbejdsgivere kendskab til løsninger, der kan kompensere for den jobsøgendes begrænsninger i forhold til arbejdsmarkedet
- gøre det muligt for den jobsøgende at søge job uden hjælp fra en myndighed
- sikre, at arbejdsgiveren og jobansøgeren ved, hvem der er den ansvarlige bevillingsmyndighed /kontaktperson, så ansøgningen om kompensationen bliver nemmere.

Læs det hele her

http://www.discus.dk/viden/Searcheng...en/forside.htm

På nedenstående link er en lang rapport, som UDELUKKENDE omhandler fleksjobbevis (kompensationsbevis), hvoraf fremgår forslag til udformning af et fleksjobbevis mv.

http://www.discus.dk/Pdf%20filer/Udv...evis_nov07.pdf

Hilsen

www.k10.dk
xxxx
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:30   #48
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at se her:

Citat:
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil da foreslå ALLE, der er i gang med at søge om fleksordning, ledige fleksjobbere, men måske også dem, der allerede har et fleksjob, om at bede kommunen om et fleksjobbevis.


I regeringens jobplan står bl.a. følgende:



Citat:
Fleksjobbevis (forventet ikrafttræden februar 2008)

Der er udarbejdet forslag til et fleksjobbevis, som ledige fleksjobvisiterede kan vende i deres jobsøgning. Fleksjobbeviset skal bl.a. sikre, at der i jobsøgningen fokuseres mere på den lediges faglige og personlige kompetencer.

www.ft.dk.

Arbejdsmarkedsudvalget (2. samling)
AMU alm. del - Bilag 64
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:36   #49
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når det lykkedes mig at få hul igennem til kommunen skal jeg gerne bede om et fleksjobbevis, og se hvad de siger...

Problemet er bare at jeg er langtidssygemeldt og derfor ikke ved om jeg har krav på det..

Er der nogen der ikke er sygemeldt og med det nye i hånden kan gå op og bede sin kommune om det jobbevis ??
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:37   #50
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og så lige denne her fra KPMG - revisionsfirma.

kpmg skriver i publikation den 9. maj 2007, at fleksjobvisiterede har "RET TIL FLEKSJOBBEVIS".

Og det er FREMHÆVET i en boks med et resumé over fleksloven, som blev revideret i 2006!!!!

ER FORVIRRINGEN TOTAL NU, NÅR KPMG "FORKLARER", HVORDAN MAN LAVER REVISION I KOMMUNERNE AF FLEKSJOBORDNINGEN?



Citat:
Citat:
KPMG er et globalt netværk af firmaer, der leverer
ydelser inden for revision, skat og rådgivning. KPMG
er repræsenteret i 144 lande og har på verdensplan
mere end 104.000 medarbejdere. De selvstændige
medlemsfirmaer i KPMG-netværket er tilknyttet
KPMG International, der er et schweizisk indregistreret
kooperativ. KPMG International yder ikke professionelle
services m.v. til kunder.
http://www.kpmg.dk/getMedia.asp?mb_G...596EDC44F2.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjobbevis Orla Spørgsmål ang fleksjob 10 26-12-2010 08:56
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008 zuza Nyt om loven 18 04-02-2009 21:08
Fleksjobbevis baldur Er det overhovdet til at få fleksjob? 4 12-08-2008 18:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension