K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 17:22   #41
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Lige en lille opfølgning. Ansøgning om førtidspension §17 på foreliggende grundlag afleveret på Næstved jobcenter og slutevaluering fra det sted de sendte mig til for hjælp til at finde fleksjob er også modtaget :-)

Plus klage over jobcenter og deres behandling af borgere afsendt til centerchef, borgmesteren og beskæftigelsesminister er afsendt pr. mail, så nu har jeg fået luft. Nu er der så ventetiden på deres besvarelser og beslutninger.

Glædelig for(h)jul
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 18:51   #42
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Lige en lille opfølgning. Ansøgning om førtidspension §17 på foreliggende grundlag afleveret på Næstved jobcenter og slutevaluering fra det sted de sendte mig til for hjælp til at finde fleksjob er også modtaget :-)

Plus klage over jobcenter og deres behandling af borgere afsendt til centerchef, borgmesteren og beskæftigelsesminister er afsendt pr. mail, så nu har jeg fået luft. Nu er der så ventetiden på deres besvarelser og beslutninger.

Glædelig for(h)jul
Godt gået, Kisser - med alt det modstand, du har mødt!

...og dejligt, du lige melder tilbage!

Nu krydser vi fingre for "din 17" og er spændt på at høre reaktionen på dine mails...

Lige over: Glædelig for(h)jul :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 18:53   #43
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Godt gået, Kisser - med alt det modstand, du har mødt!

...og dejligt, du lige melder tilbage!

Nu krydser vi fingre for "din 17" og er spændt på at høre reaktionen på dine mails...

Lige over: Glædelig for(h)jul :-)
Tusind tak Carmen. Skal nok vende tilbage når der er noget nyt :-)
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 15:20   #44
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Har i dag modtaget mødeindkaldelse til møde hos en af de bedste sb i Næstved. Hun skriver at vi skal tale om min ansøgning efter pensionslovens §17.

Nogle ting jeg skal forberede inden dette møde? Nogle gode råd?
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:00   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Har i dag modtaget mødeindkaldelse til møde hos en af de bedste sb i Næstved. Hun skriver at vi skal tale om min ansøgning efter pensionslovens §17.

Nogle ting jeg skal forberede inden dette møde? Nogle gode råd?
Jeg kan se, at du er obs på, at det skal være på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Det var det eneste jeg lige kunne komme i tanker om.

Måske skal du forberede dig på, at sb vil prøve at tale dig fra det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:17   #46
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Måske skal du forberede dig på, at sb vil prøve at tale dig fra det.
Lige netop min første tanke, så enig med Vovse!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 10:07   #47
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
@vovse ja det er gjort meget tydeligt og skrevet både som indledning og længere nede i teksten at det er på foreliggende grundlag :-)

Til jer begge det er jeg forberedt på, men det sjove er, at det netop er den sb, der i 2008 fik mit fleksjob igennem. Så jeg er lidt spændt på det møde. Jeg tager min mand med til mødet

til jer to
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 12:43   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Jeg tager min mand med til mødet

til jer to
God idé.
I kan jo også optage det, med mobiltelefon eller mp3'er, så kan i snakke det igennem bagefter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 13:35   #49
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Har i dag modtaget mødeindkaldelse til møde hos en af de bedste sb i Næstved. Hun skriver at vi skal tale om min ansøgning efter pensionslovens §17.

Nogle ting jeg skal forberede inden dette møde? Nogle gode råd?
Det møde du er indkaldt til nu, da du HAR søgt §17 på foreliggende - er et lovpligtigt vejledningsmøde. Kommunen har pligt til at oplyse mulige konsekvenser, en §17 på foreliggende kan have for dig.

Jeg kan ikke se mulige konsekvenser for dig, får du afslag så fortsætter du bare med at modtage ledighedsydelse. Men for andre sygemeldte kan en §17 på foreliggende have konsekvenser for b.la stop af sygedagpenge, hvis der er søgt meget tidligt i et sygdomsforløb.

God idè at have din mand med som støtte.

Personligt tror jeg du får afslag på pension, du vil have en lidt svær sag hvis kommunen mener du fortsat er til rådighed for et fleksjob og i øvrigt kan pege på jobmuligheder du rimeligvis ville være i stand til at varetage - men det er så bare min personlige mening. Din sag kan jo også gå glat igennem, det gør §17 på foreliggende sommetider.

Men har du tænkt på, at når du er på ledighedsydelse, så betyder din mands eventuelle indtægt intet. Får man som gift eller samlevende pension, så bliver pensionen udregnet på baggrund af ægtefælle/samlevendes indtægt og det kan betyde at man får meget mindre i pension, i forhold til en ledighedsydelse.

Men jeg forstår godt, når man kommer dertil - at nu vil man have fred. Det ville være dejligt hvis loven indeholdt præcise timeantal, for hvornår det er fleksjob eller hvornår det er pension.

Jeg krydser fingre for dig, selv om jeg mener du havde stået dig bedst, ved at kommunen søgte §18 for dig.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 14:52   #50
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
God idé.
I kan jo også optage det, med mobiltelefon eller mp3'er, så kan i snakke det igennem bagefter.
Ja det ville da være en god ide
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension