K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2011, 14:46   #41
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det var da godt at han blev klogere..

og nu står der vel at din chef har fyret dig og ikke at I er enige om at sige op.. for så kommer de måske og siger du har valgt selv at gå, så du får en straf.. har ikke læst din thumbnails.. men prøver lige om jeg kan..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 14:58   #42
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tror det er ret almindeligt det med at ferien indregnes... men da man ikke kan holde ferie, når man er sygemeldt... kan den ikke inddrages hos dig.

Du kan så heller ikke afholde den så længe du er sygemeldt.

Men pænt af ham at fritstille dig med det samme, istedet for at du skal gå sygemeldt de 3 måneder... rart at kunne se fremad.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:22   #43
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Jeg har lige et sidste spørgsmål... ham på jobcentret kunne ikke svare på det ... Da jeg var til det møde med chefen i torsdags, der fik jeg en kopi af den fratrædelsesaftale, man kan se den på forrige side her i forum ... men ved siden af den aftale lagde han et andet stykke papir, det stod vist 2 linier på det papir, jeg husker ikke den fulde ordlyd, men der stod nogenlunde sådan her : Palle Nielsen har selv bedt om at blive fritstillet fra sit job ..... og det ville han så også have at jeg skulle underskrive når jeg underskrev fratrædelses aftalen .... men er det normalt og er det en god ide at underskrive et sådan stykke papir... han kunne ikke sådan forklare hvad han skulle bruge det til andet end at han sagde at det kunne bruges hvis noget gik galt med vores aftale ... men jeg har nu ikke lyst til at skrive under på at jeg selv har bedt om at blive fritstillet .....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:09   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, der er efter min mening lavet en aftale, som er godkendt og underskrevet af alle?

Hat du selv bedt om fritstillelse, eller var det en del af aftalen?

Jeg kan kun se, at en sådan skrivelse, kan være til ulempe, da det næsten kan sidestilles med en opsigelse, hvorfor du kan recikere at miste leddighedsydelse for en periode.

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:19   #45
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af fagforening...

Jeg har flere gange sagt til min chef at jeg gerne ville fyres, da jeg ikke havde det godt på min arbejdsplads, men denne fyring skulle jo ske på rette vis .... I fratrædelsesaftalen står der jo heller ikke at jeg selv har bedt om at blive fyret, så jeg ved dælme ikke hvad han vil bruge det stykke papir til hvor der står at jeg selv har bedt om at blive fyret ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:26   #46
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når der laves en fratrædelsaftale, er det baseret på et aftalt kompromi, ergo skal du IKKE underskrive andet!

Det vil være min vurdering.
Du kan skade dig selv.

Du kunne evt ringe til din tidligere fagforening for et godt råd.
Du kan jo kun få nej til hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 18:14   #47
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
futtefreja er ny på vejen
hej

du må for guds skyld ikke underskrive dette, det kan kun give dig problemer. feks. at du er selvforskyldt ledig................. og så ved du jo hvad det kan betyde ikke
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 20:11   #48
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 14
Solnedgang er ny på vejen
Helt enig.

Du skal endelig ikke skrive under på det. Du risikerer karantæne.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 20:26   #49
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
også min tanke ... derfor har jeg hele tiden tænkt at jeg ikke vil skrive under på det ... men jeg ville da lige lufte det her .... tak for alle de gode svar hele vejen igennem....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 11:16   #50
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Nu håber jeg så ikke at jeg har dummet mig alt for meget, jeg har skrevet under på det omtalte stykke papir, der er flere grunde til at jeg valgte at gøre det. Der står ikke direkte at jeg selv siger op, det firma jeg arbejdede i var rimeligt stort og har hovedsæde i København, der har de jurister ansat til at tage sig af når folk skal ind og ud af firmaet. Det er dem der har udarbejdet min fratrædelsesaftale og det omtalte stykke papir. De siger at det kun skal benyttes hvis andre jurister begynder at så tvivl om min fratrædelsesaftale. Samtidigt fik jeg også udleveret en kopi af den omsorgssamtale jeg var til i sidste uge, i den står der jo også at jeg har det psykisk dårligt på min arbejdsplads, så det kan jeg vel altid bruge hvis der skulle blive noget bøvl.

Her er hvad der står på det stykke papir som jeg skulle underskrive:

Jeg Palle Nielsen erklærer hermed, med min underskrift, at give udtryk for, at jeg
gerne vil løses af min kontrakt med XXXXXXXXX, derfor indgås der, en fælles fratrædelsesaftale, mellem XXXXXXXXXX og jeg Palle Nielsen


Jeg giver udtryk for at jeg gerne vil løses af min kontrakt, det er vel ikke helt det samme som selv at sige op ... eller det er vel som man tolker det.... men som sagt så håber jeg ikke at jeg har skidt for meget i nælderne ... men jeg villle altså bare gerne ud af det der job og have mit gamle liv tilbage ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Beslutning om FTP bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-05-2010 22:02
Pensionsnævnet til beslutning bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-04-2010 17:48
Jeg har taget en stor beslutning. KatrineB Alt det andet 5 21-03-2010 23:07
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension