K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 12:08   #41
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
for så ikke at glemme hvor sjovt det hele så bliver når man i visse kommuner sætter kleinsmede og skolelærere til at udføre jobbet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M.h.t bogen - tja hvis man ikke har sin basis viden på plads så kan man jo fylde nok så meget på.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:10   #42
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Nej jeg må altså også live lave en efterlysning.

hvor er den koordinerende rolle og indsats blevet af ?
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 19:40   #43
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
totalt enig i de øvrige ærede medlemmers indlæg:

Der er MERE END RIGELIGT at tage fat på -og masser af dokumentation herinde på k10!
Værsgo at begynde.

Ukken, lige præcis mit/vores største problem i hele sagsgangen: hvor er overblikket/helhedsvurderingen/koordineringen -ja, "kært" barn har mange navne -blevet af?

Som min dejlige mand sagde, da sagsbehandleren (surt!)gentog:
"nu er det jo kun din situation det handler om!"

Hvortil min kloge mand svarede:
"NÅ, så jeg skal forstå det sådan, at jeg bare kan slå min (handicappede)kone og børn ihjel?!"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 20:37   #44
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
M.h.t bogen - tja hvis man ikke har sin basis viden på plads så kan man jo fylde nok så meget på.

hvor er den koordinerende rolle og indsats blevet af ?
Ja, man kunne få lyst til at købe et eksemplar af Arbejdsevne-bogen,

klaske den ned foran sin sagsmishandler og stille dit spørgsmål til vedkommende,

og derefter bede om at få en behandling EFTER BOGEN !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 23:11   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Svar på UKKENs problemformulering, kan gøres ret kort;

PGA kassebeholdning i hver afd. Ergo skubber alle afd. problemet videre til næste afd.
Hvordan;

Jo, ved at undlade disse famøse helhedsvurdering; eller give et overordnet svar, som mange af jer sikkeret har set;

Du har en funktionsnedsættelse, men vi vurdere ikke at den er stor nok til....

Et andet problem er også at sagsbehandlere, idag ofte IKKE må træffe nogen afgørelser, hverken i forhold til det ene eller andet.

Prøv evt at snakke med Bettina Post, hvor hun ser de største problemer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 09:00   #46
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
SRS er ny på vejen
Hold da op sikken aktivitet Jeg synes det kunne være et spændende projekt, men tvivler på, at jeg kan få nogle fra sygedagpenge til at svare på spørgsmål. Jeg kunne så, hvis dette ikke er muligt holde mig til at lave undersøgelsen i et klientperspektiv. Jeg skriver alene fordi jeg på et tidlig tidspunkt i uddannelsen var lidt for åben om nogle ting som har med min fortid at gøre, det har måske skræmt nogle til, at tro jeg var en svag person, og ikke kunne indgå i en gruppe, men har også lært mange ting på uddannelsen, og det har givet mig mere selvtillid.

Nå tilbage til projektet. Jeg vil arbejde videre med jeres forslag. Jeg synes selv, at arbejdsevnemetoden er et rigtig godt værktøj både for en socialrådgiver og en klient, men som i siger hvis ikke man sidder med de rette personer med kendskab til det hjælper det jo ikke noget. Hvem er det i siger jeg skal kontakte for, at lave skemaer herinde? Ellers kender jeg måske en som kan hjælpe mig med et link til hvor I kan svare på spørgsmål. Jeg vil da også lige sige at alt det i har skrevet har givet mig en vis inspiration til at gå i gang, og stedet for undersøgelsen er det jo det perfekte sted nemlig lige her på K10.
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:05   #47
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
SRS er ny på vejen
Jeg arbejder på, at lave nogle spørgsmål, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre hvad I tænker kunne være relevante spørgsmål, da mange af Jer sikkert har været ude for dårlige oplevelser, hvor Arbejdsevnmetoden ikke har været i brug. Jeg kan se der er lavet tidligere undersøgelser i kommunerne, men ikke i forhold til borgerne. Derfor ville et spørgeskema være helt perfekt til det formål. Det er egentlig ligegyldig om i skriver her i tråden eller sender en besked til mig På forhånd tak for Jeres hjælp.
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 22:36   #48
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er nok nødt til at lave en problemformulering, idet selve arbejdsevnemetoden indeholder rigtig mange sten der kan vendes.

Det er jo ikke nok, at feks ressourceprofil er ok, hvis afgørelse ikke svare til indhold og indstilling.

Arbejdsevnemetoden, starter jo den dag, det konstateres at det er længerevarende sygdom, evt påført handicap.

Herefter skal arbejdsevne afprøves, og lægepapir indhendtes, ressourceprofil laves, og afgørelse træffes, det lyder nemt?

Men hvorfor havner så mange så på kontanthjælp eller ægtefællesforsærgelse?

Hvorfor følges der ikke op?

Hvorfor lægges der ikke plan efter afslag?

Hvorfor startes ny sag op, pga skift af afdeling, flytning, Jo, jeg kan blive ved.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 07:55   #49
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
når du laver problemformuleringen så gør den bred - fx som mit forslag - i din begrundelse for valg af problem redegør du så for at dersom du skulle have det totale svar på dit problem ville du skulle omkring bla.bla.bla. - men du vælger at koncentrere dig om -------. At du har et reelt problem vil jo så vise sig via dit spørgeskema herinde.

Dernæst skal du vælge teorigrundlaget - og her kommer så arbejdsevnemetoden ind samt teori og metode på uddannelsen.

Så føler selve projektet som kunne være spørgeskema på udd. - interiew med lærer - undersøgelse af implementering på forvaltningerne af nyt lovstof - efteruddannelse af rådgivere - arbejdsvilkår/ sagsantal - politiske stømninger - selve paradokset i at uddannelsen til rådgiver fokuserer på behandlingsdelen men glemmer at uddanne til administration ( mange rådgivere er selv efterladt i at finde ud af at systematisere og klare kontordelen ) o.s.v.

Jeg kender derudover godt din situation i og med du selv før har været på den anden side af skrivebordet - jeg var i hin tid i samme situation. Derfor er du også nødt til at lade fokos komme til at ligge på rådgiverdelen så du ikke kommer for langt ind i klientdelen - et godt råd - du skal jo igennem uddannelsen sådan er det jo også. Fokuserer du for meget på klientdelen kan du rissikere de lægger for meget i det og bliver nervøse for om du kan hæve dig udover selv at have været klient - håber det giver mening. derfor vil du komme langt ved at udvælge arbejdsevnemetoden - eller mangel på efterlevelse af denne som problem - idet du så kan lægge tyngden på rådgiverdelen.

Derfor tror jeg også du skal passe på med at lægge al din krudt på et spørgeskema herinde - ikke at du ikke kan gøre - men pas på tyngden.

Rent fagligt tror jeg mere du skal ind på metoden´s efterlevelse samt netop forståelsen hos rådgiveren af systematisk sagsbehandling.

Her kunne du jo lave et spørgeskema til sidste års studerende og deraf pejle forstålelsen - dette i.f.t arbejdsevnemetoden.

Dette ( hvis jeg har ret i at mange ikke forstår det ) kunne du jo så lade efterfølge af et interiew med din teori og metodelærer.



Derudover så jeg på dr nyheder d.d. at vold og trusler bliver stadig et større problem på jobcentrene - hvilket jo bare bekræftiger at afmagt og magt er sværre størrelser - især når folk ikke får den nødvendige råd og vejledning.

Hov glemte.

et rigtig godt spørgsmål kunne være:

Har du fået lavet din ressourceprofil i SAMARBEJDE med din rådgiver og fået beskrevet af denne - hvorfor og hvad den går ud på ?

Sidst redigeret af Stezu; 01-09-2010 kl. 16:10. Årsag: indlæg sammenlagt - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv venligst til flere i samme indlæg
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 09:47   #50
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
SRS er ny på vejen
Her er et lille udkast til nogle spørgsmål jeg har fundet, nogle måske knap så relevante som andre. Tager gerne i mod forslag, og sætter pris på Jeres hjælp

Har du modtaget dine rettigheder fra din sagsbehandler?
Har du fået lavet en ressourceprofil af din sagsbehandler?
Har du forstået hvad sagsbehandleren skriver i ressourceprofilen?
Har din sagsbehandler vurderet dine ressourcer i fohold til job?
Har du selv været ekspert i din egen sag?
Har du læst din journal?
Har du ønske om at læse din journal?
Føler du din rådgiver har tid til dig?
Har din sagsbehandler indhentet alle relevante oplysninger for en afgørelse?
Er du blevet partshørt?
Har du modtaget skriftlige afgørelser?
Har du fået en klagevejledning?
Har du været i tvunget sygeaktivering?

Sidst redigeret af SRS; 01-09-2010 kl. 15:31.
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Interview til projekt katrinedebell Alt det andet 1 05-04-2013 10:27
Marselisborg projekt jasch Alt det andet 0 20-01-2012 22:59
projekt 110? frisøren Dit og Dat 2 06-10-2010 16:42
projekt springbræt lilleper Alt det andet 11 20-04-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension