K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2009, 21:45   #41
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilslutter mig helene

har aldrig brudt mig om at andre skal holde mine penge for derefter at bestemme hvor meget jeg allernådigst kan få i hånden retur!

Præcis, hvem siger der overhovedet bliver udbetalt noget som helst til den tid!

-blot se hvor hurtigt pengene fosser ud af statskassen i disse år -og hvem får lige gavn af dem?

ja, blot min mening
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 22:39   #42
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Ihh hvor nogle af jer lyder sparsomlige ,jeg er opdraget med at "den der gemmer til natten gemmer til katten" Men jeg her lagt til side HELLE mit liv, jeg kan altså bare ikke huske hvad sidde det var til
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 11:59   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har heller aldrig været særlig sparsom, men nu hvor jeg er førtidspensionist, så tør jeg ikke være andet!!

Jeg synes vores velfærdssamfund er ved at dykke godt og grundigt, og jeg forestiller mig at det kun kan blive værre med årene. Jeg fylder 65 om 26 år, og hvem ved så hvordan det ser ud til dén tid?

For en gang skyld kunne jeg godt tænke mig at være på forkant med situationen. Og ville SÅ gerne kunne klare min alderdom selv, have mine egne midler, en god økonomi og ikke skulle bede om hjælp til noget, men selv kunne klare mig.
Med SUP opsparingen ville jeg være temmelig dårligt stillet og aldrig have til dagen og vejen, og hvorfor betale til den i 26 år, blot for at få 11-12.000 kr om ÅRET FØR SKAT? Hvorfor skal de have alt det SKAT tilbage?? Det er jo de penge de gav os med i puljen som lokketilbud!! Det er jo hul i hovedet!!
Alle de penge de ville betale til opsparingen, skynder de sig at kradse tilbage igen....endda med overskud!!
Gu vil jeg da ej støtte den slags manipulationer. Og så får man nogle hundrede kroner stukket ud om måneden, og skal føle sig lykkelig og prise vælfærdssamfundet....hvor herre til hest.
Det bliver ikke mig de skal spinde guld på!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 19:33   #44
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Thumbs down ang. SUP

ja,helt enig helene,hvorfor skal vi spare til skattesystemet,på en SUP og så bare smide det hele til skat, når vi bliver 65 år,det gider jeg heller ikke,eftersom jeg jo,fik regnet på den SUP, og det ikke kunne betale sig og så blive straffet oveni,så hellere klare mig selv og nej heller ingen guld dukater,fra min front...til den fidus fra staten...velfærden er gået fløjten her i danmark og det godt og grundigt,det ikke den,vi i samfundet skal satse på fremover til vores gamle dage...

samt til C.L.E.O og hvad angår det at være sparsommelig,ja,det har jeg måttet være de sidste 14 år,på en kontanthjælp, ( og altid været ) da kommunen intet ville hjælpe,til hverken medicin,briller eller andet...eftersom,der skal være til medicin i første omgang,kan det ikke hjælpe bare,at bruge sine penge,efter udgifter er betalt,som i forvejen er baberet ned,hvor det nu kunne lade sig gøre,så det er ikke til fornøjelser de er gået til,det har der heller ikke været penge til alligevel...og i dag på en FP,skal der spares til medicin,briller mm.der er intet som hedder medicin kort,ned sat licens mm. der...der kan søges hjælp til nogle enkelte engangs ydelser og det kan give afslag alligevel...så det gider jeg ej,bruge min energi og kræfter på,som skrevet,i andet indslag her...

Sidst redigeret af anetta; 22-09-2009 kl. 19:38.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 20:20   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen der er ikke engang hokuspokus i det...

Du betaler 144 kr
DE betaler 289 kr

INDEN beløbet rammer kontoen, trækker de 8% i arbejdsmarkedsbidrag.

Den dag du skal have dine penge årligt, trækker de skatten fra.

DE har betalt ca 3864 kr pr år. Men når du fylder 65, så napper de skatten, som er OVER de 3864 de har indbetalt pr år. Dvs at de penge DU SELV har sat ind, OGSÅ går til skat!??

Ren kassetænkning...som sædvanligt.

Ville jeg selv sætte de 144 kr ind om måneden - uden om systemet, jamen så ville der stå over 44.000 kr på min konto som jeg SELV kan bestemme over.

Se dét er da en hjælpende hånd der vil noget!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 21:59   #46
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
passer ikke

helenekr, hvorfor sidder du og fylder folk med udregninger der er helt ud i hampen??? det er helt ok folk ikke er den skarpeste kniv til regning,
men så bør man altså ikke komme med så fejlagtige beregninger som
kan påvirke andre medlemmer..
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 23:11   #47
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er nok et spørgsmål om tro.

Tror man, at skatten på udbetaling af pension bliver lavere om mange år end nu?

Tror man, at pengene bliver investeret fornuftigt og uden for mange administrationsomkostninger?

Tror man, at SUPP/SAP giver et større afkast end bankrente?

Hvor stor mon inflationen bliver?

Men... man kan jo trække sit eget bidrag fra i skat og får 2/3 forærende oveni af kommunen, så helt dårligt er det nok ikke.

Helenekr... jeg kan altså heller ikke fatte dit regnestykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 10:07   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er der ikke mange der kan, derfor SUPP

Regnestykket kommer an på hvem man er, og hvor længe man skal betale til ordningen og hvor langt man tør tænke. Men TRO mig (jeg ved det er svært) men man får INTET forærende!!!!

Om folk vil have SUPP eller ej, er helt op til dém. Forstår bare ikke hvorfor man tror mere på systemts opsparing end sin egen, og hvorfor man hellere vil have en lille mådenlig udbetaling fra DEM istedet en fed udbetaling fra sin egen?

Jeg forstår ikke pointen! Og ham inde fra retshjælpen grinede og sagde, at det var intelligent fundet på og påpegede præcis, at de penge de indbetaler, indriver de igen via skat. Man skulle blive langt over 80 år inden man døde, før end man kunne sige at der var en lille gevinst ved det.

Ifølge statistikker, lever førtidspensionister jo ikke så længe som arbejdende raske og sunde mennesker med højre eller længerevarende uddannelser. Det får vi jo afvide flere gange om året!!

Så.....

Men er man glad og tryg ved sin SUPP, så er det da bare om at indbetale til den. Måske giver trygheden ligefrem et længere liv og en lille gevinst.

Og så siger jeg iøvrigt ikke, hvad folk skal gøre. Jeg skriver kun hvad jeg selv gør, hvilke tanker jeg gør mig, hvad der er bevæggrunden for MINE valg. At folk tænker helt anderledes er da bare fantastisk!! Og kan folk regne regnestykket ud på helt andre måder, så de får 12.000 om året FØR skat, til at blive fordelagtigt, jamen så bøjer jeg mig naturligvis i støvet med hatten i hånden og beder om forladelse...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 14:14   #49
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Helenekr...

Vil du ikke lige lægge et regneeksempel?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 16:52   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke regne, men har fået regnet det ud af en fra retshjælpen (i en anden forbindelse), og han sagde at SUPP ikke kunne betale sig! Om det kun er i mit tilfælde, eller om det er generelt, ved jeg altså ikke.

Jeg er 39 og kunne have betalt 26 år til ordningen, men er blevet frarådet at gøre det, og istedet selv lægge tilsvarende beløb til side udenom systemet, for mere pålidlig håndsrækning efter det fyldte 65 år.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
[Info] SUPP - Supplerende Arbejdsmarkedspension Experimental Nyttigt at vide for Førtidspensionister 45 04-10-2011 15:13
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55
Pjece om Den supplerende arbejdsmarkedspension zuza Et godt link! 0 24-02-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension