K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2010, 11:02   #41
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan evt prøve at sætte dig ned og tilbagevise de ting i lægekonsulentens udtalelser som er forkerte selv om du ikke ved hvilke LK har fået kan du skrive som om hun har alle sammen ..

Det vil sige at der hvor hun skriver sin egen diagnose eller mener der er en diagnose der kan du feks give den en rød farve (overstregnings tussser ) og så laver du et stykke papir ved siden af , hvor du skriver rød LK konkludere at det kan være en depression , dette er der ikke belæg for at hævde , det fremgår ikke af nogen papir og heller ingen af mine læger har haft denne mening , derfor må den stå på LK ..

og så skifter du farve går videre til næste udtalelse og skriver den farve og hvad du mener der er galt

og hele vejen igennem påpeger du og oplyser dem om hvor hun overskrider sine beføjelser, du kopiere alle dine lægepapir og sender dem sammen med indsigelse og klage til din sagsbehandler og borgmester ..

Hvis ´LK overskrider sine beføjelser skal der klages over det hver gang ...

Webs LK gjorde det samme og det endte med at de traf afgørelse om pension uden LK papir pga fejl og mangler i disse , og der gjorde vi det på den måde jeg lige har beskrevet, men skal lige sige at han tog den psykolog samtale som de anbefalede og det styrkede ham i forhold til lægekonsulenten som sad og opfandt diagnoser og fjernede en del ....
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 09:41   #42
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Op på hesten igen Julcha de skal ikke få lov at få dig ned med nakken.

Sender dig et stort

Og hvad var begrundelsen for at hun fik akut hukommelsestab, og trak i land...du har vel ikke tilfældigvis optaget jeres samtaler

Utroligt de tror at smerter, fysiske problemer osv kan forsvinde ved at snakke med en psykolog eller psykiater....syntes de bliver et nummer for frække

Håber du finder en løsning, og husk der er altid nogen herinde som har gode råd. Sammen er vi nemlig stærke.... og mon ikke der kommer nogen med flere input.

Suncil
Tusind tak Suncil, det var nogle dejlige varme ord

Jamen årsgaen ville hun jo selvfølgelig ikkke ud med selvom jeg prøvede. Tror endda hun kom med kommentaren at hun jo ikke er i stand til at vurdere oom jeg skal have FP eller ej. Øhh hallo, det er da dig der skal indstille mig.......

Men JO jeg optog det hele og hun dummede sig et par gange, fik hende bl.a til at indrømme det hun sagde i fredags.

Ja jeg kan heller ikke forstå hvorfor de nu præver at skyde det over på det psykiske. Som jeg sagde til hende: ja, gu er jeg knust og ked af det, jeg har fået at vide at jeg har en kronisk alvorlig og invaliderende sygdom, så selvfølgelig er jeg da det. MEN JEG ER IKKE DEPRESSIV. Skulle have tilføjet at kampen mod dem da bestemt heller ikke gør mig glad, men det gjorde jeg ikke. Synes bare de er nogle.. ja hvis jeg siger det vil i ikke se andet end dem her ******* så jeg holde rmig til det pæne sprog og kalder dem for nogle mindre intelligente væsner.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 09:48   #43
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du kan evt prøve at sætte dig ned og tilbagevise de ting i lægekonsulentens udtalelser som er forkerte selv om du ikke ved hvilke LK har fået kan du skrive som om hun har alle sammen ..

Det vil sige at der hvor hun skriver sin egen diagnose eller mener der er en diagnose der kan du feks give den en rød farve (overstregnings tussser ) og så laver du et stykke papir ved siden af , hvor du skriver rød LK konkludere at det kan være en depression , dette er der ikke belæg for at hævde , det fremgår ikke af nogen papir og heller ingen af mine læger har haft denne mening , derfor må den stå på LK ..

og så skifter du farve går videre til næste udtalelse og skriver den farve og hvad du mener der er galt

og hele vejen igennem påpeger du og oplyser dem om hvor hun overskrider sine beføjelser, du kopiere alle dine lægepapir og sender dem sammen med indsigelse og klage til din sagsbehandler og borgmester ..

Hvis ´LK overskrider sine beføjelser skal der klages over det hver gang ...

Webs LK gjorde det samme og det endte med at de traf afgørelse om pension uden LK papir pga fejl og mangler i disse , og der gjorde vi det på den måde jeg lige har beskrevet, men skal lige sige at han tog den psykolog samtale som de anbefalede og det styrkede ham i forhold til lægekonsulenten som sad og opfandt diagnoser og fjernede en del ....
Hej Hejdien, mange tak for dine gode råd.

Det er netop lige nøjagtig det jeg vil gøre, pille det dokument fra hinanden stykke for stykke og så måske bede om at hun udarbeder en ny en?? Jeg har jo dokumentation for alle de fejl hun har lavet så det er nemt. Det er kun tidskrævende og jeg har ingen kræfter. Har også lige en hel ressourceprofil der skal ændres. Men det skal gøres.

Mht psykolog/psykiater spurgte hun mig om jeg ville. Og til det sagde jeg da JA, send mig endelig afsted, de skal nok få sagt at jeg ikke er depressiv, men reagerer helt normalt for en i min situation. Så det er ingen problemer. Jeg er helt med på at alt skal indsamles, men at de går ud i den retning er der slet ikke nogen grund til. Igen min egen læge havde nok fanget det hvis jeg var depressiv.

Det her er jo normalt af hvad jeg kan læse mig frem til og det er jo forrykt, godt at det er ved at komme frem i offentligheden om hvordan sdan noget foregår.

Jeg håber bare det her lykkes på et eller andet tidspunkt.

Skal jeg mon kontakte mig egen læge og speciallægen og fortælle dem om det her?? Og hvad skal de så gøre?
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 11:03   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan godt lade en bemærkning faldet i sær til din læge så denne kan få skrevet noget ned om det i dine papir (især fordi det jo ikke er ualmindeligt at man bliver ked af det og krigerisk i sådanne tilfælde og det er jo normalt og derfor ingen grund til at din læge tænker er hun på vej i depression )

Og lige et godt råd....

Det er hammer svært at sidde og lave det du nu skal lave, man bliver frustret ked af det og modløs når man skal sidde med alle de papir rettelser og faktisk helt ind og pille i kernen af ens problemer både når man skal rette lægekonsulents udtaelser og når man skal rette ressourceprofil og det kan forkomme meget uoverskueligt , så har du en der er tæt på dig og har været med under forløbet så få vedkommen til at hjælpe dig det gør det meget nemmere ...

Vi gjorde det ved webs og det gør det meget mere overkommeligt og så kan man lige få vendt de forskellige ting inden man skriver det ned
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 11:12   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Blot en lille tilføjelse; det er mit indtryk at rigtig mange skal forbi en psyk. inden der bliver tilkendt fp (mig selv incl.), jeg kan få det indtryk, at det er fordi alt skal være prøvet, sådan at der ikke er noget at komme efter når den når til sidste instans.

At sagsbeh. har ændret mening, kan måske være fordi at hun har vendt den med sine kolleger på et teammøde, og er blevet "mindet om", at hun skal sende dig til psyk. før de beslutter sig.

For mig at se kan det være en formssag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 11:22   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg syntes også at alle lige skal forbi en psyk inden de tilkendes pension , jeg tror ikke jeg kender en eneste der ikke har været det ...
da min sagsbehandler sagde pension til mig sagde jeg hvilke psyk skal jeg så hos .. og hun sagde ingen ... øøøøhhhh gider du lige .. blev helt målløs ha ha ...

Men hvor er det latterligt med de psyk udtalser for uanset om man kommer ind uden arme og ben så skal man lige forbi en psyk .. hvorfor .. ?

Og har man en depression så er der jo ikke noget at sige til det , den skaber systemet jo man skal være mere end tykhudet hvis man ikke får bare nogen psykiske men af det her system .... så tænk hvis de sendte alle til psyk for at hjælpe , sådan at man kunne tilbydes noget behandling efter at blive system invalid men næ nej , det er kun en måde at se om man kan springe over hvor gærdet er lavest og evt finde noget at hænge sin hat på ...

Men ve mig om jeg kan forstå hvorfor man kan sige nej til pension på fysiske smerter fordi en psyk siger der er mulighed i kognitiv terapi, ja det kan da godt være at der er det men har da endnu ikke hørt om at kognitiv terpai kan gro et ben feks ... totalt latterligt ...
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 11:39   #47
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hejdien: Jeg har desværre ikke nogen tæt på mig, men der sidder to absolut vidunderlige mennesker 500 km fra mig og de har hjulpet mig alt hvad de overhovedte kan og mere til:-)

Men ja det bliver/er hårdt, det er ikke sjovt at skal igennem det her, og ja jeg må da indrømme jeg godt nok går ned på det her, da jeg i forvejen ikke har energi til noget som helst. Men det er nødvendigt. Også fordi jeg ikke har nogen til lige at give mig en kram eller sådan noget. Sidder jo bare her i et hus som jeg snart ikke kan betale længere og kigger ud i luften. Nej jeg har mine hunde som er mit et og alt. Uden dem... Ja.

Det gør mig rigtig glad at høre at mange faktisk skal forbi en psyk. Det hjælper altså noget på det hele lige nu. Men ja jeg er ligesom jer uforstående overfor hvorfor man skal det. Som du også skriver Hejdien ALLE vil blive kede af det i denne situation og så kommunens skeptis oven i.. Jamen hvis man ikke havde depresive tendenser før, så har man det efter mødet med det offentlige. De ved det sikkert godt, og er FULDSTÆNDIG ligeglade. De kan jo snart ikke indhente flere papirer på mig, alt er der jo. Så på den anden side må de jo være ved at blive desperate for de kan godt se det ikke går.

Tænk hvis jeg ikke havde K10, tænk hvis de to dejlige mennesker ikke var der. Så havde jeg da givet op for længst. Hvor skulle man vide alt der her fra.... Jeg glæder mig bare til jeg en dag har overskud til at hjælpe andre herinde som i har hjulpet mig.

Vovse: det tror jeg du har ret i. Hun slår mig som værende en ret naiv dame som har meget svært ved at tage beslutninger, så det kan meget vel være hun lige er blevet mindet om nogle ting. Og jeg siger glædeligt ja. Jeg vil gerne afprøves og afklares så meget som muligt, da jeg selv har behov for det. Dog lige mht psyk er jeg dybt uenig. Men det må man jo tage som det er og så bare få det overstået.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 12:20   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har været hos en psyk et par gange nu og på egen opfordring.
det er alså hårdt og komme igennem og hvis man sidder alene med alt, kan det være rart at få luft.
har ellers sagt nej og mit har faktisk intet med psykisk af gøre.
at så han mener jeg har angst og depression er fint nok med mig.
men er det så underligt med 7 års kamp med læger og nu kommune i 2 år.
så det skal du ikke være bange for.
er selv hammer lige glad med om det er mit psykisk eller fysisk jeg får pension på.
erhvervsevne har jeg ikke noget tilbage af uanset hvad
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 12:27   #49
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
MTVRV1: Jeg er ked af at høre du har fået det så slemt efter alle de kampe, det må ikke være sjovt. Kan også sagtens forstå at du er ligeglad, bare du får din pension.

Men ja, jeg startede jo også til psykolog for et stykke tid siden på egen opfordring, men da komunen ikke ville hjælpe mig med udgifterne, måtte jeg stoppe igen, da jeg ikke havde råd. Jeg vil bare ikke have at de skal smøre mit helbred over på at det er psykisk. Hun skriver direkte at det er muligt at en depresiv tilstand kan forværre smerterne. Det vil jeg bare ikke have på mig, for det er ikke sådan tingene er.

Håber snart din kamp er slut MTVRV1, på den ene eller den anden måde.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 12:33   #50
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan udmærket følge dig
Jeg kommer aldrig til at forstå dette system.
et system som gøre folk mere syge end at hjælpe dem.
men det er jo virkelighed for langt de fleste.
især når man har en sygdom som er sjælden og man ikke bare lige kan slå op på side 10 i lægebogen.
men trist du ikke har råd til det og det påvirker jo bare endnu mere.
når man ikke kender ens fremtid.

håber også du snart får en afklaring af din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension