K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2010, 21:24   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Lige kort så går det rigtig godt med sønnen på hans uddannelse på tv-glad, han er super glad for at være der blomster op, de er meget glade for ham og roser ham meget.....

Han bor jo stadigvæk hjemme og han for sine penge hver månede så alt det er løst....

Men men han er jo også meget ordblind oven i de andre handicaps og så er det at hans kontakt person på tv-glad og jeg ville søge en IT-rygsæk til ham, jeg ved at som ordblind har man ret til sådan en, jeg fik selv en da jeg var under uddannelse da jeg også er ordblind, men hans sagsbehandler mener bestemt ikke han kan få sådan en...

Så er det jeg ville hører om der nogle af jer der kender §§ på at søge hjælpemiddeler, jeg er desværre selv vildt dårlig til at finde ud af det på grund at den hjerneskade jeg har fået.....

fra Smidt
Hej når det er hjælpemidler til hans uddannelse, så skal det søges i jobcentret....

http://www.jobnet.dk/files/blanketter/af82.pdf
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 21:43   #32
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej curls

1000 tak lige hvad jeg skulle bruge, har printe den ud og så får han den med på tv-glad i morgen.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 22:36   #33
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hejsa

Sikke en kamp du er igennem - men SKØNT at høre at din søn har det godt på Tv Glad.

Mht. IT rygsæk...

Jeg har en rigtig god barndomsveninde - hun har en ordblind datter - og dermed gået rigtig meget ind i den sag.

Prøv at kontakt hende på hendes forenings hjemmeside www.ordzonen.dk - du er velkommen til at sige at det er mig der har henvist dig - hvis det er nødvendig - hedder Lili Ruby - håber hun måske kan hjælpe dig videre i §§ junglen... tror jeg hun kan faktisk - hun har virkelig kæmpet. Og kæmpet med det for øje at kunne hjælpe andre i samme situation...

Pøj pøj
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 10:03   #34
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Hejsa

Sikke en kamp du er igennem - men SKØNT at høre at din søn har det godt på Tv Glad.

Mht. IT rygsæk...

Jeg har en rigtig god barndomsveninde - hun har en ordblind datter - og dermed gået rigtig meget ind i den sag.

Prøv at kontakt hende på hendes forenings hjemmeside www.ordzonen.dk - du er velkommen til at sige at det er mig der har henvist dig - hvis det er nødvendig - hedder Lili Ruby - håber hun måske kan hjælpe dig videre i §§ junglen... tror jeg hun kan faktisk - hun har virkelig kæmpet. Og kæmpet med det for øje at kunne hjælpe andre i samme situation...

Pøj pøj
Hej Ruby

Den hjemmeside er guld værd for min søn, 1000 tak, jeg har sendt linke til min søns kontakt person på tv-glad da jeg selv har meget store problemer med at ordne det efter jeg blev syg, men jeg ved at kontaktpersonene er sådan en der brænder for de unge som ikke helt kan klare sig selv så hun vil blive meget glad for det link.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 18:01   #35
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Så er der lige noget uvejr omkring min søn igen

Min søn blev født for 22 år siden 10 uger for tidlig, da han var 3 måneder blev han opereret for brok, men kunne ikke tåle narkosen, så han fik hjertestop, som gjorde at han ikke fik ilt til hjernen, og fik en minde hjerneskade.

Gennem hele sin barndom har han været i systemet på grund af, at han ikke kunne gå i normal vuggestue, skulle have støttepædagog i børnehaven, gik i folkeskole for børn med særlige behov, og har gået på efterskole for unge med særlige behov, lige nu er han under uddannelse på tv-glad som er en uddannelse for unge med særlige behov.

Min søn kan som alle andre unge godt tænke sig at flytte hjemmefra, og aftalen med de forskellige sagsbehandler han har haft gennem de sidste år har været at han skulle i et bo opgangs fællesskab med pædagogisk hjælp en gang om dagen.

Min søn fik så et brev i sidste uge om indkaldelse til møde i dag, med en nye sagsbehandler, hun ville godt vide om han stadigvæk skulle være skrevet op til botilbud.

Jeg var med min søn til møde, på socialcenter i KBH i dag d 17.11-10.
Hans sagsbehandler og jeg aftalte at hun skulle sende en mail til mig om hvad vi har talt om på møde så kan vi printe det ud hun vil nemlig gerne have at min søn skriver under på det og sender det tilbage, først ville hun have at min søn, gav hende sin underskrift uden at have læst hvad hun skrev, men jeg sagde så at jeg godt ville have at hun sendte en mail som vi kunne læse og derefter kunne min søn skrive den under.

Men kort kan jeg fortælle at de har placeret min søn i den forkerte afd. i kommunen, min søn hører jo under handicap afd. men ingen ved hvorfor han nu er i den afd. På kommunen som har misbruger, folk med alkohol problemer og folk med adhd og folk med meget slemme psykiske lidelser....Sagsbehandleren kunne heller ikke forstå hvorfor min søn var kommet over i den afd. Som hun sagde til os ”Xxxx hører jo til i handicap afd”.

Så det viser sig at det botilbud kommunen har skrevet ham op til er for meget psykiske syge + unge med adhd......Heldigvis kunne sagsbehandleren godt se at min søn slet ikke hørte hjemme der.....Problemet er at hun tror det vil være svært at få ham placeret i handicap afd. hun mener at de først vil godtage ham efter en neurologisk hjerneundersøgelse, eller ved at indhente alt på ham helt tilbage fra han blev født ”men at det ville tage lang tid” jeg forslog så at han kom til forundersøgelse på center for hjerneskade, da jeg ved at de har nogle gode neurologer der, det synes sagsbehandleren også var en god ide for så ville der være noget helt nyt omkring min søns hjerneskade, men sagsbehandleren fortalte at, socialcenter ikke vil betale det så vi skal til vores læge for at det så kan være sundhedsstyrelsen der betaler...så det er noget rigtig rod....

Er der noget vi skal være opmærksom på, jeg tænker på vil vi ryge ind i et uvejr med kommunen nu håber jeg ikke det er vildt rodet men jeg kæmper jo selv en kamp med kommunen, og har endelig ikke en masse overskud, men ved også at min søn ikke kan klare at kæmpe med kommunen alene, er der nogle der har gode råd til os.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 18:35   #36
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg tror, du kan tage det roligt. Socialcentret må løse problemet med placeringen af din søn mht. botilbud. Selv forstår jeg ikke, at de ikke tager sagen i socialcentret. Det lyder mere som om, at din søn mest har brug for pædagogisk støtte, når han vil bo selv. (ret mig hvis jeg tager fejl). Nå men jeg håber, de finder ud af det.

Når der findes allerede diagnoser på, hvad din søn fejler samt at egen læge eller en speciallæge kan beskrive hans funktionsnedsættelse, så synes jeg ikke, det burde give en længere "kamp" for at komme videre... Såfremt når der skal undersøges hos en neurolog, så kunne jeg forestille mig, at man bliver henvist til Hvidovre hospital, der har de en afdeling med speciallæger i neurologi.

Det med at du skulle skrive under vil jeg tro, det handler om fuldmagten. Det er egentlig din søn (når han er voksen) selv, der er parten i sagen. Men hvis du skal køre hans sag på hans vegne, bør kommunen have underskrift fra din søn, om at du må tale på hans vegne.... Sådan er reglerne.

Jeg tror bare, du må afvente til, hvad de finder ud af mht. hans placering i forhold til ansøgning om botilhud og tage tingene som det kommer.

Håber alt vil gå godt....

P.S. Jeg vil lige tilføje, at det med undersøgelsen, så burde lægen have henvist ham videre i sundhedssystemet og sørge for, at han får den rette hjælp mht. hans mindre hjerneskade, hvis han aldrig har fået den rette hjælp... Lægen kan henvise ham til en neurolog, såfremt h*n synes det er relevant.

Sidst redigeret af curls; 17-11-2010 kl. 18:44.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 18:51   #37
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Jeg tror, du kan tage det roligt. Socialcentret må løse problemet med placeringen af din søn mht. botilbud. Selv forstår jeg ikke, at de ikke tager sagen i socialcentret. Det lyder mere som om, at din søn mest har brug for pædagogisk støtte, når han vil bo selv. (ret mig hvis jeg tager fejl). Nå men jeg håber, de finder ud af det.

Når der findes allerede diagnoser på, hvad din søn fejler samt at egen læge eller en speciallæge kan beskrive hans funktionsnedsættelse, så synes jeg ikke, det burde give en længere "kamp" for at komme videre... Såfremt når der skal undersøges hos en neurolog, så kunne jeg forestille mig, at man bliver henvist til Hvidovre hospital, der har de en afdeling med speciallæger i neurologi.

Det med at du skulle skrive under vil jeg tro, det handler om fuldmagten. Det er egentlig din søn (når han er voksen) selv, der er parten i sagen. Men hvis du skal køre hans sag på hans vegne, bør kommunen have underskrift fra din søn, om at du må tale på hans vegne.... Sådan er reglerne.

Jeg tror bare, du må afvente til, hvad de finder ud af mht. hans placering i forhold til ansøgning om botilhud og tage tingene som det kommer.

Håber alt vil gå godt....
Hej curls

Ja jeg tror du har ret at vi bare skal tage det stille og roligt. Og jo det er pædagogisk støtte han skal have når han en gang får et botilbud.

Jeg tror at jeg/vi lige får vores læge med ind over og så kan hun henvise ham til Hvidovre hospital.

Omkring det med underskriften, så var det ikke mig der skulle skrive under men min søn, jeg synes bare ikke han skulle skrive under på noget han ikke havde læst (jeg har nemlig ikke så meget tiltro til sagsbehandler lige pt) men det han skal skrive under på er hvad vi talte om på møde, men sagsbehandleren ville først skrive det når vi var gået, men ville godt have en underskrift før, så det var derfor jeg forslog at hun skrev det på en mail til mig og vil så kunne printe det ud og min søn så kunne læse det inden han skrev under.

Jeg håber også at alt vil gå godt og at sønnen min kommer i den rigtig afd i kommunen og får en bolig, ikke fordi jeg har lyst til at han flytter, synes nemlig det er hyggeligt at han bor her, men for hans egen skyld, jeg ville da heller ikke bo hjemme da jeg var 22 ;O)
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 18:56   #38
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej curls

Ja jeg tror du har ret at vi bare skal tage det stille og roligt. Og jo det er pædagogisk støtte han skal have når han en gang får et botilbud.

Jeg tror at jeg/vi lige får vores læge med ind over og så kan hun henvise ham til Hvidovre hospital.

Omkring det med underskriften, så var det ikke mig der skulle skrive under men min søn, jeg synes bare ikke han skulle skrive under på noget han ikke havde læst (jeg har nemlig ikke så meget tiltro til sagsbehandler lige pt) men det han skal skrive under på er hvad vi talte om på møde, men sagsbehandleren ville først skrive det når vi var gået, men ville godt have en underskrift før, så det var derfor jeg forslog at hun skrev det på en mail til mig og vil så kunne printe det ud og min søn så kunne læse det inden han skrev under.

Jeg håber også at alt vil gå godt og at sønnen min kommer i den rigtig afd i kommunen og får en bolig, ikke fordi jeg har lyst til at han flytter, synes nemlig det er hyggeligt at han bor her, men for hans egen skyld, jeg ville da heller ikke bo hjemme da jeg var 22 ;O)
Lyder til du har tjek på det hele. Det er dejligt, at du sådan hjælper din søn....

Jeg tror nu mange mænd, som ugifte godt kan lide at bo hjemme hos moar så længe de kan... haha.. ej, jeg kan godt forstå, han gerne vil bo selv og være mere selvstændig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 00:10   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil mene, at I insistere på; eller selv aflevere hvad I har på jeres søn lægeligt.
Be om aktindsigt i hans sag.
Snak evt med DUHK vedr. værge mv.

I serviceloven(hvilken han høre under) står det tydeligt at kommunen skal indhendte nyt, hvis det der forelægger ikke er tilstrækkeligt.

Det er kommunens ansvar og pligt at sagen er velbelyst.

Prøv at skrive til afd. evt direktør på området, og bed dem prompte om, at sønnen kommer ind under den rigtige afd, og at sagen behandles efter de frister kommunen har fastsat.(se under kommunens hjemmeside).

Du skal derefter kikke under serviceloven om botilbud for handicappede, og evt helhedsvurdering efter §141(dette kan i kræve efter stk2).

Det lyder som om de vil trække sagen, og bare fralægge ethvert ansvar, men den går ikke.
I bliver nødt til at være på stikkerne, for kommunerne sparer hvor de kan.

Og I kan havne mellem kommune og sundhedsvæsen. Og det er altså kommunen der skal betale for ydereligere dokumentation, hvis de finder det nødvendigt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:56   #40
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg vil mene, at I insistere på; eller selv aflevere hvad I har på jeres søn lægeligt.
Be om aktindsigt i hans sag.
Snak evt med DUHK vedr. værge mv.

I serviceloven(hvilken han høre under) står det tydeligt at kommunen skal indhendte nyt, hvis det der forelægger ikke er tilstrækkeligt.

Det er kommunens ansvar og pligt at sagen er velbelyst.

Prøv at skrive til afd. evt direktør på området, og bed dem prompte om, at sønnen kommer ind under den rigtige afd, og at sagen behandles efter de frister kommunen har fastsat.(se under kommunens hjemmeside).

Du skal derefter kikke under serviceloven om botilbud for handicappede, og evt helhedsvurdering efter §141(dette kan i kræve efter stk2).

Det lyder som om de vil trække sagen, og bare fralægge ethvert ansvar, men den går ikke.
I bliver nødt til at være på stikkerne, for kommunerne sparer hvor de kan.

Og I kan havne mellem kommune og sundhedsvæsen. Og det er altså kommunen der skal betale for ydereligere dokumentation, hvis de finder det nødvendigt.

VH Popiae
Hej Popiae

Mange tak du har kommet med nogle rigtig gode råd og oplysninger, som vi kan bruge, jeg vil sørge for at kommunen får de lægelige papirer vi kan give dem.

Og så vil jeg bede om aktindsigt i hans sag.

Jeg vil også skrive til afd.s lederen i den afd. De har putte ham i og bede dem om at de for ham ind under den rigtig afd.

Jeg vil også tage kontakt til dukh evt. den rådgiver jeg selv har der.
Og ja du har helt ret han kan hurtig havne mellem kommunen og sundhedsvæsenet.

Mange hilsner
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension