K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2008, 11:39   #31
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
jeg fik en arbejdsskade, blev sygemeldt, da jeg faldt for grænsen, kom jeg på revalideringsydelse,så i en ny arbejdsprøvning/virksomhedepraktik, da min virksomhedspraktik var slut lukkede de for min revaydelse.

, når jeg har fået min aktindsigt har jeg planer om at klage til lederen plus borgmesteren. Jeg vil fortælle min historie helt fra start til nu, altså med alle de fejl der har været....Jeg er igang med en klade, er der nogle ting jeg skal lægge ekstra vægt på ?????

Er der nogle der har haft klaget til borgmesteren ???? Vil det måske hjælpe ????

Må en lægekonsulent skrive at han ikke ser nogen hindring for revalidering ????
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 12:02   #32
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
nej...han må slet ikke udtale sig om ydelser men kun oversætte diagnoser...men de overtræder reglerne hele tiden...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 12:14   #33
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Kan jeg gøre noget ved det ??
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 12:25   #34
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du kan klage over det til jobcenter og socialforvaltningen og skrive EN KLAGE i dine kommentarer til partshøring i Ressourceprofilen...så kan du klage over det til Borgmesteren I din kommune...

Der er nogle folk herinde der har sendt deres udtalelser fra lægekonsulent til Hende der er såkaldt "velfærdsminister" Karen Jespersen og spurgt hende om det er rimeligt at lægekonsulenter udtaler sig på den måde om ydelser.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 12:30   #35
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Hej Mikkeline

Hvilken grænse faldt du for.

Du kom på revalideringsydelse med henblik på at blive revalideret så du skulle kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Lykkedes denne plan og er dette også tilføjet i din RP.

Hvad viste din arbejdsprøvning/virksomhedspraktik er dette også tilføjet i din RP.

Når du ikke længere kunne være under § revalidering og kommunen ikke har afklaret din sag er du tilbage på sygedagpenge. Nu må kommunen se og få afklaret det de mener at mangle i din sag så der kan træffes en afgørelse.

MVH Havmanden

jeg håber at det hjælper dig med din aktindsigt
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 12:47   #36
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Jeg kunne ikke få sygedagpenge mere.

Ang revaydelse det var for at se hvor mange timer jeg kunne arbejde/gerne så mange at de kunne få mig ud i ordinær job.

Det lykkedes ikke/jeg kunne arbejde 15 timer om ugen. De glemte bare at komme og se til mig i de 6 mdr jeg var igang. Jeg rykkede selv 2 gange for det.

Nej det er det ikke.

Jeg er lige kommet på kontanthjælp fra d.1 maj.

Så nu venter jeg på nyt møde med en ny beskæftigelsesvejleder.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 18:06   #37
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Klage

Hej igen.

Den som Heidien har lavet som klage i indlæg #17 synes jeg måske godt, du kan bruge som klage til borgmesteren, hvis du lige justerer den sådan, at "sagsbehandleren skriver at,...." osv... og du forklarer så derefter, hvad du mener om det osv... og evt. indsætte et par love der, hvor du synes det passer ind.

Og så må du skrive noget i den retning af, at du ikke forstår, at du skal sættes på kontanthjælp, når du allerede har bevist, at du kun kan klare 15 timer ugentligt.... Og at hvis kommunen/jobcenteret ikke har fulgt op på det, er det jo ikke din skyld. Og det at du allerede har fået stillet nogen diagnoser, bør man tage hensyn til dit helbred.

Jeg undrer mig lidt over, at de ikke lod dig fortsætte med at få sygedagpenge, da du jo kom ud for en arbejdsskade... Den kunne de godt have forlænget... Det er rigtig ærgerligt.

Nå men jeg synes, du skal bare i gang med at prøve og lave en klage.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 21:01   #38
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa igen

Citat:
Ang revaydelse det var for at se hvor mange timer jeg kunne arbejde/gerne så mange at de kunne få mig ud i ordinær job.
jeg forstå altså ikke hvorfor du har modtaget revalideringsydelse
dette kunne jo foregå på forrevalidering, med hvor mange timer du kunne holde til osv.

og når der var en jobplan så komme på revalideringsydelse

men det kan der nok ikke gøre meget ved nu desværre, men hvis det var mig ville jeg bestem anke afslaget over flexjob bevilningen og det kan jo være hvis du "vinder" at du kan få flexydelse ind til et flexjob findes, da du var på revalideringsydelse da du fik afslaget ???


ellers er det kontanthjælp også selvom du bliver bevilget flexjob på et senere tidspunkt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2008, 17:36   #39
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
(((((((Den som Heidien har lavet som klage i indlæg #17 ....klage til borgmesteren)))))))))

Det kan jeg måske godt bruge... Hvor finder jeg den ????

Sidst redigeret af Mikkelline; 03-05-2008 kl. 18:05.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2008, 18:07   #40
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikkelline Se meddelelser
(((((((Den som Heidien har lavet som klage i indlæg #17 ....klage til borgmesteren)))))))))

Det kan jeg måske godt bruge... Hvor finder jeg den ????
Den er på side 2: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4760&page=2

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
60 mio. spildt på private jobfirmaer ekseleven Politik og Samfund 0 03-01-2012 12:52
Millioner spildt i sygepengesager buster Politik og Samfund 0 23-11-2010 08:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension