K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2008, 13:41   #31
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 19
Randerspigen73 er ny på vejen
Tak

Hejsa alle

Tak for de søde tilbagemeldinger.

Jeg har hele tiden taget stærk afstand fra at blive tilknyttet FFL fordi jeg på deres hjemmeside læste, at de arbejder ud fra den såkaldte TERM-model, hvilket også er blevet voldsomt diskuteret her på siden i en anden tråd. Er glad for at høre at de rent faktisk har hjulpet nogle af jer andre herinde, men nu er mit problem ikke hverken at takle familie/venner/kommune eller andres holdning til mig - jeg er den jeg er på godt og ondt og hviler i mig selv på de områder i omtaler, eller min hverdag, som når jeg kan få lov til at gå hjemme i fred og ro, fungerer, fordi jeg sagtens kan finde ud af at administrere den portion kræfter jeg har. Men bliver det et afslag på førtidspension, er jeg jo nok nødt til at overveje det kraftigt igen, selvom jeg grundlæggende, på trods af jeres historier, er så dybt imod dem.. Læs selv tråden om TERM-modellen, gå ind på FFL´s hjemmeside og dan jeres egen mening - jeg har dannet min...

Min sag er nået frem til beskæftigelsesankenævnet, men fordi den sagbehandler der først havde fået tildelt min sag, pludselig skiftede job, blev hendes bunke af sager blot fordelt på de andre sagsbehandleres skriveborde. Jeg snakkede med hende, der nu har min sag i slutningen af juni måned og hun fortalte at der var virkelig mange sager helt tilbage fra 07, som stadig ikke var behandlet og min lå et pænt stykke nede i bunken... Og stakkels de overbebyrdede sagsbehandlere - udtrykte da min forståelse for situationen og den forlængede sagsbehandlingstid, men tænker jo også, at det stadig er mit liv der står i standby.. Fortalte hende selvfølgelig ved samme lejlighed om de ændringer der var siden januar - at jeg igen havde været i arbejdsprøvning og at jeg havde fået en svær depression og derfor var sygemeldt på ubestemt tid, hvilket hun noterede i sagen..

Det jeg virkelig efterlyser, er andres oplevelser med at have en sag i beskæftigelsesankenævnet - hvor lang tid det tog, hvordan udfaldet blev osv...

God dag til alle
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 13:45   #32
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 17
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
- nå, men tag endelig imod en henvisning til klinikken for funktionelle lidelser...det er det bedste jeg har gjort. Du bliver ikke betragtet som et psykisk tilfælde...nej du vil blive mødt med stor respekt og de vil gå MEGET langt for at hjælpe dig med speciallægeerklæringer til din FØP ansøgning.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen73 Se meddelelser
Det lyder rigtig dejligt at din oplevelse med KFL har været positiv, for inde på foreningen for kronisk træthedssyndrom, er der ingen tvivl om at KFL er et rent helvede og at man bliver behandlet og betragtet som psykisk syg. Har surfet nettet igennem og alt hvad jeg har fundet om emnet har kun været i Lise Ehlers ånd (og herinde på siden kan vi ikke li Lise Ehlers =)
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Hmmm taler vi om samme klinik ? På forskningsenheden for funktionelle lidelser (Ja, jeg er sgu lideglad hvilket prædikat eller omtale de har) så er faktum at de hjælper 80 % af deres klienter til at få den førtidspension eller flex de tørster så voldsomt efter.

Du skal ikke rende til nogen behandlinger derude...det er en forskningsenhed. De tilbyder dig en 6 timer lang undersøgelse/ samtale baseret på alle dine lægepapirer - samt skriver speciallægeerklæring til din kommune.

Du kan blive tilbudt at komme i et gruppeforløb sammen med andre som står i samme situation, da det aldrig er rart at føle sig alene med en svær sygdom.

Jeg HAR læst L Ehlers "Ondt i livet - og de nye sygdomme" - og må sige at hendes bog ligger fjernt fra KLF måde at håndtere klienterne på. Bortset fra dette syntes jeg rent fagligt at L. Ehlers er inde på noget rigtigt, og fra et teoretisk synspunkt finder jeg hendes teorier meget spændende. Desuden anbefaler hun da også at folk som minimun få midlertidig førtidspension.

Men vi kommer fra hver vores verden...og respekt og fred være med det. KFL er ihvertfald min redningsplanke. Handler det i bund og grund om at mennekser gerelt er pi..ebange for at få noget der lugter af psykisk prædikat ? Når man har nedsat funktionsniveau, smerter m.m så er det da en hel naturlig ting at blive psykisk påvirket.

Jeg har selv været syg siden 1999...så jeg er da i princippet ligeglad med at jeg har papirer på slidgigt, blødelsgigt, og mange andre fysiske lidelser, når kommunen først gider respektere mig og min sag i det øjeblik "jeg potentielt" er så deprimeret at jeg er til fare for mig selv.
Citat:
Oprindeligt indsendt af amik Se meddelelser
Jeg kender én der var på KFL her i foråret i det gruppeforløb du også snakker om. Det fik han rigtig meget ud af og har idag nogle virkelig gode redskaber til det han slås med.

De arbejder med Mindfuldness og indsigt i funktionelle lidelser og hvis du kan blive henvist til klinikken i Århus skal vil jeg anbefale dig at gøre det. Du har ikke noget at tabe.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Jeg var med i et gruppeforløb på Klinikken Forskningsenhenden for Fuktionelle Lidelser i foråret 2007. Kan kun sige godt om dem, det var inden de startede med det med mindfuldness, det er først kommet med sidst i 2007, men det er stadig et forskningsprojekt. Jeg fik også en kanon god speciallægeerklæring, den turde kommunen ikke se bort fra, den gjorde udslaget, jeg blev tildelt pension 1/9 2007.
Og jeg har i forløbet fået en masse redskaber, jeg kan bruge i min hverdag, til at tackle min sygdom, familie, og omverdens synspunkter på min mig og min usynlige sygdom. I kender vel alle denne kommentar "du ser da godt ud"

Jeg anbefaler stærkt klinikken, om ikke andet får du nogle redskaber at arbejde med.

Stoktoft
Det lader til, at TERM-modellen har gjort sit indtog på K10. Alle disse fine beretninger stemmer dog ikke overens med Forskningsenhendens for Fuktionelle Lidelser egen definition på, hvilken type patienter de beskæftiger sig med og hvorfor.

Iflg. Forskningsenhenden for Fuktionelle Lidelser er I nemlig overhovedet ikke reelt syge, men blot somatoforme hypokondere. Men hvis det er i orden med jer og acceptabelt - er det også i orden med mig. Held og lykke.

Hvad angår Ode Til Lise Ehlers (bumblebee), er der her på siden kun alt for mange mennesker, hvis liv er blevet ruineret netop med udgangspunkt med Lise Ehlers teorier om "ondt-i-livet". Bare en reminder.

Citat:
Funktionelle lidelser

Ved funktionelle lidelser forstås tilstande, hvor mennesker plages af fysiske symptomer (funktionelle symptomer), som ikke adækvat kan forklares ud fra et kendt veldefineret sygdomsbillede, eller hvor det organiske grundlag er diskutabelt.

Tilstandene har fået mange forskellige prædikater, som f.eks. somatisering, hysteri, hypokondri, og ’de nye sygdomme’. I ICD-10 er funktionelle tilstande overvejende grupperet under hovedgruppen somatoforme lidelser, men ICD-10 inddelingen har været stærkt kritiseret. En mere anvendelig inddeling ses i tabellen. Det ses, at diverse funktionelle syndromdiagnoser såsom kronisk træthedssyndrom, fibromyalgi, colon irritable, kronisk whiplash, udbrændthed og stress mv. også henregnes under funktionelle lidelser. Fælles for disse syndrombetegnelser er, at patienterne har et stort set identisk sygdomsbillede, det er blot navnene, der er forskellige.

Der introduceres stadig nye betegnelser, og et nyt eksempel er ’multiple chemical sensitivity’ – overfølsomhed for alle mulige kemiske substrater, som formodentligt vil blive mere og mere almindelig i de kommende år.

Inddeling af patienter, der frembyder funktionelle symptomer.

a. Lettere og forbigående fysiske symptomer som reaktion på psykosociale belastninger og stress
b. Funktionel somatisering

1. Mange symptomer
2. Få symptomer
3. ”Syndromdiagnoser” ( fibromyalgi, kronisk træthedssyndrom m.fl.)

c. Hypokondriasis (helbredsangst)
d. Dissociative tilstande med fysiske symptomer ( kramper, bevægelses- eller sanseforstyrrelser udløst af katastrofeagtig psykisk belastning)
e. Fysisk symptompræsentation ved anden psykisk lidelse - fx ved angst og depressioner
f. Symptomforstærkning og overdreven sygdomsbekymring samt patologisk (abnorm) sygdomsadfærd ved somatisk lidelse
g. Factitious disorder (sygdomsefterligning og Münchhausen’s syndrom)

Kilde.
Hmm... ikke et ord om andre sygdomme end de indbildte (iflg. KFL`s egne definitioner, selvfølgelig) ... Held og lykke med det, piger. Dette betyder nemlig, at hermed er der indført stop for yderligere udredning af jeres sygdomme.

At blive henvist til Klinikken/Forskningsenheden for Funktionelle Lidelser er ensbetydende med, at man er hermed stigmatiseret som TERM-patient, dvs. ikke "rigtig" syg, men indbildt syg. Kig lige på indlæg nr. 57 i her i zuzas tråd og se, om det ikke får klokkerne til at ringe.... Hvis I er virkelig (ikke indbildt) syge - er dette en endestation.

Sidst redigeret af Tante Ana; 18-09-2008 kl. 13:51.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 13:54   #33
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 19
Randerspigen73 er ny på vejen
Yes!!

Åh, Tante Ana - tak for dit indlæg. Jeg var lige ved at tro at det var mig der havde misfortået noget, men du satte det lige helt på plads igen - dejligt!!

Det er NETOP derfor jeg absolut ikke har villet høre tale om at blive tilknyttet FFL...

Stort til dig
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 14:20   #34
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 17
Tante Ana er rigtig godt på vej
Jeps. Jeg var ved at få kaffen galt i halsen, da jeg læste disse lovprisninger. Men som sagt - så længe TERM-modellen anvendes på indbildt syge og hypokondere - har jeg intet imod den. Men jeg kender til så mange alvorlig syge, der er blevet parkeret på denne "model" og kun med nød og næppe har reddet livet ved at rejse til udlandet - at min sympati for den - kan ligge på et meget lille sted.

Jeg vil hellere finde finde mig i, at 10 hypokondere belaster sundhedsudgifterne - end jeg vil acceptere en alvorlig syg mister livet, som følge af denne jagt-på-hypokondere!

Det er fandme den omvendte Stalin!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 16:53   #35
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg har pt en sag i Beskæftigelsesankenævnet. Den blev sendt derned i maj i år, og jeg fik efterfølgende at vide, at behandlingstiden var 13 uger. De er nu længe gået. Ringede for at høre, hvornår jeg kunne forvente en afgørelse. Fik svaret "om ca 14 dage". De er nu også gået, og jeg har stadig ingen afgørelse fået... Det er træls at skulle vente så længe...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 16:54   #36
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 20
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
At blive henvist til Klinikken/Forskningsenheden for Funktionelle Lidelser er ensbetydende med, at man er hermed stigmatiseret som TERM-patient, dvs. ikke "rigtig" syg, men indbildt syg. Kig lige på indlæg nr. 57 i her i zuzas tråd og se, om det ikke får klokkerne til at ringe.... Hvis I er virkelig (ikke indbildt) syge - er dette en endestation.
Ja tror nu også man skal være meget forsigtig med at anbefale dette... selvom nogen måske har reddet sig en førtidspension med deres hjælp så kan en diagnose som indbildt syg og hypokonder forfølge en på længere sigt på en uheldig måde.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 10:40   #37
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 51
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja tror nu også man skal være meget forsigtig med at anbefale dette... selvom nogen måske har reddet sig en førtidspension med deres hjælp så kan en diagnose som indbildt syg og hypokonder forfølge en på længere sigt på en uheldig måde.
Jeg undskylder jeg anbefalede dette

Jeg kan kun sige, at jeg godt vidste det var term, det fandt jeg ud af da jeg var til den 6 timer lange forundersøgelse, det var først da jeg gik Hr Fink på klingen, at han sagde han var psykolog
Jeg konferede med min læge, som sammen med mig undersøgte sagen, og hvad det hele egentlig gik ud på.
Jeg var måske desperat, men hvem prøver ikke alt når man er syg, bare for måske, at få det bare lidt bedre Jeg har Fibromyalgi, og dem der kender til denne sygdom, ved at der ikke rigtig er noget smertestillende der virker.
Min beslutning for at deltage i denne behandling, var at jeg kunne tage det jeg kunne bruge til noget og smide resten væk. Det jeg nok havde mest brug for, var at acceptere min sygdom og mine begrænsninger, jeg er en af dem der altid har knoklet, så det er sgu svært ikke at kunne mange ting mere, og acceptere dette.

Jeg kan dog fortælle, at i min speciallægeerklæring derfra, ikke står somatiseringstilstand men derimod Fibromyalgi i svær grad og eftervirkninger efter Discusprolaps, jeg er måske en af de heldige, men det var heller ikke Fink der skrev den, men en anden.

Jeg UNDSKYLDER, det var da ikke ondt ment

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 15:48   #38
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 19
Randerspigen73 er ny på vejen
Update.........

Hej alle i søde mennesker herinde

Det er meeeeget længe siden jeg har været aktiv og der er virkelig sket meget og alligevel ingenting i den mellemliggende tid. Har bare gået og været frustreret og følt at jeg har fået et uendeligt antal døre smækket i hovedet. Og så kom jeg jo i tanke om min anden familie - jer, der for manges vedkommende er i samme båd som mig

For et år siden kom afgørelsen fra beskæftigelsesankenævnet endelig - efter et helt års ventetid. I telefonen havde min sagsbehandler derfra fortalt mig at et uenigt nævn havde afvist klagen, men da jeg fik det på skrift, stod der at et enigt nævn havde afvist den! Nå, men hvad gør man så ved det - i mit tilfælde intet.. Mistede al kampgejst og tiltro til hele det her system for en tid. Nævnet påpegede at der stadig var behandlingsmuligheder - nemlig forskningsenheden for funktionelle lidelser - sendte en appel ud til karma om at den nar af en læge (ham som jeg øjeblikkeligt udskiftede efter han havde lavet den GHA) som havde skrevet dette, ville få et velfortjent bid i bagen en skønne dag.. Men det må forblive i det uvisse..

Efter jeg havde sundet mig i et stykke tid, drog jeg op til min nye læge og fremlagde dette for ham - at jeg jo måtte overgive mig og han øjeblikkeligt skulle henvise mig til dette institut.. Og hvad sagde han?? Der hører du overhovedet ikke til og selv hvis jeg henviste dig dertil, ville de ikke tage dig ind.. Ok, tak for kaffe!! 2 år af mit liv spildt pga en læge, der ikke burde have med mennesker at gøre..

Nå, tiden gik og i foråret følte jeg at jeg var ved at have så meget overskud igen, at jeg skulle have skub i sagen. Raskmeldte mig og fik fat i mit gamle praktiksted, der gerne ville have mig ind igen.Troede også at jeg psykisk var ved at være over min svære depression og da jeg vidste at jeg i den grad havde brug for mine sansers fulde brug i den kommende arbejdsprøvning og mine antidepressive piller lagde et tykt vattæppe omkring mine tanker, trappede jeg lige så stille ud af dem (og så havde jeg forøvrigt også lige taget 10 kg på af dem - ØV!).. Og det var en fejl - røg direkte ned i depressionens klamme arme igen efter 6 uger uden pillerne. Og måtte så starte op på dem igen.. Grrrrrr.... Arbejdsprøvningen gik rigtig skidt - denne gang måtte jeg være i en anden funktion end første gang pga de møgpiller og jeg sad alene på et støvet kontor, chefen ville have mig presset op på mindst 20 timer om ugen og jeg magtede ikke mere end max 8 timer. Så kom der endnu et problem til - pga mit bækkenløsning og slidgigt i mit bækken, satte min iskiasnerve i højre side sig i klemme og jeg kunne og kan stadig brøle af smerte og dette var ikke noget som nogen smertestillende piller kunne afhjælpe.

Min nye læge, som absolut ikke havde kunnet sætte sig ind i min situation indtil da - ja, han havde endda engang råbt til mig " der er fandeme folk der har 10 gange så ondt som dig, der sagtens kan passe sit arbejde" (ja, jeg skulle have skiftet læge igen, men havde bare affundet mig, med at alle læger nok befandt sig i TERM-modellens hjernevask) undersøgte mig og sagde - hmm, ved du godt hvad kronisk bækkenløsning er? For det har du... Og jeg sagde - jaehhh, hmmm..... Det har jeg jo sådan set haft i 14 år - har du ikke læst min journal?? Og han trak lidt i land og mumlede lidt i skægget, men sagde så - ja ok, så kan jeg da godt forstå at du har ondt! Og han sagde at min iskias-nerve nok var permanent i klemme, da det højst sandsynligt var mit slidgigt der var blevet værre - at der intet var at gøre og udskrev nogle stærkere smertestillende piller.. Og så troede jeg at vi lige der havde opnået en forståelse af hinanden.. Uha, jeg skulle blive klogere...

Selvfølgelig måtte jeg stoppe min arbejdsprøvning efter 2 måneder og jeg snakkede med min sagsbehandeler om det min læge havde fundet af "nyt" - og hun vurderede at vi havde brug for at få lavet en ny GHA, da hun kunne se at min tidligere pensionsansøgning var lavet på baggrund af bækkensmerter og hovedpine!!!! Intet andet - WHAT???? sagde jeg - hvor er alle papirerne fra alle de speciallæger jeg i tidens løb har været til?? Og på det grundlag kan jeg da godt forstå at den var blevet afvist.. Hmmm, sagde hun - jamen jeg kan ikke se på nogen papirer at du har bækkenløsning og slidgigt - så havde jeg lige den der følelse af at jorden åbnede sig under mig. Jeg fortalt hende at jeg jo med års mellemrum har bedt om aktindsigt og derfor faktisk selv har de papirer - tilsendt fra dem! Og at jeg da gerne ville tage dem med derop... Men så fandt hun dem ligepludselig og sagde - ok vi har brug for at få samlet op på det hele - vi skal have lavet den GHA..

Fik brev fra kommunen med besked om at jeg skulle bestille tid hos lægen til en GHA - ringede derop og hans heks af en kone, som er sekretær deroppe (og udover dette leger terapeut til normal lægekonsultationstakst! Og kvindemennesket er ikke engang uddannet - ja jeg var til samtale med hende 3 gange, men hun var så inkompetent at hun gør mere skade end gavn!!), var meget modvillig og sagde ja, det vil jeg ikke sætte ret mange minutter af til og jeg bad hende om at bare afsætte den tid, som de ville få betaling for. Nå, jamen ok det er en tid om en måned - fint sagde jeg.. 2 uger efter modtog jeg et brev fra min læge - han havde ringet til min sagsbehandler på kommunen, da han mente det var unødvendigt at lave en GHA - han ville kun lave en ny status-attest! Jeg blev virkelig vred - ringede til sagsbehandleren og spurgte hende hvorfor hun havde accepteret det, når vi nu var blevet enige om noget andet og spurgte hvad min læge ellers havde sagt i den telefonsamtale, fordi jeg ville have af vide om han havde brudt sit tavshedsløfte - hun sagde at han "som sådan" ikke havde snakket om mig og mine sygdomme - hmmm.. 2 dage efter fik jeg så endnu et brev fra min læge - at jeg for god ordens skyld skulle vide at min tid den 23. september var aflyst! Ja tak, den havde jeg så alligevel godt regnet ud...

I mellemtiden fik jeg det igen værre psykisk, bla. pga alle de bekymringer jeg på ny fik omkring fremtiden og fik øget min daglige dosis antidepressive og skulle i slutningen af oktober til kontrol af dem. Tog op til min læge, som jeg jo stadig var virkelig gal på og vi snakkede lidt om det hele og jeg bad ham om en udskrift af den statusattest han så i det mindste havde lavet - skimmede den igennem og der stod INTET om den iskias-nerve og jeg spurgte ham hvorfor? Han sagde at det jo bare en side af samme sag - at det jo altsammen hørte ind under den kroniske bækkenløsning og det sagde jeg til ham at jeg var stærkt uenig i - at den statusattest jo i det mindste burde beskrive det der var sket siden sidst og at jeg nu følte at jeg fremstod som en løgner over for kommunen, da jeg havde fortalt dem det han havde sagt sidst om at min iskiasnerve nok var permanent afklemt. Derimod havde han fundet det relevant for min sag at skrive i min statusattest at jeg har været i Polen mhp brystimplantater og det sagde jeg til ham at det var totalt utilstedeligt, da dette jo intet har med min sag at gøre. Jeg skal jo hverken være stripper eller på anden måde bruge mine bryster til at få job!! (Forøvrigt var dette en gave jeg havde fået tilbudt af mine forældre). Endvidere havde han skrevet - alt uændret både psykisk og fysisk, men pgl er så fokuseret på hendes fysiske smerter, så måske er det relevant at henvise til gigtlæge. Spurgte ham om hvilken ret han forøvrigt havde til at ringe til min sagsbehandler på kommunen og gøre sig til dommer over om jeg skulle have lavet en GHA eller ej og så blev han ellers tosset - han bankede i bordet og sagde at det fandme var spild af hans tid og samfundets penge - at jeg allerede var blevet undersøgt på kryds og tværs og havde kostet samfundet så mange penge - spildt!! Ok sagde jeg så - men det er jo ikke mig der har bedt om de undersøgelser - det er kommunen hver gang. Så sagde jeg at jeg jo havde lidt svært ved at have tillid til ham, når jeg ikke følte at han var MIN læge, men anså sig selv for kommunens/samfundets læge og så rejste han sig og sagde - jeg synes du skal finde en anden læge, åbnede døren, gennede mig ud og og lukkede døren hårdt efter mig!!

Ok, så stod jeg der - uden flere antideppresive eller smertestillende piller og ikke mindst uden læge - og var totalt i chok! Tudede hele vejen ned til kommunen, hvor jeg måtte betale 165 kroner for at skifte læge, som jeg først kunne kontakte 14 dage efter, sagde de..

Ringede til min sagsbehandler og "sladrede" og sagde at jeg jo havde læst den statusattest og var oprørt over at min ex-læge ikke havde skrevet en dyt om den iskiasnerve og at jeg følte mig som en løgner. Hun tog det dog helt roligt - hun er meget sød og dygtig skal det lige siges - fortalte at statusattesten netop havde været nede og vende hos lægekonsulenten og at det var blevet anbefalet at jeg skulle til en revalideringspsykologisk undersøgelse, for at se om jeg havde nogle uopdagede ressourcer og for at kæde alle de fysiske og psykiske problemer sammen og finde ud af sammenhængen. Og det lød jo rigtig godt. Jeg blev henvist og blev indkaldt 3 dage efter. Tog til Århus og mødtes med hende jeg tror der er min engel. Uanset hvordan udfaldet så end bliver, var denne psykolog fantastisk - hun LYTTEDE og hvor jeg gennem mere end 12 år har følt mig forkert, mistænkeliggjort, osv. så lyttede hun faktisk og ikke mindst FORSTOD og sidst men ikke mindst hjalp mig til at forstå! Først var jeg af gammel vane i kampklar forsvarsposition, men efterhånden som timerne gik - ja jeg var der i 3 timer, følte jeg sådan en lettelse og accept af mig selv, at jeg forevigt vil være taknemmelig for denne kvinde..

Endnu er der ikke kommet et resultat af dette og jeg er stadig ikke klar over om det er indledningen til at søge førtidspension på ny - sideløbende er det meningen at jeg skal i endnu en (den 5.!!!) arbejdsprøvning, men magter det ikke lige nu.

Jeg er ved at flikke en klage over min ex-læge sammen til patientklagenævnet, da jeg simpelthen vil have at han får en "næse" for hans behandling af mig - nu finder jeg mig sgu ikke i mere og han skal ikke dø i synden. Har endnu ikke mødt min nye læge, men hendes sekretær, som jeg var nødt til at ringe til da jeg ikke kunne stoppe med at græde af smerte, var vældig forundret over at min gamle læge ikke havde givet mig en seddel, der gav mig ret til at få en ny læge øjeblikkeligt - det er bare endnu et punkt der kommer med i den klage over ham..

Så det var en update herfra Er rigtig glad for at læse mange af de nye solstrålehistorier herinde - jeg ved at det har kostet mange kræfter og tårer at nå dertil og føler dybt med alle dem der stadig står i suppedasen - fat mod og tro på dig selv - det glemte jeg lige i et års tid og det er ikke vejen at gå!!

Knus og god weekend
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 23:48   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Velkommen Randerspigen


Og HOLD DA OP hvor er du uheldig med de læger du får, håber at den nye viser sig at være den læge der er sin hyre værd ..

Og godt at du fandt en der kunne lytte forklare og ikke mindst forstå ..

Og ja siden du var her sidst er vi også nogen stykker der er blevet kloger og har opdaget at også lægerne kan være helt ude i skoven især hvis de er undervist i term , derfor er der da også nu lavet en standard skrivelse til aktindsigt ved læger...

Nu ved jeg jo at du har mange af dine papir selv fra speciallæger , men jeg vil anbefale dig at du sender den her http://www.k10.dk/media/aktindsigt_ved_laege.html til din gamle læge og evt til lægen før ham (hvis ikke du har aktindsigt derfra ) sådan at du også selv har alle papir fra læger af og kan se hvad der er skrevet og ikke skrevet ...

Selv har jeg også skiftet læge siden du var her sidst og havde et hyr med at få mine papir udleveret til den nye læge så hun kunne overtage det var så ikke min gamle læges skyld da hun havde fået en blodprop og var stoppet , men ikke desmindre forhalede det min sag yderligt at min nye læge kun kunne tage mine ord for hvad der var foregået og fundet ud af , så husk også at du skal have ringet til din gamle læge og bede dem om at oversende din journal til den nye læge, ellers står i og mangler dem første gang du kommer der ...

Ellers kan jeg kun sige godt at du fik din kampgejst tilbage og håber at vi kan være dig til lidt hjælp ....


Hov og vi har såmænd også fået lavet skemaer som smerteskema og jobdagbøger de ligger under nyttige link og kan vise sig at være et u-undværligt værktøj i din videre sag , nogen af os har yderligt får tilsendt en patientbog hvor man kan få samlet lidt op på det hele , kan ikke lige huske hvor det var vi fik den fra Huldra der havde et link mener jeg, men skal prøve at finde det til dig den virker også rigtig god, en man kan have med rundt til div speciallæger osv så man har lidt tråd og samling på det hele...
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 00:17   #40
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du kalder det en revalideringspsykolog, men det lyder som om, at det har samme formål som da jeg var hos en erhvervspsykolog, og jeg fik en rapport fra ham som bare ikke er til at komme udenom, jeg har ikke længere en plads på arb.markedet.
Jeg håber, at du får en rapport der er lige så god som min, så kommune kan skyde en hvid pind efter deres arb.prøvning af dig.

Det er da utroligt at du kan være så uheldig med læger, jeg håber virkelig at det fungerer bedre med den nye, det er så vigtigt/rart at have en god læge på sidelinien når man slås med kommunen.

Hejdien, det var Buster der havde fundet den med patientbogen.


Her er tråden om patientbogen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=10341
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger ftp pgf 17? sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 09-03-2011 17:28
Søger råd. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-03-2011 22:55
Søger råd til Mølgaard Alt det andet 7 01-03-2011 21:08
Når i søger - Tip Ragdoll At søge førtidspension 8 08-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension