K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2015, 18:34   #31
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
"Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves".
Og det er jo en væsentlig del af problemet både nationalt og internationalt.

Det er skræmmende at forestille sig, at i 2050 vil der globalt være i omegnen af 5 milliarder med en begavelse under gennemsnittet ... det giver alt andet lige nogle udfordringer ... og så er vi ikke engang gået i gang med at se på adgangen til viden ... selv om meget lidt vil hænge ved på en teflonpande ...


Og når man læser sådan en tråd som den her, så er den nok et eller andet sted repræsentativ i forhold til de grupperinger der 1) kan overskue de politiske demagogers spil eller 2) blankt lader sig forføre af samme politiske demagogers spil.


Jeg er nok kommet dertil, at det politiske valg mennesker foretager ved bla. stemmeurnen (og dermed de afledte effekter), dem må de pgl. selv tage konsekvenserne af ... og så kan jeg ellers bare håbe på ikke at være én af dem der bliver sendt til guillotinen, når folket gør oprør over de konsekvenser af deres valg som "de slet ikke havde set komme" ... selv om der nærmest er blevet både råbt og skreget til dem og hoppet oven på dem, i et forsøg på at gøre dem begribeligt, hvor den såkaldte "liberale" udvikling er på vej hen.


Vi havde en socialkrater i bystyret i familiens pastorat, der gladeligt stemte for nedskæringer på velfærdsområdet, men tillod sig st jamre og klage højlydt, da vedkommendes ene forælder kom på plejehjem og blev spist af med standard-serviceringen efter budgettet ...

Selv på politisk niveau kan man altså ikke altid forestille sig, at konsekvensen af de valg man foretager kan rammer i egen baghave.


Vovse, din lille ironiske opremsning beskriver fint nogle af de problemstillinger / mellemregninger som de forkerte X bare springer let og elegant over i deres forblændethed over et eller andet halvklamt valgflæsk ... og det værste er som nævnt, at de X-afgivende forbeholder retten til at klage, når konsekvenserne rammer dem selv i nakken.

Det gode er, at der er indlæg i denne her tråd der giver grund til håb - omvendt er der også indlæg, der giver alvorlig grund til det modsatte ...


Et råd vil være at vælge politik efter:

1) mindre ulighed

2) mere velfærd

3) innovation ift. fremtidens arbejdsmarked / fritidssamfund



Og så kan vi jo forbryde os imod reglen om max 3 punkter for dummies og tilføre nr. 4) respekt for borgerens privatliv og nr. 5) respekt for de fremtidige generationers arv.


Ad punkt 4 så er Dansk Folkeparti det parti der er mest enige i at "Mere overvågning af borgerne i Danmark er nødvendigt i kampen mod terror" og Enhedslisten det parti der er mest uenig. Kilde: https://hallon.fuglede.dk/overvaagning.html

Samtidig har vi set Pia K "tude" over at "nogen" (fx PET og/eller pressen) kikker lidt for meget efter hvad politisk godtfolk og andre kendisser går og hygger sig med ... altså når det overvågningsliderlige rammer én selv eller nærmeste, venner og bekendte i nakken ...


Venstres åbenlyse uLøkke (ud over den liberale demagogi) det er, at nogen i det parti er langt mere end villig til "at leve godt for andres penge", samtidig med at man hagler ned på fx kontanthjælpsmodtagerne, der jo typisk er endt på kontanthjælpshylden fordi de har alvorlige fx helbredsmæssige problemer ift. at hænge fast i et arbejdsliv og alternativet er en gravsten eller et liv på gaden.

Men det der med at sparke på folk der ligger ned, det er der nogle bestemte typer, der er ret gode til - og Venstre ser ud til at være ret dygtige ud i disciplinen ... så stem I bare på Venstre .., særligt hvis I glider godt ind i rollen som masochister :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 23:05   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jeg er nok kommet dertil, at det politiske valg mennesker foretager ved bla. stemmeurnen (og dermed de afledte effekter), dem må de pgl. selv tage konsekvenserne af ... og så kan jeg ellers bare håbe på ikke at være én af dem der bliver sendt til guillotinen, når folket gør oprør over de konsekvenser af deres valg som "de slet ikke havde set komme" ... selv om der nærmest er blevet både råbt og skreget til dem og hoppet oven på dem, i et forsøg på at gøre dem begribeligt, hvor den såkaldte "liberale" udvikling er på vej hen.
Lige præcis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 12:17   #33
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 16
Akvamarin er ny på vejen
I dagens klumme i Jyllands-Posten gennemgår Bettina Post det regnestykke, som i ugens løb gav en deltidsansat SOSU-assistent mindre udbetalt end en kontanthjælpsmodtager. Hun når sjovt nok frem til det stik modsatte resultat.

STOP REGNE FEJLEN
En social- og sundhedsassistent, som er alenemor til to børn, får 16.174 kr. udbetalt om måneden efter skat for at stå op kl. 5.20 om morgenen og passe sit arbejde. En tilsvarende kontanthjælpsmodtager får 19.600 kr. udbetalt efter skat for at gøre ingenting. Det er aldeles respektløst overfor hårdt arbejde. Det er så heller ikke sandt. Men tænk alligevel…

Eksemplet stammer fra mandagens konservative begrundelse for at indføre et nyt kontanthjælpsloft. TV2 ilede tirsdag til undsætning med at sætte konkrete ansigter og tal på, som bekræftede skævhederne. Men beregningen er så upræcis, at sammenligningen mellem de to indkomster nærmer sig vildledning.

Bettina Post

Læs resten her http://www.jyllands-posten.dk/premiu...p-regnefejlen/

Sidst redigeret af Webmaster; 12-06-2015 kl. 16:45. Årsag: Artikel forkortet pga copyright reglerne
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 12:46   #34
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Men beregningen er så upræcis, at sammenligningen mellem de to indkomster nærmer sig vildledning.
JA!



Ps. Tillader mig lige at smide et link ind til Bettinas Posts kommentar:
http://www.jyllands-posten.dk/premiu...p-regnefejlen/
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 13:44   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
For få kan det ikke betale sig at arbejde alt incl . men det er få .

og det er ikke noget jeg fantaserer mig til, det er noget de selv fortæller jævnligt i grupper .

Det er korrekt de kan få de fleste tilskud i lavtlønnet job. Men for dem der får en god slat 34 er - mister de jo i job og det kan betyde det sidste .

I alle de debatter glemmer de ofte 34 . Siger ikke alle får den,men nogen gør og de skal tjene noget inden den er tjent hjem .

Det er her og nu penge kan man sige . Fordelene ved job er så andre , pension , feriepenge , frihed mv .
så det kan betale sig stadig .

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 14:08   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad mener du med 34......er det §34? I så fald er det et fåtal der får den, da netop en ekstrem høj husleje, samt pludselige og uventet sociale begivenheder, der udløser den. Og den plejer at gå lige o p op, med den højere husleje, sammenlignet med andre med lavere husleje. Så det er ikke en guldgruppe, men et redningsforsøg indtil borgeren finder et billigere lejemål.

Har aldrig selv kunne få den §34 igennem i de mere end 20 år jeg periodisk forsøgte.

Men ja, det kan klart bedre betale sig at arbejde på rigtig mange niveauer...

Sidst redigeret af Ninja; 12-06-2015 kl. 14:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 14:15   #37
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Helene

Ja der er paragraf 34 ekstra bolig hjælp og den er blevet nemmere at få de sidste par år end den har været.

Det fortæller folk selv i kontanthjælps grupper , siden de røde kom til blev noget ændret og flere har fået den .

Og når nogen fortæller i de grupper det for dem ikke kan gå at arbejde , Får de netop 34..men den får de ikke i job ,

Det er fra hestens egen mule det kommer .

Kunne godt tænke mig at vide hvor mange der reelt får den ,men der er flere end der har været - da det skulle være blevet lettere sir de .

Men den paragraf indgår aldrig i debatter uanset om de får den eller ej og mange kender den heller ikke n

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 15:23   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror mange af de grupper er flydt med personer der bevidst forsøger at afspore debatten, og via indlæg, forsøger at få det hele til at se nemt ud, blot for at få andre til at blive irriteret og vrede. Synes jeg har oplevet en del af det.

Har forsøgt at hjælpe to i år med temmelig høje huslejer, men de fik begge afslag på §34 og besked om, at søge billigere lejeboliger evt på den interne venteliste. Så jeg har desværre ikke selv erfaringer med det skulle være lettere, men håber det, da det kan give flere bedre vilkår, hvis de sidder med en husleje på 7000 - 9000 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 16:51   #39
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Helene

det er så ikke mit indtryk at de bare er nogen der vil afspore eller ikke mener det seriøst .
den paragraf bliver såmænd også debatteret i vores - sygegrupper . Der skriver de også det er blevet nemmere .
men om der er forskel på kommuner aner jeg ikke , har aldrig selv modtaget hverken 34 eller kontanthjælp.
Så kan ikke snakke a personlig erfaring , men udfra andres fortællinger . Der er nogen der hjælper dem med 34 i vores sygegruppe

Ikke alle kan desværre bare finde en billiger lejlighed ., Jo det kan de da sagtens i udkants dk - men nok ikke i de større byer . Så kommeer det næste indskud . Hvordan skal de så få råd til det eller kunne spare det op - på kontanthjælp.
misunder dem bestemt ikke , uanset hvad de får ikke får . Det er helt klart en stress faktor .
Har ledt efter hvor mange der fik det i 2014 ,men har ikke kunne finde det . Ville bare se i 14 og evt i 2010 for at se om der er forskel , eller det bare er dem der fortæller det og de frivillige der siger - noget forkert

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 17:30   #40
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Færre billigere lejligheder også pga sammenlægning og renovering gør føli ikke målgruppen mindre. Men det har jo ikke noget at gøre med, om det er blevet lettere at få tilskuddet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension