K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2013, 23:09   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Holda op jeg ville slet ikke begynde at regene på 2 eller 5% i rente 17mill så behøver man vel ikke så meget mere

Næ jeg ville bekymmer mig mere om jeg nu også kunne nå at bruge helle dynen,en lille smule fornuftigt NEJ bare om jeg kunne nå det hihi

en mill om året og jeg ville have masser at dele ud af
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 02:21   #32
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Lotto gevindsten er skattefri, danske spil har trukket skatten/afgiften fra inden de offentliggør gevinsterne.
Ok, så vinder du reelt set 1.15*17 millioner og betaler 15% i skat, heh.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 06:52   #33
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Så er 17 millioner altså heller ikke så meget igen, selvom det lyder stort.
Hvis man frasiger sig sin pension og får et øget forbrug, så er det 30 år der er penge til, så JA TAK, hvis jeg var på pension og vandt det beløb, så sagde jeg stadig ja tak til at få den pension jeg var berettiget til ved siden af.
Ja du er umiddelbart berettiget til en pension fordi det er din eneste mulighed for at forsørge dig selv.
Men hvis du vinder 17 mill. burde du nok selv kunne finde ud af det, uden at skulle have at statskassen også.
Jeg ved ikke hvilken leve standart du er vant til, men hvis du "bare" tjener 300.000kr pr. år ja så har du gevinst i ca. 56 år, og da man sjældent vinder fra nyfødt af ja så burde det kunne lade sig gøre at være selvforsørgende resten af sine dage. + at der så her ikke er regnet med de renter man kan få på gevinsten, så der er faktisk endnu flere penge end de 17 mill.
Du vil med dit eget regnskab have en "indtægt" på 566.000kr om året i 30 år, så burde man måske justerer lidt og få det til at række længere. Det er jo en fordobling af den højeste pensionssats for enlige, og den skal der yderligere betales skat af, det skal der ikke af gevinsten, så med din beregning har du 47.000kr lige i lommen hver mdr. til at leve for, og så vil du have pension oveni ?????

Sidst redigeret af Te-pigen; 09-05-2013 kl. 07:10.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 08:39   #34
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hvis jeg vandt så mange penge ville jeg drøne ned på ydelseskontoret og få stoppet min pensionsoverførsel. Jeg ville nyde at kunne forsørge mig selv!!

Også tænker jeg... at når der spares penge til min pension så bliver der midler til andet - og til andre som reelt trænger - og det ville jeg (eller nogen andre for den sags skyld) ikke gøre med 17 millioner!
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 09:46   #35
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 13
Dancer er ny på vejen
Det er helt almindeligt at kunne forrente større investeringer med op til 10 % - selvfølgelig ikke på en bankkonto.

Fx har min Fars mellemlange statsobligationer med ret lille risiko givet lige under 6 % de sidste 5 år

Så med en gevinst på fx 17 mill vil man kunne leve godt og fedt af renterne resten af livet og lade hovedstolen stå uberørt
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 10:35   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tjaaa, jeg må jo indrømme, at jeg heller ikke ville sige min pension fra, selvom jeg vandt millioner.

Mine 2 børn er vokset op med, at der aldrig har været råd til ret meget mere end det nødvendige.
F.eks. fortalte min 12-årige søn i går, at han er den eneste fra sin klasse, som aldrig har været i udlandet.

Jeg ville fa***** nyde endelig, at kunne give mine børn de ting, som de er gået glip af i alle de år, oftest ting, som deres kammerater har taget som en selvfølge.

En milliongevinst ville også give mig mulighed for, at give begge mine børn en bedre start på deres voksen-liv, end jeg har mulighed for som fp'er.

Derudover er der ingen af os der ved hvad der sker i morgen.
Hvis et af mine børn, eller jeg selv, kom ud for en skade, som kan behandles bedre i udlandet, så ville nogle af pengene selvfølgelig blive brugt på dette.

Og på den måde er der ingen sikkerhed for, at Te-pigen's regnestykker kommer til at passe.


Og med den behandling jeg har været udsat for fra det offentlige, så må jeg indrømme, at jeg har i sinde, at modtage hver eneste krone, som jeg er berettiget til.

Lidt hævngerrig har man vel lov at værre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 12:25   #37
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og på den måde er der ingen sikkerhed for, at Te-pigen's regnestykker kommer til at passe.
Det er trådstarter der har sagt gevinsten ville holde i 30 år, og så lavede jeg bare et regnestykke som så lyder på 47.000kr om mdr. og det vil jeg nok mene at man kan eksisterer for på en ret fornuftig måde uden afsavn, uden at behøve sin pension.
Og jo det ville åben for nogle muligheder med sådan en gevinst, men så længe man har denne gevinst må det være den man skal leve af og så bagefter få sin pension igen.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 12:31   #38
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Det er trådstarter der har sagt gevinsten ville holde i 30 år, og så lavede jeg bare et regnestykke som så lyder på 47.000kr om mdr. og det vil jeg nok mene at man kan eksisterer for på en ret fornuftig måde uden afsavn, uden at behøve sin pension.
Og jo det ville åben for nogle muligheder med sådan en gevinst, men så længe man har denne gevinst må det være den man skal leve af og så bagefter få sin pension igen.
Nej, jeg sagde ikke noget om hvor længe den ville holde, det var TimeGuest der gav et eksempel på de 30 år, jeg spurgte kun til konsekvenserne af at vinde en håndfuld mill.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 12:55   #39
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Nej, jeg sagde ikke noget om hvor længe den ville holde, det var TimeGuest der gav et eksempel på de 30 år, jeg spurgte kun til konsekvenserne af at vinde en håndfuld mill.
Undskyld, jeg ikke var rigtig på den!
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 12:58   #40
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Te-pigen, det er helt i orden
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lotto vindere (måske) og eje hus fx. luske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 28-06-2011 08:28
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension