K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2013, 08:33   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det ved jeg ikke???

Du kan evt ringe ind og spørge i BAN, hvad der menes?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 12:47   #32
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ban har sku gjort det tricky for dig. saadan har de ikkke skrevet i min. Det mest logiske ville vaere: forlaenge dig paa sdp, indtil du er arbejdsproevet, hvis du saa ikke ved hvad der skal ske efterfoelgende, og de stopper dine sdp, saa kan du forlaenges 26 uger, grundet du ikke ved om du skal i fleks eller ftp. Det er ihvertfald min tanke
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 13:03   #33
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Desværre havde jeg en vis eurofori over udsigten til efterbetaling af sygedagpengene at jeg ikke så konsekvenserne af afgørelsen. Jeg skulle have klaget over nævnets afgørelse. Samtidigt er det også først på det sidste at konsekvenserne er blevet tydelige.
Jeg læner mig lidt op ad § 28. Det er jeg nødt til.
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 08:31   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Afgørelsen indebærer at du har ret til at få sygedagpengeperioden forlænget i op til 39 uger regnet fra 13 juli 2012, medmindre det herefter vurderes, at du opfylder en af de andre forlængelsesmuligheder". citat fra afgørelsen.

Dette betyder, at kommunen SKAL overveje om andre forlængelsesmuligheder kan bruges efterfølgende.

Du har derfor krav på, at kommunen tager stilling til samtlige, andre forlængelsesmuligheder, i den nye afgørelse.

Håber du klager, og husk de 4 ugers frist.

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 12-05-2013 kl. 08:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 09:44   #35
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Ja, kommunen skal tage stilling til om man er berettiget til alle de forlængelsesmuligheder der er i sygedagpengelovens § 27.

I forhold til de 39 ugers forlængelse - er de 39 uger et max - hvis du indenfor 39 uger eksempelvis på 23 uger kan få vurderet at din arbejdsevne er nedsat og der skal tages stilling til andre tiltag eksempelvis fleks eller fortidsp, så er det den forlængelsesmulighed der skal bruges efterfølgende, det er sådan som jeg forstår det.

Så det handler om at kunne vise man kunne være blevet afklaret indenfor forlængelsesmulighederne. Og der gør kommunen sit for at forhale ens sag.

Ruben: Er du i arbejdsprøvning/virksomhedspraktik lige nu.?


Jeg havde tidligere et tillægsspørgsmål i denne tråd der ikke er svaret på, kan nogen byde ind med et svar.?: Der står på K10s forside under sygedagpengestop:

Sygedagpengeloven §27 stk 2): Betyder at hvis kommunen endnu ikke har fundet ud af hvad der skal ske og de vil stoppe dine sygedagpenge, så skal du gøre dem opmærksom på paragraf 27, stk 2 og bede om at blive forlænget, sådan at man kan iværksætte en arbejdsprøvning eller andet der kan bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet. Du skal være opmærksom på at denne mulighed kun gælder hvis ikke du allerede er blevet forlænget de 2 gange 13 uger som der er mulighed for i loven.

Hvad menes der med det sidste i teksten: Hvis du ikke allerde er blevet forlænget de 2 gange 13 uger...?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 12:08   #36
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Tak for jeres svar Popaie og Simsons.
Jeg er med på de 39 uger og at det er max. Samtidigt læser jeg §28 som er jf §24 og §27. Som jeg forstår den så skal der være været lavet en arbejdsevnevurdering inden man kan stoppe sygedagpengene. Altså selvsamme afklaring som nævnet vurderer er nødvendig. Dette er mit argument i forhold til klagen.
sygedagpengeafdelingens sb undersøger forlængelsesmuligheder ved at indhente en ny statuserklæring. Men sygedagpengene stoppede 14 april, da det var dagen for de 39 ugers varighed. Jeg er blevet oplyst at jeg ikke kan få kontant hjælp før at de efterbetalte sygedagpenge er levet op.
Jeg er kommet i et afklaringsforløb. Vel og mærke på kontanthjælp. Jeg har sat spørgsmålstegn ved værdien da der ikke ligger en behandlingsplan for min angst. Den er dianosticeret som "livslang social angst". Og som værende derfor jeg havner i depressioner gang på gang.
Så på den ene side er jeg skeptisk overfor afklaringen. Samtidig jo glad for at der sker noget.
Vh Ruben
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 08:54   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at klage over afgørelse om at du skal leve dine sygedagpenge op!

Det er bestemt ulovligt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 10:46   #38
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Hvor ville jeg ønske der kunne findes belæg for at det er ulovligt. Kommunen læner sig op ad principafgørelse 107-12.

men jeg klager selvfølgelig alligevel. Ikke nok med at det er ulogisk så finder jeg også en række fejl ang. kommunens håndtering af afgørelsen.

Jeg har intet hørt i forhold til stoppet af kontanthjælp og blev først mistænksom da jeg ikke modtog nogen ydelse d 31-04. Jeg var oppe og høre hvor mine penge blev af. Der blev der oplyst at de regnede på det. Yderligere gav jeg udtryk for at jeg var meget nervøs for om de ville sige at jeg skulle leve pengene op? Jeg fik at vide at,"sådan var det ikke, du har jo vundet sagen". jeg spurgte om jeg kunne få det på skrift. Det kunne jeg ikke, men jeg havde hendes ord for det.
jeg har selfølgelig tænkt mig at holde hende op på det. Jeg kunne jo, på den baggrund, gå ud og bruge pengene. Hvilket jo osse er tilfældet.

så Klagens indhold og pointe vil gå på manglende og fejlagtig information fra kommunens side. Hvis i yderligere har nogle fif, er jeg åben overfor det.
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 11:33   #39
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Ruben

Jeg synes du skal ringe til Ankestyrelsen og fortælle du har fået stoppet din kontanthj. fordi du skal leve af efterbetalte sygedagpenge. Og høre hvad reglen er i henhold til om efterbetalte sygd.penge må betragtes som formue.

Har du fået de efterbetalte sygedagpenge.? Eller står du helt uden nogen som helst forsørgelse for denne måned.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 15:19   #40
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Desværre bekræfter BAN at det er sådan. En underlig situation. Jeg vandt sagen og kommunen ender med at spare 40,000.-.

Jeg klager igennem på alt hvad jeg får. Jeg har vundet de 2 sager jeg før har klaget over
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
Sygedagpenge forlænget op til 2x52 uger - SPØRGSMÅL søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-09-2012 17:27
sygedagpenge 52 uger. hva så derefter? benjaminn Alt det andet 3 13-08-2010 10:23
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Efterbetaling af førtidspensin Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-06-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension