K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2013, 22:56   #31
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Ig,

Glem alt om nr. 3 iht. at du bliver "rask" om 2 x 52 uger, dette kræver at alskens læger skriver under herpå.

Efter min mening skal du allerde nu evt. forinden partshøring gå efter ASK afgørelsen og nr. 4 afklaring efter fleks eller pension. Sidstnævnte kræver dog at din arb.evne + helbred står hertil?!
Hej Enteneller
Jeg har lige været til sidste MR scanning og det er denne jeg afventer svar på om det hedder operation eller færdigbehandlet - stationær.
Jeg vil ikke forlænge SD i henhold til §27 stk3. Jeg vil forlænge i.h.t. §27 stk 4 eller 6 alt efter hvor langt jeg er i processen.

Speciallægen - neurolog skriver det er urealistist jeg kommer tilbage til rygbelastende arbejde. Prolapser og degenerative forandringer. Stationær
Jeg har aktuelt en post kommotionelt tilstand. Stationær
Jeg har en skuldersskade / o-arm og beskadiget modsatte hånd. Stationær
Jeg har skader på syn. Stationær
Jeg har nakkeskade - under udredning.
Jeg har skader på bækken - under behandling-

Jeg har møde med egen rådgiver i næste uge, da kommunen som frikommune ikke vil foretage sig yderligere end svare 14 dage før sygedagpengestop om de forlænger!

Jeg gør et eller andet inden de 14 dage før SD stop alt efter rådgivning fra K10-DUKH rådgivning og SB fagforening.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 00:25   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.885
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er faldet i søvn, med det ene øje...

Kære lgkh62
... men faldt lige over denne som du skal læse igennem da jeg nu også er faldet i søvn zzzz med det andet zzzz øje...

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aspx?sw=102-12

"NN har derfor ret til sygedagpenge i op til 2 gange 52 uger efter den 28. februar 2008, hvis de øvrige betingelser i sygedagpengeloven er opfyldt."

Hilse.... zzzz
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 10:00   #33
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Svar fra DUKH

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære lgkh62

..... fordi en af flere muligheder, for at få forlænget ens sygedagpengeperiode er følgende:

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus".

Som jeg har forstået det er/har du været under behandling, men.....

behandlingen har været stoppet da hospitalet naturligvis ikke kan tage dig med timers varsel,......... og derfor har du haft en ventetid på at komme til behandling ved et offentligt sygehus.

Derfor skal perioden efter min mening, justeres derhen, at de dage du har været i venteposition, skal disse dage/døgn naturligvis lægges til din sygedagpengeperiode.

Det er jo det, der nævnes i lovgivningen.

Mange hilsner
Peter
Hej Peter - Svar fra DUKH - TLF
M.h.t. forlængelse af SD efter 52 uger p.g.a. ventetid på behandling kan det først ske efter, at der er godkendt forlængelse efter §27 - en af de 7 forlængelsesmuligheder.

F.eks. forlængelse efter §27 stk. 2. Forlængelse i op til 39 uger. Når forlængelse er godkendt kan ventetid på behandling ligges til ugerne, hvis det godkendes!

DUKH´s anbefaling i min sag var forlængelse efter:
prioritet 1: §27 stk 6 - sag i ASK
prioritet 2: §27 stk 2 - færdiggøre behandling, klarlægge erhvervsevne og andre afklarende foranstaltninger. Skal klares i forlængelses perioden op til 39 uger.

Jeg arbejder videre. Tak for Jeres gode råd. Imødeser gerne flere
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 06:57   #34
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Borgerrådgiver

Borgerrådgiver - se #25 Webmaster

Borgerrådgiveren i FriKommunen går nu ind og undersøger om der skal igangsættes forløbsbeskrivelse - gl. ressourseprofil - ny rehabiliteringsplanens forberedende del.

Borgerrådgiveren har været inde over manglende fyldestgørende aktindsigt 2 gange.

Der skal igen klages til Jobcenterchef over manglende brev som fremgår af Tværgående Journalrapport, men ikke modtaget af mig.

Vigtigt: søg løbende aktindsigt, for der er hele tiden fejl og mangler! Jeg er rystet.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 07:45   #35
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Sygedagpengeforlængelse

Når sagsbehandler indstiller til forlængelse af sygedagpenge ud over generel varighed efter 52 uger jf 27.1.6 idet der verserer en arbejdsskadesag, kan jeg så også forlange at der tages stilling til alle 7 forlængelsespunkter jf §27 ?

Hvis der kommer en midlertidig afgørelse fra ASK inden varslet stop af sygedagpenge 31.07.13 eller lige efter skal kommunen så igen tage stilling til de 7 forlængelsesmuligheder ?

Jeg bliver IKKE stationær inden 31.07.2013. Hvilken § kan jeg så forlænges efter ? (se bort fra verserende arbejdsskadesag)

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 08:32   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din tilstand ikke er stationær, kan du ikke forlænges efter andre regler end din arbejdsskadesag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 17:44   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Enig med popia, men i nogle tilfælde hvor ens arbejdsevne anses som varrigt fraværende for det ordinære arbejdsmarkede, der vil jeg tro at man i det yderste tilfælde kan forlænges iht. nr. 4 med afklaring mod fleks og pension. Er ikke sikker på at denne forlanger at man "altid" skal være stationær!!??

Dog er arbejdsskadesagen nok den der vægter mest i dit tilfælde!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-07-2013 kl. 17:46.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 09:58   #38
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Notatpligt sagsbehandler - klage over lægekonsulent dokument

Diverse sagsbehandlere på min sygedagpengesag har sagt de selv indhenter erklæringer direkte fra ASK til belysning af min sygedagpengesag, da Kommunen har adgang.
Jeg kan se Kommunen har været logget på 3 gange men det er ikke noteret i Tværgående journalrapport. Jeg kan dokumentere det via logfil fra ASK.

Nu har jeg modtaget mangelfuld, fejlbehæftet, ikke fyldestgørende vurdering fra Kommunens Lægekonsulent. Nu må vi igang (privat hjælp )med at dokumentere fejl linje for linje til klage

Diagnoser og gener er fejlbehæftet eller ikke oplyst. Diagnoser, gener og skader fremgår af 4 x funktionsbeskrivelser bestilt af ASK- men kommunen har ikke sendt papirerne med til lægekonsulenten. Tja de har nok læst dem på ASK men slet ikke hjemtaget papirerne og arkiveret dem på min sag.
Jeg må igen indhente dokumenterne og få dem journaliseret i mine lægepapirer og dette vil blive påtalt for Kommunen.

Jeg søger igen aktindsigt siden sidst for at kunne lave korrekt dokumenteret klage over lægekonsulentens utilstrækkelige og mangelfulde arbejde.

1: Skal det ikke være noteret at Sagsbehandler har søgt informationer via ASK ?

2: Jeg kan dokumentere at Lægekonsulentens udtalelse er særdeles utilstrækkelig-mangelfuld.
Jeg sender klage til Jobcenterchef samt cc sagsbehandler da dette dokument er et akt i min sag fremover og må IKKE stå alene p.g.a. fejl.
Er dette også fremgangsmåden I ville bruge?

N.B.
Jeg arbejder løbende på sagsforløbsbeskrivelse til dokumentation af lovbrud osv.
Når sagen afsluttes vil dette blive fremsendt til Borgmester og byrådsmedlemmer samt udvalgte folketingsmedlemmer til belysning af sagsbehandling i Danmark.
Det er min måde at få den lovgivende magt i tale på i Danmark, for der er noget der ikke stemmer/fungerer/bliver bevidst tilsidesat.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 10:53   #39
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Skrevet af Nøgne tær i en anden tråd:
( For at filosofere over diagnoser og symptomer...

I grunden er sygdomme "kun" en samling symptomer.
Er symptomer samlet på en bestemt måde, udløser det en given diagnose.

Kommunen er "kun" interesseret i at se hvor der er "fejl i systemet" og hvilken indvirkning det kan have på arbejdsevne mm.

Kommuner ser ikke på diagnoser, de ser "kun" hvilke ting der spiller ind for at man ikke kan det ene eller det andet... således ser kommunen kun symptomerne (hvilket i grunden er super fint, hvis de ellers tror på hvad man siger)

Når kommuner alligevel begynder at gå i detaljer omkring diagnoser er det i grunden sygt, idet de selv siger at de kun kommer med afgørelser ud fra symptomer, og hvordan de har indflydelse på ydeevnen. )


Mit spørgsmål:
Når lægekonsulenten ikke refererer til konklusioner og beskrivelser af nedsat funktionslidelser beskrevet fra sygehus, speciallægeerklæringer og fra smerteklinik
er det så kun lægekonsulentens vurdering som går videre i systemet til vurdering af arbejdsevne.
F.eks. O-arm beskrevet i samtlige lægepapirer men slet ikke nævnt i papirer fra Kommunens Lægekonsulent
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 13:09   #40
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.885
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
KL har udgivet denne brochure...

Kære Lgkh62.

.... som de kalder en Vejledning, som ikke kan være en Vejledning da KL ikke, som privat interesseorganisation er berettiget til, men.....

Jeg har forsøgt at forstå alt men løber sur idet.

Men fornemmer du kan bruge afsnit, i disse oplysninger, til din sag.

Revideret snydepjece2008 pdf (alene ordet harmer mig)

http://www.kl.dk/Jura-og-forvaltning...dling-id42520/

http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension