K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2013, 04:52   #31
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er helt iorden, bare det kan hjælpe, så er det, det hele værd. Jeg har sendt mit samlede bud på en anke, i en privat besked
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 13:06   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.890
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information....

http://fysio.dk/Fysioterapeuten/Arki...-tilfaldighed/

"Lone Nørgaard Andersson fik en alvorlig hjernerystelse. I over ti måneder led hun af hovedpine og kvalme og kunne ikke tåle at være sammen med andre i længere tid, læse, se fjernsyn eller arbejde ved pc. Én behandling hos fysioterapeut Lisbeth Ebbesen fjernede de fleste af symptomerne."

Dette nævner jeg kun fordi du måske endnu ikke har fundet den rettet behandling.

Viden om optrænings regler
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 15:17   #33
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hej Peter..
Det er desvaerre afproevet i samarbejde med Center for kommunikation, hvor gik til genoptraening da min senhjerneskade blev opdaget, og uden effekt desvaerre.. Men er glad for at det har hjulpet nogen...

Knus..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 15:42   #34
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
En lille opdatering:

Jeg har personligt afleveret min anke, som I alle og specielt Thomas har hjulpet med at forme, i torsdags, samt har jeg ansoegt om aktindsigt..

Jeg fik i fredags en indkaldelse til samtale hos min sagsbehandler idag kl. 10:00 om mine muligheder om fremtiden, og at jeg nu skulle starte i "projekt brug for alle" som blev besluttet da jobcentrets team valgte at afvise at soege FTP, og sagde der ikke var nok til at sende min sag videre til FTP, trods min sagsbehandlers, laegekonsulenten fra kommunen, egen laege og specieallaeger siger at jeg ikke maa aktiveres mere da det kan vaere skadeligt for mit helbred og at alle muligheder er udtoemte, samt min laege vil blive ved med at sygemelde mig til "kommunen faar fingeren ud" som han selv siger..

Jeg baanede samtalen som jeg altid har gjort og jeg fik svar paa hvorfor jeg ikke fik en ankemulighed da min sagsbehandler ansoegte om FTP paa pagraf 18 til mig tilbage i August sidste aar, og overbragte mig nyheden d. 20 dec.. Den er ganske enkelt ikke kommet videre end jobcentret da deres team valgte at afvise den, det gjorde de fordi, og her kommer det hovedroestende saa, og jeg har det som sagt paa baand, det gjorde de pga. min alder....

Jeg soegte jo saa selv i dec. og fik afslag..
Jeg kunne simpelthen ikke forstaa det, og min sagsbehandler er 100% enig at alt dette er gaaet skaevt og at de taenker penge her, min sagsbehandler sagde helt aerligt at de maa ikke vurdere et afslag udelukkende paa aeldre undersoegselser som de gjorde i mit tilfaelde fra 2009 naar selvsamme speciallaege har lavet en nyere i 2011 som opbakkes af kommunens egen laegekonsulent igen i 2012 at der er ikke mere tilbage og min tilstand er varig og meget forvaerret...

Endeligt gik min sagsbehandler med til at saette mit nye aktivering "projekt brug for alle" i bero i 4 mdr, saadan at jeg IKKE skal taenke paa noget mens min anke og alt staar paa, og hun er optimistisk mht FTP'en, som i bedste fald kan betyde at jeg ikke skal starte i nyt projekt/aktivering/afklaring/arbejdsproevning...

Mange knus
Sabi!
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...

Sidst redigeret af SmallAngel; 18-03-2013 kl. 15:47. Årsag: Volapyk - rettet til Volapak :)
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 15:56   #35
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.890
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din information ny dom.

http://www.elmer-adv.dk/solrod-kommu...ortidspension/

"Retten i Roskilde har i en dom af den 28. januar 2013 fundet, at Solrød Kommune har pådraget sig erstatningsansvar overfor for borger på grund af fejl i sagsbehandlingen."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 16:03   #36
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hej Peter!
Jeg har laest den i din anden traad, og du kan tro jeg har overvejet om det er lign. i denne sag, da de er meget enslydende, bl.a. mht min whiplash skade, senhjerneskade og kommunen mange gange pga. i min sagsbehandlingsnotater har kaldt mig direkte "magelig" uden at have begrundelse herfor, samt ikke set paa faktiske omstaendigheder og ser bort fra baade laeger, laegekosulenter og skaanehensyn...

Jeg ved ikke om jeg "toer" at begive mig ind paa erstatninsansvarstillense ovefor kommunen, ikke medmindre en advokat giver mig en haandsraekning og giver mig poro bono eller hjaelper til fri process...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 12:31   #37
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Med den udmelding du fik SmallAngel

Så lyder det som om at anken er lige i skabet
Især det med 2009 oplysningerne.

For når deres agenda var din alder, så er afslagsbegrundelsen du fik på din §17, jo bare et cover.

Godt at du har fået ro et stykke tid, med aktiverings tiltag. Ved godt der ikke kommer ro, før hele sagen er slut.

Men der var nemlig nogen kommuner, der tog reformen på forskud, og syltede muligheden for §18, ved at smide dem tilbage.
Det bliver dyrere for dem, med pension til folk efter 2013 regler.
Hvis det blev til noget, med at de skal betale store andel af pensionen. Og at kommunen der giver pension, skal betale pension til borgeren, uanset folk så måtte flytte hen?

Det er i hvert fald ikke pakket ind nu, at de drømmer om at holde dig på kontanthjælps satsen.

I min kommune gjorde de det modsatte, de satte tempoet op i 2012.

Det havde lige været kronen på værket, at have haft den kommentar med i anken, at det i virkeligheden var et afslag pga. alder.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 03:32   #38
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det haaber jeg ihvertfald Thomas, jeg blev meget overrasket over min SBH's aabenlyse harme over deres behandling af min sag, og jeg har aldrig vaeret direkte utilfreds med hendes sagsbehandling, men over jobcentrets teamleder, da han flere gange har direkte aendret ordlyden i mine breve etc. naar min SBH har skrevet "Med henblik paa afklaring til fleks-job" kiggede han den igennem og skrev "Med henblik paa oparbejdelse til ordinaert job" og saadan, og jeg er SLET ikke i tvivl om at de taenker i penge..

Det ville have vaeret rart at have faaet det med i brevet, men jeg tror maaske det ville kunne saette min SBH i en klemme, hun kan jo reelt ikke udtale sig om grunden til afslag paa det medmindre hun var tilstede, hvilket hun jo ikke var, men kan da helt sikkert have en formodning, og andre sager hvor hun har kendskab til det...

Jeg haaber bare snart der kommer noget mere konkret...
Puha, sommerfugle i maven hver gang jeg skaenker det en tanke..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 11:10   #39
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er noget svineri i hvert fald.

Godt at man som borger har BAN. Men din sag er lige til medierne.
Hvis det var en sag der var i tv, så røg pensionen garanteret igennem med det samme.

Men der er bestemt ingen grund til at miste håbet, nu hvor man ved hvordan det virkelig hænger samme

Godt der kommer friske øjne på, men der er bestemt ikke noget at sige til, at det bliver til ubehagelige tanker.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 19:07   #40
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Håber du får din pension..
Mit er også udelukkende pga min alder...
Er trættende at høre at man alene pga alder burde være frisk og ikke syg... hjælper sjovt nok ikke meget...
Har selv også whiplash og en hulens masse andet...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
hjaelp dreamz786 Din historie 2 18-04-2010 21:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension