K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 00:21   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er strømslugere af rang!

Og skal man så også lige varme noget i microovnen, så slår det nærmest gnister....

Jeg har forsøgsvis været nede i målerrummet og tjekke når det hele kører - og der kan jeg slet ikke se skiven er i bevægelse, så hurtigt køre den!

Den går pænt langsomt, når det kun er almindeligt lys og TV der kører....

Om sommeren hænger jeg så tøjet op nede i gården. Men har en søn der ikke kan tåle den luftfugtighed der opstår, når jeg bruger tørrestativ. Så lægen anbefalede en tørretumbler for at minimere hans luftvejs problemer - og det hjælper også.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:28   #32
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg vil godt nok stadigvæk ikke betegne over 15.000 efter skat som fattig, selv med 2 børn.

Skal passe på at der ikke går for meget "fattig-Carina" over sagerne i medierne.

Unge under 25 på kontanthjælp er fattige.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:35   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg ser nok ordet fattig som noget a la, ingen penge, ingen tag over hovedet, plastikposer og et liv under kældertrappen......for de mennesker har vi bestemt også i Danmark, og dem må vi ALDRIG glemme!!!

Det er, for mig, ikke fattigdom at have bolig, penge, og en okay fungerende hverdag.

Men jeg er enig i, at de økonomisk er svage og at rådighedsbeløbet er for lavt.

Jeg forbinder bare fattigdom med noget helt andet, men sådan er det jo nok når man har en mor der er født i 1920'erne og som havde 15 søskende, og som har fortalt mig siden jeg var barn, om de vilkår de selv levede under....

Selvom jeg i perioder kun havde 2000 kr til mig og ungerne, så har jeg nu aldrig følt mig fattig, fattig. Bare skråt på røven, hihi....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:40   #34
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
fatter ikke hvorfor de ikke bruger f.eks. unge under 25 der er syge. De har virkeligt ikke meget og sidder ofte fanget, mangler mad/medicin.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:03   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De kan da også bare tage en ikke-forsørger OVER 25 år, de har det også ret råddent.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:14   #36
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 14
AAA er ny på vejen
det er svært at definere fattig synes jeg ..

Jeg kan blive rygende arrig på min mor hvis vi snakker om dagens danmark, og hvor dårligt systemet fungerer .. hun er enig i at mange kommer i klemme i systemet, og det er frygteligt for dem.. men er det om en enlig mor der sidder feks på tv og ryger ..og siger hun ingen penge har, så mener min mor ikke hun er fattig når hun har råd til at ryge !
Der er jo mange årsager til folk ryger, og det kommer ingen ved om de ryger eller ej .. det er da deres egen beslutning
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:18   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, så er jeg nok lidt enig med din Mor AAA, det kan da godt være man synes man er fattig når man ryger, men et eller andet sted, så er man jo så bare ikke fattig nok - siden man har råd til smøgerne......

Man er vel fattig den dag man som ryger begynder at samle skodder, fordi der ikke er råd til smøgerne.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:23   #38
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 14
AAA er ny på vejen
hmm måske du har ret i min mor er på rette spor .. jeg er bare ikke vild med andre skal bestemme hvad pengene bruges til .. det er der jeg stejler

Men ingen tvivl om var det mig selv, og jeg havde valget mellem sund mad til ungerne, og smøger til mig selv .. ja så var valget ungernes mad
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:25   #39
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tænker at der er 2 sider..

Hvis man var fattig nok, ville man ikke have muligheden.

Men hvis man er ude i et misbrug, skal man nok være virkeligt fattig før man stopper.

Selv hjemløse er set både ryge og drikke, så ungernes fritidsinteresser osv er nok forlængst skåret væk, før cigaretterne ryger i nogle tilfælde.

Tænker at rygere fra lavindkomstgrupper burde tilbydes gratis rygestop-kurser..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:29   #40
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 15
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg tænker at der er 2 sider..

Hvis man var fattig nok, ville man ikke have muligheden.

Men hvis man er ude i et misbrug, skal man nok være virkeligt fattig før man stopper.

Selv hjemløse er set både ryge og drikke, så ungernes fritidsinteresser osv er nok forlængst skåret væk, før cigaretterne ryger i nogle tilfælde.

Tænker at rygere fra lavindkomstgrupper burde tilbydes gratis rygestop-kurser..

Der er en del læge-klinikker, der tilbyder gratis rygestopkurser. Min egen blandt andre.
Jeg har dog ikke tænkt mig at stoppe, men jeg har så heller ikke børn jeg skal brødføde.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension