K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2012, 11:59   #31
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 59
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hejdien: Ja, okay. Jeg kan også se, at vi er helt enige i spørgsmålet om afskaffelse af denne tåbelige lov :-)

Du har også formuleret dig rigtig godt i flere af dine kommentarer, så jeg sad lidt og tænkte på, om du har sendt det ind til politikkerne? Kunne da være godt, at der kom fokus på dette krænkende problem. Kunne man måske undersøge, om man kan få papirer på, at det er diskriminerende? (jeg har da læst noget om, at man ikke må diskriminere mennesker pga. handikap osv.)

Men jeg vil da lige fortælle, det som du skriver, videre til min veninde. Jeg synes også at det lyder mærkeligt, at det skal gå ud over hendes søn, ja og hendes selv selvfølgelig... Jeg er ret sikker på at hun bliver trukket, da jeg har spurgt hende direkte, da jeg ville forhører mig omkring reglerne, hvis jeg en dag selv skulle flytte sammen med kæresten.
Har både skrevet ringet og haft blog indlæg om dette, det er noget ingen politikker ønsker at svare på eller kommentere, vi er så en del optismistiske mennesker der også skriver om de forhold og diskrimenering på div politikkere sider ...

Lige som vi også er nogen der er mere end utilfredse med den måde det bliver fremlagt i pressen, altså hvor både politikkere og presse får det til at lyde som om det er den gængse sats med 17300 kr, og det er så det befolkningen regner med at alle førtidspensionister har det...

Vi har længere tid planlagt en demonstration på borgen mod gensidig forsørgerpligt men har stillet det lidt i bero pga reformen mener ikke at det vil kunne samle nok opbakning pt...

Men det er bestemt ikke ensbetydende med at kampen er slut her..

Ragdoll som også er her på siden har længe kørt fb gruppen gensidig forsørgerpligt -nej tak lige som det er hende der har den ekstrablad sag min sag som jeg linker til andet sted her i tråden ...

Vi er nu over 1000 klik og har ikke snakket med hende et par dage, men ved da at meningen var at hun skulle snakke med ekstra bladet omkring dette i løbet af denne uge...

Lige som når der er 5000 klik på den sag så vil der blive skrevet en hel artikel omkring emnet... så vi kæmper videre og kan bruge mange flere der hjælper til

Men desværre er det et kæmpe arbejde og bare at finde statistikker og finde ud af hvor mange der får hvor mange forskellige satser heller ikke er helt nemt at finde ud af...

Men politikker kontakt ja .. og de eneste der har givet en positiv tilbagemelding om at gensidig forsørgerpligt burde fjernes er Enhedslisten.. begrundelsen fra de andre er at der ikke er råd... ikke at den er fair men at det vil være for dyrt at fjerne den ...

Men skal nok skrive videre her i tråden eller starte en nede i politisk del hvis det er ,men lige nu er det vigtigt at man forklare sine venner familie bekendte og alle der gider høre på en hvad gensidig forsørgerpligt enligt drejder sig om ..mange tror slet ikke på at den findes og bliver mere end forbavset når de høre at både syge og gamle rammes af en lov fra 1926 :-)

Så kan kun opfodre så mange som muligt til at komme ind i kampen , jo flere vi er jo bedre.. og jo svære er vi at overhøre ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Æhh Hvordan og hvem vurderer om man bare er kærester eller skal bonges økonomisk for at være samlevende
Jeg er ikke selv i situationen

Det er vel ikke ulovligt for førtidspensionidter, at have et kærlighedsliv
er der nogen der sidder og tæller hvor mange gange hvem overnatter hos hvem

Hvis at det er folkeregisteradressen der afgør kan man så ikke bare have et billigt lejet værelse til den ene, det er sygt at man overhovedet skal rode sig ud i sådanne overvejelser overhovedet
Det er en af de love der er skruet så genialt sammen at meget er ladet op til en skønssag , ergo er der ikke nogen faste retningslinjer og nogen kommuner har da også sendt et brev ud til deres borgere på pension om at de skal skrive under på at de er reelt enlige og ikke har nogen til feks

Slå græs , handle for dem, overnatter hos dem, deler udgifter til aftensmad osv osv

Så er det jo en skøns sag ... kender folk der har skrevet ... jo jo naboen slår engang imellem mit græs ... og nogen gange handler naboen for mig fordi jeg har for mange smerter til at komme ned og handle.. det sker at jeg splejser om maden med venner da jeg ellers ikke kan få mad...

Hvis dette ikke er tilladt vil jeg gerne søge hjemmehjælp til at handle slå græs støvsuge og jeg vil gerne søge om at komme ind i den kommunale madordning...

Så man kan ikke sige det er sådan eller sådan for det er helt op til en kommune at skønne .. og det er bestemt også en af de love der burde kigges på ....

Der er jævnligt sager fremme i pressen hvis du følger den om folk der er blevet skåret i deres pension, sidst var en førtidspensionist der lejede et værelse ud men blev registeret som samlevende ene og alene fordi hun ellers ikke havde råd til at bo i sit hus ... den blev ændret da pressen kom ind i billedet...

I den kommune jeg bor i er retningslinjen at man er samlevende hvis ikke der er køkken og bad, det vil sige at er man så fattig at man ikke har råd til en lejlighed så er man ilde stedt hvis og så frem man lejer et værelse .. (ellers skal man sørge for at det er et par man lejer af , for kommunen mener endnu ikke at tre udgør et forhold )
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 07:29   #32
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Politikerne har begået en genistreg ved at dele folke og førtidspensionister op i to kategorier, "reelt enlige" og "andre". Ved at gøre dette har de nemlig sat loven om ægteskabets forpligtigelser i stand til at omfatte langt flere borgere end reelt gifte.

Reelt enlige får 17.075 kroner (ny) i pensionsydelse om måneden før skat.

"Andre" får en nedsat ydelse på 14.514 kroner om måneden.

At tilhøre gruppen af "andre" er ikke nødvendigvis betinget af at man er samlevende eller gift, hvis kommunen skønner det kan også det at man blot har en kæreste, betyde at man kan ende med ikke længere at blive betragtet som "reelt enlig", det er vigtigt at man gør sig det helt klart lige netop, hvor tæt et forhold man har eller må have til kæresten. Der må ikke handles ind i fællesskab, ikke medtages en flaske vin til maden når man spiser hos den anden. Ligesom man for Guds skyld aldrig må have en tandbørste stående hos sin udvalgte. Værs'go at spis.

Borger.dk skriver meget vagt om gensidig forsørgelsespligt, ligesom sagsbehandlerne ofte selv er meget dårligt informeret om samme, derfor henviser jeg som regel til pensionsstyrelsens vejledninger på området, og denne side kan man også henvise til, såfremt kommunen overskrider grænserne, fordi de ofte selv ikke aner hvad de taler om.

http://www.penst.dk/Regler-og-tal/Re...orsoerger.aspx

Det skræmmende er at det er noget kommunen kan skønne, og vi ved vel alle hvad det betyder når noget lades op til et skøn.

Man mener i det offentlige ikke at der er tale om en "straf", men når der er så hårde økonomiske sanktioner så føles det i allerhøjeste grad som en straf, men det er jo ikke blot det økonomiske der berøres i ens liv, det er ligeså vel ens socialliv, mulighederne for at føle sig inkluderet i normalsamfundet, osv.

At det skulle komme til at koste for dyrt at afskaffe loven, mener jeg er en skrøne, for selv om der umiddelbart ville skulle udbetales en hel del mere til gifte og samlevende i pension, så ville der i det lange løb blive sparet på en hel række andre områder, som Hejdien også er inde på tidligere, som man ikke har taget med i beregningerne. Det vil sige der eksisterer ingen reelle konsekvensberegninger, der giver et reelt billede af hvad der ville ske ved at fjerne GF. Selv kan jeg kun sige at forandringerne ville være af positiv karakter, både socialt og økonomisk, som jeg har forsøgt at beskrive i dette dokument - Er det for dyrt at afskaffe GF.

Mange påskehilsener,

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 10:36   #33
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja, jeg vil blot give jer stor ros, for at kæmpe imod denne dumme lov. Hvis jeg kan hjælpe på nogen måde, så har I min fulde støtte :-)
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 14:53   #34
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 59
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Det kunne være en kæmpe hjælp at skrive under via det link der er sat ind, at trykke støt sagen ved EB... så længe der ikke er mange der råber op så længe er det svært at få ørenlyd, og det er mere end vigtigt at vi får oplyst den alm dansker om hvad det vil sige at være underlagt en anden lovgivning end alle andre i samfundet...

Når jeg har debatteret dette emne med folk så opdager jeg hurtigt at de tror det drejer sig om ægtefælle forsørgelse og det er jo noget vi alle kan rammes af, hvorimod at det her jo drejer sig om gensidig forsørgerpligt altså noget helt andet og som det kun er pensionister der rammes af...

Ikke at ægtefælle forsørgelse er ok det er oldnordisk .. og burde ophæves også
I det hele taget er der nogen der skulle opdage at vi nu skriver 2012 og endnu er jeg ikke stødt ind i en eneste politikker der kan arrugumentere for denne lov andet end at det er billiger at leve to end en , når man så peger på de fejl og mangler der er i loven , ender det ud med at kommentaren er .. jamen der er ikke råd til at ophæve den , så det er sådan og det vedbliver at være sådan ..

Senest ved jeg ikke om i har lagt mærke til hvordan der i befolkningen breder sig den misforståelse at alle førtidspensionister har en indkomst på 17300 det har jeg i hvert fald fået at føle op til flere gange og det er simpelthen fordi de ikke ved hvad gf indebære ..

og politikere og presse bære brænde til bålet for os, når feks enhedslisten går ud med argumenterer om at de ikke kan stå inde for reformen fordi det vil gøre at de mennesker vil få 7000 mindre end hvis de var på førtidspension...

Jeg går bestemt ikke ind for reformen det er det mest asociale der endnu er lavet, men at give en hel befolkning den ide at alle førtidspensionister får 17300 er decideret usmageligt ..

http://avisen.dk/blogs/hejdi/hvem-ar...for_33589.aspx
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 21:19   #35
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
At der kan spares ved at bo to sammen, frem for alene, er der ingen der benægter, men der kan sjældent spares så meget som der mistes, grundet gensidig forsørgelsespligt.

Flytter 2 førtidspensionister sammen vil de typisk miste 5.000 - 6.000 kroner brutto af deres samlede indkomst, en førtidspensionist der flytter sammen med en anden ikke-førtidspensionist der er i arbejde, vil førtidspensionisten som regel miste 2.500 - 3.000 kroner + 2.000 - 3.000 på grundlag af partnerens indkomst, ialt 5.000 - 6.000 kroner brutto, beløbet kan dog sagtens være langt højere.

En enlig førtidspensionist uden børn vil typisk bo i en 2 værelses lejlighed, og selv om det selvfølgelig godt kan lade sig gøre at bo et par i en 2 værelses, så vil de fleste efter at nyforelskelsen er overstået, nok begynde at føle pladsen på typisk 48 - 56 m2, lidt trang, og vil gerne flytte til noget der er lidt større, typisk en 3 værelses lejlighed.

Så selv om der blev sparet ved at opgive den 2 værelses, så er det sjældent så meget som det der er blevet trukket, for det skal også tages med i beregningen at boligsikringen er røget sig en tur, og dette skal lægges oveni den mistede indkomst.

Har førtidspensionisten børn mistes også det ekstraordinære eller forhøjede børnetilskud, og fripladsen forsvinder også, og dette skal selvfølgelig også med i beregningen.

Desuden mistes for gamle førtidspensionister, ligeledes personlig tillægsprocent, der er medbestemmende for hvorvidt man kan få de tilskud man normalt kan få, fordi den gamle pension er lavere end den nye. Men også nye pensionister vil for eksempel have sværere ved at få tilkendt enkeltydelser. Dette er ej heller uvæsentligt.

Slutregnskabet kan for dem der har børn sagtens ende med at de har mistet 8.000 - 10.000 kroner i forhold til hvad de før havde.

Reglerne for boligsikring og børnetilskud gælder for alle, da det er baseret på husstandsindkomsten og har som sådan ikke noget at gøre med at man er førtidspensionist, dette er dog nok noget de fleste sikkert ikke har noget imod at tage med i købet, hvis man bliver samlevende, netop fordi disse ydelser ikke er diskriminerende i forhold til ens status i samfundet.

I min verden må der ikke gøres forskel på nogen, hvorvidt de er gift eller ej, for selvom man har stået foran et alter eller en borgmester og lovet hinanden troskab, så forandre det ikke ens livsbetingelser i samfundet.
Alle udgifter er de samme, uanset om man har papir på hinanden eller ej. Og der er i øvrigt intet i vielsesritualet der bekræfter at man skal forsørge hinanden, med mindre man vil hænge sig i "i medgang og modgang", men i vielsesritualet siger man også "til døden os skiller", en erklæring der tages meget let på i vore tider, og tager man dette let, hvorfor så ikke resten af vielsesritualet? Man kan da ikke udvælge hvad der skal tages seriøst og hvad der ikke skal, ellers skulle det jo være forbudt at lade sig skille igen.

Gensidig forsørgelsespligt skal fjernes, måske bliver det i etapper, men den skal fjernes for alle. Alt andet er uværdigt.

God påske,

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 00:37   #36
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 59
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Ragdoll kan kun give dig ret, der skal ikke være forskel på ægtefæller og ikke ægtefæller... Min poiente er bare at vi er nød til at starte et eller andet sted , og at det er nemmere at forklare den med at gf KUN rammer en minoritets gruppe hvorimod ægtefælleforsørgelse kan ramme alle...

Men ellers er jeg 110 % enig med dig ..

vi mistede selv 5500 kr efter skat pga boligsikring og ekstra ordinært tilskud til barn, men ja man kan jo ikke sige andet end det er det værd, vi er så nogen af dem der er så heldige at bo godt og billigt så vi overlever, men derfor er det bestemt ikke fair .. man må prioritere og finde ud af det alligevel , men guderne skal da vide at jeg godt kunne bruge de penge til en tur over broen i ny og næ til min familie og venner på øen ...

Men igen .. tror ikke jeg er den der skal klage mig mest ved at der er mange der sidder væsentligt hårdere i det end jeg gør ..

Og selv om jeg mener at den bedste måde at starte det her med GF op er ved at starte netop ved den ulighed der er for en minoritets gruppe, så skal det nu ikke afholde mig fra at blive gift , ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 07:22   #37
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er også enig med dig Hejdien, jeg tror dog ikke det er muligt at fjerne for den ene gruppe og ikke for den anden, noget med ligestillingslovene i forhold til førtids og folkepensionister at gøre. Selvom det synes at politikerne helt har glemt hvad ligestilling er for noget, når det kommer til GF.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 08:21   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God morgen,

Bare et forslag til politikkerne som en pendant til "vores" ægteskabs forsørgelse. De kunne indføre en skat eller en afgift på ægteskab og samliv!!! Blot 5 %!!!

Tjaaa, så skulle man nok se røre i det fra politikkernes side af. De ville så argumentere mod, da det jo skulle kunne betale sig at gifte sig og leve sammen. Hmmm, hvorfor skal pensionisterne og deres "alm." samlever så straffes endnu hårdere? Vi har det hårdt nok med at skulle "ud på markedet" i forvejen for pokker.

Der var ramaskrig da vi fik am-bidraget og fedt skatten (bare lidt), men ægteskabs bidraget, blot ordet he, he, det skal nok skabe opmærksomhed. Det bort falder naturligvis når man bliver pensionister, hvis vi altså stadig holder fast i ægteskabs forsørgelse. Så det er enten eller...

Hvis de mener at vi skal holde fast i det ene, så må vi også få indført det andet, lige for alle i dette land..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 08:40   #39
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
God morgen,

Bare et forslag til politikkerne som en pendant til "vores" ægteskabs forsørgelse. De kunne indføre en skat eller en afgift på ægteskab og samliv!!! Blot 5 %!!!

Tjaaa, så skulle man nok se røre i det fra politikkernes side af. De ville så argumentere mod, da det jo skulle kunne betale sig at gifte sig og leve sammen. Hmmm, hvorfor skal pensionisterne og deres "alm." samlever så straffes endnu hårdere? Vi har det hårdt nok med at skulle "ud på markedet" i forvejen for pokker.

Der var ramaskrig da vi fik am-bidraget og fedt skatten (bare lidt), men ægteskabs bidraget, blot ordet he, he, det skal nok skabe opmærksomhed. Det bort falder naturligvis når man bliver pensionister, hvis vi altså stadig holder fast i ægteskabs forsørgelse. Så det er enten eller...

Hvis de mener at vi skal holde fast i det ene, så må vi også få indført det andet, lige for alle i dette land..
Ja, det har jeg også foreslået, det ville give et ramaskrig der ville kunne høres herfra og til kina haha
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 10:00   #40
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 59
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Ragdoll du havde på et tidspunkt et blog indlæg om netop det at beskatte lønindkomst på arbejde hvis man var samlevende eller gift..

Kan ikke lige finde det men kan da huske det rama skrig der kom, det kørte rundt på fb længe inden folk opdagede at det var en joke og mange var klar til kamp... så det var da det bedste eksempel på at man ikke ville finde sig i den behandling som førtidspensionister får hvis og så frem man er i arbejde...

Kunne ikke lige finde det men syntes da at det her også er en opvækker som mange en førtidspensionist og deres partner burde læse inden de flytter sammen

http://avisen.dk/blogs/ragdoll/loven...liv_32773.aspx

Så er der det sædvanlige arbejde fra pressen for at hjælpe til med den dejlige jantelov, det er ikke til at komme igennem med hvad gensidig forsørgerpligt betyder men den med en førtidspensionist der har snydt for 600.000 kr den går lige rent igennem...

Og hvad er konsekvensen for det ... jo nationen går i selvsving på EB og de går ikke i selvsving ang det at samlevende førtidspensionister er stillet anderledes end resten af samfundet, nop de går i selvsving over at man som enlig får tillæg og tilskud og friplads og der skal ikke kigges på at gøre loven lige for alle... nop der skal kigges på hvordan vi fjerner penge fra de enlige forsørger....

Så mon ikke en eller anden tænketank snart kommer i tanke om at vi ikke skal stille førtidspensionister ens ved at give alle den høje sats for singler men i stedet give alle den sats som der er for samlevende...

Nu skal alle flekser og dem i ressourceforløb jo åbenbart kunne leve for 10.300 om måneden og da flekser jo også er syge mennesker , så kan man vel også sætte førtidspensionen ned... (det her er ikke et finanslovsforslagenes til S men mere et skræk scenarie hvis en eller anden S politikker skulle kigge med )

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1736492.ece
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trækkes kontanthjælp ved støtte til dyrlægeregning fra fond? Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 26-01-2012 02:44
Skal lige trækkes gennem sølet Diablo Alt det andet 13 09-11-2011 17:34
Fleksjob - Trækkes i løn? ADD Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 00:48
Min sag trækkes i lang drag. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-11-2009 16:05
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension