K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 19:01   #31
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
man kunne jo også bage en kage og sende til Hjort Frederiksen....
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 19:33   #32
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
skulle det være en kage som var recept pligtigt?
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 20:50   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kære venner....

Der er indtil flere i denne tråd der kopiere ting fra aviserne men uden at vedlægge link til artiklerne....

Der SKAL være link til alle de artikler man kopiere ind på K10.....

Samtidig skal man huske at man kun må kopiere små udsnit....ca 250 anslag..

Vil i ikke være søde at huske dette fremover...så jeg er fri for at bruge tid på at finde disse links og sætte dem ind for jer...

Dette indlæg er naturligvis KUN henvendt til dem der har sat ting ind fra aviserne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:48   #34
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Og her er en angstpatient, der bliver tvunget til elektrochok af kommunen:

http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...00/34590/01:22

Indslaget starter ca. 1:10min inde i avisen.

Hvad bliver det næste dog...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 02:51   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Og her er en angstpatient, der bliver tvunget til elektrochok af kommunen:

http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...00/34590/01:22

Indslaget starter ca. 1:10min inde i avisen.

Hvad bliver det næste dog...?

Dette er faktisk værre end noget andet netop fordi man har en "kendt" tåbe af en læge der hedder Poul Videbech som fortæller alle vidt og bredt at der skam ikke er nogle bivirkninger ved elektrochok....og det er en "skånsom" behandling..

Info:
ECT-behandling virker
intuitivt skræmmende og
uæstetisk på mange mennesker,
men er en veldokumenteret moderne
og skånsom behandling mod svære
livstruende depressioner samt visse
andre tilstande så som akut delir.
Kilde


Dette gør han til trods for at der findes rigtig mange undersøgelser om dette emne som siger at der er massive bivirkninger ved behandlingen...

Der er folk som har mistet hele årtier fra hukommelsen...

Det er fandme uhyggeligt du!!!!

Man fatter ikke at det kan være lovligt...og godkendt igennem loven og ankestyrelsen...

Hvis man mangler et eksempel på noget lovgivning som der er noget galt med...ja så er det dette...hvis ankestyrelsen kan komme frem til at det følger lovens ord...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 08:04   #36
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Web, du har ret. Jeg håber, at den stakkels mand alligevel får lov at sige nej til det...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 08:32   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.935
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jesper Tynell og Ellen Ry Olsen overlæge

DR P1 Orientering

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../06/161022.htm

"Hvis en læge har ordineret og udskrevet recept på den form for anti-depressiver, som i daglig tale kaldes lykkepiller, kan en kommune kræve, at de også bliver taget, hvis man altså vil gøre sig forhåbninger om at komme til at modtage førtidspension. Det fremgår at to nye afgørelser fra Ankestyrelsen, som nu har fået beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) til at overveje at lave lovgivningen om."

Her kommer FAKTA fra Jesper Tynell som sædvanlig. Lyt så du er velorienteret med fakta.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:22   #38
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja hvis man får elektrochok så skal man da være mere end rask end syg for bagefter er man da helt sikkert syg "fy for den lede"
Men jeg går altså ind for tvangmedicinering i nogle tilfælde men ikke ovenstående, en pille kan man altid blive udtrappet af... En hel ny hjerne bliver svære at erstatte ; (
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 20:09   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er bare lidt synd at de kun kommer ind på ansøgning om førtidspension..i den udsendelse som Peter har lagt på..

Disse ting sker jo også hvis en kommune tager sygedagpenge fra en borger...pga manglende samarbejde....ved fleksjob osv osv..

I går sagde Mette Frederiksen at dette skulle stoppes....men i dag siger hun at vi skal "have en debat om det"

Man må da håbe at de får stoppet dette før der er nogle der virkelig kommer til skade som følge af denne praksis...

Lektoren kommer også ind på at en læge skal vurdere om der er uhensigtsmæssige bivirkninger...

Men det kræver vel at man først SKAL udsætte sig for disse ting...

Der er jo ikke nogen der kan fortælle på forhånd om en person vil opleve bivirkninger....eller om de er små eller store bivirkninger...

Alene bare det at de træder fuldstændig hen over den personlige frihed burde være nok til at man laver den lov om...

Hvad bliver det næste....at vi sætter alle arbejdsløse ud på en øde ø og hvis de ikke går med på det...jamen så tager vi pengene fra dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 22:11   #40
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up Men psykofarmaka- kan jo være nødvendigt

Jeg fik godt nok engang ordineret "Orap"- hvorfor ved jeg ikke, da jeg i minoptik var deprimeret (selvmordsforsøg) og sådan- ikke spor psykotisk.

Mange år senere fik jeg en tur med lykkepiller- og de hjalp. At min dr. Pille så kom med underlige, i mine øren lumre (jeg er meget blufærdig) spørgsmål om mit kønsliv- forstod jeg slet ikke?! Ja, han ville vide om jeg fik underlige oplevelser ifb med pillerne, men det gjorde jeg så ikke. Og han kunne skuda spørge ordenligt!
Når jeg er deprimeret, jeg fik det så som en bivirkning af p-piller, så HAR jeg ikke noget kønsliv! Det var strengt. Jeg vandt også en meget grim hovedpine (som at få en økse knaldet i panden). Jeg er ret sikker på, det var de skide p-piller!

Senere i mit liv har jeg fået Zoloft, og det hjalp ikke.
Da jeg så var til den sidste dr Pille, der skulle lave en psykiatrisk vurdering, sagde han, at jeg ikke trænger til medicin. Måske hvis jeg bliver deprimeret, men det ville ikke hjælpe på min situation.

Han burde fame få en flagdag!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter prøver at tvinge syge til aktivering Takecare Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 10-02-2013 15:00
Kommuner sætter kvoter for syge Webmaster Politik og Samfund 1 25-10-2012 21:45
Ingen må tvinge lykkepiller i arbejdsløse gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-05-2011 19:59
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension