K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 10:40   #31
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Aktindsigt er en menneskeret - den kan ikke skade din sag - den kan give dig de oplysninger du kan "køre din sag på" og som du i en trængt situation faktisk kan henvise til ! Bare se at få den aktindsigt på plads
og KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 11:26   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Aktindsigt er en menneskeret - den kan ikke skade din sag - den kan give dig de oplysninger du kan "køre din sag på" og som du i en trængt situation faktisk kan henvise til ! Bare se at få den aktindsigt på plads
og KH
Vibbe
Lige præcis.

Det er meget vigtigt, at få aktindsigt i sin sag i kommunen, så man kan få rettet op på evt. fejl.

Når du gør det, så gå op på kommunen og aflever din aktindsigts-begæring
(http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf fundet under nyttige links) ved skranken i jobcenteret, husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget der.

Denne kvittering gemmer du, bl.a. fordi, at du så kan bevise, at du har bedt om aktindsigt og hvornår, men også fordi, at næste gang du er til møde med din sb, så afleverer du en ny aktindsigtsbegæring når du er på vej ud, og på denne skriver du, at du ønsker aktindsigt i hvad der er kommet "siden sidst" og her skriver du datoen fra den forrige begæring.

På den måde vil du hele tiden være opdateret med hvad der kommer til, at ligge i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 11:02   #33
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Nøjjj hvor er frederikssund kommune latterlig. De modarbejder sku da hinanden på højt plan... Sidste møde med JK og SB fik jeg at vide at jeg skulle søge hjemmeplejen om sofa, seng og kontorstol. Nu ringede hun fra hjælpemiddelcentralen og fortalte at man slet ikke kunne søge om en sofa og de skulle ud og besøge for at vurdere om man var berettiget til kontorstol ol.
Jeg sagde til hende at jeg var blevet opfordret at JK og SB om at søge, og om hun ville give beskeden videre til dem. Det var hun mildestalt ikke meget for og begyndte at remse en masse regler op, og jeg fik at vide at jeg kom på venteliste og så kunne jeg pænt vente til det blev min tur. det er også helt i orden. Jeg sagde at jeg stadig var blevet opfordret til dette af JK og om hun ville give beskeden videre, som hun modvilligt gik med til...


Var nede med agtindsigtsbegeringen i morges, så nu er det bare at vente og se...

en halv time senere ringede min JK, og forklarede nu var det ham der skulle skaffe mig den der kontorstol, selv om han hele tiden har sagt at det ikke var ham der havde noget med det at gøre
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits

Sidst redigeret af LJensen; 12-07-2011 kl. 12:18.
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 15:26   #34
anri
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: frederikssund
Indlæg: 12
Styrke: 15
anri er ny på vejen
Smile

Hej Lars
Det kan da ikke komme bag på dig, har du ikke været længe i det her system
anri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 09:28   #35
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anri Se meddelelser
Hej Lars
Det kan da ikke komme bag på dig, har du ikke været længe i det her system
Hej Anri, jo vi to har haft vore kvaler medkommune, sagsbehandlere ol. men det kommer altid som en overraskelse for mig, som altid tror på det bedste indtil andet er bevist... Desværre er jeg blevet modbevist mange gange de sidste par år...

Nu må det godt snart holde op med at regne, så jeg kan komme ud og gå en tur... (ingen smarte kommentare om at der kun findes forkert påklædning )


Jeg vil lige sige Tak, til alle jer dejlige mennesker, som vil tage sig tiden og hjælpe og rådgive. Der er en rigtigt varm og hjertelig stemning herinde.
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 12:52   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LJensen Se meddelelser
Nu må det godt snart holde op med at regne, så jeg kan komme ud og gå en tur... (ingen smarte kommentare om at der kun findes forkert påklædning )
Jamen så vil jeg da nøjes med at fortælle, at jeg har været ude at gå med hunden i regnvejret i en times tid, iført regntøj og gummistøvler.

Om det er regn eller slud, så vil hunden ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 13:46   #37
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jamen så vil jeg da nøjes med at fortælle, at jeg har været ude at gå med hunden i regnvejret i en times tid, iført regntøj og gummistøvler.

Om det er regn eller slud, så vil hunden ud.
...og jeg går nu, som Vovse, i regntøj og sydvest!

Godt nok har jeg ingen hund, men luftes skal den sgu alligevel :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 09:27   #38
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...og jeg går nu, som Vovse, i regntøj og sydvest!

Godt nok har jeg ingen hund, men luftes skal den sgu alligevel :-)
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jamen så vil jeg da nøjes med at fortælle, at jeg har været ude at gå med hunden i regnvejret i en times tid, iført regntøj og gummistøvler.

Om det er regn eller slud, så vil hunden ud.
hehe... jo, men jeg er jo en lille kulde- og vandforskræmt væksthusgartner... det er skønt når der er tørvejr og 25 grader +
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 10:16   #39
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Så kom min sag med posten, her i weekenden. Der var ikke de store overraskelser, udover mange småfejl som f.eks. at jeg ikke har smerter i ryggen, men smerter i fødder??

men sammen med sagen fik jeg også en indkaldelse til en opfølgende samtale... kan jeg ikke helt forstå, for til det sidste møde aftalte vi at der først skulle holdes møde igen når min praktik slutter... men sammen med indkaldelsen fik jeg også et skema jeg skal udfylde. Det hedder 'Arbejdsevnemetoden, hvor har du dine styrker og muligheder'...
Jeg har kikket den igennem og det virker bare som om de har samlet de 8 oftes spurgte spørgsmål og beder om at man skriver 14 linjers svar til hvert spørgsmål... Jeg sidder med den nu og føler at jeg har været det hele igennem 100 gange. Jeg har hver gang svaret på deres spørgsmål. jeg har fortalt det samme til de samme mennesker 1000 gange, istædet for at bruge tiden på at give mig et ordentligt svar, på hvad målet med min praktik egenligt er...

Jeg er træt
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 17:31   #40
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LJensen Se meddelelser
Så kom min sag med posten, her i weekenden. Der var ikke de store overraskelser, udover mange småfejl som f.eks. at jeg ikke har smerter i ryggen, men smerter i fødder??

men sammen med sagen fik jeg også en indkaldelse til en opfølgende samtale... kan jeg ikke helt forstå, for til det sidste møde aftalte vi at der først skulle holdes møde igen når min praktik slutter... men sammen med indkaldelsen fik jeg også et skema jeg skal udfylde. Det hedder 'Arbejdsevnemetoden, hvor har du dine styrker og muligheder'...
Jeg har kikket den igennem og det virker bare som om de har samlet de 8 oftes spurgte spørgsmål og beder om at man skriver 14 linjers svar til hvert spørgsmål... Jeg sidder med den nu og føler at jeg har været det hele igennem 100 gange. Jeg har hver gang svaret på deres spørgsmål. jeg har fortalt det samme til de samme mennesker 1000 gange, istædet for at bruge tiden på at give mig et ordentligt svar, på hvad målet med min praktik egenligt er...

Jeg er træt
Ja, man kan blive SÅ træt...de er sgu lamme i roen, hele bundtet! Aj, sagde jeg det...smerter i fødder, ja, det har man så OGSÅ tit, hvis ryggen er kaput!

Har du en udarbejdet ressourceprofil, Lars (tilgiv, husker det ikke lige).

Det "arbejdsevnemetode-papir", du nu har modtaget, har det ikke en overskrift, der siger "arbejdsevnevurderingsjournal"?

Nej, det har heller ikke været muligt for mig at få en skriftlig plan for en virksomhedspraktik (revurdering af flexbevilling)...

...nå, men det er op på hesten igen, når du får samlet kræfter?

P.S. Er du ordentlig udredt med din ryg?

P.P.S. Har lige skimmet din tråd og mener ikke du har en ressourseprofil, så det modtagne er formentlig en opstart på ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal (kært barn har mange navne). Det tyder da på, at de begynder at "røre på sig", også det extra møde tyder i den retning...

En sådan udarbejder man normalt sammen med SB, men du må lige afvente, hvad andre siger...

Sidst redigeret af Carmen; 18-07-2011 kl. 17:49.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger K10 tråd Ragdoll Alt det andet 5 13-10-2010 17:28
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37
Forsvundet tråd Gittemor Dit og Dat 3 13-08-2008 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension