K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 23:38   #31
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 67
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Nå, det var noget skidt!

Jeg har nemlig selv sendt indtil flere sikre mails, til min kommune, da der var flere af Jobcentrets personale, der heller ikke var "flinke" til at svare
Ups! Jeg kom så osse til at sende det samme indlæg to gange:
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 23:41   #32
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hehe, det er ok.. Det er altså osse noget vrøvl at man kun kan gå gennem denne side http://jobcenter.struer.dk/webtop/site.aspx?p=18323 , eller selv finde SB's mail, som jeg måtte gøre gennem alle mine 3000 siders aktindsigt, og mine 19 forskellige SB'er gennem årene..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 23:44   #33
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 67
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Ja, det lyder bestemt ikke nemt!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 07:58   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
SKAL hun egentlig svare? Hun er nemlig lidt af en strid banan, og vil altid.. og jeg mener altid.. Kun have telefoniske møder og samtaler.. Sååh, hvis der er noget sted hvor det står skrevet at hun SKAL svare på min mail, så ville det være rart at have på skrift..

Hvis du f.eks. har kroniske smerter (husker ikke lige din historie) ell. andet, som giver problemer med hukommelse og koncentration Kan du benytte §4 i denne: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132626 .
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:08   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Small Angel,

Ved at du har to tråde på "forsiden" pt. jeg har læst lidt i den nyeste også, men er altså ikke den person du søger til en evt. §17 he, he.

Jeg kan sagtens se at din sag er gået lidt i hårdknude og at du ikke har en forfærdelig samarbejdsvillig sagsbehandler eller ? Hvad er din sb´s holdning til din sag og en førtidspension ? Det allerbedste vil jo være at det er kommunen der indstiller dig til pension iht. §18.

Hvad er lægekonsulentens seneste konklusion i din sag ? Er der efterhånden tale om overbelysning af din sag ? Hvis alle papirer tegner på lav funktions evne altså at du fungere dårligt i det daglige og således ej heller vil have noget at tilbyde arbejdsmarkedet, så bør kommunen indtille dig til pension, hvorfor vil de ikke det ?

Du må få en forklaring på hvad der skal ske i din sag og hvordan du står. At søge en §17 vil formodentlig give dig afslag, det sker i al fald i de fleste tilfælde, man kan så sige at du ikke har noget at miste og du kan anke og anke. Dog ville jeg hellere forfølge kommunens behandling af min sag hvis jeg var dig.

Underligt at din sagsbehandler ikke har personlig mail, nu husker jeg ikke hvor du er fra, måske fordi det er en lille kommune ? Måske kunne du prøve at bede om hendes mail adr. i omstillingen, samtidig få den til jobcenter chefen og lign. og forfølge den opfølgning og afklaring af din sag som du har ret til.

Jeg har altså ikke fået læst dine lange og super velskrevne indlæg, så hvis der er noget jeg har overset i forhold til noget af det jeg skriver, så må du sige til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 12:56   #36
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hej Vovse..
Kan du fortælle mig hvilken kapitel og § jeg kan bruge? Orker ikke at læse det hele igennem.. *S*

Hej Enteneller - Nej hun er bestemt ikke samarbejdsvillig.. Jeg bliver kaldt til de møder jeg skal, som oftest for at skrive under på nye aktiveringspapirer, og oftest med kun en dags mellemrum, hvilket virkelig stresser mig.. Derudover er det altid telefonisk hun henvender sig, og det har jeg længe prøvet at undgå.. Dels pga. min hukommelse men også fordi hun siger så meget som jeg så ikke kan bruge til noget..

Det sidste møde jeg var til på jobcentret, der hev jeg hendes "Chef" med ind, altså den daglige leder af Jobcenter Struer.. Jeg optog denne samtale på diktafon.. Han var selvfølgelig ked af at min sag var kørt så langsom, og der ikke var blevet taget ordentlig hensyn, og lovede at nu skulle der nok komme skub i sagerne.. Det er 6 mdr siden, har intet hørt siden andet end aktiveringstibud..

Når jeg taler med min sagsbehandler om hvad der skal ske, om jeg kan få fleksjob, eller pension så siger hun bare "Jeg tror ikke det er den vej vi skal gå, vi skal jo finde ud af hvad det er som påvirker dig som gør dig ustabil". Problemet er bare at det kan hun ikke.. Som det også står i mine lægelige papirer, så medfører min senhjerneskade nemlig at det er dagliglivets små udfordringer som gør mig ustabil, og min senhjerneskade kan ikke behandles.. Min sagsbehandler siger at der ikke er tilstrækkeligt materiale i min sag, men det mener jeg er løgn.. -Jeg kan ikke blive ved med at holde til de mislykkede arbejdsprøvninger og aktiveringer de sætter mig i..

Hun er den sagsbehandler jeg har haft længst tid.. Desværre må jeg erkende at hun ikke engang har læst speciallægeerklæringerne i min sag, for netop hende har haft sendt mig i aktivering på et værested for "Psyskisk syge unge med ikke nærmere defineret psykisk sygdom, hovedsageligt angst og tvangstanker" Som jeg SLET ikke fejler.. -Og på projekt for unge med hyper ADHD, selvom det heller ikke er noget jeg fejler, og slet, slet, slet ikke kunne holde ud at være, og på værested for narkomaner og alkoholikere.. Jeg selv krævede så en ny undersøgelse som fastslog at jeg ikke fejler noget af alt det, og det gjorde den, meget flot.. Men der bliver set bort fra de lægelige papirer alligevel..

Jeg har stadig ikke fået svar på den mail jeg har sendt til hende, og jeg ved hun har fået den, for jeg har fået en kvittering. Men jeg tror stadig ikke hun vil svare mig over mail. Enten ringer hun og prøver at svare, eller osse vil hun ignorere den til jeg ringer til hende, det er jeg sikker på..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 13:13   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Small Angel,

Hvad med at få en advokat på din sag/sagsbehandler ? Hvis I altså ikke allerede har haft dette ?.

Du kan jo som du skriver ikke blive ved med at holde til alle de aktiveringer og at hun pludselig kører dine lidelser over på det psykiske holder jo heller ikke.

På SoLost, kan jeg forstå at hans/hendes sag pludselig blev taget hånd om da en advokat kom en smule ind over. SL er også ung, så måske kunne retslig hjælp være godt for din sag ligeså ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 13:46   #38
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg har også overvejet det.. Men det er jo ikke gratis.. Jeg har før haft gjort brug af den frivillige rådgivning af jurister, samt kyndige personer fra Hjerneskadeforeningen, men det hjalp ikke en dyt.. Mødet er fint, der bliver gjort lovning på en masse, bagefter er det glemt, og der forligger ingen dokumenter i kommunens system på det...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 18:34   #39
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg tog mig den frihed i morges at ringe til jobcentret for at bede min SB's overordnede om at bede min SB svare på min e-mail! -OG DET LYKKES! Weeeeeeeee..... Det lader endelig til at der er kommet LIDT hul igennem, her er min mail og SB's svar:

************************************************** *****
Hej Else, jeg håber du har haft en god weekend.

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på ang. min fremtidige situation og afklaringsforløb,
når nu jeg snart ikke er sygemeldt længere.

Hvad foreslår du jeg skal starte med efter endt sygemelding?

Hvad er der af udsigter til fremtiden ang. indstilling til fleksjob eller førtidspension?
-Eller har I andre hensigter med mig?

Hvor langt er afgørelsen med den sidste arbejdsprøvning?

Hvorfor kan jeg ikke blive tilknyttet Handicap & psykiatri og få en hjemmevejleder?

Kan jeg få lov at starte ved fysioterapeut eller anden smertebehandling som min læge foreslår?

Endvidere vil jeg gerne bede om aktindsigt f.o.m sidste dato hvor jeg fik aktindsigt fra.

Hav en fortsat god dag.

Med venlig hilsen Sabina
************************************************** *****
JUBIIIIII - Nu fik jeg det på skrift!!! Selvom der i alle mine papirer står at de ønsker afklaring til ordinært job!
************************************************** *****
Hej Sabina

Tak for din mail.

Jeg har fra din egen læge fået attest på at du er fuldtidssygemeldt indtil d. 1/4-2011, hvorefter der forventes en periode med delvis sygemelding. Jeg har i den forbindelse indkaldt dig til en samtale d. 10/4-11, hvor jeg vil drøfte muligheder med dig på baggrund af hvordan du har det på det tidspunkt.
Planen har hele tiden været afklaring i forhold til fleksjob eller pension - det er der ikke ændret ved.
Der foretages en helhedsvurdering i forhold til helbred, arbejdsprøvninger m.m.
Jeg vil sætte din sag på udvalgsmøde igen i forhold til om du kan få tildelt hjemmevejleder.

Med hensyn til dit spørgsmål vedr. fysioterapeut eller anden smertebehandling formoder jeg du stiller spørgsmålet i forhold til økonomi. Det er stadig Socialcenteret du skal henvende dig til, hvis du vil søge om tilskud til dette.

Sagsakter ligger til afhentning i Jobcenterets forkontor.

Med venlig hilsen
Else

************************************************** *****
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 22:05   #40
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 20
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Hej Vovse..
Kan du fortælle mig hvilken kapitel og § jeg kan bruge? Orker ikke at læse det hele igennem.. *S*
Det behøver du heller ikke, du blader lidt ned, så står der §4

Der står at kommunen skal tilrettelække sagsbehandlingen så du har mulighed for at deltage.

For dig vil det bla sige at de BØR tage hensyn til at du har svært ved at huske, grunden til at jeg fremhæver bør, er at det som med så meget andet i det her bæ system, faktisk ikke er op til dig at vurdere om du kan deltage i din sag, men din sagsbehandler (og ved evt klage chefen borgmester, eller kommunalbestyrelsen, altså hvis du gør dem opmærksom på problemet)

Noget andet er så... hvis min SB´er skrev så klart og tydeligt til mig, ville meget have været mange gange lettere, her svarer man tvetydigt, lige som man notere det man lige syntes man hørte.

Fx: Hvad vil det sige at være selvfrorsørgende? øhe at have et job, og være uafhæning af det sociale system... altså hvor svært er det svar lige?? jeg mener det ville stort set alle svare, syg som rig som ja alle.
Det blev så lige lavet om til at jeg mener jeg er i stand til at tage vare på et ganske alm job, og på den baggrund blev raskmeldt (det var jeg så bare ikke ret lang tid, men det var tilfældigheder, med sammenfald med lægeparpire fra min psyk, for jeg fik INTET af vide om den beslutning/vurdering, og fandt først ud af det senere ifb en aktindsigt, jeg måtte slås 3 måneder for at få)

Jo man skal djævleneme passe på med hvad man siger, og svarer på.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Vil ikke være med længere!! jonas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 05-02-2012 22:30
Ikke rask nok til at være syg momb At søge førtidspension 4 25-03-2011 13:35
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
Hjorts 66.000 job eksisterer ikke Stella Politik og Samfund 3 27-03-2008 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension