K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2011, 11:42   #31
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Jeg håber da ikke jeg er SÅ slem
Slem?

Nej, nej - jeg opfatter dig som kompetent, tjekket og en god rådgiver på K10 :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 12:05   #32
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Og så var det oven i købet et enigt nævn, der afgjorde sagen i BAN. Hånden på hjertet synes jeg ikke min sag er mere eller mindre grotesk end mange af de vanvittige sager, jeg læser om herinde.

Men der var dog en krølle på sagen:
En fuldmægtig i pensionsteamet syntes, jeg skulle tage noget medicin, selvom min psykiater havde sagt der ikke var indikation herfor. Så min psykiater skrev til kommunen og sagde, at det var ganske uhørt, at en kontoransat i kommunen nedgjorde de lægers (der gennem flere år havde kendt patienten) diagnoser og behandling. De papirer vedlagde jeg naturligvis klagen.

Men min sag var godt belyst og jeg havde gode argumenter, som jeg fremførte igen og igen.

Er det virkelig rigtigt det med de 94 %?

Men jeg ved godt, hvor heldig jeg har været - men det kostede også 12 års hård kamp!

Venlige hilsener

Nabokone
DEN krølle på sagen var MEGET INTERESSANT at få at vide - tak fordi du deler den med os!

En fuldmægtig - typisk for denne kommune!
Send mig gerne navnet på pb - er ved at danne mig en oversigt over, hvad der sker hvor i processen og hvem, der er involveret i de mange afslag på FP her i kommunen.

De 94% har jeg ikke selv undersøgt i detaljer, men har det fra meget pålidelig kilde og er sikker på, at jeg blot vil få det bekræftet, hvis jeg dykker ned i undersøgelsen.

Jeg tror ikke, du har været "heldig" efter 12 års kamp:

Jeg er sikker på, at din pension er fuldt fortjent!

Desværre siger det meget om dit helbred, men håber pensionen giver dig den fornødne ro til nogenlunde at kunne forliges med det tabte helbred :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 12:30   #33
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
i skal alle har tak for i er så søde at svare og hjælpe mig. jeg har nydt weekendten med min dejlige familie. og ved jers hjælp og familens har jeg fået ro på og vil ikke gå og være ked over det. har læst lidt om ban og håber nu den går den rigtige vej der.

føler jeg er heldig
for er lige nu ikke ramt på øknominen som må være en grim ting for jeg får stadig det samme udbetalt som før.

selvfølig tanker jeg på hvad der vil ske hvis jeg ikke får medhold fra ban. for jeg ved ikke hvorden jeg skulle klare et fleks job. men jeg kan jo kun gør det jeg kan .og kender mine egne begrensninger det gøre jeg og dem lever jeg efter. og jeg ødlægger ikke mig selv mere for kommunens skyld gør hvad jeg skal for at samarbejde men gøre ikke noget der ødlægger mig selv.

så kamp gejsten er her igen og mit humør er der også igen...
tak alla sammen

sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 12:38   #34
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Jeg er sikker på, at din pension er fuldt fortjent!

Desværre siger det meget om dit helbred, men håber pensionen giver dig den fornødne ro til nogenlunde at kunne forliges med det tabte helbred :-)
Tak :-) Jo, den er bestemt fortjent den FTP. Men det lader jo ikke til at genere kommunerne rundt omkring, at man har retten på sin side - de giver gladeligt det ene afslag efter det andet. Det koster dem jo ikke noget.

Jeg ville ønske, at kommunerne skulle betale en klækkelig bøde de gange, hvor BAN ændrer kommunens afgørelse. Som det er nu taber de absolut intet ved at fastholde deres afslag på FTP, når man anker.

Det er sandt, at man ikke bliver hverken rask eller rig ved at få en FTP - men det giver ro i sjælen ikke at være jaget vildt - og det ved jeg forstås her på K10! ;-)
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 12:39   #35
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
hejsa
i skal alle har tak for i er så søde at svare og hjælpe mig. jeg har nydt weekendten med min dejlige familie. og ved jers hjælp og familens har jeg fået ro på og vil ikke gå og være ked over det. har læst lidt om ban og håber nu den går den rigtige vej der.

så kamp gejsten er her igen og mit humør er der også igen...
tak alla sammen

sanne mor
Hvor er det dejligt at høre!!! :-)
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 17:20   #36
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa alle sammen.
jeg vil lige høre af hvorlang tid der ca må gå fra ens sag overgår til ban og til de skal skrive til mig at de har modtaget min sag fra kommunen.
sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 17:51   #37
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Sanne mor

Min sag er blevet sendt fra kommunen ca. d. 8/3 ( jeg er ikke sikker på, at den kom afsted den dag som oplyst fra kommunen) og jeg fik brev fra BAN d. 21/3, hvor jeg kunne se, at de havde modtaget den 17/3, så der går ikke så lang tid. Jeg talte med dem, inden de havde modtaget den og hun fortalte, at de registrerer sagerne samme dag, som de modtager den.

Knuzzz og held og lykke
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 17:54   #38
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
min sag tog ca knap 14 dage inden jeg fik brev ang sagen fra dem.men det der tager tiden er desvære selve klage kan tage ja op til 1 år + hvis ikke længer desvære men hæng i hæng i tænk posivtiv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:06   #39
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til extra

Det kommer an på, hvilken afdeling det drejer sig om, i Hovedstaden går der 3 -4 måneder og op til et ½ år, det kommer an på, hvor besværlig sagen er.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:09   #40
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
takker så må den være på trappen med at de har modtaget den min skulle efter kommunen være sendt afsted den 10.3 men jeg har ikke hørt noget der fra endnu
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når en sag ender hos ankestyrelsen? sandie86 Alt det andet 10 24-06-2011 21:55
Hvad ender det...... Frk. Horsens Spørgsmål ang fleksjob 8 11-04-2011 23:04
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Krigsflygtninge ender på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2010 09:40
Hvor ender man når............ Nusli Alt det andet 8 01-05-2008 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension