K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 12:47   #31
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det behøver da ikke være en fejl! Der kan da sagtens komme en tid, hvor man får det bedre, der kan komme nye behandlinger, der virker på ens tilstand, ny medicin der hjælper en osv.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 12:49   #32
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
ADBIB:

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Jeg har været syg siden 1994, og en pensionssag tager som bekendt sin tid at behandle. Da jeg fik den tilkendt efter 2 år i 2004 var jeg meget syg. Men siden jeg blev bedre medicineret , fik jeg bygget mig selv op til at håbe på, at jeg kunne lidt igen. Så jeg startede på HF.

Jeg synes at der er folk herinde som ikke erkender den mulighed at man kan komme i bedring via nye metoder, medicin og operationer.Det er DA KUN POSITIVT at det sker!

Og, hvis du godt forstår kommunen, så forklar mig hvad der er at forstå, FOR JEG FORSTÅR DET IKKE!

Jeg forstår ikke at jeg kan få pension de næste 20 år men ikke revalidering de næste 5? Forstår du, at man gerne vil holde folk passive på en pension, men ikke hjælpe dem til at forsørge sig selv??

Jeg tror ikke at ret mange får pension på et urigtigt grundlag, alene det at man overhovedet er kommet til det skridt , hvor det føles nødvendigt, er begrundelse og belæg nok for mig, til at tro, at det er rigtigt.

Men-man kan jo være så heldig at komme i bedring. OG det er ikke det samme som at man ikke er syg længere!

Reva er for mennesker som er for raske til pension og for syge til at fortsætte det liv de har. Altså-for folk der står midt imellem at være syg og rask.

Er det forkert at stikke snuden frem på denne måde? Er det fy-fy at tale om at førtidspensionister kan vende tilbage? Der sker jo ikke noget ved at tale om det. de fleste ville vel gerne have et normalt liv, hvis der var flere muligheder for at få det?
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 12:56   #33
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
VOVSE:

Synes du ikke at det er at diskriminere os selv, når vi frygter at kommunen vil sige vi kan klare et ufaglært job? Jeg forstår dig godt, og hvad du mener.

Men jeg mener ,at vi skal sidestilles med enhver der søger reva, og folk der ikke er pensionister får IKKE den besked, men får en udredning og får lagt en plan.

Jeg mener ikke vi skal finde os i den slags argumenter. Forøvrigt er der snart ikke noget der hedder ufaglært, og hvis der er, er det som regel krævende fysisk, og derfor ikke særligt relevnt ift de fleste af os.

Så, den kommer de ikke langt med hos mig!
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:20   #34
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Rosemarianne.

Jeg forstår bestemt godt hvad du mener. Men jeg tror ikke du er klar over hvad som er sket med det danske kontanthjælpssystem de sidste 6 år.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:29   #35
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg vil også stille mig tvivlende over om du kan holde til, med mange smerter at arbejde fuldtids som psykolog, for et er at kunne kort tid, men hvad på den lange plan?
ikke at jeg ikke forstår lysten til at være del af det arbejdende liv og høre til i de sociale højere lag, end vi hernede på bunden. For den lyst tror jeg vi alle har.

Har du overvejet "bare" at nedsætte dig som terapeut, efter lidt flere vuc hold i psykologi eller tilsvarende? det lugter jo lidt af fugl.. og kan måske gøres indenfor rammerne omkring hvad man må tjene. aner det ikke. det var bare en tanke.

held og lykke med projektet. håber du har ret i at dit helbred kan holde.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:56   #36
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
HULDRA+adbib

God pointe, jeg har sikkert sovet i timerne og du har fuldstændig ret i at velfærdsstaten er en saga blot.
Det er kun endnu en grund til at feks stå sammen og lave vores egne undersøgelser af, hvad vi kan, skal og bør.
Det i sig selv, at sagen er umulig er jo kun en endnu større grund til at nogen råber op.
En mediestorm af pensionister som fastholdes i passivitet kunne sikkert være ret sjovt, især lige nu hvor man taler om midlertidig pension, færrest muligt på overførselsindkomst, og skriger på uddannelse til alle

Og-jeg ved ikke hvad jeg kan holde til, før jeg har prøvet det. Men en reva er jo netop et FORSØG, da det hele går ud på at se om en person kan opnå selvforsørgelse, udgangspunket er et ikke-raskt menneske, derfor kan ingen på forhånd sige hvad det ender med...

Jo, måske laver jeg et bankrøveri og betaler selv en misbrugskonsulentuddannelse, det tager halvandet år, og jeg har nok noget at byde ind med, efter 10 år som morfinafhængig...
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 14:15   #37
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Rosemarianne

Jamen jeg ville kun ønske dig held og lykke med at opsige din førtidspension. Jeg tror bare ikke du er klar over hvilken konsekvens det kan have for dig og måske mange andre.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 14:16   #38
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg vil også stille mig tvivlende over om du kan holde til, med mange smerter at arbejde fuldtids som psykolog, for et er at kunne kort tid, men hvad på den lange plan?
ikke at jeg ikke forstår lysten til at være del af det arbejdende liv og høre til i de sociale højere lag, end vi hernede på bunden. For den lyst tror jeg vi alle har.

Har du overvejet "bare" at nedsætte dig som terapeut, efter lidt flere vuc hold i psykologi eller tilsvarende? det lugter jo lidt af fugl.. og kan måske gøres indenfor rammerne omkring hvad man må tjene. aner det ikke. det var bare en tanke.

held og lykke med projektet. håber du har ret i at dit helbred kan holde.
Man kan spørge sig selv "hvad har staten/kommunen at miste" ?

Økonomisk er der ingen forskel på førtidspension og revalidering ! det vil sige lige dyrt for staten ...
Hvad hvis Rosemarianne blev en produktiv og selvforsørgende borger efter 5 års revalidering ? her ville der da være en KÆMPE gevinst for kommunen/staten.....helt ærlig ALT hvad jeg kan se er en "win win situation" som man så populært siger
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 14:53   #39
den sidste man
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
den sidste man er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosemarianne Se meddelelser
Jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst omkring hvordan jeg står som førtidspensionist, som gerne vil revalideres? Jeg har af flere årsager fået det bedre, først og fremmest pga medicinering, og vil nu gerne i gang med at læse. Kommunen siger blankt nej.Kan nogen her hjælpe mig med henvisninger eller erfaringer?
jep i loven står der højt og tydeligt at din kommune ikke må stå i vejen for evt
uddannelse mv hilen den sidste man
den sidste man er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 15:37   #40
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Jeg har været syg siden 1994, og en pensionssag tager som bekendt sin tid at behandle. Da jeg fik den tilkendt efter 2 år i 2004 var jeg meget syg. Men siden jeg blev bedre medicineret , fik jeg bygget mig selv op til at håbe på, at jeg kunne lidt igen. Så jeg startede på HF.

Det jeg ikke forstår mht hvad du skriver ..så har der jo været en chance for at du kan få det bedre som du jo selv siger i fremtiden så kan jeg bare ikke forstå de har givet dig en ftp????
Jeg mener intet ondt i det jeg skriver men jeg har altid set ftp at det var syge mennesker som aldrig nogensinde kommer til at arbejde /studere igen .
De er passive resten af deres liv .
Derfor har jeg altid været bange for at der nogensinde har været til overvejelse at jeg skulle ha en ftp...

Jeg mener bare at jeg ikke helt forstår hvad en ftp så er ??
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til førtidspension bachs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 11-08-2013 08:05
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension