K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 20:18   #31
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Men hvad så, hvis man ikke har klaret en revalidering og nu søger om fleksjob og hvis denne bliver afvist. Hvor står man så - altså i systemet?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:59   #32
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hej

Nej, det skal de faktisk ikke, for hvis man ikke tjener jo ikke mindre i timen af at have færre timer, og derfor er den procentvise nedgang jo lige så stor som en uddannet - ikke at jeg ikke godt kan se problemet!!

Har aldrig helt forstået, hvorfor de sløjfede 1/3 tilskuds fleksjob, men det var jo nok økonomi..
oh my gard kan da lige se hvilke problemer jeg kunne sidde i hvis jeg kunne arbejde 20 timer om ugen a´100 kr pr time, så vil sidde med en løn på 4000 kr før skat og har også et barn at forsørge. Hvordan skal det hænge sammen.

Nå men så må jeg jo blive på kontanthjælp forever. Får da helt dårlige nerver af det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 21:44   #33
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jep, det er barske meldinger!

Tja, hvis du ikke kan klare en revalidering (lig med ikke klare fuld tid, = 37t), men samtidig ikke har en arbejdsevne på under 50 %, jamen så er jeg bange for, at du desværre er een af dem, der må sætte tæring efter næring, for så er der ikke så meget at komme efter...

Hvad var grunden til, at revalidering ikke gik? Er alle hjælpemidler testet?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 12:43   #34
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
I forhold til min revalidering var aftalen, at jeg skulle ende op med 20 timer, som jeg havde sat som mål for at blive selvforsørgende. Kunne mentalt ikke rumme flere timer.

Jeg erfarede under min revalidering, som i alt løb i 15 måneder, at jeg havde nogle barrierer fx hukommelse, stressoverfølsom, bedst med én ting ad gangen, koncentrationsbesvær.

Min psykiaters statusattest til kommunen pegede hen mod fleksjob (uden han selvfølgelig havde brugt ordet), han skrev fx at "der viser sig nu et billede af vedvarende nedsat arbejdsfunktion" samt ovenstående barrierer. Derfor så JC ingen grund til at forlænge revalidering, som jeg havde bedt om. Jeg ville også allerhelst fleksjob for tror ærlig talt ikke, at jeg kan bestride et normalt job, da mine barrierer nok ville give mig et problem på en normal arbejdsplads, hvor man jo skal kunne præstere det samme som andre...

Fleksansøgning blev afvist af JC, sagen er nu i BAN.

Men... og det synes jeg er lidt interessant. I JC's sidste brev skrev de "dersom du stadig ønsker en arbejdsevnevurdering skal du henvende dig til JC Musvågevej". Hvorfor skriver de det, hvis de har givet mig afslag?

Ringede til Musvågevej forleden da, og de kunne ikke forstå måden, som JC Nyropsgade havde tacklet sagen - altså de havde ikke brugt den gængse vej med at sende mine papirer til Musvågevej, så de automatisk kunne indkalde mig til samtale.

Nu afventer jeg indkaldelse, så jeg kan komme i en arbejdsprøvning? Det er så det, jeg ikke helt ved, om jeg gør...

Er uden indtægt, da min mand tjener penge...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 14:15   #35
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Question

Hej Andersine85

Jeg skal på mandag starte i afklaringspraktik på en rideskole (4 uger til at starte med, skal i afklaringspraktik et andet sted bagefter som vil give en meget bredere afklaring på flere jobområder) hvor vi skal finde ud af hvad jeg kan klare af arbejdstimer, hvor mange skånebehov jeg har og om det kan omsættes til reel arbejde.
Jeg har fået af vide at jeg skal "presses" helt derud hvor jeg ikke kan klare mere.

Jeg er sygemeldt pga ADHD og har sidenhen i min speciallægeerklæring fået flere diagnoser som udover ADHD er: GUA (Generalt Udviklingsforstyrrelse, Andet), Aspergers Syndrom, Periodisk Depression og Skizotypisk Sindslidelse.

Er afklaringspraktikker det samme som arbejdsprøvninger?

MVH

Krizzer85
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 15:20   #36
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jep, det er barske meldinger!

Tja, hvis du ikke kan klare en revalidering (lig med ikke klare fuld tid, = 37t), men samtidig ikke har en arbejdsevne på under 50 %, jamen så er jeg bange for, at du desværre er een af dem, der må sætte tæring efter næring, for så er der ikke så meget at komme efter...

Hvad med et bevis på din påstand om de: over 50 % arbejdsevne ingen fleksjob ??? -i andre indlæg påstår du; at hvis det ikke står i loven, kan det ikke lade sig gøre

Indtil du IKKE kan henvise til §'er og lovtekst, vil din påstand være at betragte som en ulovlig handling... -også kaldet et "skuffecirkulære"


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:29   #37
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
HUSK: Hvis kommunen endelig afviser en fleksjobvisitation, SKAL de forsætte med en afklaring, så vedkommende(incl. familie) kan blive selvforsørgende, fx revalidering


.
Det har jeg så fået af vide anderledes...jeg har fået af vide at får jeg afslag på fleks er det bare ærgeligt da min lidelse af kronisk og jeg har en kontor uddannelse som er den skånsomeste til mig..... hvad gør jeg så hvis jeg får afslag kontant hjælp kan jeg ikke få.

Min lidelse er kronisk og staionær men det er åbenbart ikke nok,?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:31   #38
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
nej desværre...vi er efterhånden mange herinde der er havnet på ægtefælleforsørgelse...dvs kontanthjælpsregi men uden ydelse. dvs de skal hjælpe dig i en yderligere afklarring af din arbejdsevne. men du får desværre ikke en krone...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:02   #39
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Det har jeg så fået af vide anderledes...jeg har fået af vide at får jeg afslag på fleks er det bare ærgeligt da min lidelse af kronisk og jeg har en kontor uddannelse som er den skånsomeste til mig..... hvad gør jeg så hvis jeg får afslag kontant hjælp kan jeg ikke få.

Min lidelse er kronisk og staionær men det er åbenbart ikke nok,?

Hej Olsen22

Der står i sygedagpengeloven(Bekendtgørelse af Lov om sygedagpenge) følgende:


Stk. 5. Sygedagpengene ophører helt eller delvis den dag, hvor lønmodtageren eller den selvstændige erhvervsdrivende er helt eller delvis arbejdsdygtig, uanset om den pågældende genoptager arbejdet eller raskmelder sig, jf. dog § 53, stk. 2. Sygedagpengene kan ophøre tidligere, når den sygemeldtes helbredstilstand er stationær og kommunen efter anvendelse af arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne skønner, at den sygemeldte ikke er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension. Dog vil udbetalingen af sygedagpenge senest ophøre ved varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 eller 25, medmindre betingelserne for en forlængelse af sygedagpengeperioden efter §§ 27 eller 29 er opfyldt.
Citat slut.


Der står altså at arbejdsevnemetoden skal være anvendt, og både revalidering, visitation til fleksjob og førtidspension skal tages i betragtning.


Ps. Vender lige tilbage senere i dag...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 15:44   #40
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
den formulering er jeg ikke sikker på jeg forstår...?

Jeg har fået af vide at hvis man vurdere at jeg kan arbejde 20 timer i min arb prøvning så er jeg delvis rask og kan forsøge mig selv ...på trods af min kroniske lidelse og stationære tilstand og min krop ældes hurtigere end andres...

Revalidering kan jeg ikke få da min kontoruddannelse er den mest skønsomme jeg kan have i forhold til min krop siger sb....
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
19 timer i Fleksjob er ikke nødvendigvis selvforsørgende Cordulla Den nyttige viden vi alle har 1 14-02-2013 01:42
flexjob - Hvis arbejdsgiver ikke vil give nok timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 8 11-02-2013 10:20
Kommune afviser at give førtidspension Vej86 Politik og Samfund 1 30-01-2012 18:19
Odense Kommune ønsker ikke jeg forsætter i mit fleksjob ! andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 9 08-06-2010 07:55
Flexjob - antal timer - Århus Kommune MineBørnsMor Spørgsmål ang fleksjob 8 24-04-2010 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension