K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2010, 12:15   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja for min del er min holdning stadig ikke ændret

Og det er heller intet andet , venter stadig på at få behandlet min pensions indstilling
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 15:15   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej engang i mellem kan man godt føle man står lidt i stampe, hehe...

Min holdning er sjovt nok også den samme, men der ér altså nogle holdninger jeg må erkende rykker sig med tiden....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 19:55   #33
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
zastrow

Jeg har masser af uddannelse og har altid arbejdet fra jeg var 12 år.
er 35 år nu og kan ingen ting.
jeg har ikke valgt og være syg.
men har alså betalt en masse topskat og betaler stadig skat af mine renter
selvom jeg så skulle få FP bliver jeg trukket en del.
jeg har dårligt hørt noget fra kommunen siden marts og venter svar på en §17.
læger og min arbejdsprøvning peger 100 producent efter en FP.
tror du virkelig det er noget jeg ønsker. at gå fra en indtægt på næsten 600.000
til sygedagpenge.


så du kan ikke skære alle over en. Men ja der er nogen som udnytter systemet, men dem må systemet tage sig af. Men desværre går det ud over dem, som ellers har brug for hjælp.



hvad skal jeg egentlig lave????? jeg har betalt skat i kun 4 aar over 50 mio. kroner til skate og min firma moms fra aar 2000 til aar 2004 og nu sidder jeg med brokpension 8000 kroner om maaneden.



Tror i at jeg skal faa halvdelen tilbage fordi jeg faar kun halv pension

Sidst redigeret af omar; 21-03-2010 kl. 20:00.
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 11:15   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Omar, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, hvis det er sådan et du har !!.... Måske er der andre der kan komme på, hvis du kan uddybe det lidt ??

Altså Helene, sidste år !!? Det er jo kun 6 mdr. siden tråden startede, det er jo ingenting i offentligt regi Nej her taler vi om år, så der studser man ikke lige over hvornår sagerne er startet , kun hvis papirerne bliver for gamle, men det er jo så en anden snak.

Min holdning er stadig den samme, livskvalitet i forhold til hvad man kan og magter.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 11:26   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af omar Se meddelelser
hvad skal jeg egentlig lave????? jeg har betalt skat i kun 4 aar over 50 mio. kroner til skate og min firma moms fra aar 2000 til aar 2004 og nu sidder jeg med brokpension 8000 kroner om maaneden.



Tror i at jeg skal faa halvdelen tilbage fordi jeg faar kun halv pension
Næææ omar sådan fungere det desværre ikke her til lands selv om det i og for sig vil være retfærdigt

kan godt forstå at du er bitter men desværre er det her land ikke så retfærdigt som mange tror, men det opdager man desværre først når det er for sent
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 13:48   #36
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg synes det er meget positivt hvis man som FPer måske stadig kan magte 2, 4 eller 6 timer om ugen, og meget vigtigt for selvværdet og det er endda noget man fra politisk side opfordre til. Selv om det politiske er mindre vigtigt så har det da en stor menneskelig betydning.

Jeg finder det lidt mærkeligt når nogen begynder at spørge om arbejdsmuligheder endnu inden de har fået pension, det må jeg sige. Men hvis pensionen er der og man efter en tid hvor man endelig har fået ro og sikkerhed i hverdagen, finder ud af at man alligevel godt kan klare et par timer om ugen så synes jeg det er alle tiders.

Gamle førtidspensionister som jeg selv med f.eks. mellemste pension, har jo fået tildelt netop den pension da man har vurderet at arbejdsevnen er nedsat med 2/3, det vil sige at teoretisk er der 1/3 tilbage, da pensionen så også er lavere, så er det vel i orden at man tager et lille job som man synes man kan klare, både for at komme ud blandt andre og for at tjene lidt som tilskud til pensionen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 14:03   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ragdoll
er helt enig i dit synspunkt

Omar

man kan også vende den om. når nogen har betalt skat hele livet og måske ingen børn har og arbejdet i det private erhvervsliv.
hvorfor skal de betale 70 procent i skat til samfundet og måske selv skal betale alt når de bliver gamle.
hvis man ikke vil betale til samfundet, må man flytte.
grunden til vi har et velfærdsstat er fordi man betaler skat og helst ikke koste mere end man har ydet. Når man så bliver syg, har vi heldigvis et sikkerhedsnet.
også selvom der er lidt huller i.
jeg vil nødig blive syg i et andet land, foreksempel hvis jeg bosat mig i kenya

Men hvis du har betalt over 50 mio i skat på 4 år, må du også have bare lidt tilbage.
ellers forstå jeg ingen ting
du har vel solgt dit firma. kan ikke forstille mig du er har betalt 50 mio i skat og gået konkurs fra dag et på grund af din sygdom
ellers må du i hvertfald forklar mig det

Sidst redigeret af Stezu; 23-03-2010 kl. 00:50. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 14:43   #38
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Ja jeg synes det er helt iorden at komme ud og arbejde i skånejob hvis man kan selvfølig kan klare det bare et par timer om ugen
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 14:49   #39
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu er alle mennesker jo ikke ens og ikke alle får pension af samme grund ..

Er det et split sekundet faldet nogen ind at der feks også er flekser der får pension simpelthen fordi deres helbred er så forværret at de ikke længere magter et fleksjob og det er de måske kede af , at de måske stadig har en stor arbejds Identitet og ikke kan se sig selv helt og aldeles væk fra arbejdsmarkedet ?
Det her er så godt beskrevet, Det er lige præcis sådan jeg har det med at have fået førtidspension. Vil så gerne have bare lidt tilknytning til arb. markedet, men mine stærke smerteperioder gør jeg ikke kan være stabil.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 15:55   #40
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Man kan spørge sig selv hvad alternativet er hvis folk på førtidspension absolut intet må foretage sig ??? hvis man ikke må arbejde et enkelte par timer ...hvis man ikke må tage et par skolefag...hvis man ikke må tage et kort kursus...så er alternativet i mine øjne kun at sætte sig hjem i lænestolen og rådne op....social kontakt med andre mennesker er bare så afsindig vigtig for alle.
Hvis jeg nogensinde skulle få ondt et vist sted over at førtidspensionister kan tage et kursus eller arbejde nogle få timer så tænker jeg altid på vores 179 folketingsmedlemmer og deres evige ragen til sig...se eksempelvis vore kære eks. minister Helge Sander...han røg i en ministerrokade og da han har været minister i nogle år har han ret til det de kalder "eftervederlag" det vil sige at ud over at have sin folketingsløn på ca. 590000 om året så fortsætter han OVEN I med at modtage ministerløn i 3 år yderligere...
Så nej jeg vil ALDRIG kunne få ondt i r ø v e n over at en førtidspensionist forsøger at skabe sin en lidt bedre tilværelse ved at arbejde nogle timer om ugen.
http://politiken.dk/politik/article921489.ece

Sidst redigeret af twoc; 22-03-2010 kl. 16:00.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension