K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 00:14   #31
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Goddag og farvelfærd !

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1420


Beskæftigelse

22.01 2009

Hjorten åbner sluserne for løntilskud ( gratis arbejdskraft)

Nye EU regler lemper betingelserne for, hvornår private virksomheder kan få løntilskud til ansættelse af ledige, men beskæftigelsesministeren lader de samme regler gælde for de offentlige arbejdsgivere. Det kan åbne en ladeport for aktiveringscirkus, hvor ordinære stillinger besættes med ledige, siger konsulent i FOA, Ole Jensen

Bølge af løntilskud

- Fagbevægelsen kan ikke leve med, at vi nu får en bølge af løntilskudspersoner, som truer de ordinære jobs. Det vil øge både antallet og presset fra ledige, som vil blive aktiveret især i kommunerne, siger Ole Jensen.

Han forudser et aktiveringscirkus, hvor et voksende antal ledige skal aktiveres, de kommer til at afløse hinanden, i det der nu er ordinære stillinger.

- Samtidig med at ledigheden vokser eksplosivt udvides gruppen med bistandsklienter. Det betyder yderligere 60 – 70-tusind flere, som står til at blive aktiveret. Det er nødvendigt sætte hælene i, vi skal væk fra de passive løntilskud, hvor folk piskes ind i noget, de ikke ønsker. I stedet er der brug for et nyt redskab, som opkvalificerer og rekruttere ledige til regulære job, siger Ole Jensen.

- De penge, som i dag bruges til passive løntilskud, hvor folk bare opbevares, kunne i stedet bruges aktivt til at rekruttere og opkvalificerer ledige til den offentlige sektor. Det vil ikke være i strid med EU-reglerne, siger han. (brink)



Hmmmm jeg sidder og prøver at gennemskue hele det cirkus...meningen er at syge og ledige skal fungere som løntrykkere...sænke lønnen på arbejde...


Er der nogen der kan oversætte denne artikel til gadesprog...hehehe så man kan forstå hvad det er han har gang I...
"Stella---Jeg kan snart heller ikke gennemskue hele det cirkus, det virker snart som om der er tale om både a og b og c hold i Danmark, uligheden vokser og menneskesyn er en by i rusland, der bliver flere ledige og syge.
http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyhede...4.htm?rss=true
Hvad med dem der er flexjobber? De må da desværre også kommet bag ved i køen af ledige, Lidt af devisen ---hellere en nyledig gratis end en flexer til ½ løn, puha, jeg kan ikke lade være med at tænke på det også, da jeg selv måske er lige ved at blive flexjobvisiteret.....Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 04:50   #32
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der er kun et formål med dette tiltag....

Det er at spare penge...på grund af stigende udgifter til dagpenge...og samtidig har Fogh jo lovet skatte lettelser...

Så for at få det til at gå op i en højere enhed....ja så spare man på de syge og give pengene væk i skatte lettelser..

@Velcro
Når man tager det lægefaglige væk fra lægerne og lægger det over på alm jobkonsulenter....så skal det da gå galt...

Jeg ved godt at der står at der er en lægekonsulent med hen over....men vi ved jo godt alle sammen hvad han/hende er der for.....og det er ikke for de syge...men for at give kommunen en blanco check til at gå videre...

Hvor er retssikkerheden henne i dette...

NEJ jeg vil for min del IKKE være med til at give dette tiltag et grønt lys..

Om et stykke tid...så kommer den med en eller to succes historier om hvor godt det hele har gået....
Men alle dem som har fået fysiske eller psysiske knæk og fået det meget værre..og som skal leve med dette resten af deres liv....ja dem kommer vi ikke til at høre om...før de dukker op her på K10...

Jeg håber virkeligt at den tåbelige jagt på syge mennesker snart stopper...

Til alle jer som ikke er syge/arbejdsløse endnu.....tro mig....dette vil ramme jer når og hvis i skulle komme i den situation...
Nogen der kunne tænke sig at spørge Claus og Karen, hvordan de kan få det til at hænge sammen, at lægekonsulenter nu pludseligt kan tage lægefaglige beslutninger, når Karen bla.a. udførligt har sagt at lægekonsulenter IKKE må det? Strider dette lovforslag ikke ret så kraftigt imod dette princip, og erkender den social rådgiver der udtaler at "vi har da lægekonsulenten med inde over", at de vil bruge ulovlige vurderinger?

Jeg kan kun råde enhver der bliver vurderet på NOGEN MÅDE af en lægekonsulent eller anden person på jobcenteret, at klage over lovbrud for det er så vidt jeg ved stadigvæk KUN læger og fagfolk der må vurdere helbredsrelaterede spørgsmål og undersøge borgeren.
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 04:54   #33
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Man kan i hvertfald sige en ting, nu ved vi hvor penge til nogen af skattelettelserne skal komme fra ....

Og 7500 forslår intet , i dag er det sådan at ingen syge kan få fysio (jo små grupper) men os der før kunne få det hvis vores læge anbefalede det ja vi kan sq ikke mere og derfor er der mange tusinder der ikke har fået den nødvendige fysio og dermed smertelindring i mange år ...

hvis den var så vigtig hvorfor er det så at kommunerne ikke har ville være med til at betale ...

og hvorfor høre vi ikke mere om det her i den landsdækkende presse.. jeg ved hvad jeg skal i weekenden skrive skrive og atter skrive .. og det burde vi alle gøre os der er fanget i systemet følger med og finder ud af hvad der sker,men resten opdager det først når det går galt....

Der er nok også en grund til at alle forskere med forstand på det her er bekymret og bange for retssikkerheden ...


Vi skal jo ikke være bekymeret udtalse det for lægekonsulenter hjælper med øøøøhhh er det de lægekonsulenter der i strid med bekendtgørelser har siddet i årevis ude i kommunerne og ødelagt folks liv ved at ignore lægepapir er det de lægekonsulenter der er fritaget fra læge loven ...

8 år med den her regering har medført en ting ... vi er som land blevet en banan republik fatter ikke hvad de tænker på derinde ....

Hmmm gad vide om jeg er i særlig risiko



Jeg er både flekser og sygemeldt




Gad vide hvordan man vil få flekser ud på den måde .. skal vi tilbage til det ordinære marked ...


Der skal godt nok meget til men jeg er målløs...

Nå men regeringen graver deres egen grav så vi snupper lige dagens gode nyhed intet er så galt at det ikke er godt for noget læste i politikken i går at var der valg i dag fik blå blok kun 82 mandater....

Men hold da op hvor er der langt til næste valg ...
Ifølge arbejdsmarkdsudvalgets skrivelse drejer det sig om fire fynske byer der deltager, og ikke 17. Nyborg, Odense, Svendborg og een mere jeg ikke kan huske.

Fedt at være fynbo, og syg.... Fynbo = forsøgsrotte.
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 04:59   #34
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Det er direkte anstødende uanset om man er på kontanthjælp, sygedagpenge eller sygemeldt flekser, hvad f..... tror den mand man kan tillade sig at behandele folk sådan

Der sidder f..... en diktator i maven på CHF, for han skal bevise han kan få folk i arbejde uanset på hvilken måde det sker. Føj

Som andre skriver, nu skal der inhentes penge til de lovede skattelettelser. Jeg væmmes, over sådan en mand

Og endnu engang rammer man dem der har det svært nok i forvejen. Det er direkte usmageligt.

Nu må der altså til at ske noget inden det går fuldstændig galt.

NY REGERING NU......... den kan sq ikke være ringere

Min søn på 9 år spørger , hvad jeg skriver om. Og fortæller ham det.

Han siger : Han skal fyres, han er da dum. Folk er ikke syge for sjov." Ja selv et barn kan se det er helt galt.

Vi har jo en stigene leighed på grund af krisen, og det er dårlige tal når Hjort's kurve begynder at gå opad. Han kan bare ikke gøre noget ved den, andet end at han kan piske syge ud i aktiveringstiltag, for husk lige, at er du aktiveret så tæller du ikke med i ledighedstallene han smider ud til pressen.

Der kan meget vel være ren taktisk spekulation med i hans kyniske lovforslag her... et spil for at hjælpe på de skrantende ledighedstal vi ser ske nu.

Jeg synes til dato at det er underligt, at man som beskæftigelsesminister han slippe afsted med at bruge alt andet end direkte fast ordinært arbejde som tal i sådan en statistik.
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 12:54   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Vi trænger skam ikke til nye regler.....

Vi trænger til at regeringen får et nyt menneskesyn...hvor penge ikke udgør 99 % af det...

@Stella
Han er ved at udvide det A hold og B hold som er her i danmark...

Dem der er i job nu og som bliver fyret....ja de kommer ud i samme job....men bare som gratis arbejdskraft...

Det vil sige at alle de ordinære stillinger der er nu....de bliver besat af arbejdsløse...

Alt i alt...så bliver det meget billigere for virksomhederne...da de jo ikke har de store udgifter til arbejdskraft...

Kan man så forstå hvorfor han er i gang med dette....tja...de rige bliver rigere og de fattige bliver fattigere....det er jo liberal tænkning....
De siger det bare ikke højt...det lærte Eva Kjær Hansen da hun kom til at sige det højt til en journalist at det ville være bedre hvis der var større ulighed i danmark...fordi det giver dynamik i samfundet...

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-2896970.html
Præcis min pointe! De gamle regler fungerede udmærked, sagsbehandlerne havde tid, klienterne havde lettere ved at få fodfæste og der var langt mindre papirarbejde, samt en mere reel mulighed for at få sin førtidspension igennem, uden at skulle gå i årevis og vente i en tynd tråd. Lægen kunne endda skubbe på og hjælpe den igennem.
Men med regeringens nye regler, er alt hvad der gennem årene er blevet bygget op, nu blev revet ned og smadret til uigenkendelighed. Det hele handler om penge, og ikke om syge borgere!
Det er for tidligt nu at bede om nye regler, for når regeringen laver nye regler, så kan man være sikker på, at de bliver meget værre end de forrige!
Dette kræver en hel ny regering, og selvom vi får en ny regering, så kan det tage ÅR at få rettet op på den synkende skude. Mange af deres sindssyge projekter er bundet til en bestemt årerække pga deres 'smiden nogen millioner ind over en 10 årig periode' og det kan man ikke sådan lige få ophævet, selvom der skulle komme en ny regering. Det er jo dét der er det værste ved hele møllen....vi kommer til at skulle leve med langtidseffekten i mange år fremover, uanset hvem der står ved roret.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 13:01   #36
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der er kun et formål med dette tiltag....

Det er at spare penge...på grund af stigende udgifter til dagpenge...og samtidig har Fogh jo lovet skatte lettelser...

Så for at få det til at gå op i en højere enhed....ja så spare man på de syge og give pengene væk i skatte lettelser..

@Velcro
Når man tager det lægefaglige væk fra lægerne og lægger det over på alm jobkonsulenter....så skal det da gå galt...

Jeg ved godt at der står at der er en lægekonsulent med hen over....men vi ved jo godt alle sammen hvad han/hende er der for.....og det er ikke for de syge...men for at give kommunen en blanco check til at gå videre...

Hvor er retssikkerheden henne i dette...

NEJ jeg vil for min del IKKE være med til at give dette tiltag et grønt lys..

Om et stykke tid...så kommer den med en eller to succes historier om hvor godt det hele har gået....
Men alle dem som har fået fysiske eller psykiske knæk og fået det meget værre..og som skal leve med dette resten af deres liv....ja dem kommer vi ikke til at høre om...før de dukker op her på K10...

Jeg håber virkeligt at den tåbelige jagt på syge mennesker snart stopper...

Til alle jer som ikke er syge/arbejdsløse endnu.....tro mig....dette vil ramme jer når og hvis i skulle komme i den situation...
Enig her...Enig...

Hvor er retssikkerheden henne i dette...

der er ingen retssikkerhed...

Rødt lys herfra.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:11   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Først vil jeg lige korigere de misforståelser, der må være om syge på kontanthjælp!
mange kommer faktisk fra sygedagpenge, ligesom jeg selv!
Fagforeningerne har i den grad svigtet, men det er vidst de fleste bekendt med, at jeg mener!

Dernæst, HVAD SAGDE JEG(og andre), for et halvt år siden, men den "Hvidbog" (søg).
Desværre, får jeg ret.

Det er bare rigtig synd, at mange kommer til at betale en umenneskelig høj pris.
Dette gælder OGSÅ FOLK MED RYGPROBLEMER.
Det er kun midlertidige skader/problemer, hvor der er dokumentation for. IKKE DE ALVORLIGE; EJ HELLER GIGT OSV.
Læs rapporten, udover kap.2, som der offentlig er refereret til.

Hvad gør vi, jeg tror jeg vil plante mig uden foran Hjorts dør, til han vil høre?
vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 26-01-2009 kl. 00:06.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 10:36   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har igår talt med Tage Søndergaard, som Ikke mere er ansat, på det forskningsinstitut, der lavede raporten "Hvidbog" om muskel og skelet sygdomme, og hvorfra man også bruger den som argument vedr. psykiske sygdomme.

Han er er blevet klogere vedr. div. rygsygdomme, som der absolut IKKE er dokumenteret i raporten, og synes at det er en katastrofe(eller som han siger"det kommer til at give rigtig mange problemer), at den nu bliver brugt, til at herze syge tilbage i arbejde, før tid, og uden udredning, med trusel om mistet forsørgelse.

Jeg har talt til hans bedre samvittighed, og håber, at han vil bruge sin viden, når muligheden byder sig!

Derudover er en TOVHOLDER Labriola(ergoterapout), heller ikke været ansat siden nov. UHM.....
Gad vide om alle bare har skullet lave rapporten, og derefter er opsagt igen?
Hvem har nemlig så ansvaret for denne rapport?
Rapporten ligger der, men ingen kan stilles til ansvar!

Dog tager Labriola rundt i landet og holder foredrag, på job-centrene, om indholdet, og hvordan kommunerne kan bruge denne i forbindelse med de syge på sygedagpenge, efter de regler der gælder fra 1.8.09.

Kunne håbe at der var en dygtig journalist, der ville bore lidt i dette snavs!!!

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 12:56   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia ja det virker mere end suspekt , og hvor må man græmme sig som læge hvis man sidder og skriver sådan en rapport og bagefter føler den bliver misbrugt i stor stil...

Lægen har dog alle muligheder for at skrive feks en kronik til nogle aviser og tror bestemt ikke at nogen vil afholde sig fra at trykke den ....

og det ville være et kæmpe indput i debatten .. så jeg håber også at du har formået ham til at gøre bare et eller andet..
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 22:47   #40
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry

her er endnu en artikel der skal med...hjort svarer med en E mail...

http://24.dk/article.jsp?articleId=4183


Regeringen: Sygemeldte skal hurtigere ud af sengen

Et lovforslag belønner kommuner for at sende syge hurtigere i aktivering

Danskere på sygedagpenge skal hurtigere retur til arbejdsmarkedet.

Det er regeringens formål med et nyt lovforslag, der lægger op til at belønne kommuner, hvis de hurtigt sender de sygemeldte ud i aktive tilbud som motion eller virksomhedspraktik.

Hvis langtidssygemeldte aktiveres i mindst 10 timer om ugen fra og med niende sygeuge, betaler staten 65 procent af sygedagpengene for kommunerne. Derimod får kommunerne kun 35 procent refunderet, hvis den syge ikke aktiveres.

Men mange sygemeldte har hverken fået stillet diagnose eller fået behandling i niende uge. Derfor frygter kritikere, at aktiveringen vil sende syge ud i tilbud, der kan forværre deres situation.

Dyrt at lytte til lægen
»Selv om lægen siger 'don't do it', får man penge for at gøre det. Så vi risikerer, at alle sendes ud i tilbud, fordi det er dyrt at lade være. Mennesker, som venter på en operation, bliver bedt om at gå til idræt. Det er ikke i orden,« siger Bettina Post, der er formand for Dansk Socialrådgiverforening.


Hjort: Et godt incitament.

Det er beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) ikke enig i. Han mener, at forslaget vil få kommunerne til at yde en større indsats for at hjælpe de syge. ( eller han kan få bedre skattelettelser hurtigere)

»Kommunerne har jo ingen interesse i ikke at hjælpe de syge. Kommunerne har derimod et klart incitament til at hjælpe de syge, så de bliver aktive og selvforsørgende hurtigst muligt,« siger beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, der kun har haft tid til at svare via e-mail.

En rundringning til Venstre, De Konservative og Dansk Folkeparti bekræfter, at der er flertal for lovforslaget, som Beskæftigelsesministeriet regner med at fremsætte i slutningen af februar.

læs resten via link...

jeg gruer for konsekvenserne af VKOs julelege for at få skattelettelser.

hvad bilder de sig ind at være så kyniske over for dem der har det værst i samfundet ..

Hvornår vågner folk op I det her land...

Sidst redigeret af Stella; 29-01-2009 kl. 22:53.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
en statslig sammensværgelse imod de syge einstein Lægekonsulenternes Rolle 66 13-08-2012 17:31
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
amok frklarsen Politik og Samfund 21 29-11-2009 09:39
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension