K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 04:13   #1
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Dine symptomer kan også forekomme ved forkert kost
Prøv at skære hvidt brød og hvidt sukker væk en tid

Sørger du for at spise sundt og varieret?

I dette samfund er der ingen, der kommer og 'redder dig', du er nødt til at hjælpe dig selv. Følg lægens ord og sørg for noget motion og frisk luft. Drop junkfood og bager, men spis masser af grønt og frugt. Sørg for at passe din sengetid. Hvis du ikke kan falde i søvn, læs en bog indtil du bliver træt

Der er meget, man kan gøre selv først

Kroppen er ikke en maskine, men en levende mekanisme, som fungerer alt efter hvordan du behandler den

Du er nødt til at tage ansvar for dig selv, og gøre hvad du selv kan. Har du prøvet disse ting, og de ikke virker, er det også meget nemmere at blive taget alvorligt af andre
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 09:14   #2
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Kronisk er ikke et livsvarigt syndrom....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Dine symptomer kan også forekomme ved forkert kost
Prøv at skære hvidt brød og hvidt sukker væk en tid

Sørger du for at spise sundt og varieret?

I dette samfund er der ingen, der kommer og 'redder dig', du er nødt til at hjælpe dig selv. Følg lægens ord og sørg for noget motion og frisk luft. Drop junkfood og bager, men spis masser af grønt og frugt. Sørg for at passe din sengetid. Hvis du ikke kan falde i søvn, læs en bog indtil du bliver træt

Der er meget, man kan gøre selv først

Kroppen er ikke en maskine, men en levende mekanisme, som fungerer alt efter hvordan du behandler den

Du er nødt til at tage ansvar for dig selv, og gøre hvad du selv kan. Har du prøvet disse ting, og de ikke virker, er det også meget nemmere at blive taget alvorligt af andre
Personer med kronisk træthedssyndrom kommer sig efter måneder til få år og kan vende tilbage til deres normale funktionsniveau.
Og derfor tror jeg bestemt ikke du skal regne med at få en pension.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 10:07   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
diagnosekode ?

Her er et godt eksempel på hvad jeg skrev i mit indlæg
, og zastrow, det er ingen kritik af dig, men en påpegning af den generelle forvirring omkring "kronisk træthedssyndrom"
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Personer med kronisk træthedssyndrom kommer sig efter måneder til få år og kan vende tilbage til deres normale funktionsniveau.
Og derfor tror jeg bestemt ikke du skal regne med at få en pension.
Hvilken sygdom er det der her kaldes kronisk træthedssyndrom ? WHO's ICD-10 som er det diagnosesystem der anvendes i Danmark indeholder ingen sygdom med den betegnelse.
Lad os forholde os til fakta, for træthed som følge af fysiske eller psykiske sygdommme er nok slemt, men bør høre under diagnoser på samme og ikke en
"fælles symtombeskrivelse" som kronisk træthedssyndrom lader til at begynde blive set som.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 10:45   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Hvilken sygdom er det der her kaldes kronisk træthedssyndrom ? WHO's ICD-10 som er det diagnosesystem der anvendes i Danmark indeholder ingen sygdom med den betegnelse.
Lad os forholde os til fakta, for træthed som følge af fysiske eller psykiske sygdommme er nok slemt, men bør høre under diagnoser på samme og ikke en
"fælles symtombeskrivelse" som kronisk træthedssyndrom lader til at begynde blive set som.

mvh Nøvsen
Lige præcis

Der kan være rigtig mange årsager til at man er kronisk træt, og i mangel på at kende årsagen (for det skal jo have et navn) kalder man det kronisk træthedssyndrom
Nu er der vist blevet forsket en del i det. Jeg kan ikke præcis huske resultaterne, men mener bestemt at langt størstedelen af dem, som mener de lider af det, ikke gør. Derimod er der en meget lille gruppe, hvor man bare ikke kan finde årsagen til trætheden, og dem putter man så ind under betegnelsen 'kronisk træthedssyndrom'

Hvis man meddeler lægen, at man tror man lider af kronisk træthedssyndrom, kan man også kun forvente at det bliver afvist med det samme

Zastrow - når noget indeholder ordet 'kronisk', er det ikke noget, man bare kommer over i løbet af et par måneder. Så er det jo ikke kronisk...

Jeg er selv en af dem, der en overgang mente jeg måtte lide af kronisk træthedssyndrom. Fordi jeg var konstant energiforladt, og ikke anede, hvad forklaringen ellers kunne være. Dengang havde jeg en meget lille forståelse for min egen krop, og hvad der kunne være galt

Jeg har så fundet årsagen til min træthed; Aspergers, angst og neurasteni - noget, der tager enorme veksler på energien. Jeg skulle så også slæbe mig gennem 30 år af mit liv, før jeg endelig fandt de rette svar
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 20:56   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Personer med kronisk træthedssyndrom kommer sig efter måneder til få år og kan vende tilbage til deres normale funktionsniveau.
Og derfor tror jeg bestemt ikke du skal regne med at få en pension.
Må jeg spørge, hvor Du har det fra.
Så vidt Jeg ved, er den KRoNISK.
Man kan, hvis Man lytter efter, og overholder sine begrænsninger, kan man leve OK med den, og i Perioder have bedringer, men ved pres vender den straks tilbage.

Jeg er ikke selv ekspert, men har lige læst det.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 23:08   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Må jeg spørge, hvor Du har det fra.
Så vidt Jeg ved, er den KRoNISK.
Man kan, hvis Man lytter efter, og overholder sine begrænsninger, kan man leve OK med den, og i Perioder have bedringer, men ved pres vender den straks tilbage.

Jeg er ikke selv ekspert, men har lige læst det.
Jeg vil også gerne høre hvor det er fra. Sidder pludselig her og ser frem til at blive frisk igen engang
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 11:32   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Dine symptomer kan også forekomme ved forkert kost
Prøv at skære hvidt brød og hvidt sukker væk en tid

Sørger du for at spise sundt og varieret?
Massive træthedsproblemer kan også forekomme hvis man har tendens til lavt blodsukker.
Hvis det er lavt blodsukker (hypoglykæmi) der er årsagen er det ikke nok, at holde sig fra hvidt brød og ALT sukker.

Jeg slås selv med hypoglykæmi og min allerværste fjende er kaffe, hvis jeg bare drikker en halv kop om dagen er det kun et spørgsmål om tid før jeg har "balladen".

Ved hypoglykæmi skal man kort sagt leve sundt, undlade kaffe, tobak, sukker, lyst brød og alkohol.

Hvis det er hypoglykæmi der er årsagen til trætheden, vil man hurtigt få det bedre hvis man følger ovennævnte råd.
Så måske var det et forsøg værd.

Ved ledsmerter er det også en stor fordel at spare på ovennævnte ting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 12:10   #8
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Ja jeg tænker også mit.

Sidst redigeret af Bang; 03-12-2010 kl. 12:15.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 12:19   #9
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Yep, også her.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 14:25   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man tror tilværelsen bliver mere spændende af at få tildelt førtidspension, så tager man grundigt fejl.

På en fp er du helt overladt til dig selv, det er op til dig selv at skabe indhold i tilværelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
hjælp jeg bliver kastet rúndt vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 6 31-10-2011 18:40
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension