K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 15:31   #31
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg tror at de 3 mdr du efterlyser, er når man søger § 17 på foranliggende.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:58   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Jeg tror at de 3 mdr du efterlyser, er når man søger § 17 på foranliggende.
De 3 mdr. gælder i alle pensionssager.

Når sagen er overgået til behandling efter reglerne om pension (altså er landet hos pensionsnævnet, som i nogle byer kaldes "pensionsteamet"), så har de 3 mdr. til at komme med en afgørelse.

"§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569

Fundet under "Nyttige Links".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 12:08   #33
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
Der står det er blevet dokumenteret jeg ik kan blive selvforsørgene til indtægt givene arbejde,, og visitationsteamet har den 22.02.111 sendt til til socialforvaltning,

men der står nedenunden "hvis" forvaltningen pegynder en sag, der forstå jeg ik

og at jeg vil få svar hurtigts muligt

også helt nedest på samme side

(lovgrundlag paragraf 21)...

hvad betyder alt det her
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 13:37   #34
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
er hvad er det socailforvaltningen skal afgøre ?? og kigge på??,, hvordan arbejer de med min sag derinde,, tak den skizofrene
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:29   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De skal i første omgang afgøre, OM de kan starte en pensionssag op.

Dvs om de realt vil tage stilling til berettigelse eller ej.

En pensionssag, skal efter regler afgæres af 2 omgange.

Se loven § ca. 16 - 21.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:06   #36
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
Men hvornår starter de 3 mdr.? er der når den er blevet sendt ud til pensionævnet?..fordi det er der en dato på,, eller hvordan??..

Og hvor kan jeg se om det er paragraf 18 den er søgt på fordi det står ingen steder på det papir.. tak,,
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:49   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De 3 mdr. starter FØRST, når du får brev om, at din sag overgår til behandling efter pensionsreglerne.

Hvornår dette sker, vides jo ikke, men de skriver hurtigst mulig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 13:46   #38
Wilhelmine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: København
Indlæg: 18
Styrke: 14
Wilhelmine er ny på vejen
Jeg har brug får råd og vejledning nu, hvor min sag snart skal afgøres!
Først et resume og så mine spørgsmål!

Jeg har været i anden arbejdsprøvning-revurdering og har netop afleveret min dagbog. Min arbejdsevne er i gennemsnit 9-10 t. Det er den tid jeg kan holde mig frisk på medicin, som jeg bruger på arbejdsprøvningen. Resten af tiden er jeg meget langsom, sover, er trist, kan ikke bestemme mig, osv. Derfor måtte jeg droppe min træning og spiste kun forsvarligt halvdelen af ugen og så næsten ingen mennesker.

Jeg har tre kroniske sygdomme og papir på at de er varige og uden yderligere behandlingsmuligheder. Revalidering er udelukket og arbejdsevnen er lav. Jeg er over 50.

Desværre siger min jobkonsulent i kommunen, som er ham der står for revurderingen, at der ikke er nogen nedre grænse for fleksjob. Man får ikke pension, hvis man kan arbejde 5 timer. Han svarede mig ikke da jeg sprurgte hvem der betaler mellem 5-12,5 t. eller om man må vælge at arbejde 5 t. i fleksjob og evt undvære 7,5 tløn pr uge- fordi man hellere vil passe på sit helbred. Han sendte vist brevet videre til den jobkonsulent, jeg skal have, når sagen er afgjort , men hun har heller ikke svaret!

På vores første møde, inden arbejdsprøvningen, sagde han endda at der er langt til en pension. Han er ikke sagsbehandler af uddannelse, men havde dog en sagsbehandler med til at korrigere ham (eftersom han ikke var færdiguddannet jobkonsulent).

Den jobkonsulent jeg havde i året inden, mente at jeg burde have fået en FTP allerede efter første arbejdsprøvning og sagde at jeg var en af dem, som de aldrig ville finde et fleksjob til, med de skånehensyn. Hun snakkede med juristen i afd. som rådede til endnu en arbejdsprøvning.

1) Har jeg krav på - og hvis - hvordan sikrer jeg så, at det er en rigtig sagsbehandler der opdaterer resourceprofilen?

2)Når jeg er kommet med mine rettelser og tilføjelser- kan jeg så gøre mere?
Hvem tager stilling til om jeg skal have ledighedsydelse fortsat eller førtidspension?

3) Består partshøring udelukkende i at komme med rettelser og tilføjelser eller har jeg mulighed for at møde dem der behandler min sag inden afgørelsen eller er det først når sagen er overgået til pensionsbehandling §20 stk. 3

3) Kan jeg være sikker på at pensionsteamet ser på min sag eller er det kun hvis jobkonsulenten synes det?
I Baldersgade er der vist kun 4 rigtige sagsbehandlere tilbage!

4) Jeg har brug for en dygtig bisidder- er der nogen her på k10 der vil, eller kan anbefale en? - og evt. gerne en dygtig privat socialrådgiver?

Jeg er ny på k10 og har nu skrevet i en tråd om FTP. Er det en god ide at sætte en kopi ind i et andet sted også, eller bliver det noget rod? Hvad betyder multiquote this message?
Wilhelmine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 13:53   #39
Wilhelmine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: København
Indlæg: 18
Styrke: 14
Wilhelmine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Her er pensionslovens §20, læg mærke til det jeg har markeret med rødt:

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Jeg har brug får råd og vejledning nu, hvor min sag snart skal afgøres!
Først et resume og så mine spørgsmål!

Jeg har været i anden arbejdsprøvning-revurdering og har netop afleveret min dagbog. Min arbejdsevne er i gennemsnit 9-10 t. Det er den tid jeg kan holde mig frisk på medicin, som jeg bruger på arbejdsprøvningen. Resten af tiden er jeg meget langsom, sover, er trist, kan ikke bestemme mig, osv. Derfor måtte jeg droppe min træning og spiste kun forsvarligt halvdelen af ugen og så næsten ingen mennesker.

Jeg har tre kroniske sygdomme og papir på at de er varige og uden yderligere behandlingsmuligheder. Revalidering er udelukket og arbejdsevnen er lav. Jeg er over 50.

Desværre siger min jobkonsulent i kommunen, som er ham der står for revurderingen, at der ikke er nogen nedre grænse for fleksjob. Man får ikke pension, hvis man kan arbejde 5 timer. Han svarede mig ikke da jeg sprurgte hvem der betaler mellem 5-12,5 t. eller om man må vælge at arbejde 5 t. i fleksjob og evt undvære 7,5 tløn pr uge- fordi man hellere vil passe på sit helbred. Han sendte vist brevet videre til den jobkonsulent, jeg skal have, når sagen er afgjort , men hun har heller ikke svaret!

På vores første møde, inden arbejdsprøvningen, sagde han endda at der er langt til en pension. Han er ikke sagsbehandler af uddannelse, men havde dog en sagsbehandler med til at korrigere ham (eftersom han ikke var færdiguddannet jobkonsulent).

Den jobkonsulent jeg havde i året inden, mente at jeg burde have fået en FTP allerede efter første arbejdsprøvning og sagde at jeg var en af dem, som de aldrig ville finde et fleksjob til, med de skånehensyn. Hun snakkede med juristen i afd. som rådede til endnu en arbejdsprøvning.

1) Har jeg krav på - og hvis - hvordan sikrer jeg så, at det er en rigtig sagsbehandler der opdaterer resourceprofilen?

2)Når jeg er kommet med mine rettelser og tilføjelser- kan jeg så gøre mere?
Hvem tager stilling til om jeg skal have ledighedsydelse fortsat eller førtidspension?

3) Består partshøring udelukkende i at komme med rettelser og tilføjelser eller har jeg mulighed for at møde dem der behandler min sag inden afgørelsen eller er det først når sagen er overgået til pensionsbehandling §20 stk. 3

3) Kan jeg være sikker på at pensionsteamet ser på min sag eller er det kun hvis jobkonsulenten synes det?
I Baldersgade er der vist kun 4 rigtige sagsbehandlere tilbage!

4) Jeg har brug for en dygtig bisidder- er der nogen her på k10 der vil, eller kan anbefale en? - og evt. gerne en dygtig privat socialrådgiver?

Jeg er ny på k10 og har nu skrevet i en tråd om FTP. Er det en god ide at sætte en kopi ind i et andet sted også, eller bliver det noget rod? Hvad betyder multiquote this message?[/QUOTE]
Wilhelmine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 14:17   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Wilhelmine,

Det er en rigtig god idé at du laver din egen tråd, så svarene kun relatere til dig og ikke til andres
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension mettekorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-09-2012 11:13
HJÆLP......Til Førtidspension.. oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-07-2011 14:54
Hjælp til førtidspension Mussi At søge førtidspension 14 05-07-2008 21:06
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
førtidspension hjælp anne tina friis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-10-2006 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension