K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2015, 05:49   #1
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hvordan tolker I kloge mennesker dette?

Min veninde er syg, og har været på sygedagpenge i et år, hun er blevet forlænget.
Hun er 56 og er gift. Ingen hjemme boende børn.

Hun er under udredning, da de skal have fundet ud af, om hun skal have pension eller flex. Min veninde ønsker pension.

Lægen udtaler sig idag:
Funktions evnen skyldes betydelig nedsat, skønnes hendes kroniske smerter i ryggen. Hun udtrættes efter minimale belastninger.
Hun synes selv, hendes største udfordring er, at møde på job hverdag (afklaring ca 8 timer i pr uge) Da hun derved ikke får mulighed for at restuere.
Funktionsevnen skønnes varrigt nedsat .
Hun trives bedst med simple arbejdsopgaver. Samtidigt skal der være variende arbejdsstillinger, da det skåner hendes kroniske rygsmerter.

Prognostisk skønnes arbejdsduligheden væsenligt nedsat, med rissiko af forværring over tid pga hendes skelorodemi.

Hun afventer nu, at lægekonsulenten oversætter disse papirer fra egenlæge, dette var et uddrag af punkt 6 og 7 fra LÆ145.

Hvad tænker I? Ved godt dette er meget kort, jeg vil bare så gerne hjælpe hende, og hun mener selv, at lægerne tænker pension. Hun er i afklaring lige nu, der vurdere de, at hun kan arbejde ca 2-2 1/2 time 3 dage i ugen, hvor hun så er ca 30 procent effektiv.

Jeg undre mig over, at hun ikke har været omkring en smerteklinik, når hun klager over ondt i ryggen, der er fundet ubetydelige diskos polaps i ryggen, og lægen udtaler, at hun har kronisk rygsmerter. Hendes primære sygdom er en bindevævssygdom.
Spørg endeligt, hvis der er mere i vil vide, på forhånd 1000 tak for hjælpen, min veninde er lige ved at gå til - hun ønsker bare ro, så hun igen kan trække vejret

Sidst redigeret af picasso; 13-02-2015 kl. 06:08.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension