K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 17:05   #31
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg ville mene, det er godt at få nye udtalelser, hvis "diagnosen" var forkert? Ved mig er der løbende blevet tilføjet ting. Men det har krævet af mig, at jeg skulle være meget åben, da jeg faktisk er gået udenom psykiater, og kun har været i kontakt med lokal psyk. , og en psykiater er meget bedre til at stille spørgsmål til ens tilstand.

Jeg har selv opdateret dem på, hvordan jeg havde det, og spurgt, om det kunne være det og det. Ellers var det gået meget langsommere, jeg måtte selv lidt frem i skoene på den måde.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 15:03   #32
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Aktindsigt

Wow, næsten surrealistisk! Dagen efter kommunen har modtaget krav om aktindsigt, modtager jeg akterne med posten!

Men...

1) Det er en stor bunke papirer, som jeg nu har skimtet igennem. Jeg kan ikke finde den sidste ressourceprofil nogen steder. Der er ingen dokumenter fra den sidste sagsbehandler, bortset fra et par enkelte mails som hun har modtaget. Så jeg aner ikke, hvilke informationer hun medbragt til lægekonsulenten
Er der nogen, der ved, hvad en sagsbehandler bringer til lægekonsulenten? Man må vel formode hun har lavet noget skriftligt, som han kan vurdere ud fra. Jeg tvivler stærkt på, han blot er blevet overleveret den store rodebunke, jeg har modtaget med posten
Hvordan skal jeg handle på dette?

2) Det er meget unuancerede beskrivelser i de diverse dokumenter. Et eks er at der et sted blot står noteret at jeg tager kontakt til a-kassen for at høre om jeg er dagpengeberettiget. Dette var et tidspunkt, hvor jeg var i en meget presset situation, og meget symptomatisk for hvad, der sker, når jeg skal mere end jeg kan. Så ender jeg med at kunne ingenting
Virkeligheden var at jeg sad til mødet, og forstod hverken fugl eller fisk. Der sad to sagsbehandlere og prøvede at få mig til at forstå, hvad jeg skulle. Jeg blev ved at gentage at jeg ikke kunne forstå noget som helst. Hvis jeg skulle have en chance for at forstå, og handle på noget som helst, ville de være nødt til at skære det ud i pap i en simpel struktur.
Jeg har stadig papiret, hvor de har skrevet i punktform hvad jeg skulle, i hvilken rækkefølge, hvem jeg skulle snakke med, hvilke præcise oplysninger, jeg skulle have. Hvem jeg dernæst skulle kontakte, og hvordan, og sige hvad

På den måde lykkedes det mig at få kontaktet A-kassen, få de rigtige oplysninger, og melde tilbage til kommunen

Dette er kun et eksempel af mange, alligevel kan man ingen steder overhovedet læse at jeg havde så voldsomme besvær ved selv enkle ting

Ved samme møde står noteret at jeg beder om hjælp, og påstår, jeg har bedt om hjælp mange gange før. Det er et faktum at jeg har bedt om hjælp lige siden 2006, og jeg er chokeret over at se, det ikke er noteret. Jeg har endda igen og igen sagt at jeg har det så dårligt at jeg ikke kan finde ud af at handle selv, men er fuldstændig afhængig af sagsbehandlerens vilje til at handle for mig. Intet notat om dette - nogen steder - hos nogen sagsbehandler!

3) I samtlige papirer siden juli 2009, hvor jeg er kommet på sygedagpenge, behandler man min sag, som om jeg er nyligt syg i systemet. Intet sted står reference til at jeg siden 2006 har været i systemet, og har været i en meget dårlig tilstand - på trods af at man kan stykke dette sammen ved at læse gennem de tidligere akter

Alt i alt fremstår min sag meget ensidig, og beskriver ikke den virkelighed og de problemer, jeg har haft fra starten af

Det er fuldstændig til at miste modet af. Jeg føler lige jeg har fået en ordentlig mavepumper

Spørgsmålet er, hvad jeg så gør. Det er tydeligt, min sag har brug for at blive omskrevet i hht hele mit forløb, og med opmærksomhed på alle de ting, som sagsbehandlerne ikke har medtaget. Men kan man overhovedet det, da det så kan stå påstand mod påstand? Det er et mareridt!

Og hvem kan i det hele taget forventes at ville 'omskrive' min sag, så hele forløbet er med, og ikke kun det sidste år på sygedagpenge? For der kan vist ikke være tvivl om at lægekonsulenten kun må have været præsenteret for det sidste års forløb

Hvem i al verden skal jeg nu henvende mig til?

Jeg har ikke min sagsbehandler mere, da jeg ikke får sygedagpenge mere, så skal finde en ovre i kontanthjælpsafdelingen. Så er det det, jeg gør, og krydser fingre for at jeg får en sagsbehandler med samvittighed og overskud?
Har jeg andre muligheder?

NB: Afvisningen af klage vedr. sygedagpengestop blev modtaget mdt, men min mor har bedt om at få den skriftligt. Så vi afventer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 15:58   #33
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 20
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror det er super vigtigt at du nu sætter en streg i sandet.

At notater kun indeholder meget kort beskrivelse er helt normalt, det er ikke relevant hver enkelt gang at skrive hele dit forløb, det heller ikke relevant hvad der skulle til for at du kontaktede a-kassen (din punkt stedes) kun at du ville gøre det.

De der ting med hvad du kan/ikke kan skal stå i lægepapir, RP´en, og ifb arbejdsprøvninger ol.

Du kan naturligvis godt forsøge at klage over manglende udførsel af notatpligten, men du vil ikke komme langt med det, både fordi du kræver der skal stå mere end der skal (de skal kun helt kort beskrive hvad der er snakket om til det ene møde (eller samtale) værgen mere eller mindre. Men også fordi du ingen beviser har, du kan ikke bevise at der også blev sagt F.... Det vil simpelthen kræve en masse kræfter du kan bruge 100 gange bedre, derfor en streg i sandet.

I fremtiden skriver du referater af møderne beder om bekræftelse og forlanger at få det lagt i din sag, så du ligesom ude over problemet med at de undlader ting du mener var/er vigtige.

Den aktindsigt, ville jeg ikke stille mig tilfreds med den aktindsigt.
I første omgang vil jeg nøjes med at fortælle at det ikke er godt nok, rigtig gerne pnsle ud hvad der mangler (meget gerne sammen holdt med notaterne, det kan fx være at sagsbehandler har skrevet modtaget mail fra borger, men den mail ikke er der, så nævner du specifikt den mail (og dato på notaten) som en grund til at du brokker dig)
Hjælper det ikke er det de store skyts, borgmester kommunalbestyrelse osv osv, med henvisning til at du HAR klaget en gang (givet dem mulighed for at rette op på det)

Start din streg med aktindsigten, og lad fejl i notater ligge.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 16:26   #34
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Kære Tassi, hold nu fokus og vælg de kampe du vil kæmpe med omhu.

Få nu din partsrepræsentant (hvis du ikke selv kan) til at:

1) kontakte Ulla Kjer @ LA

2) kontakte VISO

Tag gerne pkt. 1 først og drøft som et element her VISO vinklen.

Det er ikke rimeligt at I / du bla. skal sidde og finde hoved og hale i al det "halm" i et desperat forsøg på at komme videre ... I / du skal ha' professionel assistance NU!

PS: Var der ingen læge-/psykolog papirer med ? (det er jo "den lange ende" i sagen)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 16:35   #35
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det var et godt forslag at kontakte VISO....
Tjek ind her og få kontakt til VISO, de kan hjælpe din sag:
http://www.servicestyrelsen.dk/viso/...ma-for-borgere

Det er surt, at de ikke har ført ordentligt notatpligt. ;-(

Det er også surt, hvis du ikke har fået en skriftlig afslag på fortsættelse af sygedagpenge-ydelse - for i en skriftlig SKAL de BEGRUNDE, hvorfor du ikke kan få sygedagpenge længere....

Synes der har været flere fejl i din sag... suk...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 16:47   #36
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
LUM
Så trækker jeg en streg i sandet
Jeg ved reelt ikke, hvad der mangler, da jeg ikke selv har været 'til stede' gennem forløbet. Jeg kan kun se, der mangler informationer
Der er kun indgående mails, ikke udgående
Ikke alle mails/breve, mine forældre har sendt, er med
Det eneste, der eksisterer fra min tid i arbejdsprøvning er en mail at jeg ikke kan færdiggøre et afklaringskursus og derfor skal i montagen, samt en anden for at meddele jeg havde været fraværende i 2 uger. Der foreligger slet ingen udtalelser/evalueringer fra arbejdsprøvning.
Der er nævnt at en arbejdsspykologisk test er bestilt, men testen er ikke at finde nogle steder, ej heller siden nævnt
Det er helt sikkert at efter 6 måneders, meget problematisk, arbejdsprøvningsforløb, at der ville have været mere kontakt mellem sagsbehandler og stedet

Timeguest
Jeg prøvede at melde mig ind i både LA og Aspergerforeningen, men jeg kan ikke få lov at sende mail til dem. Der er et eller andet galt

Der er en del lægeudtalelser imellem. Jeg har ikke fået overblik over dem endnu

Forøvrigt så sendte jeg jo dagbog fra arbejdsprøvning, samt symptomliste - ialt 25 sider, til kommunen. Disse papirer er ikke imellem. Skal jeg så gå ud fra de slet ikke er kommet med i min sag?

Som sagt, min sidste resourceprofil, som jeg fik besked på at skrive i august, er heller ikke med. Jeg er ikke siden blevet kontaktet om den. Sgsbehandler fortalte min mor at hun ville forsøge at lave den færdig inden lægekonsulent onsdag. Den skal da ligge i sagen, ikke?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 18-09-2010 kl. 16:52.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 17:15   #37
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Timeguest
Jeg prøvede at melde mig ind i både LA og Aspergerforeningen, men jeg kan ikke få lov at sende mail til dem. Der er et eller andet galt
Du kan jo prøve igen ...

(jeg har lige teknisk checket, at det burde virke, men derfor kan der jo godt have været problemer, da du forsøgte. Hvis en domæne-ejer fx lige har skiftet udbyder af "posthus", er det set før, at der en overgang kan gå fejl i afleveringen af mail)


Citat:
Som sagt, min sidste resourceprofil, som jeg fik besked på at skrive i august, er heller ikke med. Jeg er ikke siden blevet kontaktet om den. Sgsbehandler fortalte min mor at hun ville forsøge at lave den færdig inden lægekonsulent onsdag. Den skal da ligge i sagen, ikke?
Principielt skal forvaltningsmyndigheden journalføre alt der tilgår en sag.

Men det er set før, at "noget" "falder om bag en radiator" eller på anden vis bortkommer ... ligesom der kommer diverse henvendelser/afgørelser/sagsagter ud til de forkerte med brevpost.


Tilføjet: VISO kan I henvende jer direkte til - hvis jeg ikke husker forkert, har VISO en kontaktformular inde på deres website.

Jow-jow, den er god nok: http://www.servicestyrelsen.dk/viso/kontakt


Tilføjet-extra: Den juridiske vinkel kan DUKH http://www.dukh.dk/ være behjælpelig med at belyse, idet de bla. siger: vi er med til at styrke retssikkerheden for borgere med handicap - og det er jo bla. din retssikkerhed der kunne se ud til at være trådt under fode.

Sidst redigeret af TimeGuest; 18-09-2010 kl. 17:33.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 17:21   #38
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tassi, ALT skal ligge i sagen !

Om det så kræver at Post Danmark skal sende det med en 20 tons lastvogn !!

Du skal nok rette henvendelse til kommunen om at levere de manglende dokumenter.

Hvis du som undskyldning får at vide, at du selv har de manglende papirer,

skal du ikke godtage den forklaring.

Det er vigtigt at du lægger papirene i kronologisk rækkefølge,

derefter kan det være en god idè at du selv laver et resume af din sag.

Du kan desuden kræve at få at vide, hvilke papirer den lægefaglige konsulent har set!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 17:36   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

I reglen skal din sag "blot" bestå af lægelig dokumentation og en arbejdsevne vurdering, alt andet kan man nærmest ikke bruge til noget. Der er ikke nogle sagsbehandler der skriver hvordan man virker hvad man gør krav på osv. Det handler om at dokumentere og udrede en helbreds mæssigt og arbejdsmæssigt.

Hvad ligger der af rapporter i din sag, det er det der er interessant og vil de være stærke nok til at starte en ftp. sag ?


Florken, det er ikke alt der ligger i ens sag, i min lå der fx. ikke lægekonsulent vurdering, hvoraf jeg har set en skriftligt, så er du nu sikker på at ALT skal ligge i sagen, det tror jeg ikke at man kan kræve, desværre.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 18-09-2010 kl. 17:38.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 20:36   #40
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Arbejdsevnevurdering er ikke det samme som ressourceprofil, vel? Er arbejdsevnevurderingen den, der bliver lavet når man har været i arbejdsprøvning?

Der foreligger ikke en arbejdsevnevurdering i papirerne. Jeg tror aldrig sådan en er blevet lavet

Man har krav på at se lægekonsulentens afvisning på skrift? Der foreligger heller ikke noget fra ham. Kun notat fra sgsbehandler at hun havde forelagt ham sagen første gang, og han havde afvist
Det sidste besøg hos lægekonsulenten i onsdags er ikke nævnt nogle steder

Mht ressourceprofil: jeg ved reelt ikke om hun har lavet den færdig, da sidste besked i mandags var at hun ville prøve at lave den færdig til onsdag.
Idet lægekonsulenten afviste at der var grundlag for at starte en sag om fp, stoppede min sgsbehandler omgående med at være min sagsbehandler, da jeg ikke længere får sygedagpenge
Hun har fortalt min mor, vi skal henvende os til kontanthjælpsafdelingen hvis jeg fortsat ønsker kontakt med en sagsbehandler
Spørgsmålet er så: hvis hun ikke nåede at lave min ressourceprofil færdig til det øjeblik, hvor hun ophørte med at være min sagsbehandler, skal jeg så ikke forvente at hun laver den færdig?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
Asperger Pepsi Alt det andet 10 14-10-2011 05:03
angst og stress pist væk- tror kommunen kandelsdorff Alt det andet 8 03-09-2010 23:27
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension