K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 23:56   #31
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Angry

Så er der afsendt en rykker for modtagelsessvar, svar på klage og så videre.. Det er da bare træls, at man først har problemer med sagen/sagsbehandler. Derefter bliver man fuldstændig ignoreret videre i systemet.

For at det ikke skal være løgn fik jeg en mail retur, om at social-og sundhedsdirektøren er fratrådt sin stilling... Fedt.. hvad så med den klagesag jeg har sendt til ham... som han slet ikke har svaret på ?

Nåh men har i stedet prøvet at sende den til kommunaldirektøren.

Vi mangler bare helt vildt en borgerrådgiver heroppe !!

Hold da op vores veldfærdssamfund er tungt !!
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 00:14   #32
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvis det var mig, der blev sendt til tælling, på et "dårligt" lægepapir, ville jeg antage at det er fordi de ikke har de rigtige papirer.
Jeg mener det simpleste ville være, at bede de læger, der siger noget andet, om at skrive det i et almindeligt notat i din journal.
Herefter beder du om aktindsigt og sender materialet til kommunen.
Nu indgår der pludselig modstridende oplysninger i sagen, og de bliver nødt tilat se på det hele igen, og komme med en konkret begrundelse for hvorfor det materiale du indsender, ikke overruler den anden læges udtalelser !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 00:17   #33
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Lægen har faktisk sendt de rigtige papirer til sagsbehandleren.. Hun videresendte dem bare til mig, med en gul lap, hvor der stod... Dette må være dit.. jeg har ihvert tilfælde ikke bedt om dem !!
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 01:36   #34
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af doggerbanke66 Se meddelelser
Lægen har faktisk sendt de rigtige papirer til sagsbehandleren.. Hun videresendte dem bare til mig, med en gul lap, hvor der stod... Dette må være dit.. jeg har ihvert tilfælde ikke bedt om dem !!
Og dem sender du så til hende, og siger at de indgår i sagens materiale.
Og hvis de ikke kommer i betragtning, må du bede om at de indgår som bilag.
-----
Når alt så kommer til dig, og du måske skal videre til ankestyrelsen, vil ankestyrelsen jo spørge kommunen om hvorfor de ikke vil lade materiale der er en del af sagen, indgå i vurderingen.
Det betyder at ankestyrelsen sender sagen tilbage til kommunen, til revurdering. og har ankestyrelsen først fat på sagen, så holder de fast, til kommunen, får brygget en brugbar forklaring frem !

Jeg har en sag hvor en person i kommunen, nægter at lade materiale fra en patientforening, indgå som bilag, med den begrundelse at hun kender alt til sygdommen, som materialet beskriver !
MON hun gør det... ?
Den behandlende overlæge, troede ikke det var det jeg fejlede, da mit tilfælde ikke var klokkeklart !
Jeg ønsker at materialet indgår, med den begrundelse at det skal følge sagen.
Min tanke er at så ligger det der hvis vi skal via ankestyrelsen, og de skal gennemgå sagen.

Hendes store problem var at det var i hæfteform... Jeg forslog at vi pillede klipsen ud, så det ikke længere var i hæfteform !
Jeg har med vilje omtalt materialet i selve ansøgningen, så hun ikke rigtig kan nægte, at det har været der !

Hendes kommentar til materialet, da jeg havde sendt det til hende, og ringede for at høre om hun havde modtaget det.
"Du skal ikke sende den slags til mig"
Men det er nu ikke hende der bestemmer det, men det er da muligvis irriterende for hende at skulle sætte sig ind i hvad min tilstand handler om !

Man kunne jo risikere at komme til at træffe afgørelser på et faktuelt reelt grundlag !
Og hvor er vi så henne, hvis den slags kan ske ?
-----
Hele sagen igennem, har jeg sendt mine skriverier til hende på mail, som hun ikke har fundet ud af at åbne med det rigtige program endnu !
Samtidig skriver jeg i mailen, at jeg sender det til hende i papirudgave.
Jeg har således sikret mig kvittering på mine fremsende ting, har gemt ALLE mails, i en mappe på min mail-konto, så der er simpelthen en hel svada at skrive ud, hvis de ved partshøringen præsenterer materiale med mangler !

Kommer hun og siger der er noget hun aldrig har fået, kan jeg jo sige, art har hun ikke det, har jeg kvitering på at hun har modtaget besked om at det ville komme !
Jeg tror efterhånden jeg har fået gjort opmærksom på at hun skal skrive en "ok, modtaget" mail til mig, når hun modtager mail fra mig !
For ellers har hun en besked, der underretter hende om denne mangel, på sin telefon-svarer, næste dag !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 08:06   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
@pif, helt korrekt som du skriver, at doggerbanke66 skal aflevere dem (eller kopi af dem, det er så rart selv at have det liggende), men husk samtidig at få en kvittering på at det er afleveret.

"Hele sagen igennem, har jeg sendt mine skriverier til hende på mail, som hun ikke har fundet ud af at åbne med det rigtige program endnu !"

Dette kan have noget med at gøre hvordan du har gemt dine skriverier, altså hvilken slags fil du har gemt dem som.
Jeg har selv prøvet, at vedhæfte mine skriverier i en mail, og så kunne modtageren ikke åbne dem, og det var fordi jeg havde gemt dem på en forkert måde.

Der kommer sikkert en, som bedre kan forklare hvordan det kan gøres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:03   #36
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Exclamation

Hov nu er jeg pludselig blevet ringet op af en af de øverste på kommunen. De vil genoptage min sygedagpengesag mod.... at jeg tilbagekalder min klage...

Jeg har forlangt et notat på mail om vores telefoniske samtale.. som jeg vil gennemlæse før godkendelse.

Kan der være nogen hage... ved det her ?

Hurtig hjælp søges
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:30   #37
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære doggerbanke66

Citat:
Hov nu er jeg pludselig blevet ringet op af en af de øverste på kommunen. De vil genoptage min sygedagpengesag mod.... at jeg tilbagekalder min klage...
Det er en tåbelig deal.

Du skulle have haft en UNDSKYLDNING i stedet !

Og besked om, at der er begået fejl, og at det er DERFOR de vil genoptage sagen!

Gør dem opmærksom på, at tilbagekaldelse klagen hviler på deres garanti for,

at fremtidig sagsbehandling kommer til at foregå efter LOVEN !

Kort sagt : ARBEJDSEVNEMETODEN !

Held og lykke
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:44   #38
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Så fik jeg lige en stor beklagelse på skrift også.

Dejligt, rundbordssamtale med chef i kommunen, fagforening, og A-kasse for at samlet finde ud af videre forløb..

Sygedagpengesag genoptaget, med arbejdsprøvning og hele svineriet....

Selvfølgelig hvis jeg vil være så sød at tilbagekalde klagen..

Så op på hesten igen... men denne gang er jeg helt anderledes forberedt.. Så den nye sagsbehandler aldrig vil få chancen for at løbe omkring hjørner med mig.

Men er nu også lidt nervøs
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:48   #39
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det er da fint !

Men jeg er nu fortørnet på dine vegne over det der "hvis"
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 09:33   #40
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Ja Florken...

Tænk at man kan blive tilnærmelsesvis tilfreds med bare en lille indrømmelse..

Men tager det nu stadigvæk som et lille 1-0 til mig..
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Ny her - Smidt Smidt Din historie 103 09-12-2009 00:21
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension