K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2011, 13:37   #31
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 18
jjsonn er ny på vejen
så har jeg været på 1 besøg på smertekliniken i vejle, sikke en oplevelse
en urtolig sød og venlig læge, der virkelig lytet og høret på mig.
Satte min medicin op og spurte meget ind til mine sove problemer osv. fik virkelig en sød og menneskelig behandling.
Så ham kan jeg kun anbefale.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 15:22   #32
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 15
fibro er ny på vejen
Jasch...ja havde faktisk glemt lidt at man kunne det, var engang for stykke tid siden, inde og se...husker det som lidt svært at få noget særligt ud af det? Mht udtalelser osv?

Jeg ved ikke om det er en løsning at printe det ud og give dem på kommunen, for de skal jo nødigt mene det er nok med den, jeg vil gerne have en mere fyldestgørende udtalelse fra klinikken...Efter hvad jeg ved, skriver de den først, når de bliver bedt om det fra kommunen, så der ligger nok ikke engang noget særligt fra dem, andet end måske lidt notater..? men tak for tippet!

Pernille..det var herlevs private smerteklinik jeg var på, og som sagt var jeg rigtigt glad for både lægen, smertesygeplejersken, fysioterapeuten og psykologen, som jeg var igennem. Godt nok kun med få samtaler, da jeg hverken havde behov for psykolog eller særligt meget hjælp fra fyssen, her var det en samtale omkring egne observationer over, hvor længe jeg kunne de forskellige hverdags ting osv, samt afprøve TENS apparat, som er meget svag strøm man sætter til smertende områder via en klistret pad, der er tilsluttet lille apparat via to ledninger. Mange kan opleve en lindrende virkning der måske holder en times tid, bare for at få en lille pause i smerterne, eller hvis man skal noget og lige kan løftes lidt i den den tid, ved at behandle sig selv lige inden. desværre blev mine smerter mere provokerede af det, så det hjalp ikke mig.

Jeg var først henvist til køge hospitals smerteklinik, hvor der er et års ventetid, og pga behandlingsgarantien, blev jeg visiteret videre ind til den private i Herlev, hvor der gik 1-2 uger, før jeg hørte fra dem, der gik vel en måneds tid, før jeg kom ind til samtale med 4 behandlere samme dag, ½ time hver hos fys, socialrådgiver ( som bare spørger ind til ens sag for at se om hun kan hjælpe dig med noget der), psykolog og smertelægen. Hvis du kan se at det bliver til et forløb derinde, ville jeg ringe derind og spørge, om du kan blive tilknyttet Villy Meinertsen, som ejer klinikken, han er SÅ rar.

Du vil føle dig godt tilpas derinde tror jeg, de er alle virkelig søde, jeg var selv meget nervøs inden jeg skulle derind, hader når jeg skal noget jeg ikke ved hvad er, så derfor har jeg forsøgt at beskrive det jeg oplevede, nogenlunde tydeligt for dig/andre, så I måske kan få lidt ro, hvis nu har det ligesådan!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 15:33   #33
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Synes nu ikke det er så svært at finde rundt i derinde, enten foreligger der notat eller ej.

Man skal jo bare lige gøre sig klart, at de skriver deres uforbeholdne mening omkring dig.

Læste selv nogle foruroligende ting derinde, jeg absolut ikke var klar over men man bliver klogere hver dag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 22:16   #34
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pernile er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Jasch...ja havde faktisk glemt lidt at man kunne det, var engang for stykke tid siden, inde og se...husker det som lidt svært at få noget særligt ud af det? Mht udtalelser osv?

Jeg ved ikke om det er en løsning at printe det ud og give dem på kommunen, for de skal jo nødigt mene det er nok med den, jeg vil gerne have en mere fyldestgørende udtalelse fra klinikken...Efter hvad jeg ved, skriver de den først, når de bliver bedt om det fra kommunen, så der ligger nok ikke engang noget særligt fra dem, andet end måske lidt notater..? men tak for tippet!

Pernille..det var herlevs private smerteklinik jeg var på, og som sagt var jeg rigtigt glad for både lægen, smertesygeplejersken, fysioterapeuten og psykologen, som jeg var igennem. Godt nok kun med få samtaler, da jeg hverken havde behov for psykolog eller særligt meget hjælp fra fyssen, her var det en samtale omkring egne observationer over, hvor længe jeg kunne de forskellige hverdags ting osv, samt afprøve TENS apparat, som er meget svag strøm man sætter til smertende områder via en klistret pad, der er tilsluttet lille apparat via to ledninger. Mange kan opleve en lindrende virkning der måske holder en times tid, bare for at få en lille pause i smerterne, eller hvis man skal noget og lige kan løftes lidt i den den tid, ved at behandle sig selv lige inden. desværre blev mine smerter mere provokerede af det, så det hjalp ikke mig.

Jeg var først henvist til køge hospitals smerteklinik, hvor der er et års ventetid, og pga behandlingsgarantien, blev jeg visiteret videre ind til den private i Herlev, hvor der gik 1-2 uger, før jeg hørte fra dem, der gik vel en måneds tid, før jeg kom ind til samtale med 4 behandlere samme dag, ½ time hver hos fys, socialrådgiver ( som bare spørger ind til ens sag for at se om hun kan hjælpe dig med noget der), psykolog og smertelægen. Hvis du kan se at det bliver til et forløb derinde, ville jeg ringe derind og spørge, om du kan blive tilknyttet Villy Meinertsen, som ejer klinikken, han er SÅ rar.

Du vil føle dig godt tilpas derinde tror jeg, de er alle virkelig søde, jeg var selv meget nervøs inden jeg skulle derind, hader når jeg skal noget jeg ikke ved hvad er, så derfor har jeg forsøgt at beskrive det jeg oplevede, nogenlunde tydeligt for dig/andre, så I måske kan få lidt ro, hvis nu har det ligesådan!

Fibro
Tak Fibro og tak til de andre der har skrevet

Jeg er mere rolig efter du har skrevet og fortalte hvordan det er på smerteklinik.Det er dejlig at der er folk herinde der føler sammen med dig.
Jeg har sendt i dag mine papirer til smerteklinik så venter og ser hvor skal jeg hen. Jeg har som dig meget nervøs. Tager de også blødprøver?det hader jeg
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 11:19   #35
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 15
fibro er ny på vejen
Pernille...nej jeg tror bestemt ikke smerteklinikken tager blodprøver, alt dette skulle der gerne være styr på, inden man kommer dertil...I mit eget tilfælde som er fibromyalgi, bliver der jo taget et hav af blodprøver for at udelukke en masse sygdomme, men det er længe siden det stod på og ikke noget der er blevet opfordret til siden.

Så jeg tror slet ikke du skal frygte nålen

Jasch...ok må jo prøve igen....måske er der ikke svært for andre, men min hjernes funktioner er meget nedsatte, så for mig kan nemme ting godt være svære.

fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 08:54   #36
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 62
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Er der nogen, der kender til Den private smerteklinik, Stationsalléen i Herlev - og evt. har nogle erfaringer derfra? eller Smerteklinikken/Glostrup Privathospital?
Hvis jeg får mulighed hvad skal jeg vælge?

Det var på Herlev jeg var.
Alene adressen var en fornøjelse. Bus/tog går lige til døren. Man skal bare over på den anden side af vejen. Og der er elevator.
Herligt på dårlige dage.
Jeg har meget tilfreds med stedet. Brød mig som sagt ikke om den kvindelige læge, men vi er jo forskellige.

Da Jeg fik en henvisning til Herlev Sygehus, kom der meget hurtigt papire fra dem, og henvisning til at der er pladsgaranti og at de anbefalede den Private smerteklinik.
Den søger du så hos, jeg ringede, og får som regel plads temmelig hurtigt, efter samtale med psykolog, socialrådgiver og læge.
De vuderer hvad dit problem er, hvad de kan tilbyde og så får du besked.
Jeg syntes det gik meget hurtigt.

Jeg mener klart at de papire der fremkommer fra en smertklinik skal med i ens sag. Det kan du ved kræve at de skal.
De er jo meget relevante for dig.
Om de kan hjælpe med en FTP, tor jeg ikke med være med.
FTP får du kun pga manglende arbejdsevne, og der er en arbejdsprøvning der giver de svar.

kram
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 08:55   #37
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 62
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Pernille...nej jeg tror bestemt ikke smerteklinikken tager blodprøver, alt dette skulle der gerne være styr på, inden man kommer dertil...I mit eget tilfælde som er fibromyalgi, bliver der jo taget et hav af blodprøver for at udelukke en masse sygdomme, men det er længe siden det stod på og ikke noget der er blevet opfordret til siden.

Så jeg tror slet ikke du skal frygte nålen

Jasch...ok må jo prøve igen....måske er der ikke svært for andre, men min hjernes funktioner er meget nedsatte, så for mig kan nemme ting godt være svære.

fibro
Nej, ingen nåle.

Også Fibromyalgi her og nu på FTP.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 10:13   #38
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
bare husk at fastholde overfor sagsbehandler at man skal være færdigudredt for at komme på smerteklinik + at der kke arbejdses desideret med at forbedre din abejdsevne men med at forbedre din livskvalitet...
Det brugte jeg og psykologen fra smerteklinikken lang tid på at forklare min sagsbehandler. Hun troede at jeg var helt rask når jeg hvde været på klinikken i et stykke tid...
Jeg brugte psykologen meget i forhold til min arbejdsprøvninger - at forklare sagsbehandler hvordan en smerteplaget krop reagere på stress fx. Og at min stresstærskel er meget lav og at dette skyldes min rygskade ogikke var et nyt psykologisk dilemma. Men som sagt en følge af konstante kroniske nervesmerter i lænden....Det er rigtigt at de ikke laver en udtalelse til kommunen før de har bedt om det (og betalt fordet ) men jeg fik lov at bruge psykologens arbejdsnotater ( som vi havde set på sammen inden) Også hende der anbefalede at stoppe min arbejdsprøvning. Og så var der sjovt nok ingen problemer med det :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:15   #39
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pernile er ny på vejen
smerteklinik

Hej igen
Hvor langtid har i været på smerteklinik. Jeg har fået brev og skal vælge imellem Glostrup Privathospital eller Herlev privat smerteklinik. hvad skal men vælge godt spørgsmål? Hjælp
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 05:24   #40
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Har lige læst din tråd, var der ikke en der skrev om Herlev?

Læste så også lige om dit forløb hos psykiater.

Nu ved jeg jo ikke hvad du fejler, men kan forstå du har kroniske smerter.

Kan fortælle dig at min forhenværende læge mente jeg havde en depression, mente jeg ikke selv, men på den anden side vidste han jo nok bedre.
Prøvede at forklare jeg ikke var jublende lykkelig, men var overbevist om at hvis jeg snart fik en sammenhængende nattesøvn, der ikke var forstyrret af smerter ville det helt sikkert hjælpe på det. Og så kunne jeg måske takle min dag bedre hvis jeg var nogenlunde udsovet.

Jeg tog til psykiater og fik mange forskellige slags medicin, gik i en tåge.

Heldigvis kom jeg på en smerteklinik, henvist fra sygehus...og de gav mig ret. De støttede mig i mit ønske om at stoppe med det medicin jeg fik fra psykiateren....en enorm lettelse endelig at blive lyttet til.

Varigheden er afhængig af hvad du bliver tildelt af moduler.

Selv har jeg fået ekstra tider hos smertelægen, psykologen og socialrådgiveren.

Jeg er ikke god til at acceptere mine begrænsninger...ofte kommer de helt af sig selv, men på gode dage...tja

Har stadig en dårlig nattesøvn og føler mig aldrig udhvilet, har prøvet meget forskelligt smertestillende, men der er ikke meget jeg tåler.

Håber det bliver en god oplevelse for dig...men forvent ikke at det bedre din arbejdsevne, men kan bedre din livskvalitet.

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension