K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2010, 07:21   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Mht §17 ansøgningen, har jeg valgt ikke at stole på at rådgiver lægger alt det vigtigste i den, så jeg sammensætter den selv, simpelthen. Det vil sige alle lægepapirerne, fra egen læge, reumatologisk afdeling og psykiater. Bevillingspapirerne omkring hjælpe midler også selvfølgelig.
I så fald vil jeg anbefale dig, at skrive på første side (altså den hvorpå du skriver, at du vil søge om fp) hvilke bilag der er vedlagt.
Min erfaring fortæller mig, at din ansøgning om fp starter med at lande på din sagsbehandlers bord.
Så hvis hun absolut vil lave lo.. i det, så har hun muligheden for det, uanset hvordan du bærer dig ad.

Derfor er min vigtigste anbefaling, at du sørger for at have beviser på hvad der ligger i din sag (ved hjælp af aktindsigt og kvitteringer) på det tidspunkt hvor du afleverer din fp-ansøgning, sådan at du har beviserne i orden i tilfælde af en ankesag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 08:28   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Enteneller: Ja det er simpelthen fantastik. Jeg har været mutters alene de sidste 5 år af mit liv med undtagelse af min dejlige mor. Så kommer jeg på K10 og møder disse to skønne skønne mennesker som jeg plejer at kalde for mine bonusforældre efterhånden. Og de tilbyder at de kommer. Min geniale læge der i dag sagde ja til at komme med på mødet fortjener godt nok også en kæmpe tak. Utroligt at han sagde ja, kan stadig ikke forstå det. Og så kommer min mor med Tak er et fattigt ord.

Det du skriver mht mødet har jeg lige skrevet ned. Lægen, og Hyanna og Viper er jeg sikker på er med på hvad der skal ske. Men min mor og jeg er rookies her, så det har vi bestemt taget til eftertragtning.

Hvor er det dejligt for dig at du har fået nogle bonus forældre i form at 2 stk. K10 hardcores, de ved nok hvad det møde handler om og hvordan det skal håndteres, super.

Julcha:

Modtog i dag ressourceprofilen, og hold nu fast. Der står i brevet at de påtænker at stoppe min revalideringsydelse d. 19.09.10. Hvilket vil sige §17 skal afleveres inden den dato, så jeg bliver låst fast i min revalideringsydelse indtil der foreligger svar på ansøgningen ikke?

Det ved jeg ikke, det må andre lige komme på banen.

Det vurderes ikke på nuværede tidspunkt at der er grundlag for at igangsætte revalideringsmæssige foranstaltninger i forlængelse af nuværende praktik som udløber d. 19.09.10. Når der har været igangsat forløb ved Smertecentret og ændring i medicinen er det formentlig muligt at vurdere om der evt. vil kunne iværksættes et revalideringsforløb på ny, det vurderes dog at det formentlig vil blive af afprøvende karakter i form af et forrevalideringsforløb.
Jeg har lige kommenteret lidt i din quote ovenfor da jeg endnu ikke ved hvordan man deler en quote op he, he

Altså Julcha og I andre jeg forstår ikke hvordan de kan stoppe din revaliderings ydelse, når de ovenfor skriver at de efter afprøvning af anden medicin og smerte klinikken vil vurdere om der kan iværksættes et revalideringsforløb på ny.. Burde du så ikke forblive på revaliderings ydelsen indtil da eller komme over på sygedagpenge ?? Jeg kender ikke reglerne for revalidering og ved ikke om de i dine papirer har henvist til dig at søge kontant hjælp efter 19/9, men det er da værd at undersøge ?? Andre på K10 kan måske gennemskue dette ??

Julcha, vi krydser fingre for dig .Jeg kan sagtens forestille mig, at du kradser de sidste energier ud af din krop i disse dage til sammenfatning af din sag og din klage. Husk at i næste uge kan du slappe af, men sørg også for ind i mellem lige, at tage en power nap på sofaen så du kan lade op og komme stærkt tilbage til sagen.


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 22:43   #33
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
ALTSÅ, så sidder man, her til aften, og taler med Julcha pr. telefon omkring hendes bemærkninger til den fremsendte ressourceprofil, da det pludselig går op for mig at Julcha ski da ikke har modtaget en partshøring!!!

Næh, man fremsender bare en ressourceprofil med ca. denne ordlyd: "Hermed fremsendes ressourceprofil, som du venligst bede gennemlæse og så fremkomme med dine eventuelle kommentarer senest mandag den 13., idet vi påtænker at stoppe din revalideringsydelse den 19/9."

Skulle det forestille at være en partshøring??!!!!

Så har jeg da hørt den med! GRRRRRR! ....... Altså et klagepunkt mere til dyngen af alle de andre klagepunkter.

Nå, men vi blev enige om at vi, for en sikkerheds skyld, skriver en indsigelse, som afleveres samtidigt med kommentarerne til ressourceprofilen; men der SKAL jo fremsendes et varsel samt en indsigelsesfrist UANSET hvilken ydelse man er på, så der er vel ikke andet at gøre end at prøve at rykke for et sådant med et krav om en rimelig indsigelsesfrist ..... eller hvad mener I andre?

Phuh, jeg er helt oppe i det røde felt, for det kniber jo med kræfterne, når man er syg og smerteplaget, og så skal Julcha oven i købet lave sagsbehandlerens arbejde ??!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 23:37   #34
fridusen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
fridusen er ny på vejen
Hej julcha

Hvis jeg skal råde dig vil mit råd være at få hjælp af en advokat. Hvis du ikke har råd, er der altid retshjælpen, som holder til i Kbh. og på diverse biblioteker, rundt om i landet. Du skal ikke lade dig tryne ALDRIG !!!!!

Græd ud og så i gang igen, det kan altid betale sig at kæmpe til sidste bloddråbe husk det.

Mange tanker fra mig som selv har prøvet det og vundet
fridusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:08   #35
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Det bliver da også en mere og mere rodet omgang du/I sidder med.

Men det er super dejligt at du har 2 stk. drevne K10'ere med på sidelinien, så er du i hvert fald godt hjulpet på vej


AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 15:55   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, herre jemini, hvad er det de har gang i

-det minder totalt om min mands sag -dog, vil jeg lige sige, hold da op "hvor heldigt"!!!! -at julcha i det hele taget får at vide at man påtænker at smække kassen i -FØJ, de burde skamme dem!

JO DA selvfølgelig skal der være et specifikt brev om at revaydelsen nu blir lukket OG man påtænker at stoppe ydelsen = man har RET TIL partshøring inden de lukker kassen i -intet at rafle om, sådan er loven.

At kommunerne/sagsbehandlerne så ofte ynder at give så kort en frist som muligt(5 dage oplevede vi og dette indebar at mens min mand lå i hospitalssengen, ja, da måtte vi hurtigst muligt skriftligt redegøre for det hele!!!)

ja, det er der desværre intet nyt i- MEN HVIS julcha har en Partsrepræsentant(og gælder udelukkende for en partsrepræsentant, lidt sværere juridisk for en bisidder) -så har BORGEREN OG PARTSREPRÆSENTANTEN RET TIL AT BEDE OM UDSÆTTELSE -men man skal selvfølgelig kunne begrunde det, hvorfor man ønsker dette OG det forudsætter at sagsbehandler/kommunen hurtigst muligt får besked om dette samt at borgeren/partsrep for svar/accept retur -skriftligt selvfølgelig

alt i alt, selvfølgelig skal julcha/i gøre indsigelse, ja råw hele vejen - og ikke kun til sagsbehandleren GERNE til Borgmester mfl!

Man kan ikke blot lukke kassen i og så lade borgeren sejle sin egen sø, kommunen SKAL træffe afgørelse om, hvad der så skal ske, når nu borgeren fortsat er syg, har måttet opgive gr sygdom = HVA SÅ?

-men alt det véd jeg, hyanna, at i har styr på og ja, krydser alt hvad krydses kan for at alt nok skal lykkes
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 20:10   #37
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej i søde mennesker.

Ja undskyld jeg ikke er flinkere til lige at skrive herinde, men i ved jo at jeg er meget meget hårdt trængt op.

Endnu engang mange mange tak for alle jeres indlæg, bliv endelig ved med at skrive hvis i kommer på noget, ALT bliver læst op til flere gange.

Jeg har haft ringet til jobcentret for at høre mht bisidder/partsrepræsentant og reglerne herom (der er nok nogen der kan bruge dette til noget). Jeg må have lige så mange med som jeg vil. Om jeg vil kalde dem partsrepræsentanter eller bisiddere er op til mig. Så længe papirarbejdet er i odne, så de skal alle have en fuldmagt som bliver sendt over en mail til rådgiver for at oplyse om det og det bliver lagt i §17 sagen også. Bisidder og partsrepræsentant er ikek det samme, så det skal man lige huske på.

Vovse: Det er nemlig rigtig vigtigt, så der kommer til at lægge en oversigt over hvilke bilag der er lagt i, i §17 sagen. Yderligere dukker jeg personligt op ved skranken i jobcetret og afleverer §17 ansøgningen og sørger for at få en kvittering. Så burde jeg være dækket ind.

Jeg vil meget gerne lige høre om der er nogen der kan svare mig på hvordan det kommer til at foregå mht at min ydelse bliver låst idet jeg søger §17. Skal jeg skrive en mail til rådgiver dagen jeg har afleveret den og sikre at hun sørger for at få den låst eller hvad?

Enteneller: Ja den der studsede jeg også meget oevr, det er jo til grin. Som du kan læse det Hyanna skriver der er noget råddent i gære med den partshøring som jeg skal have. Så jeg har i dag skrevet mail til sagsbehandler om at jeg kræver at modtage en partshøring om at de påtænker at stoppe min rev. ydelse, i henhold til forvaltningsloven og at jeg vil have en indsigelsesfrist. Det er ekstra arbejde, men jeg er nødt til det. Hun skal bare ikke have lov til mere l.... og det er med at vise at jeg ikke tager hensyn til noget eller nogen.

Fridusen: Jeg ville elske at få lidt hjælp fra en advokat, men problemet er den korte frit jeg har. Det er inden fredag jeg skal have afleveret §17, klagen over selve teammødet og generel sagsbehandling, derudover er jeg i gang med at lave en indsigelse mod stop af min revalideringsydelse, så jeg er virkelig trængt på i en krog. Min elskede mor er her til at hjælpe og det er godt nok dejligt, derudover har jeg de to kamp K10´ere på Sjælland der står klar ved det mindste og så selvfølgelig jer vidudnerlige mennesker herinde, så hjælp har jeg heldigvis. Men jeg er ved at gå i brædderne, ærlig talt. Jeg er ødelagt. Men som en anden siger må jeg prøve at huske på at om en uge er det da i det mindste overstået og så må jeg komme til hægterne igen der.

Buster: Ja de frister er jo groteskt!!!!!! Jeg er død syg og kan blie træt af en lille bitte tur op at handle, og så at udsætte mig for det her... Jamen jeg er uden ord. Jeg ved det er et spørgsmål om tid før min krop lukker ned, jeg håber bare den lige venter til jeg er færdig. Men som sagt er jeg heldigvis ikke alene i det her

Åhh jeg vil så gerne skrive en masse mere, men jeg er ved at gå død, og jeg er fuld gang med klagen, så jeg må hellere stoppe. Skal nok komme tilbage og skrive mere om hvad der sker.

KÆMPE til alle jer der følger med derude. At læse alle de varme ord giver mig lige et ekstra pust, det skal i altså vide.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 22:06   #38
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
julcha, jeg sender en stille bøn til de højere magter(-og nej, det er ikke de højere magter på kommunen jeg taler om, kunne jeg aldrig drømme om at betegne som de højere magter, det er jo blasfemi! )

-og sender dig alle positive tanker

Ja, du har nemlig så inderlig ret -der er JURIDISK -en forskel på om det er en bisidder eller en partsrepræsentant man har med i sin sag -og det kan være afgørende vigtigt, så godt, at du nu ved det(bla også derfor jeg svarede som jeg gjorde)

-derfor, kan du jo også nu, hvis altså du HAR sendt en fuldmagt afsted ang partsrep. med største og juridiske sindsro bede om udsættelse -for din partsrep SKAL jo have ALLE papirer i din sag før vedkommende kan hjælpe/udtale sig, vigtigt at holde sig for øje!
Allerhelst skal din partsrep henvende sig og gøre sagsbehandleren opmærksom på ovenstående og samtidig bede om udsættelse(m begrundelse).

Partsrep er jo som navnet sir, den person der kan træde i stedet for dig og det kan vedkommende jo ikke medmindre vedkommende har de relevante papirer mm at udtale/hjælpe på -vel.

MEN det kræver at du er SIKKER på at din sagsbehandler har modtaget fuldmagten og at du har sikret dig et svar retur.

Hm, ang den m at låse når § 17, der må jeg blive dig svar skyldig, men hæng på, det kan være der kommer andre der véd det.

Er sikker på du er i gode hænder, så fat mod
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 09:15   #39
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 17
Suncil er ny på vejen
Krydser også fingre for der er andre fornuftige personer på kommunen der kan se det her er total forkert og tør tage ansvar.

Og Buster den er bare så rigtig "solidaritet er kærlighed til folk, man ikke kender"

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 10:20   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Julchas situation minder meget om min venindes (hvor de også ville stoppe revalidering ydelse fordi hun ikke kunne klare revalidering ) det blev vores indsigelser der gjorde forskellen hun blev tilkendt ledighedsydelse (uden at være flekser der er en § man kan gøre det efter men jeg har skiftet computer så alle de papir ligger her ikke mere, min veninde er hjemme mandag så skal jeg løbe over og se om hun har det liggende i papir udgave ) det er netop med henblik på folk der er så syge at man ikke kan vide om de kommer til at blive flekser eller revalidenter og hvor man mangler afklaring ...

Det vi brugte i hendes sag var netop forkert udarbejdet ressourceprofil , manglede opfølgning, bad kommunen om at pege på hvilke behandling der kunne bedre hendes situation , hvordan de var kommet frem til det (modsat hvad hendes læger var kommet frem til ) det endte så med at hun fik ledighedsydelse og fik det et år og blev for en måned siden tilkendt førtidspension .. jeg skal som skrevet se om jeg kan finde den § hun fik ledighedsydels efter , hvis ikke andre kloge hoveder kommer frem med den inden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension