K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 13:40   #1
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
NEJ NEJ
Der er lavet en opgørelse og flere er på vej, der er gudskelov også tiltag for at gøre det svære at lave socialt snyd, at kommunerne/staten begår ulovligheder imod enkelte folk er ikke et agument for man selv skal begå socialt snyd Beløbet ER højere end de 400 millioner, det gør det adeles ikke bedre, og det kan simpelthen ikke forsvares af nogen, . Hvorfor jeg følte at jeg lige måtte smide en fodnote ind i denne debat, var pga af alle de hellige folk der findes som absolut ikke havde gjort det samme, som disse veninder havde gjort Personligt havde jeg selv snakket med snyderen, og udfra samtalens udfald, så havde jeg enten gjort det ene eller det andet. Problemet i denne sag er jo desværre, at det har store personlige konsekvenser på et grundlag hvor der jo muligvis findes en afskrift på at svigerdatteren har snydt.
Denne artikel er ikke helt dum http://m.ugebreveta4.dk/2011/201111/..._sin_nabo.aspx
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:14   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Ved du hvad, det som jeg er imod er, at folk gøre det og blive opfordret til at gøre det anonymt. Det kunne jeg aldrig gøre selv og vil aldrig gøre det.

At opklare bedragerisager påhviler myndighederne og ikke befolkningen.
Men i Danmark efterhånden er der faktisk slet ikke behov for politi længere fordi alle er blevet alles politibetjente.
Og sådan et samfund kommer aldrig til at fungere.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:05   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Personligt havde jeg selv snakket med snyderen, og udfra samtalens udfald, så havde jeg enten gjort det ene eller det andet.

Vil du gøre det samme hvis der er tale om sort arbejde?

Den ene af de 3 veninder, som stod bag anmeldelsen, skulle selv ud og servere, og som jeg forstår det, så er der tale om servering af den sorte slags.

Grunden til, at jeg spørger er, at når jeg møder mennesker, som er klar til, at melde naboer og andre for socialt bedrageri, så er det sædvanligvis mennesker, som ikke holder sig tilbage for, at udføre sort arbejde.

Og det er dælme dobbeltmoral, hvis du spørger mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:45   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Det går da strygene, der flere og flere lande som går ind for demokrati, det betyder at man som borger, gør kommunen eller andre opmærksom på at her er der vist tale om socialt bedrageri eller mord hvis det er noget man ser, hører eller oplever, vil da være ked af hvis en borger ser jeg bliver slået ihjel, og tænker NÅ det må politiet opklare, og så smutter hjem, det samme hvis man ser en selvstændig, knokle sort i weekenden, og tænker NÅ det må SKAT selv finde ud af, nej dette egocentredet samfund vil jeg ikke bo i, nej det er en PLIGT i et demokratisk land, at gøre opmærksom til de rette personer på, at her er der måske noget der skulle undersøges, hvis man ser noget der ikke skal toleres i et ordentlig land. Jeg kunne aldrig finde på at bare lade stå til, selvom det for nogen sikkert vil være det nemmeste, men kan ikke se hvorfor ham på SU som snyder ikke skulle meldes, fordi han er mere fattig, end ham med strandvillaen som fået lavet sin villa af polske arbejdere, nop begge to skal i fængsel på brød og vand, jo længere jo bedre..
Det jo også derfor jeg håber svigerdatteren får sin sag ordnet så hun ikke bliver frataget sine dagpenge... Indtil det modsatte er bevist...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 15:20   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Det går da strygene, der flere og flere lande som går ind for demokrati, det betyder at man som borger, gør kommunen eller andre opmærksom på at her er der vist tale om socialt bedrageri eller mord hvis det er noget man ser, hører eller oplever, vil da være ked af hvis en borger ser jeg bliver slået ihjel, og tænker NÅ det må politiet opklare, og så smutter hjem, det samme hvis man ser en selvstændig, knokle sort i weekenden, og tænker NÅ det må SKAT selv finde ud af, nej dette egocentredet samfund vil jeg ikke bo i, nej det er en PLIGT i et demokratisk land, at gøre opmærksom til de rette personer på, at her er der måske noget der skulle undersøges, hvis man ser noget der ikke skal toleres i et ordentlig land. Jeg kunne aldrig finde på at bare lade stå til, selvom det for nogen sikkert vil være det nemmeste, men kan ikke se hvorfor ham på SU som snyder ikke skulle meldes, fordi han er mere fattig, end ham med strandvillaen som fået lavet sin villa af polske arbejdere, nop begge to skal i fængsel på brød og vand, jo længere jo bedre..
Det jo også derfor jeg håber svigerdatteren får sin sag ordnet så hun ikke bliver frataget sine dagpenge... Indtil det modsatte er bevist...
Husk nu at få lidt luft. , fordi nu begynder du at være overstimuleret….

I min verden er det vigtigere at svigedatteren i første række blive renset for beskyldninger om bedrageri og efterfølgende dagpengesagen kommer af sig selv.
p.t. hvad for en demokrati skriver du om?

http://www.leksikon.org/art.php?n=548

For mig “anonymt” stikkeri har intet med demokrati at gøre, eller?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 15:41   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, hér synes jeg så der er en kraftig grænse mellem social bedrageri og mordsager.

Jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad hvordan mine medmennesker vælger at indordne sig - det er ikke mit bord at knalde noget for noget som helst. Det må politi, kommune oa ligge og rode med. Jeg nægter simpelthen at spille dommer i andres liv og føler mig højt hævet over den slags skumle gerninger....

Men jeg ville da til hver en tid ringe 112 hvis jeg ser en blive myrdet/voldtaget/banket.......jeg kan iøvrigt slet ikke se sammenligningen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 17:09   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
karo......enig...vi skal vel ikke til at rende rundt ,kigge over hækken så at sige og melde hinanden....føj..sikke en familie at ha..hyggeligt emne når man drikketr kaffe - ja jeg meldte dig lige igår pga det og det...pyha..........som sagt hvis det var ultra ekstemt ku jeg MÅSKE godt finde på det,men har aldrig tænkt i de baner..............
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 17:35   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ninja...........fuldstændig enig...og det er desværre tit sådan at dem der har ondt af et el.andet er misundelig og misundelse er en farlig ting...
som jeg også skrev,hvis det var børn det var galt med ville jeg som dig heller ikke tøve
men hvad folk gør og ikke gør,må vel være op til deres egen samvittighed - hvis de har en
hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:39   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Var det lige menneskesyns-kortet der blev trukket?

- skønt!

Overvej lidt på følgende:

Mennesker der snyder og bedrager, er én af mange grunde til at mange mennesker betragter førtidspensionister som "igler" (for at bruge et ret udbredt udtryk).
Mennesker der snyder og bedrager, er med til at gøre det langt mere kompliceret for andre mennesker at modtage ydelser som de har behov for - for det kan jo være de snyder?
Mennesker der snyder og bedrager, er med til at køre Danmarks økonomi i sænk, ved at bruge offentlige ydelser - som kunne være brugt på eks. ældrepleje, sygehus etc..

Og der er mange flere faktorer, der bør tænkes ind i hele denne tankerække - måske også før man dømmer andres valg ...

P.S.: Jo, både min familie og mine venner kender min holdning - men heldigvis er det ikke snydere og bedragere jeg omgiver mig mest med;o)

Sidst redigeret af carolines; 16-05-2012 kl. 18:42.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 19:25   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
...Og der er mange flere faktorer, der bør tænkes ind i hele denne tankerække - måske også før man dømmer andres valg ...
http://www.youtube.com/watch?v=3H0v6b8sDWU
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension