K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 09:24   #1
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Jeg tillader mig at poste denne kopi. Det er mit indlæg i en anden tråd om skattereformen. Indlægget er et svar til Michael H
og er møntet på glæden ved at pensionister fra før 2003, nu frivilligt kan lade sig overgå til pension på ny ordning.

Glæden ved det er ikke her, men den findes da sikkert derude, hos nogle af de der bliver berørt .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min kone er på pension fra før 2003. Jeg blev førtidspensionist pr 1/3-12. Hun steg ca 1000 kr brutto i pension, fik sit medicinkort tilbage (75%), hun mistede det, da vi blev gift. Vi får 1100 kr i boligydelse, hvilket vel ca er 2000 kr brutto.

1000
2000

Årlig besparelse på medicin: ca 3000 kr.

Altså ca 3500 brutto/mdr.

Besparelsen er faktisk større, når man ligger fx tandlægebesøg, fys, kiropraktor, ect. i regnestykket, da medicinkortet også betaler 75 % procent af regningen der.

Da jeg var i fleksjob, fik vi ikke noget af ovenstående.

Oven i det, må vi så nu tjene 130.800 kr ved siden af pensionen, før der bliver rørt ved den.
Hvilket er en fordel ved fx månedlig udbetaling fra div. pensioner og erhvervsevnetab.
--------------------------------------
Ved overgang til den nye ordning, bortfalder vores boligydelse og hendes medicinkort, incl de 75 % tilskud til tandlæge, fys, kiropraktor, ect.

Vi må også kun ha' 110600 kr i samlet indtægt udover vores pension.

Overgang til ny ordning, vil ca give hende 2500-3000 kr brutto/måned.

Tror da ikke hun tænker på at skifte til den såkaldte "A"-pension.

For nogle kan det måske betale sig at lade sig registrere med ny pension,men er man gift med en førtidspensionist på ny ordning, kan det ikke betale sig, tværtimod vil det koste penge.

Sidst redigeret af Pophår; 26-06-2012 kl. 09:49.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 23:18   #2
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Kære L.S

Interasant vinkel at jeg gerne må blive væk så længe jeg ikke er enig med dine synspunkter, gad vide hvor rummeligheden blev af :-)

Jeg skar ikke alle over en kam, jeg stillede spørgsmål tegn ved alt den negativitet.
At du så vælge at opfatte det som et angreb (hvilket de fleste kun gør når de føler sig truffet) må stå for egen regning

Det der er interesant at bemærke i denne debat er at at jeg fra start var stemlet som en troll en ydre fjene fra systemet, og fjendebilleder opbygges tit når man ikke vil erkende gruppens interne blindspots. Og blindspottet her er, som jeg vuderer det, manglende evne til at se det positive og glædes på andres vejne.
Jeg siger ikke at Skattereformen er god for den kunne være bedre. Jeg siger heller ikke at der ikke sker fejl i sagsbehandling rundt omkring, for det gør der sku til den store guldmedalje desværre.
Hvad jeg siger er at at hvis man kun ser negativitet ja så er det klart at ens verden også bliver farvet af dette, og i disse tråde om skattereformen er I gode til at fastholde hinanden i den negativitet.

Fakta er

at 75000 førtidspensioniser har mulighed for at få bedre vilkår.
http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...vurdering.aspx

At gruppen af førtidspensionister på ny ordning får lidt mindre stigning end de ellers ville have fået, (om 4 år !! ) men ligefrem at snakke om der tages penge fra en, er sandhed med modifikation da man aldrig har fået disse penge.

Kære L.S jeg vil ønske for dig at du bliver bedre til at svare på en ikke nedladende måde.

Venligst
Michael

Sidst redigeret af MichaelH; 26-06-2012 kl. 23:47.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 02:03   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Kære L.S

Interasant vinkel at jeg gerne må blive væk så længe jeg ikke er enig med dine synspunkter, gad vide hvor rummeligheden blev af :-)

Jeg skar ikke alle over en kam, jeg stillede spørgsmål tegn ved alt den negativitet.
At du så vælge at opfatte det som et angreb (hvilket de fleste kun gør når de føler sig truffet) må stå for egen regning

Det der er interesant at bemærke i denne debat er at at jeg fra start var stemlet som en troll en ydre fjene fra systemet, og fjendebilleder opbygges tit når man ikke vil erkende gruppens interne blindspots. Og blindspottet her er, som jeg vuderer det, manglende evne til at se det positive og glædes på andres vejne.
Jeg siger ikke at Skattereformen er god for den kunne være bedre. Jeg siger heller ikke at der ikke sker fejl i sagsbehandling rundt omkring, for det gør der sku til den store guldmedalje desværre.
Hvad jeg siger er at at hvis man kun ser negativitet ja så er det klart at ens verden også bliver farvet af dette, og i disse tråde om skattereformen er I gode til at fastholde hinanden i den negativitet.

Fakta er

at 75000 førtidspensioniser har mulighed for at få bedre vilkår.
http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...vurdering.aspx

At gruppen af førtidspensionister på ny ordning får lidt mindre stigning end de ellers ville have fået, (om 4 år !! ) men ligefrem at snakke om der tages penge fra en, er sandhed med modifikation da man aldrig har fået disse penge.

Kære L.S jeg vil ønske for dig at du bliver bedre til at svare på en ikke nedladende måde.

Venligst
Michael
Og jeg vil ønske for dig Michael, at du erhverver evnen til at indrømme fejl og se ud over egen næsetip.
Måske endda læse indenad?

Igen og igen kører du ud af forvrænget tangent, på trods af at det er tydeliggjort HVAD der ligger til grund for den modstand du mødte.

"Så bliv du bare væk, sålænge du understøtter systemets afretning og ensporing af 'pøbelen', med din skæren alle over én kam, og insisteren på at holde kikkerten for det blinde øje."

Det var den modstand du mødte af flere i tråden, og ikke noget jeg har opfundet.

Men du føler dig måske truffet, siden du nu kører på det personlige - eller er det kun noget der går én vej Michael?
Christ hvor barnligt.
Håber du kan selv kan se det umodne og konfliktoptrappende i den vinkel nu...

HVIS du længe havde læst med på siden, som postuleret, burde du kende alt til netikette, hvordan man præsenterer sig som ny medspiller, og grundende til Troll-obs.
Hvilket gør din entre ekstra uacceptabel.


Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves - sårede mandlige egoer er der ingen der gider kæmpe mod
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 08:29   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
MichaelH du skriver gentagende gange om vores ''manglende evne til at se det positive og glædes på andres vejne''..

Altså, der må jo være tusinder af indlæg du har misset så, for hele konceptet K10, er faktisk at se det positive ved at støtte op, uddele erfaringer og netop glæde sig på andres vegne når det går godt.
- så her er det da helt klart at det er dig der er den negative, når du undergraver en hel gruppe af mennesker, der rent faktisk elsker alle solskins historierne.

Og hvorfor bliver du VED med at køre rundt i, om nye pensionister nu også kan glæde sig på de gamle pensionisters vegne?
Selvfølgelig kan vi da det, faktum er bare, at der ikke er så meget at glæde sig over for de gamle pensionister, da det er en politisk klapfælde der er opstillet, der skal sikre yderligere besparelser.

Samtidig er du også dobbeltmoralsk, hvilket nok er noget af det værste i virkeligheden - du er glad for din sygdom, glad for systemet, glad for at du kan få 3000 kr mere - og samtidig slår du hårdt ned på dem, der går ned i indkomst og fortæller, at de ikke har retten til at brokke sig, for de penge de får er faktisk slet ikke deres......kan du slet ikke høre hvor grimt det lyder??
Du vil mægtig gerne selv plukke systemet for 3000 kr ekstra, men dem der ikke får noget, skal bare holde kæft og huske på hvor heldige de er.
Det handler vel også om empati overfor andre og evnen til at se udover sin egen næsetip?

Jeg synes personligt det er skønt hvis nogen kan få lidt ekstra om måneden, det er dem vel undt, jeg mangler ikke selv noget økonomisk og der er intet der går min røv forbi, fordi andre får mere.
Jeg har skrevet mange gange herinde, at jeg hellere ville miste indkomst, og så være på den gamle ordning, fordi den totale fredning psykisk, ville være meget mere værd for mig end pengene. Specielt nu, hvor alting står så tåget og utrygt.

Men regeringen vil ikke have at nye pensionister kan komme på den gamle ordning - og det er da interessant, da de jo ville spare enorme summer! Men det er jo selvfølgelig fordi, at det er den totale fredning der generer dem, og det faktum, at de kun kan vride arbejdskraften ud af de gamle, ved at lokke dem over på de nye regler.....

Undrer mig såre, at du ikke kan se hvad det er de er ude på, du virker jo ikke dum eller specielt tilbagestående, nærmest tværtimod.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 18:19   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvad er det for en fredning du snakker om?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:12   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Fredningen består i, at personer på gl pensionsordning fra før 2003, ikke kan miste deres pension uanset hvad. En lov lavet i 2008, forhindrer dette.

Her skriver Socialministeriet klart:

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...r/default.aspx

førtidspension fra før 2003, kan gøres hvilende, hvis man har lønindtægt der overstiger pensionsbeløbet, men man kan til enhver tid, genoptage sin pension.

Det er straks sværere på den nye ordning (pension efter 2003).

Sidst redigeret af Pophår; 27-06-2012 kl. 19:24.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:16   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
På den gamle ordning er man fredet - dvs at man kan ikke få frakendt førtidspensionen uanset om man får det bedre, begynder at arbejde eller andet - nogle kalder det for pølsemandsordningen, fordi der kom et kæmpe boom af pølsemænd der fik sin egen vogn og som arbejdede små 10 timer om dagen.

På den nye ordning, kan de frakende førtidspensionen hvis man får en bedring af arbejdsevnen, og den behøver ikke at være ret stor, før end de kan genoptage pensionssagen og vælge at sende en på fleks. Nu taler de om en arbejdsevne helt ned til 2 timer om ugen!!
Alt dette er de gamle pensionister fritaget for. Med mindre de får lokket dem over på den nye ordning.

Med fredningen kommer også, at - uanset hvad regeringen vælger - så kan de aldrig pille ved folk på den gamle ordning. Men de kan meget vel få indført, at genoptage alle de nye tilkendelser efter 2003. Det er dén jeg selv er lidt bange for, da jeg ikke kan overskue en omgang mere.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:43   #8
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hvad er en troll? Først troede jeg der mentes en trold, men kan se at ordet er benyttet flere steder i lidet flatterende vendinger - og selv jeg har forstået at det ikke er et sødt kælenavn. Har også læst det i andre indlæg nu har jeg brug for at vide hvad begrebet dækker over - hjælp søges

Jeg glæder mig til at se de butikker der er beregnet til førtidspensionister. Vores indtægt udhules over tid og vores købekraft forringes væsentligt. Det gør mig vred.

Hele mit arbejdsliv har jeg arbejdet som et bæst men nu kan jeg desværre ikke mere. Jeg er helt på det rene med at jeg naturligvis aldrig skal have samme indtægt som en der arbejder, men at min indtægt forringes så meget over tid synes jeg altså er skandaløst. De brede skuldre skal bære mest - jeg er helt enig. Jeg løfter gerne alt det jeg kan! Det gør jeg faktisk hver eneste dag når jeg sørger for at mine børn møder undervisningsparate i skolen, deltager i fritidsaktiviteter, er aktivt involveret i deres liv og opdrager dem til at man SKAL arbejde og YDE før man kan nyde. De opdrages til at man skal tage ansvar for eget liv og for de handlinger man gør. De opdrages til at man et stykke hen ad vejen er sin egen lykkes smed og at evne forpligter. Tror mine børn vil kunne sige det hvis de blev vækket midt om natten. Jeg gør alt hvad jeg kan for at producere børn der udviser ansvarlighed og samfundssind. Det er det som mit helbred kan magte. Desværre kan jeg ikke mere end det. Kunne jeg - ville jeg!

Det gør mig vred at SATS-puljen fortsat ikke skal være på finansloven. Politikere og andre godt folk betragter sådan nogle som mig (enlig mor, førtidspensionist og psykisk syg) som svage og alligevel skal jeg og andre som mig betale til andre såkaldte "svage". De svage skal betale til de svage. Det giver ærlig talt ingen mening og jeg forstår simpelthen ikke retorikken.

Pengene skal komme et sted fra. Korrekt. Til en start kunne man jo starte en intensiv klapjagt på socialt bedrageri og skatteunddragelse. Der ligger mange penge!

Jeg er født med en guldske i munden og mine forældre har altid betalt - hvis alle skatter indregnes - 65 % i skat. Jeg skal nok klare mig økonomisk netop pga mine forældre og den arv der kommer engang men jeg kan bekymre mig for de som ikke er så heldigt stillede som jeg.

Diskussionen om "A - og B pensionister" har jeg brug for tænke nærmere over inden jeg svarer. Kan dog uden betænkningstid sige, at jeg under alle det bedste - således også "B pensionister". Uanset hvilken ordning man er på udhules købekraften så min harme gælder for begge "pensionistgrupper"

Er egentlig usikker på om jeg fik afsporet debatten men er ærlig talt så oprevet at fingrene bare er løbet hen over tastaturet.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:51   #9
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Her er en god beskrivelse af hvad en "Troll" er. Et forkortet navn for "to troll" (at trolle)

En fiskemetode, hvor man håber noget bider på. Omsat til netsprog, er det en person der kun er på div sites for at ophidse brugere med sine påstande mv.

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 13:35   #10
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Tak Pophår. Jeg havde slet ikke tænkt på at google det da jeg troede det var et særligt udtryk her på K10.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undskyld bmdc Dit og Dat 6 11-01-2012 21:04
en masse uvidenhed efter et tankevækkende besøg. Fluddi82 Spørgsmål ang fleksjob 5 25-07-2011 18:40
Undskyld mig, men.... buster Alt det andet 5 09-03-2011 01:38
Politisk krabask : Uvidenhed og hadsk propaganda Stella Politik og Samfund 7 02-06-2009 14:33
Undskyld.. Trylledyr Dit og Dat 1 14-05-2007 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension