K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 09:11   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg er så heldig at jeg ikke har smerter ud over hovedpine
hvis jeg skal koncentrere mig, eller sidder og stå for længe
jeg har papir på 9 diagnoser, en blandning af fysisk og psykisk
men har bestilt en diktafon, så jeg kan optage samtalen
har skrevet 2 A4 sider 1 side med stik ord omkring mit forløb
1 side hvor jeg skriver at jeg tager i mod dette tilbud i protest, da jeg ikke kan se formålet.
min kontakt person på miit bosted, fatter ikke jeg har fået pension for længe siden
selvom hun kun har set mig i løbet af 14 dage og ikke hele dagen, da der ikke er døgnbemanding. Men man bor i egen lejlighed, med fælles køkken og stue
lejlighed bestå af et meget stort værelse og et meget stort badeværelse

men tager en snak med både min psykiater og sygeplejerske når de kommer tilbage fra ferie.
Mig skal de ikke få ned med nakken
det er jo netop denne behandling som jeg har været udsat for, der gør en mere syg
min egen læge fatter ikke, at jeg ikke har fået en depression for længe siden
men det har jeg ikke og aldrig haft det
i øvrigt tak for din advarsel, så jeg kan være forberedt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 23:46   #32
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg er så heldig at jeg ikke har smerter ud over hovedpine
hvis jeg skal koncentrere mig, eller sidder og stå for længe
jeg har papir på 9 diagnoser, en blandning af fysisk og psykisk
men har bestilt en diktafon, så jeg kan optage samtalen
har skrevet 2 A4 sider 1 side med stik ord omkring mit forløb
1 side hvor jeg skriver at jeg tager i mod dette tilbud i protest, da jeg ikke kan se formålet.
min kontakt person på miit bosted, fatter ikke jeg har fået pension for længe siden
selvom hun kun har set mig i løbet af 14 dage og ikke hele dagen, da der ikke er døgnbemanding. Men man bor i egen lejlighed, med fælles køkken og stue
lejlighed bestå af et meget stort værelse og et meget stort badeværelse

men tager en snak med både min psykiater og sygeplejerske når de kommer tilbage fra ferie.
Mig skal de ikke få ned med nakken
det er jo netop denne behandling som jeg har været udsat for, der gør en mere syg
min egen læge fatter ikke, at jeg ikke har fået en depression for længe siden
men det har jeg ikke og aldrig haft det
i øvrigt tak for din advarsel, så jeg kan være forberedt
Så pinligt og modbydeligt at samfundet behandlet syge borgere på den usle måde, det er fuldstændig uhørt!!!

Men rigtig godt med diktafonen, og hold den endelig et sted hvor den kan modtage god lyd men uden de opdager den, de siger jo netop ikke alle de dumme ting hvis de ved du optager.

Synes stadig det er uhørt at du føler dig tvunget til Liaison-psyk, men så må du jo holde ud de gange du kan og optage alt - hvis du vurderer at det vil gavne din sag bedst.

Held og lykke med det, og giv endelig en update når du har været der, eller der sker nyt i din sag.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 01:21   #33
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Så pinligt og modbydeligt at samfundet behandlet syge borgere på den usle måde, det er fuldstændig uhørt!!!
Der er jo gået ren marketing i at sælge illusionen om mere velfærd for færre skattepenge.

Ja, politikerne står nærmest på nakken af hinanden for at sælge det "glade budskab".

De der har fingrene godt nede i bolledejen samt evt. insiderviden fra "en plads i skyggen" ved godt, at det "glade budskab" dækker over ren syltekrukke og mere pisk og et menneskesyn fra tiden med hekseprocesser ...


Citat:
Synes stadig det er uhørt at du føler dig tvunget til Liaison-psyk, men så må du jo holde ud de gange du kan og optage alt - hvis du vurderer at det vil gavne din sag bedst.
Der er rapporter om, at mennesker dør (af mangel på adækvat behandling) i deres varetægt og vi mangler fortsat valid dokumentation for en behandlingseffekt ud over ren placebo, som man kan og bør forlange i en fagmedicinsk kontekst.

Projektet har formodentlig mere en sundhedsøkonomisk effekt i form af en reduktion i adækvat (og evt. omkostningstung) behandling af syge mennesker, ligesom der givet er en effekt ift. socialøkonomisk stigmatisering af mennesker ramt af helbredsmæssige problemer.

Man kan ikke fortænke publikum i at antage, at "hypokonder-projeket" mere er et nærmest religiøst projekt, der finder sit afsæt i en ren trosbekendelse, "kikkerten for det blinde øje" og ønsket om en reduktion i sundhedsudgifterne.

Som jeg før har påpeget, er det problematisk at koble MUS-begrebet sammen med hypokonder-begrebet (eller hvad det nu kaldes i denne uge).

Intil vi ser en klar dokumentation for behandlingseffekten og en dokumenteret fejlrate og en international annerkendelse af behandlingsparadigmet som adækvat behandling ift. diagnostiseret eller endnu ikke diagnostiseret somatisk sygdom er og bliver det en eksperimentiel behandling, som borgeren principielt ikke skal føle sig forpligtet til at deltage i.


Jeg efterlyser derfor, at nogen kan pinde ud i detaljen for mig, hvordan det overhovedet legitimt kan forekomme i en sagsbehandling ift. pension, sygedagpenge mv., at en borger skal føle sig presset til at deltage i denne eksperimentielle behandling @-(
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 01:31   #34
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Tak TimeGuest super god info.

Vidste godt at Liaison er et suspekt prokjekt, men ikke at det faktisk stadig er under begrebet eksperimentiel behandling i systemet.

Det er jo fantastisk viden at have, for med det argument kan vi ALLE undgå Liaison, da det ikke er lovligt, at systemet henviser til eksperimentiel behandling, som en realistisk behandlingsmulighed.

Sidst redigeret af Lotte68; 20-07-2011 kl. 02:48.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 03:28   #35
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Vidste godt at Liaison er et suspekt prokjekt, men ikke at det faktisk stadig er under begrebet eksperimental behandling i systemet.

Det er jo fantastisk viden at have, for med det argument kan vi ALLE undgå Liaison, da det ikke er lovligt, at systemet henviser til eksperimantal behandling, som en realistisk behandlingsmulighed.
Læs evt mere om Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser og Psykosomatik (FFL) her:

http://www.aarhussygehus.dk/om+os/af...g+psykosomatik


Man kan også læse om virksomhedsgrundlaget for Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser og Psykosomatik (FFL) her:

http://www.aarhussygehus.dk/files/Ho...dlag%20FFL.pdf

Liaison http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...dling/Liaison/ projektet er den sjællandske udgave/version af FFL.

Bemærk at de skriver at henvisningen (bla.) bør indeholde: Patientens accept af henvisningen.

Generelt gælder der, at en behandling må ikke indledes eller fortsættes uden patientens informerede samtykke som følge af reglerne for patienters retsstilling og informeret samtykke.

Ifm. at der indhentes et informeret samtykke er det selvf. et krav, at man lægefagligt dokumenterer behandlingens karakter (fx forskning, eksperimentiel eller ordinært behandlingstilbud) og dokumenteret effekt af behandlingen.


Bliver man tilbudt behandling på "hypokonder-klinikken" for fx en selvrappoteret træthedsoplevelse uden at en lægefaglig har kunnet eller gidet finde den bagomliggende årsag og dermed stemplet tilstanden som en somatiseringstilstand og der senere viser sig at det var fx en sclerose eller cancer under udvikling, der var årsagen til træthedssymptomet, så kan man ikke anse tilbudet for adækvat ift. at behandle grundlidelsen og må derfor klassificeres som en fejlbehandling - og indrappoteres som en sådan.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 11:59   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Så er jeg ved vejs ende efter 10 år
har været til samtale i dag med min psykiater(mener pension er den eneste mulighed)
har fået en rigtig fin status omkring mit psykiske, fra overlægen på den psykiatriske afdeling
angst der ikke kan behandles og er på den optimale medicin i forhold til
begyndende skizofreni, med alle de negativ symptomer
skizotypisk sindslidelse.
dertil kommer mine fysiske problemer

det er ikke en erklæring men en staus kommunen har bedt om

har fået en henvisning til er det er sidste skud i bøssen
men den eneste grund er måske lidt bedre livskvalitet

men det kan også være jeg bliver afvist, så det er ikke sikkert jeg kommer på
bispebjerg hospital.

Jeg følger op senere på denne tråd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 13:30   #37
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
MTVRV1 .. det er sørme rart at du har fået sådan en udtalelse fra din psykiater.. så nu er du snart (håber jeg.. ) ude af det off. trumme-rum ...

Og hvis du kunne få redskaber til bedre livskvalitet, så er det jo ok..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 20:27   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Så er jeg ved vejs ende efter 10 år
har været til samtale i dag med min psykiater(mener pension er den eneste mulighed)
har fået en rigtig fin status omkring mit psykiske, fra overlægen på den psykiatriske afdeling
angst der ikke kan behandles og er på den optimale medicin i forhold til
begyndende skizofreni, med alle de negativ symptomer
skizotypisk sindslidelse.
dertil kommer mine fysiske problemer

det er ikke en erklæring men en staus kommunen har bedt om

har fået en henvisning til er det er sidste skud i bøssen
men den eneste grund er måske lidt bedre livskvalitet

men det kan også være jeg bliver afvist, så det er ikke sikkert jeg kommer på
bispebjerg hospital.

Jeg følger op senere på denne tråd
Det lyder godt Mtv, håber dog ikke at den skizofreni udvikler sig. Forhåbentlig kommer der ro på når du får din pension.

Jeg skal selv til psykiater på mandag, så må vi lige få talt om det kommende møde med min nye sagsbehandler på torsdag med henblik på arbejdsprøvningen på erhvervscenteret. Det bliver godt at få det overstået, for jeg kan mærke at det vil gøre mig godt at få min pension.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 10:54   #39
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan først komme til engang i november
ydeligere 2-3 måneder spildt på ingen ting
ikke underligt en sag tager 3 til 5 år
men er da spændt på hvad lægekonsulenten fra job centeret kommer frem til denne gang
for kan ikke komme videre end dette her
nu har jeg så lægeerklæringer både på det fysiske og psykiske som udelukkende peger på pension.
skal dog ikke i ydeligere arbejdsprøving heldigvis
det kan mit bosted nemlig bestemme og min sagsbehandler er enig
samt lægekonsulenten på det sociale område
for det spurgte jeg direkte om og vil have et svar på
så er der en ting mindre og tænke over
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 17:41   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan først komme til engang i november
ydeligere 2-3 måneder spildt på ingen ting
ikke underligt en sag tager 3 til 5 år
men er da spændt på hvad lægekonsulenten fra job centeret kommer frem til denne gang
for kan ikke komme videre end dette her
nu har jeg så lægeerklæringer både på det fysiske og psykiske som udelukkende peger på pension.
skal dog ikke i ydeligere arbejdsprøving heldigvis
det kan mit bosted nemlig bestemme og min sagsbehandler er enig
samt lægekonsulenten på det sociale område
for det spurgte jeg direkte om og vil have et svar på
så er der en ting mindre og tænke over
Ja typisk, at man skal vente og vente . Kan godt forstå dem der kaster håndklædet i ringen i nogle år og dermed trækker deres sag endnu længere ud, men det er hårdt hele tiden at holde fast i en afklaring.

Hvor længe skal du så være på liason psykiatri ved du det ? Jeg regner med at det er det du hentyder til i november ? Er det ugentlige besøg eller er det alt sammen noget I skal finde ud af i november ?

Du siger at din arbejdsprøvning er lukket, håber at pensionsnævnet også går med hertil. Du har sikkert en noget mere udførlig arbejdsprøvnings beskrivelse end jeg havde fra min ? Jeg er da også sikkert på at du er noget sløjere end mig da du er ramt på begge områder af din krops virke.

Håber du har det godt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension