K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 14:53   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes også at jeg er helt smadret idag, måske er det vejret, eller forventningen om samme

Vi skal da lige have afklaret det Fodfolket skriver: at du er på sygedappenge på ubestemt tid. Hvordan det ?. Er de bare blevet ved med at forlænge dem, da din sag har stået dertil ?.

Undskyld, men jeg har altså ikke lært at kopiere til de der cremefarvede bjælker, er der en der kan give et hurtigt fif dertil, jeg kan ikke huske hvor Hejdien i sin tid skrev jeg kunne stille spørgsmål til web herom.

Smidt, jeg syntes det er ganske forfærdeligt at man oveni at være syg også kan have udsigt til at sidde uden indtægt, hvis ikke man holder skorpen oven vande. Jeg kan ikke huske hvordan det så ud med dine forsikringer, som jeg jo er lidt en tals mand for at få checket

Jeg fandt lige at du har skrevet lidt om forsikring fra dit pensionselskab, men kun i såfald, at du kommer på ftp. Hvad med på sygedagpenge?, der vil du altså også kunne få Tab af erhvervsevne udbetaling, hvis dette fremgår af din police. TAE kommer til udbetaling på trods af hvilken som helst offentlig ydelse og for eks. for mit vedkommende er det når min erhvervs evne er mindre end 50 %. Så få lige checket dette, så I kan få lidt ekstra penge at gøre godt med.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 02-02-2010 kl. 14:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 15:00   #32
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Enteneller..... jeg ved ikke hvordan min tidliger sagsbehandler fik kringlet den (hun var super sød og god til at lytte til folk), men jeg fik afvide da mine sygdagpenge blev forlænget at jeg ikke skulle blive streeset mere om at mine sygdagpenge vil forsvinde da der ikke er sat nogen slutdato på hvornår de ophøre
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 15:08   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fodfolket, det er da dejligt at høre, din sagsbehandler har kunnet se at du har haft brug af være i systemet og få hjælp. Held og lykke med dette videre frem.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 17:07   #34
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej Hejdien

Jeg har næsten alle læge papirer, det er kun mr-skannings billeder jeg ikke har og de sidste udtalelser fra Gentofte, men min læge har taget kontakt til overlægen, så vil lige se hvad der kommer ud af det, og hvis de er langsomme vil jeg sende en aktindsigt erklæring, har jo ellers skrevet under på at de må udlevere alt til min læge…..

Omkring det med den private aktør, så vil min mand og jeg lige sætte e mail sammen til hende får at 1 få det på skrift 2 be eller afkræfte de trusler hun kommer med.

Jeg har lige i dag talt med en fra mit læge hus og sagt at de må endelig ikke udtale sig om pension på nogle måder, jeg sætter lige ind hvad min læge har skrevet i en mail til den private aktør, som så har sendt det til sagsbehandleren på jobcenter …

Citat:
Lægen mener, at det er for tidligt med en afklarende virksomhedspraktik for xxxxx. Dette da xxxxx fortsat har så store mén efter den hjerneskade, hun pådrog sig ved sin meningitissygdom i oktober måned 2008, og at hendes tilstand bliver forværret, hvis hun føler sig presset eller skal præstere noget i en arbejdssituation. Lægen har derfor skønnet det nødvendigt at sygemelde xxxxx fra den aktuelle virksomhedspraktik.

Lægen vurderer endvidere, at xxxxx har kroniske skader, som vil have varig indflydelse på hendes funktionsniveau, og spørgsmålet er, hvor meget hun kan blive trænet op.

Lægen vurderer, at det er nødvendigt at få en neurologisk udredning af xxxxx helbredsmæssige tilstand, før man kan konkludere på fremtidige udsigter.

xxxxx er således i december måned 2009 blevet henvist til hjerneskadecentret, og lægen anbefaler, at man afventer videre arbejdsmæssigafklaring, indtil de har haft xxxxx i behandling. Lægen mener ikke, at den arbejdsmæssige afklaring vil kunne finde sted før om et halvt til et helt år.
Det er jo så kommet frem ved den sidste samtale min mand og jeg havde på Gentofte at oven i har jeg også haft en blodprop…..

Omkring at min læge kontakter sagsbehandleren, så har jeg i dag fået fat i navnet på den jeg forhåbning har nu, så det har lægen fået.

Og jeg skrev en kort mail til socialrådgiveren i min fagforening i dag, hun skrev kort tilbage at hun ikke havde glemt mig, men var ved at drukne i mail så hun ville svare tilbage så hurtig som mulig.

Ja du har så ret det er den ledes-te situation den private aktør har sat både mig min familie og min læge i, jeg røg jo så også lige tilbage med vildt stresse tude ture mm.

Er super glad for at du skriver

Citat:
Det behøver ikke at være så håbløst som det umiddelbart ser ud , "de" kan bare godt lide at få det til at se håbløst ud for det kan jo være at "de" kan presse dig til at blive rask .. ikk
Jo jeg kan bestemt godt bruge dine råd…altid….du har jo efterhånden hjulpet en del er dybt taknemlig.

Hej MTVRV1

Nej ingen ønsker pension, det har du ret i.

Det er nu ved at gå op for mig, at det vil være det bedste, men som du begyndte det også først at gå op for mig efter min arbejdsprøvning, så løsningen for mig bliver også pension jeg går helt ned på det andet… og så hvis jeg bliver beder kan den jo som du skriver stilles i bero…. Men er nu lidt bange for at det er ønsketænkning.

Hej Enteneller
Jeg har fået en sum ved kritisk sygdom er det den du mener? Det var gennem min pensionskasse i fagforeningen.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 17:00   #35
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej
Gode nyheder, fik i dag brev fra sagsbehandleren på jobcenter hvor hun skriver.

Citat:
Dine sygedagpenge bliver forlænget

Jobcenter kbh, sygedagpenge har afgjort, at der fra 2.2.2010 er grundlag for at ændre din forlængelse at udbetalingen af dine sygedagpenge.

Dine sygedagpenge blev fra 1.11.2009 forlænget iht. Sygedagpengeloven § 27 stk. 1 nr. 1, med den begrundelse, at det var overvejende sandsynligt at du inden for overskuelig fremtid, ville kunne påbegynde revalidering, med henblik på tilbagevenden til ordinære arbejdsmarked.

Dine sygedagpenge vil fra den 2.2.2010 blive iht. Dagpengelovens f§ 27 stk. 1. nr.2 i stedet for.

(lovgrundlag – sygedagpengeloven § 24 og 27 stk. 1, nr. 1)
Begrundelse.

Grunden til aktuelle ændring af din forlængelse er, at du afventer indkaldelse til center for hjerneskade.

Det vil være muligt på center at få afdækket din arbejds- og funktionsevne. Således er der ikke længere tale om, at du aktuelt, via en revalidering, skal tilbage til ordinære arbejdsmarked.

Men i stedet skal du muligvis arbejdsprøves på center, og således kan dine sygedagpenge forlænges i yderligere 26 uger fra d 2.2.2010, med afdækning af din arbejdsevne for øje.

Det er naturligvis forsat en betingelse, at du i hele perioden opfylder lovens øvrige betingelser for at få udbetalt dine sygedagpenge, herunder f.eks. betingelserne om uarbejdsdygtighed.
Var lige lidt her fra mig
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 17:28   #36
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det var da dejligt at få sådan et beroligende brev. det giver da lidt luft.
og mon ikke de når frem til at du bliver nødt til pension, med alle de gener du nævner efter din menigitis..
husk at den jo kan ændres hvis du skulle blive så frisk igen at du kan lave lidt mere.

held og lykke med det hele..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 17:43   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der er begyndt og ligne en rød tråd og man kan få sine sygedagpenge forlænget eller ej.
Hvis ens arbejdsevne ikke er afdækket efter 52 uger eller mere kan de forlænges.
i mit tilfælde stod der allerede efter de 52 uger ubetydelig erhvervsevne og anden aktør så ingen muligheder for en stabil tilknytning til arbejdsmarkdet.

det er vel også meget logisk.
Men hvis jeg ikke havde sagt ja til en §17 som min sagsbehandler anbefalede, var jeg blevet systemløs. ikke så logisk.

men dejligt du kan få bare en smule mere ro
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 17:49   #38
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Ja må jo indrømme at der faldt en sten fra mit hjerte, det bliver dejligt at vise brevet til min mand når han kommer hjem.

Jeg har også lige sendt det til socialrådgiveren i min fagforening.....

Nu skal jeg bare lige skrive en kort mail til min læge om det, ved at hun bliver glad på mine vejene.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 14:43   #39
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Jeg har jo været på center for hjerneskade d 28.3.10 hvor jeg var igennem en masse tester og undersøgelser.

I dag kom så rapporten fra hjerneskadecenter, jeg tror bare jeg skriver ind hvad der står i rapporten, i et citat.

Citat:
Sammenfatning og konklusion.
Ressourcer og barrierer vurderet ud fra undersøgelsen.
Efter meningiten oktober 2008 ses følgende ressourcer:

• Cochlear implant fungere tilfredsstillende
• Kører på Nihola - cykel
• Ingen visuelle vanskeligheder
• Kreativ
• Systematisk arbejdsstil med god efterkontrol
• God indsigt i sine vanskeligheder
• God til at anvende strategier for at kompensere for vanskelighederne
• Gode sociale kompetencer
• God støtte fra familien
• Motiveret for genoptræning

Det ses dog også barrierer i form af:

• Kan ikke benytte offentlig transport
• Hørenedsættelse når flere taler samtidig
• Svær tinitus
• Store balanceproblemer
• Hurtig udtrætning
• Svært nedsat psykomotorisk tempo
• Svært nedsat delt opmærksomhed
• Let nedsat spændvidde
• Svært nedsat arbejdshukommelse
• Overbliksvanskeligheder
• Stresses let

Anbefaling
På baggrund af ovenstående beskrivelse at ressourcer og barrierer vurderes, at XXX har behov for målrette neuro – revalideringstiltag, hvis der skal være håb om, at hun kan øge sin grad af aktiv deltagelse i samfundslivet. Det er ikke forventeligt, at de beskrevne fysiske og kognitive barrierer vil forsvinde spontant.

XXX´ funktionsniveau ift. Arbejdsmarkedet vurderes at være nedsat til det ubetydelige, uanset erhverv. Det vurderes dog, at XXX´ funktion i dagligdagen vil kunne bedres og hendes behov for støtte vil kunne mindskes gennem genoptræning af hendes svigtende overblik, nedsatte spændevidde og manglende evne til at holde flere bolde i luften. Ligeledes vil XXX´ hukommelsesvanskeligheder udgøre en barriere i de fleste samfundsmæssige sammenhænge, hvis der ikke arbejdes målrette på at genoptræne og kompensere for dem. Som tidligere nævnt er XXX meget motiveret for genoptræning.

Det vurderes, at XXX har behov for et 12 ugers forløb. Forløbet vil bestå af 4 timer om ugen på center for hjerneskade. Dertil kommer ca. 5 timers ugentlig hjemmearbejde i de første 5-6 uger. Forløbet vil indeholde individuel kognitiv optræning ved neuropsyklolg, spændviddetræning, udvikling og evaluering af strategier til brug i dagligdagen samt intensiv fysisk træning med fokus på styrke og udholdenhed med henblik på mindskelse af trætheden samt balanceproblemerne. Der vil desuden være 4 samtaler med deltagelse at XXX ægtefælle.

XXX vil kunne tilbydes et intensivt, individuelt forløb på center, hvis Kbh’s kommune er indstillet på at betale for forløbet, prisen for forløbet er kr. 72.853 (i henhold til Opera + G98 id. Nr. 240904 – særlig tilbudspakke under Incita), (prisen reguleres pr. 01.01.11). Det foreslås, at forløbet bevilges efter Servicelovens § 85 eller i henhold til lov om specialundervisning, idet forløbet på center for hjerneskade som beskrevet i vejledningen om specialundervisning for voksne med erhvervet hjerneskade for funktiondnedsættelsen, der skyldtes hjerneskaden med henblik på at styrke graden af aktiv deltagelse i samfundslivet.

Det ansøgte beløb er at betragte som et rammebeløb. Hvis XXX kan afslutte forløbet tidligere end forventet, vil prisen blive reduceret tilsvarende. Timer, der aflyses af center for hjerneskade, erstattes så vidt muligt med nye aftaler. Aflysning fra XXX erstattes ikke, med mindre der tale om længerevarende sygdom (fra 2 ugers sammenhængende fravær) med lægeerklæring.

XXX oplyser, at hun pga. træthed, overbliksproblemer og nedsat balance vil have vanskeligt ved at transportere sig selv til center for hjerneskade. Det vil derfor være nødvendigt med bevilling af taxa/kørelseordning i forbindelse med forløbet.

Ledige pladser til optræning på center vil blive fordelt, afhængigt af hvor hurtigt de implicerede kommuner giver betalingstilsagn.
Så er det at jeg er spændt på om kommunen vil bevilge forløbet, og jeg er også spændt på om jeg ender med at få en fp

Kom lige i tanker om noget, at med denne rapport fra hjerneskadecenter, hvor det nu er bevist at jeg har fået en senhjerneskade, så kan dem der på et tidspunkt sagde at jeg nok bare simuleret at være syg bare komme an, så får de stukke hele rapporten op i næsen og den er meget længer end jeg har sat ind her
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 14-04-2010 kl. 17:43. Årsag: kom lige i tanker om noget mere jeg ville skrive
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 00:05   #40
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Smidt..

årh.. selvom det jo er ganske ulykkeligt at være ramt af alle dine følger, så er det da fedt at få papir på at du hverken snyder eller simulerer.
kan så ganske godt forstå du glæder dig til at tvære papiret op under næsen på de som tvivler.

jeg håber for dig at kommunen bevilligere beløbet. og at du får glæde af det.

knus og gode tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension