K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2009, 07:57   #1
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Question ang. den særlige arbejdsmarkeds pension

kan læse her,at en del er i tvivl,om de skal tilmelde sig ordningen eller ej jeg tilmeldte mig,da jeg blev FP i maj 09,men fik regnet lidt på det og for mig kunne det ikke betale sig,at få den opsparing,SÅ JEG HAR AFMELDT DEN IGEN,MEN DER SKULLE GÅ 3 MDR, INDEN JEG KUNNE DET.staten de høstede for meget på den,når jeg når de 65 år og jeg synes ikke,jeg lige gad spare en del penge op,til deres lommer,så vil jeg hellere undvære...der er nok intet til os,af nogen art af hjælp til medicin,boligstøtte mm.når vi når de 65 år alligevel.jeg har ATP og den er jo på tvunget at betale og det er heller ikke til noget,men lidt har ret og med den ATP bliver vi også straffet oveni,hvis der til den tid,bliver muligheder for hjælp oveni,folkepensionen...jeg selv tror bestemt ikke,at der er noget som hedder folkepension når vi når de 65,hvis ikke den alder er hævet til 90 år,ironi ,alle skal selv spare op,det er ikke muligt for mange,jeg synes også at en folkepension penge mæssigt skulle være i samme omfang som en FP,så kunne alle klare sig...

Sidst redigeret af anetta; 19-09-2009 kl. 07:59.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 09:40   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg frameldte den også, og det synes min sagsbehandler var enormt fornuftigt!

Istedet har jeg lavet min helt egen pensionsordning - jeg har åbnet en ekstra - ganske almindelig konto hvor jeg sætter penge ind hver måned, og når jeg fylder 65 år, så har jeg en mindre formue at bruge af.

For mig handler det om, at jeg ikke gider have en stor Supplerende arbejdsmarkeds pension, som jeg ikke frit kan bruge af. Jeg synes ikke det er fair at DE skal 'holde' MINE penge og bestemme at jeg kun kan få et par hundrede mere om måneden - og hvis jeg kommer i den uheldige situation at skulle søge hjælp til noget (tandlæge, medcin mm), så risikere afslag, fordi jeg reelt har en formule...

Så hellere have formuen på kontoen, hvor jeg kan hæve hvad jeg har brug for. Selv kan betale tandlægen ud af, rejse min vej for eller købe min medicin ud af....

Jeg sætter pt 500 kr over på den nye konto, det skulle blive til 150.000 kr når jeg er 65 år, og når jeg får afdraget noget lån jeg har, så ryger der 1000 kr ind på kontoen, så rådighedsbeløbet kan godt blive 300.000 kr. Så vil jeg mene at jeg sidder godt i det og kan være langt mindre uafhængig af hjælp - også i tilfælde af, at der ikke findes hjælp til den tid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 09:56   #3
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Thumbs up ang.SUP

hej helenekr

det er da for pokker en rigtig super ide,den vil jeg da tage til mig,så har jeg lige et spørgsmål til dig,går det ikke ud over førtidspensionen,jeg tænkter ang. det at have en formue,jeg er ikke så meget inde i de regler...det er jo alligevel en opsparing...nu ved jeg ikke hvor gammel du er,men jeg er en gammel tøs på hele 47 år ,men kors hvor har du har ret,hvorfor skal vi skrabe penge sammen til staten og så ikke selv få lidt ud af de penge,MEN DET BLIVER VI IKKE FORTALT,NÅR VI FÅR DET SUP TILBUDT

Jeg har selv lige oprettet en alm. konto til boligindskud mm.søger anden bolig.da jeg ikke gider skal bøffe et lånt indskud ,af på kommunen,så vupti kan den konto,fint bruges,til at spare,til mine gamle dage...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 12:21   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er ingen formuegrænse vedr. Førtidspension hvis du ikke får noget ud over de ca 15000 kr pr måned... altså en evt formue du har vil kun indvirke på det hvis du får renter eller andre indtægter fra den... og dine indtægter samlet er over de ca. 60.000 kr.
Så du kan godt vinde i lotto og det vil kun være fremtidige renteindtægter der tælles og vil indvirke på pensionen.

Så er vist et levn fra den gamle ordning det med at oplyse om formueændringer... eller måske det indvirker på hvis man får nogen ekstra beløb udbetalt efter ansøgninger på en eller anden paragraf.

Sakset fra gammel tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4532

På pensionskontoret siger min sagsbehandler at jeg sagtens selv kan spare op til alderdommen, uden de store konsekvenser. Og på boligsikringen siger de det samme - der er forskel på opsparing og indtægt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 20:01   #5
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Ok, tak for svarene. Jeg tilmelder mig ikke ordningen, men vil selv spare op til alderdommen. Jeg evnede at spare en del op af min kontanthjælp, som jeg så kunne bruge til tandlægeregningerne i stedet for at gå tiggergang på kommunen (lever meget minimalistisk).
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 20:34   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg havde også fået tilsendt et ansøgningsskema angående hjælp til tandlæge, men jeg har droppet det - rev det simpelthen over! Orker ikke mere fis på kommunen, og kunne ikke overskue alle de informationer de ville have, budgetter og dokumentationer....og så alligevel risikere et afslag eller en meget høj egen betaling.

Så enden er blevet, at jeg betaler det hele selv.....så må det bare tage den tid det tager. Jeg følte det nærmest som et reb om halsen da jeg så ansøgningsskemaet og fik flashback af alle de år jeg har været i systemet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 21:15   #7
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg også længe grublet

over det med SUPP, om det virkelig kan lønne sig, og endelig har fået svar på det.

Jeg vil afmelde mig denne ordning med det samme.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 11:55   #8
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Wink ang. SUP

hej helene

tak for dit svar ang. SUP egen opsparing,det har jeg lige printet ud,min print screen gad ikke lige så lad os selv spare til vores gamle dage.

ja,jeg er også færdig med at søge noget på kommunen mere,det ikke til at overskue,at skulle grave alt frem,som de kunne hente på deres PC,så må vi selv klare den §,gider iikke mere,bare at få afslag hele tiden,som næsten er landet i ens postkasse,inden du er nået hjem fra kommunen,efter at have afleveret ansøgningen.

sidste år,søgte jeg om hjælp til briller,men fik afslag m d b at jeg havde 400 kr,- til overs,dem kunne jeg købe briller for,der sprang min sikring sgu ,men jeg kunne da tage dyre lån eller andet,så kunne jeg da,få hjælp til briller,så havde jeg jo ingen penge,det er sgu da dybt godnat,at slynge det ud til en,jeg måtte så spare,spare spare og tomt køleskab mm. for at kunne få et par briller,så billigt som muligt,så jeg kunne se igen uden konstant hovedpine... jeg forstår heller ikke at briller er egenbetaling,men høreapparater,de er ikke,må da være det sammen princip...

Sidst redigeret af anetta; 21-09-2009 kl. 11:59.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 13:15   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan også allerede se, at jeg ALDRIG ville kunne få hjælp til noget som helst - på papiret har jeg en rigtig god økonomi, men de regninger pengene går til, vil de ikke accepterer som udgifter....tjaa, og så er man jo lige vidt!!
Det gir jo ingen mening at DE skal sidde og vurderer hvilke regninger der er reelle eller ej, det får jeg jo ikke flere penge mellem hænderne af!

Så jeg spare også mig selv for skuffelsen. Og jeg klare det vel også over tid!

Ja, så må vi bare selv lægge tilside, men så ved vi da også præcis hvad vi har, og hvad vi ikke har.....istedet for deres kassetænkning og tvetydige opsparringer. Det siger jo også sig selv, at systemet IKKE giver ved dørene, for de gør IKKE NOGET uden at få en masse tilbage. Men FLOT skal det lyde.

Sidst redigeret af Ninja; 21-09-2009 kl. 13:17.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 21:16   #10
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Så I siger at et beløb på ca. 500 kr. om måneden vil få indflydelse på boligsikring og andre ydelser når vi bliver folkepensionister?

Jeg tror nu stadig ordningen er en god idé. Der skal MEGET ekstra indtægt til før man ryger ned.

Sidst redigeret af Hjerneskaden; 21-09-2009 kl. 21:18.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
[Info] SUPP - Supplerende Arbejdsmarkedspension Experimental Nyttigt at vide for Førtidspensionister 45 04-10-2011 15:13
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55
Pjece om Den supplerende arbejdsmarkedspension zuza Et godt link! 0 24-02-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension