K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 20:27   #31
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen det kan du da have ret i UT, jeg syntes dog hovedsagligt at problemet ligger ved sagsbehandlerne og kommunerne. De ved ikke hvordan de egentlig skal gribe syge mennesker an.

Det handler om penge og tid er penge, så man har ikke "tid" til denne slags "forsøg". Endvidere syntes jeg at det er meget lidt at kommunen konkretisere eller rådgiver omkring ens reelle arbejdsprøvning og det er der at rigtigt mange slipper taget.

Jeg var selv i lang arbejdsprøvning og kørte min tidsplan for arbejdet og skånehensyn helt selv. Set i bakspejlet, kunne jeg godt have haft brug for en mere guidet afprøvning og opfølgning fra kommunen af. Igen handler det om de timer man skal nå inden for en hvis periode. Nu er jeg fuldstændig angst for arbejdsprøvning og skal absolut ikke derud igen, det holder jeg ikke til.

Solstråle historier er der heldigvis også, men kommunerne er bare ikke gearet til at hjælpe syge tilbage på arbejdsmarkedet og derfor sætter lægerne naturligt bremsen i, for det er enten eller og sådan var det også for mig. Derfra "navnet".
Det største problme er at sagsbehandlere og læger ikke snakker samme "sprog" - ihvertfald ikke på skrift. I de tilfælde hvor sagsbehandler og læge snakker sammen om en borger er det oftest muligt at sætte en aktivitet i værk.

Problemet er de tilfælde hvor der ingen - eller kun skriftlig - kommunikation er. Her er lægen ofte for usikker på hvad sagsbehandleren egentlig spørger om (og helgarderer borgeren), og sagsbehandleren vil være usikker på lægens udtalelser, da vedkommende vil synes at omfanget af hensyntagen til borgeren virker ekstremt i forhold til det indtryk sagsbehandleren måske har af borgeren.

Dette medfører at aktiverende/afklarende forløb sjældent bliver optimale, og dermed også ofte for dårlige til at man definitivt kan konkludere noget ud fra dem.

Mht. økonomi, så koster sådanne forløb ikke alverden, simpelthen fordi selve opfølgningen/dokumentation af sådanne forløb vil være minimal. Formålet var jo netop ikke at veje og måle, men motivere, og give borgeren nogen redskaber til at se "længere" end sin diagnose.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 20:38   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 56
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
UT, fremfor alt kommer du af den gamle skole, det kan vi dog høre. Det betaler sig at arbejde !! Og lad det være sagt med det samme, der er nok ikke noget Mtv og jeg heller ville og har allerede indtil for blot et par år siden betalt en bunke skatte kroner i kassen.

Og så bliver man syg, 5 -6 år efter man reelt blev det, naturligvis, alting til sin tid. Så oplever man at systemet bare ikke virker. Jeg arbejdede frem til den 48 uge af mine sdp. og så blev jeg hældt ud...... Kontant hjælp kunne jeg ikke få pga. formue og min sagsbehandler havde allerede sagt at hun også var træt når hun gik hjem..... Jeg var tabt af systemet, jeg ville overleve for egne penge.

Jeg gik så i afklaring i 2008, for jeg kunne jo ikke blive ved med at leve af egne penge. Her blev jeg så i starten nærmest latterlig gjort at virksomhedskonsulenten, men har nu knoklet mig igennem 2 ½ år på vej mod pension og endelig fred. En tur over psyk skadestue, men denne vej skal man jo også over den alm. sk. hvis man har brækket et ben. Jeg gider ikke mere og håber bare på min pension.

Syge har ikke energi til at finde på (andre/alternative) løsninger UT, det er kommunen der skal det, man skal ikke spørge syge om hvad de vil, dette skal gennemarbejdes på forhånd udfra ens papirer, RESSOURCER og sagsgang og så må man tage den derfra.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 07-05-2011 kl. 20:47.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 20:57   #33
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Der har ikke så meget med den "gamle skole" at gøre.

Se nu bare på den nye undersøgelse (som for så vidt ikke siger andet end talrige andre undersøgelser har vist) Man bliver syg af ikke at have et arbejde!

http://www.alive.dk/Nyheder/Maend/20...ver-fyret.aspx

Mennesket er et socialt dyr - et flokdyr, og at tro, at man kan kurere psykiske problemer ved at gemme sig væk fra alle problemer, udfordringer, social kontakt og bare få lov til at være i fred giver ingen mening.

Samtidig tror jeg ikke løsningen er at pådutte sådanne mennesker at nu skal du gøre sådan eller sådan eller sådan. Der er ingen grund til at pille endnu mere selvværd, selvstændighed og initiativ fra dem. Snak i stedet for med dem, og find fælles løsninger, lad dem få en fornemmelse af at blive hørt og at deres mening også er vigtig i sagen.

I tilfælde hvor de er så syge, at selv dette er en udfording der vanskeligt kan overkommes, så hold rundbordssamtaler med vedkommendes behandler - eller ægtefælle, forældre eller andre som borgeren har tillid til og som har en god forståelse for borgeren.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 21:05   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver da vil ikke man bliver syg af ikke at arbejde

har selv arbejdet i en høj stilling og har en stor uddannelse
så ved udmærket hvordan det er arbejde i rigtig mange timer
har både fysiske og psykiske lidelser
har arbejdet i 5 år med sygdom og til sidst, var det netop arbejde der gøre at jeg blev endnu mere syg
men kan ikke engang klare og bo for mig selv mere
det hjælper rundbordssamtaler da ikke på

Ja der skal da gøres meget for at man kommer i arbejde igen
men når man har lægeerklæring alene på det fysiske at man ikke kommer i arbejde mere
er stadig under udredning for mine psykiske lidelser
nej det er ikke bare en depression

du vil du alså have jeg skal i 5-10 årrig forløb for at kunne måske arbejde igen
har 2 forskringer som udbetaler beløb hver måned, fordi de ikke mener jeg kommer i arbejde
den eneste som ikke kan stilling til noget er netop kommunen
det er jo helt klart fordi jeg ikke koster dem en krone

netop fordi jeg har formue, så hjælper kommunen nemlig ikke en meter
så hvorfor skulle de dog hjælpe, det vil bare koste dem penge
samt der stå intet i loven om de skal hjælpe, når man er uden indtægt
det er jeg et levende bevis på

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-05-2011 kl. 21:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 21:41   #35
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
samt hvornår er det lige med en skizotypisk sindslidelse med negative skizofreni symptomer bliver rask ved hjælp at teapi
har været hos to pyskiater og er tilknyttet psykiatrien
tror du virkelig ikke de vil have sagt noget om teapi, hvis det skulle hjælpe noget
alle har sagt nej, jeg kan slet ikke håndtere følelser.

tror ikke rigtig du ved så meget om hvad psykiske lidelser overhovedet er for en størrelse
det ved kommunen og vores politikker nemlig heller ikke

hvad kan du bruge denne til http://www.alive.dk/Nyheder/Maend/20...ver-fyret.aspx
der er jo en kæmpe forskel på og blive fyret når man er rask og hele ens netværk ryger på arbejdspladsen
fra den ene dag til den anden.
end men er syg og det løbende er gået ned af bakke
så den kan du ikke bruge til en meter. når du snakker om syge mennelser
især ikke med meget svære psykiske lidelser


så har fuld forståelse for trådstarter
har nemlig selv angst og det er nået der udvikler sig
samt angst er ikke bare angst, der er mange forskellige former

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-05-2011 kl. 22:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 08:25   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 56
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maggie Se meddelelser
Så vidt jeg ved er det vidst fleksjob min sagsbehandler går efter til mig. Skal man selv søge om førtidspension? troede egentlig at det var noget kommunen selv besluttede. Der er ikke flere behandlingsmuligheder for mig, og min angstklinik hvor jeg har gået, siger angsten altid vil være en del af mig, og aldrig forsvinde. Synes bare det er lidt frygteligt at sende mig ud, når det netop er det der gør min angst kommer. Har lige haft så god en uge uden angst, og fordi jeg så skulle afsted idag, kom angsten bare med det samme. Og sådan er det altid. Også derfor jeg synes 8 uger er meget meget længe.
I forlængelse af debatten Mtv, UT og jeg imellem, var det måske en idé for dig Maggie, at foreslå din sagsbehandler, at mødes med din psykiater eller en fra angstklinikken som du føler kender dig og din lidelse bedst. Derved kunne du undgå/mildne en opslidende periode omkring afprøvning og måske i stedet finde en bedre løsning på din sag og situation.

Jeg husker ikke lige om du følte at du gik godt i spænd med din sbér, men under alle omstændigheder er det da et forsøg værd. Kommunen er næppe vant til denne slags forslag, men måske ville det være rigtigt godt for dig med en sådan afklaring parterne imellem. Hvis du har brug for det kan du jo sagtens have din man, en veninde eller en part med du føler du har tillid til og som du kan læne dig lidt op af.

Ha´en rigtig god dag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 20:29   #37
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I forlængelse af debatten Mtv, UT og jeg imellem, var det måske en idé for dig Maggie, at foreslå din sagsbehandler, at mødes med din psykiater eller en fra angstklinikken som du føler kender dig og din lidelse bedst. Derved kunne du undgå/mildne en opslidende periode omkring afprøvning og måske i stedet finde en bedre løsning på din sag og situation.

Jeg husker ikke lige om du følte at du gik godt i spænd med din sbér, men under alle omstændigheder er det da et forsøg værd. Kommunen er næppe vant til denne slags forslag, men måske ville det være rigtigt godt for dig med en sådan afklaring parterne imellem. Hvis du har brug for det kan du jo sagtens have din man, en veninde eller en part med du føler du har tillid til og som du kan læne dig lidt op af.

Ha´en rigtig god dag.
Helt enig med EE.

Hvis du gerne vil have nogen råd fra den "anden side af skrivebordet" så må du gerne sende mig en PM med spørgsmål - hvis du har nogen selvfølgelig .

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skriver da vil ikke man bliver syg af ikke at arbejde
Jo det kan du tro jeg gør. Der er en lang række undersøgelser der viser, at netop fraværet fra arbejdslivet medfører en stor psykisk belastning. Holdningen fra 70´erne om at "arbejde er roden til alt ondt" holder ikke længere, da vi simpelthen ved bedre idag. Arbejde gør dig ikke syg - det holder dig rask.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har selv arbejdet i en høj stilling og har en stor uddannelse
så ved udmærket hvordan det er arbejde i rigtig mange timer
har både fysiske og psykiske lidelser
har arbejdet i 5 år med sygdom og til sidst, var det netop arbejde der gøre at jeg blev endnu mere syg
men kan ikke engang klare og bo for mig selv mere
det hjælper rundbordssamtaler da ikke på

Ja der skal da gøres meget for at man kommer i arbejde igen
men når man har lægeerklæring alene på det fysiske at man ikke kommer i arbejde mere
er stadig under udredning for mine psykiske lidelser
nej det er ikke bare en depression

du vil du alså have jeg skal i 5-10 årrig forløb for at kunne måske arbejde igen
har 2 forskringer som udbetaler beløb hver måned, fordi de ikke mener jeg kommer i arbejde
Det som lovgivningen vil have er at det er dokumenteret at du ikke vil være i stand til at forsørge dig selv på grund af en varig nedsat arbejdsevne. Det forhold at 2 forsikringer udbetaler penge til dig er i den anledning fuldstændig ligegyldig og har ingen betydning i forhold til kommunens vurdering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
samt hvornår er det lige med en skizotypisk sindslidelse med negative skizofreni symptomer bliver rask ved hjælp at teapi
Den bedste behandling for personer med skizotypisk sindslidelse er netop terapi i kombination med medicinsk behandling

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har været hos to pyskiater og er tilknyttet psykiatrien
tror du virkelig ikke de vil have sagt noget om teapi, hvis det skulle hjælpe noget
alle har sagt nej, jeg kan slet ikke håndtere følelser.
Jeg har ingen mening om hvorvidt terapi er en behandlingsmulighed for dig - jeg er ikke læge, og jeg kender dig ikke. Det jeg kan sige er at hvis dine behandlere ikke har en god forklaring på hvorfor den gængse behandling for din sygdom ikke er forsøgt - og ikke påtænkes forsøgt - så bør en ansøgning om pension altid falde på netop det punkt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
tror ikke rigtig du ved så meget om hvad psykiske lidelser overhovedet er for en størrelse
det ved kommunen og vores politikker nemlig heller ikke
Jeg har masser af erfaring med psykisk sygdom - både fra mit arbejde og fra min familie.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvad kan du bruge denne til http://www.alive.dk/Nyheder/Maend/20...ver-fyret.aspx
der er jo en kæmpe forskel på og blive fyret når man er rask og hele ens netværk ryger på arbejdspladsen
fra den ene dag til den anden.
end men er syg og det løbende er gået ned af bakke
så den kan du ikke bruge til en meter. når du snakker om syge mennelser
især ikke med meget svære psykiske lidelser
Du mener ikke at folk der sygemeldes på grund af psykisk sygdom mister det sociale netværk på arbejdspladsen på nøjagtig samme måde som mennesker der bliver fyret gør det? Jeg vil mene de mister det i endnu højere grad end folk der bliver fyret. Jeg ser det dag efter dag i kraft af mit arbejde. En sygemelding er værre end at blive fyret. Når folk bliver fyret kan man altid - sammen med sine tidligere kolleger - blive enig om at det er arbejdsgiveren der er et fjols og derved fastholde fællsesskabet - det kan man ikke med en sygemelding. Der er amn selv "den anderledes", ham der ikke "passer ind".

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så har fuld forståelse for trådstarter
har nemlig selv angst og det er nået der udvikler sig
samt angst er ikke bare angst, der er mange forskellige former
Jeg mangler ikke forståelse for maggie - det jeg forsøger er at komme med konkret begrundede muligheder for at komme videre på en konstruktiv måde i stedet for at sætte sig i hjørnet og sige at alle andre end mig selv er nogen idioter som intet ved om noget som helst.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 20:54   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men tak for det
hvorfor er der så ikke en læge der kan gøre mig rask efter 8 år med sygdom
har været hele møllen i gemmen
det ser jeg virkelig frem til
skal netop på bo sted fordi jeg ikke klare helt almindelige dagligs ting¨
som at støvsuge eller lave mad selv
da jeg ikke kan stå i mere end 10 min ophejst stilling og lave noget
kan ikke sidde i en stol særlig lang tid
når jeg skriver her på siden, ligger jeg alså i min seng og skriver
har en masse kognitiv problemer og en hjeneskade
Men alle skal vel bare i gennem et langt forløb og man bliver rask til at arbejde
sådan fungere den virkelig verden alså bare ikke
først her der kommer mine psykiske lidelser uden i



åbentbart mener du vil at alle på k10 kommer i arbejde, ved en gang teapi
en sød tanke som bare ikke holder nogen steder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 21:07   #39
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 20
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Man bliver syg af ikke at have et arbejde!
Det var dog det værste vrøvl jeg længe har hørt, der hvor du går helt galt i byen er at vi nok er flokdyr, men IKKE på moderne vis, det er simpelthen ikke sundt for mennesket at leve som vi gør, den levevis vi har udløser stres og angst, fordi vores flokke er ALT for store, og fordi vores hjerner får alt for mange indtryk på en gang, de fleste af dem er indtryk som vores hjerne ikke kender hvilket udløser en uheldig reaktion i hjernen.
Med ikke kender menes der lyde mere moderne end stenalderen.

http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Program...1129084242.htm

Og gider du ikke lære en masse om angst og hvordan det fungere så kan du nøjes med at bladre 16 min frem i udsendelsen, og blive langt klogere.

Arbejde er IKKE det som det du (og vores regering og mange andre) gerne vil det skal være, at man tager ud og tjener penge, arbejde er at have noget fornuftigt at tage sig til, de 2 ting er absolut ikke det samme, noget fornuftigt for menneskekroppen og hjernen er langt mere at dyrke en urtehave, end det er at møde ind på kontoret hver dag. Det er slet ikke meningsfuldt for vores hjerner at tage på arbejde i moderne forstand, men derimod skadeligt fordi vi bombarderes af indtryk i et tempo vi slet slet ikke er i stand til at kunne takle, og fordi vi lever i alt for store flokke.

Det faktum at vi lever et usundt og ikke meningsfuldt liv med moderne arbejde, ses også MEGET tydeligt på antallet af stressede mennesker, bla ses det ret tydeligt på antallet af ADHD diagnoser i det ADHD´ere er ekstra ømfindtlige over for banegårds livet... de kan simpelthen IKKE tåle moderne arbejde, fordi de ikke kan tåle stres, mens vi ville kunne fjerne 3/4 dele af ADHD´erene hvis vi satte vores levevis 100 år tilbage i tiden.

Den der med at manglende arbejde gør syg, er et misbrug af fakta, problemet er ordet arbejde, det forstås helt forkert. Lige så kan man i et mordene samfund slet ikke få opfyldt sit behov for floklivet, altså hvor mange af dine tidligere kollegaer tror du der kommer og tørre din rumpette når du bliver gammel?? ikke en eneste vel *ss* og der har vi så problemet, for du har slet ikke været en del af en flok, du har været et individ og står kun dig selv nærmest og tager ikke ansvar for andre end dig selv, om så du arbejder på en fabrik med 500 ansatte.

Det bedste man kan gøre for sig selv, vil faktisk være at finde 20-30 andre voksende, bygge sin egen lille landsby, og ellers leve et så: "tilbage til rødderne" selvforsynende liv som overhovedet fysisk muligt... fuldstændig i stilen med Bonderøven... DE lever et mega sundt liv, mest fordi de går efter ikke at arbejde i moderne forstand.

Så de der undersøgelser kan de stikke et vist sted hen, til de begynder at bruge begreberne i den rigtige mening, ud fra viden om hvor primitive vores hjerner rentfaktisk er, frem for at manipulere dem til at passe fejlagtigt ind i et mordene liv, til skade for alle der tror på manipulationerne.

Og så undskylder jeg mange gange over for trådstarter at jeg bidrager til denne OT debat, som enlig slet ikke hører hjemme.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:12   #40
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Det fremgår ikke af den udsendelse at problemet er folks beskæftigelse, men derimod selve samfundsopbygningen og den hastige forandring der sker løbende.

Dette er et gennemgående problem, og således ikke noget der har med folks arbejdsliv at gøre. stadig støre krav til viden, og krav om stillingtagen gennemsyrer vores liv hvad enten vi vil det eller ej, og at give vores arbejde skylden for at vi bliver dårlige er naivt og endda direkte skadeligt.

Her er resultatet af ca. 45 sekunders søgen på internettet:

http://www.dwp.gov.uk/docs/hwwb-is-w...-exec-summ.pdf
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...e-retired.html
http://www.hse.gov.uk/press/2004/e04146.htm
http://occmed.oxfordjournals.org/content/57/3/229.full
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-good-you.html

Derudover beklager jeg hvis Maggie synes at denne diskussion er off topic, men som udgangspunkt synes jeg kun det er sundt, at få øjnene op for at der faktisk er - velbegrundede - alternativer til at anse arbejde og beskæftigelse for djævlens værk.

Især når man - som hun - står for at skulle i et eller andet form for forløb ved kommunen.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
Jobprøvning og hvad så? :-) Jette91 Alt det andet 5 07-09-2011 09:14
afklaring/jobprøvning dasq Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-02-2011 20:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Venter på jobprøvning lea Spørgsmål ang fleksjob 2 08-10-2008 15:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension