K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2013, 19:46   #31
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Jeg var i voksenlære.

Inde på ask skriver de, at der tages højde for lønnen, såfremt man
er under uddannelse.

Men nej, jeg har ikke været sygemeldt på noget tidspunkt,
så jeg står måske lidt skidt.

Men jeg ved det ikke endnu. Jeg har stadig ikke hørt
fra advokaten.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 20:12   #32
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej RHJ

" Jeg blev uvenner med min chef, hvor jeg var under uddannelse, og han fyrede mig så.
Jeg har efterfølgende ikke kunnet søge ny læreplads, da jeg i forvejen havde ondt inden jeg blev fyret, og faktisk ikke længere magtede jobbet. "

Det er vigtigt der via læge, lægejournal og anden konservativ behandling dvs. fysioterapi dokumenteres du var i arbejde, men kunne ikke udføre det på vanlig vis.

At du ikke var sygemeldt er ikke ensbetydende med du ikke har et problem, det gør det evt. bare vanskeligere at dokumentere.
Men hvem forsøger ikke at hænge i med fingerspidserne for ikke at miste sit arbejde

Gik du til fysioterapi i arbejdsperioden = behandling = dokumentation. Evt. noter dato fra og til her.

Med hensyn til smerter gives der kun erstatning, hvis du har daglige smerter. Har du ikke fået refunderet medicinudgifter fra forsikringsselskab?

Hvor lang tid gik der fra skaden til fratrædelse?

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 00:41   #33
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej RHJ

" Jeg blev uvenner med min chef, hvor jeg var under uddannelse, og han fyrede mig så.
Jeg har efterfølgende ikke kunnet søge ny læreplads, da jeg i forvejen havde ondt inden jeg blev fyret, og faktisk ikke længere magtede jobbet. "

Det er vigtigt der via læge, lægejournal og anden konservativ behandling dvs. fysioterapi dokumenteres du var i arbejde, men kunne ikke udføre det på vanlig vis.

At du ikke var sygemeldt er ikke ensbetydende med du ikke har et problem, det gør det evt. bare vanskeligere at dokumentere.
Men hvem forsøger ikke at hænge i med fingerspidserne for ikke at miste sit arbejde

Gik du til fysioterapi i arbejdsperioden = behandling = dokumentation. Evt. noter dato fra og til her.

Med hensyn til smerter gives der kun erstatning, hvis du har daglige smerter. Har du ikke fået refunderet medicinudgifter fra forsikringsselskab?

Hvor lang tid gik der fra skaden til fratrædelse?

Hilsen lgkh62
Skaden skete 11/9/2012, og jeg startede til fysioterapi ca 2 uger efter mener jeg, og sluttede behandlingen omkring marts.
Jeg blev fyret sidst i januar.

Jeg må formode fysioterapeuten ligger inde med en journal, og forsikringen
beder vel om at se den, såfremt jeg ikke stiller mig tilfreds med afgørelsen?


Jeg har ikke fået refunderet noget endnu, men det heller ikke fordi jeg har haft de store udgifter der endnu, men på lang sigt blir det nok alligevel til mange penge.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 09:12   #34
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej RHJ
Skaden skete 11/9/2012, og jeg startede til fysioterapi ca 2 uger efter mener jeg, og sluttede behandlingen omkring marts.
Jeg blev fyret sidst i januar.
Dvs. du har været i behandling og har forsøgt at udføre dit arbejde med de gener du havde. Kunne ikke udføre arbejdet på vanlig vis samt smerteplaget.
Dvs. smerter fra skulder/arm og nakke. Det tager jeg ud fra at forsikringen har tilsendt funktionsattester vedr. dette.


Jeg må formode fysioterapeuten ligger inde med en journal, og forsikringen
beder vel om at se den, såfremt jeg ikke stiller mig tilfreds med afgørelsen?
Sørg for selv at indhente journalen. Det er lettere at dokumentere hvad man kan for en korrekt afgørelse 1. gang.
Det er min erfaring at Forsikringen indhenter så lidt som muligt. Det er dit ansvar at belyse så meget som muligt.
Er du ikke henvist til Fysioterapi af lægen?
Har lægen ikke modtaget en epikrise retur fra fysioterapeuten?


Jeg har ikke fået refunderet noget endnu, men det heller ikke fordi jeg har haft de store udgifter der endnu, men på lang sigt blir det nok alligevel til mange penge.

Det første min advokat gjorde var at sende regninger på fysioterapi. medicinudgifter, kørsel osv. til Forsikringen for refusion.
Typisk stoppen Forsikringen betaling efter 10 gange evt forlænget 10 gange men når du indsender regninger via din advokat går du også opmærksom på du fortsat er i behandling.


Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 10:21   #35
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej RHJ
Skaden skete 11/9/2012, og jeg startede til fysioterapi ca 2 uger efter mener jeg, og sluttede behandlingen omkring marts.
Jeg blev fyret sidst i januar.
Dvs. du har været i behandling og har forsøgt at udføre dit arbejde med de gener du havde. Kunne ikke udføre arbejdet på vanlig vis samt smerteplaget.
Dvs. smerter fra skulder/arm og nakke. Det tager jeg ud fra at forsikringen har tilsendt funktionsattester vedr. dette.


Jeg må formode fysioterapeuten ligger inde med en journal, og forsikringen
beder vel om at se den, såfremt jeg ikke stiller mig tilfreds med afgørelsen?
Sørg for selv at indhente journalen. Det er lettere at dokumentere hvad man kan for en korrekt afgørelse 1. gang.
Det er min erfaring at Forsikringen indhenter så lidt som muligt. Det er dit ansvar at belyse så meget som muligt.
Er du ikke henvist til Fysioterapi af lægen?
Har lægen ikke modtaget en epikrise retur fra fysioterapeuten?


Jeg har ikke fået refunderet noget endnu, men det heller ikke fordi jeg har haft de store udgifter der endnu, men på lang sigt blir det nok alligevel til mange penge.

Det første min advokat gjorde var at sende regninger på fysioterapi. medicinudgifter, kørsel osv. til Forsikringen for refusion.
Typisk stoppen Forsikringen betaling efter 10 gange evt forlænget 10 gange men når du indsender regninger via din advokat går du også opmærksom på du fortsat er i behandling.


Hilsen lgkh62
Jeg forsøgte at udføre mit arbejde under behandlingen ja.

Jeg var blevet henvist af lægen, og i marts mente fysioterapeuten ikke der
var mere at gøre lige nu, så hun sendte en epikrise til lægen.

Advokaten har bare sagt jeg skulle notere dagbog, skrive når jeg var til behandling og gemme regninger for medicin. Hvornår det så vil blive afregnet ved jeg ikke.
Jeg synes generelt jeg mangler info fra ham, og de er generelt længe om at svare på mails.(Hvis de da overhovedet svarer).

Kan man skifte advokat midt i et forløb?
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 23:43   #36
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Jeg kan ikke se at der er noget i vejen for at skifte advokat, men den nye advokat skal sætte sig ind i sagen og det tager tid og koster penge. Din nuværende advokat skal også have salær for den tid der er brugt på din sag.

Har du en forsikring der betaler rimelige advokatudgifter, eller betaler du selv advokaten? Hvis du selv betaler, ja så er det ekstra udgifter for dig. Hvis du har en forsikring der betaler, synes jeg at du skal spørge om hvad de siger til et skifte, og om de vil betale de ekstra udgifter der er forbundet med et skifte.

Mvh. Og god weekend
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 10:40   #37
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Jeg kan ikke se at der er noget i vejen for at skifte advokat, men den nye advokat skal sætte sig ind i sagen og det tager tid og koster penge. Din nuværende advokat skal også have salær for den tid der er brugt på din sag.

Har du en forsikring der betaler rimelige advokatudgifter, eller betaler du selv advokaten? Hvis du selv betaler, ja så er det ekstra udgifter for dig. Hvis du har en forsikring der betaler, synes jeg at du skal spørge om hvad de siger til et skifte, og om de vil betale de ekstra udgifter der er forbundet med et skifte.

Mvh. Og god weekend
Jeg ved faktisk ikke om jeg er dækket nogen steder, jeg ved kun at modparten skal dække rimelige omkostninger, og det var derfor jeg valgte at få advokat på.

Men det er også træls at skifte og så få en kæmpe regning.

Min kæreste har også en erstatningssag kørende hos dem, og hvis der skal skiftes advokat bliver det os begge to, men det kan jo blive rigtig mange penge så, især fordi der muligvis ikke er noget der kan dække min kærestes sag, da det drejer sig om et udenlandsk køretøj, og advokaten har en timeløn
på 1.875 kr, så det kan i værste fald hurtigt blive dyrere end erstatningen.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 16:49   #38
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
En lille update.

Jeg sagde mit nye job som chauffør op, grundet smerte i nakke/ryg.

Min advokat sagde i den forbindelse, at så skulle jeg sygemeldes.
Det gjorde jeg med det samme inde på jobnet, og nu har kommunen lige ringet og sagt, at det må advokaten ikke vurdere, og at det er lægen der skal det.
Jeg skal nu hurtigst muligt, finde ud af om jeg skal have andet/mere smertestillende, så jeg kan passe et arbejde, så jeg ikke skal gå sygemeldt, siger min sagsbehandler.

Jeg skal snakke med advokaten imorgen, for det da ikke så smart, hvis jeg skulle have været omkring lægen. Men jeg skal ihvertfald begynde at kigge arbejde nu.

Sidst redigeret af RHJ; 17-10-2013 kl. 16:57.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 10:41   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal i denne situation, gå til din læge, og rådføre dig med lægen..

Hvis lægen derefter vurdere at du skal sygemeldes, og evt ikke kan varetage dette job fremadrettet, skal du afvendte afskredelse, ellers står du dårligt, ift, at du mister ydelse som straf, ved at du selv siger op.

Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 20:38   #40
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal i denne situation, gå til din læge, og rådføre dig med lægen..

Hvis lægen derefter vurdere at du skal sygemeldes, og evt ikke kan varetage dette job fremadrettet, skal du afvendte afskredelse, ellers står du dårligt, ift, at du mister ydelse som straf, ved at du selv siger op.

Vh popiae
Min sagsbehandler snakkede ikke noget om, at jeg ville miste penge. Jeg skulle lige snakke med læge og advokat, og så kontakte hende igen, sidst i næste uge,
men jeg er med på jeg kan miste noget såfremt lægen IKKE mener jeg skal sygemeldes.
Jeg skal i noget projekt behandling 1-2 gange om måneden, de næste 4 måneder, men jeg ku egentlig godt tænke mig, hvis jeg ku finde et job rimelig hurtigt, som ikke kræver det store, rent fysisk, evt med hjælp fra lidt smertestillende, for det kan også blive for ensformigt bare at gå hjemme.
Trænger til noget fast at stå op til. Behøver ikke være noget særligt.
Kan se der bliver søgt p-vagter rundt omkring.
Sikkert ikke det mest spændende job, men så kommer jeg i det mindste ud og lave lidt fornuftigt, uden at jeg belaster mig ryg.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktion omring christiansborg hånd i hånd Helle Smith Politik og Samfund 3 06-09-2013 08:59
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
Integro: Kunsten at give hånd! buster Politik og Samfund 9 05-08-2011 00:33
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension