K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 09:25   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tjek lige om i fik læst #19.

Jeg har været på fp i snart 2 år, jeg kan både lufte/træne hund, cykle med mine børn, handle ind, holde mit eget hjem, være aktiv i en bestyrelse og meget meget mere.

Og jeg har en helt klar fornemmelse af, at mange ikke mener jeg er berettiget til fp, for jeg ser jo ikke ud til, at fejle en ski*.

Jeg er også en af dem der kan finde på, at sige, at jeg ikke gider at arbejde, for hvorfor sku' jeg dog det, når jeg kan få penge for at gå hjemme og hygge mig.

For helt ærligt, jeg gider s'gu ikke, at skære ud i pap for andre mennesker hvordan tingene reelt hænger sammen.

Hvis de vil have noget at sladre om, så giv dem da for pokker noget at sladre om, for jeg vil da ikke være medskyldig i, at disse mennesker går og keder sig.

Helt ærligt, jeg synes det er trist, at flere af jer ikke har noget mere interessant at gå op i, end hvorfor andre mennesker lever som de gør.

Jeg har oprigtigt ondt af de mennesker, som ikke magter at fylde deres liv med noget mere interessant, end at lege overdommer.

Jeg vil ikke påstå, at der ikke sker fejl (eller hvad vi nu kan kalde det) i systemet, men jeg er overbevist om, at det sker utroligt sjældent.

Og som andre har været inde på, så husk, at hvis i reelt er vidende om, at nogen får en social ydelse, som de ikke er berettiget til, så bør i gøre kommunen opmærksom på det.

Hvis man kun brokker sig, uden at anmelde sådanne overtrædelser, så kan jeg kun betragte det som sladder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 09:35   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja hvis nogen svindler sig til en pension på skide 12.000 kr og vælger et samliv med kommunen hvor man ikke engang kan slå en skid uden det skal registreres, jamen så er man vitterligt syg i min verden, og dermed er pensionen fuldt ud berettiget.

Det er jo ikke - hånden på hjertet - normale funktionsdygtige der gider sådan noget for 12000 kr, det må jo netop være dybt syge mennesker med manglende moral og som simpelthen ikke KAN tjene ordenlige penge på helt normale vilkår.

Og alene signalværdien over at være førtidspensionist, er der sgu ingen raske mennesker der vil have siddende på sig. Så rolig folk! De mennesker er mere syge end os andre og fortjener hver en sølle krone.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 09:44   #33
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
LOne jeg forstår så udemærket hvor du kommer fra i dit indlæg, men jeg tilstår blankt at jeg engang var det man kalder naiv.

Jeg troede virkelig på alt, dvs., jeg troede ikke på, at folk kunne finde på, at snyde systemet, dvs os, troede ikke den slags mennesker var til.

Jeg er dog blevet klogere, for jeg har faktisk hørt folk sidde og prale med hvor hurtigt de kom igennem og hvilken fed hyre de nu har for, at vågne sent, gå en tur med hunden osv osv., og slutter af med at sige" Hvorfor hulan skulle jeg arbejde, når jeg kan hygge mig dagen lang!??"

Og NEJ! jeg synes bestemt ikke jeg er mere end andre....men en ting jeg har lært af disse år i systemet er "Af skade blir' man klogere" og det er jeg blevet, jeg tror ikke at gud og hver mand snyder,men jeg tror heller ikke at alle har lige rent mel i posen.....desværre.
Jeg læste det igen...jeg siger ingen steder at nogen anden end JEG var naiv, altså jeg dømmer ingen der, Lone.......

Jeg dømmer dem jeg kender og beskriver i mit indlæg oog det har jeg fuldt belæg for - da jeg KENDER dem meget godt - det gør du som siger jeg dømmer så slet ikke, vel?

Jeg er en af den slags mennesker der faktisk overhovedet aldrig har dømt mennesker, før de selv gør det....og det fortsætter jeg med.

Jeg står gerne til skud hvis jeg virkelig angriber mennsker, men det har jeg faktisk overhovedet ikke gjort .....jeg har udtalt mig om mennsker jeg kender.....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 12:11   #34
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt gået Pedro. Misundelse er en rigtig dårlig følelse og går desværre mest ud over een selv.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 14:04   #35
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er en af dem som ikke ser syg ud, jeg er en af dem som gang på gang får at vide, hvor ser du bare "godt" ud, du ser da ikke det mindste syg ud... Jeg er en af dem "folk" snakker om, hvordan har hun dog fået pension???? Hun har nok bluffet sig igennem .... Selv mine "venner" siger det samme....

Dem som kender mig, ved jeg er syg. Jeg har fået et usynligt handikap, en hjerneskade - jeg er 36 år gammel. Hvor ville jeg dog ønske jeg havde mistet et ben, et øje eller lign - så ville naboer, "venner" andre nysgerrige ikke stille spørgsmål!!

Desværre er det kun de nærmeste som ser mig når jeg er træt, ligger i sengen eller sover i flere døgn i træk... Kun de nærmeste opdager at min hjerne har taget skade.

Tænk jer lige en ekstra gang om før i dømmer andre! Gå dog over og spørg naboen hvorfor han/hun har fået pension, i stedet for at snakke i krogene!!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 14:53   #36
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Alle disse negative holdninger overfor førtidspensionister, som man læser om, er jo et resultat af daværende regerings kampagne som stod på i årevis.
Opfordringer til stikkeri har også ligget på menuen til hverdag.

Igennem flere år en vis Hjort Frederikssen har påstået at ledige skal stresses og syge borger skal aktiveres.

Mange af dem som forsætter i den tone, er dem som selv er eller har været i kommunens maskineri.

Og dem som røber højst, er dem som selv svindler mist.


Jeg kender selv et par stykker som har ålet sig gennem systemet og nu er på folkepension og alligeved kan finde på at komme med nedledende udtagelser om arbejdsløse eller førtidspensionister for den gang skyld.

Efter min vurdering sådan mennesker forsøger at polere sin egen glorie af dårlig samvittighed som næver dem trods alt.

http://www.youtube.com/watch?v=3maZG...eature=related

Jeg er tæskende ligeglad hvad andre snakker eller mener om mig.
Desuden så har jeg altid været sladre objekt, af den ene eller den anden grund, og man kan vænne sig til alt.

Sidst redigeret af Karo; 16-11-2011 kl. 15:17.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:04   #37
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
kan blive så forbavset over at andre syge,havde så ondt i R... over andre som har mindre synlige sygdomme,det må være en mangel på en hobby,kan anbefalde at slægtforske,det tager så dejligt meget af ens tid og man får et andet syn på de ting der har forgået igennem tiden osv ....

og en anden ting,så er det alså stort set umuligt at snyde sig til en FP,så skal man være meget dygtig til det, det jeg selv har måtte gå igennem for at få min da jeg netop ik har en sygdom der kan ses eller kaldes ved navn.

jo en ting og det gjorde virkelig nas da jeg hørte det første gang er jeg bla har personlighed forstyrrelse,i mine egne øre lyder det som om jeg er sindsyg,men jeg kan ik blive behandlet for det og imed jeg os bruger alt for meget energi på at bekymmer mig over ting som i andres øjne er små ting,ja så har jeg ik overskud til at kunne arbejde, jeg kan ganske enkelt ik nå og oplade overskud til at klare 37 timer hver dag, ej heller ikke en gang 2 timer om dagen,lige meget hvor meget jeg end prøvede,så efter 10år på den måde opgav jeg og søgte pension som ydeligere tog 3år at få sat i værk da ingen ville høre på mig for jeg så jo rask ud...

selv den dag i dag 2år efter jeg har fået min pension bøvler jeg meget med problemmer i hverdagen selv om jeg kan cykle langt,gå lange ture,sidde flere timer foran puteren osv, men det er ik uden jeg lige skal sove til middag,ellers køre tankerne mig helt død og det så bliver til flere dage i sengen...

så det er ret trist man så ser her på K10 som ellers er et forum hvor man kan skrive hvordan man nu har det uden nogen dømmer en på åben forum fordi de netop selv bøvler rigeligt med det dagligt,så skal læse at netop en har travlt med at dømme sin nabo, gør det privat og ik et sted hvor andre føler sig trådt på...

Lunasdatter: flot du har sparet op til et lækkert tv af penge du har sparet ved ik at ryge gør nøjagtig det samme,for det er snart et år siden jeg holdte op...

mvh
Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:13   #38
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@ Alana

Citat:
Lunasdatter: flot du har sparet op til et lækkert tv af penge du har sparet ved ik at ryge gør nøjagtig det samme,for det er snart et år siden jeg holdte op...
Takker... og det er en smadder god ide... jeg lagde 100,- i en bøtte hver tirsdag.. og her d. 2-2-12 formiddag er det 2 år siden jeg stoppede med at ryge.. og det er sådan set ligemeget hvilket beløb men smider i den bøtte... man bliver bare så kisteglad for de der ekstra penge ... som kan bruges til at snoldre for

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:22   #39
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Lunasdatter:

ja nemlig og det er os vigtig man giver sig selv penge at snolde for det holder ens lyst til at forsætte rygestoppet.. jeg har så købt troldekugler for nogen af de penge jeg har sparet ved at stoppe, en for hver mdr jeg har været røgfri, men de penge som så ik blev brugt er kommet i en gammel dåse og ja med god held hedder det et nyt fladskærms tv til næste år,det gamle kasse tv kan snart ik mere

mvh
Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:47   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan holdt i op med at ryge, hvis jeg må spørge??

Jeg vil så gerne holde op, men det er ikke lykkedes mig endnu - jeg oprettede endda en rygestopgruppe herinde sammen med Hejdien, men det gik ikke..................selvom vi var flere der forsøgte.

.................................................. .................................................. ............


Jeg synes bare ikke det er god stil at poste indlæg på k10 der omhandler galde og ophidselse over at nogle folk SLET IKKE ser syge ud og som har aktive liv.
Her er vi jo mange der både er aktive, ikke ser syge ud, og som indirekte bliver stemplet som værende i gruppen af svindlere.

K10 er som udgangspunkt et sted hvor vi kan støtte hinanden, også når omverdenen udviser manglende forståelse og fordømmer os på falske anklager. Og ligger anklagerne så herinde, jamen så mister man jo lidt af sammenholdet og bliver ked af, at mistanken også lurer i egne rækker blandt 'kampkammeraterne'......

Tråden, det første indlæg, har jo ingen relevant pointe, vi kan ikke bruge den slags informationer til noget brugbart, og alle os der netop har aktive liv og som lider af usynlige sygdomme, føler os jo i dén grad ramt og får sådan en ''aha oplevelse'' der handler om andre folks syn på os.

Har man kendskab til folk der vitterligt har svindlet, så kan man jo enten anmelde dem for bedrageri, eller så kan man holde sin mund lukket og holde sin viden for sig selv.
Der er også den mulighed, som jeg selv benytter, at gå til de folk det handler om og få snakken med dem. Det hjælper jo ikke at omtale dem negativt her på k10, det bliver de jo ikke klogere af. Så igen forstår jeg ikke pointen.
Og derfor er min konklusion, at indlæget bare må være et ekstremt surt opstød med bittert indhold.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension