K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2010, 12:31   #1
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Sidder og skriver på mine bemærkninger og kommentarer til brug for den partshøring, de skal være inde i morgen.

Jeg skulle også have skaffet en ny lægeerklæring, fra min læge - han havde fri igår og i dag, men kommer i morgen. Det er så der kan blive lagt en klar og utvetydig lægeerklæring ved. For det er den de at stoppet mine dagpenge på.

Jeg har brugt, alle de love og paragraffer i er kommet med - og det er jeg meget glad for. Tak for det alle sammen.

Jeg har på ingen måde meldt mig ledig, men skal melde mig på jobcentret for at kunne blive henvist til en sagsbehandler, jeg har ikke søgt kontanthjælp endnu, jeg har bare fået en ansøgning, og jeg har fået en aftale med en sagsbehandler i det system.

Så bare rolig, jeg er ikke meldt ledig, jeg er stadig syg, men da jeg kender min kommunes sendrægtighed, ville jeg gerne være sikker på at jeg kunne få noget at leve af, såfremt tingene trækker ud eller, guderne forbyde det, deres afgørelse går mig imod.

Uanset udfaldet af partshøringen, vil der blive klaget over den behandling jeg har fået, til beskæftigelsklagenævnet og hvem ellers der kunne være nyttig at klage til, der står bare ikke noget og frister og sådan noget i brevet.

Går forresten ud fra at en partshørring er en skriftelig indsigelse eller kommentar. Og jeg går ud fra at senest den fredag den 3-9-10 ikke betyder torsdag. Man ved sku aldrig med min kommune.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 12:36   #2
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Læste et eller andet sted om at der 8 uger efter 1 sygedag skulle laves en plan for videre forløb, hvor er det lige det står.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 13:05   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Du finder det i Sygedagpengeloven.

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=5a39c4835e


§ 12. Kommunen skal på baggrund af oplysningsskemaet efter § 11

og eventuelle andre oplysninger i sagen foretage en visitation i tilknytning

til den første opfølgningsindsats til en af følgende kategorier:

1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart orestående (kategori 1).
2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).
3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).


§ 13. Kommunen fastlægger ved visitationen efter § 12 proceduren for opfølgningsforløbet,

herunder hyppighed af den løbende opfølgning.

Stk. 2. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 1 og 3, skal der første gang senest følges op inden udgangen af den 8. uge

regnet fra første fraværsdag.

Der skal anden gang senest følges op inden 3 måneder regnet fra første fraværsdag.

Herefter skal der følges op senest hver 3. måned.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 11:11   #4
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Beklager at indlægget er så langt, men det kunne ikke gøres kortere ;o)
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 12:24   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Ayaa, Har du ventet på at blive opereret medens du var på sygedagpenge?

Hvis du har, kan du også lige så godt smide §27 stk. 2 i hovedet på din kommune:

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus

Den med at kommunen skøjter hen over §§§ og vender og drejer alt, var jeg også ude for, så jeg var helt rundtosset efter at have læst kommunens begrundelser for at give afslag på forlængelse. Du er bare nødt til at fastholde dine argumenter i din ankesag og det at de ignorerer § 7a og en masse andet er desværre ikke noget nyt, når de fastholder beslutning om stop af sygedagpenge

Ja, jeg ved ikke mere at sige, for du er jo selv klar over at der er begået mange fejl i din sag; men det hjælper dig jo ikke noget lige for tiden, hvis du ikke er berettiget til kontanthjælp pga. den forældede gensidige forsørgelsespligt

Du får lige et læs for dem kan du ikke få nok af i denne svære tid, selvom de ikke skaffer dig penge på bordet
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 12:34   #6
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Tak for krammene, det varmer i den her tid.

Ja jeg var sygemeldt inden jeg blev opereret, jeg blev sygemeldt den 1 august 2009, og opereret den 25 august. Det var en planlagt operation. Så jeg ved ikke om det dur.

Så jeg har ikke vente så længe desværre. Vil lige læse hvad der står i §27 stk 2
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28
ressourceprofil nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-07-2010 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension