K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 20:59   #31
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg har søgt siden november, til tandbehanling da minetander er ødelægt grundet medicin,
så skal du da have fat i din læge for hvis det kan beviset det er medicin skyldt må der kunne fået astatning den vej frem vil jeg da mene.av betændelse i undermund ikke sjov been there done that pyhaa abre tanken om det av
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 22:04   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Øv øv øv.

Og så alligevel, på en måde kan jeg godt se fornuften i det.

F.eks. har jeg en veninde, hun var på kh ligesom jeg selv, hun havde været hos sin tandlæge fordi hun havde knækket et stykke af en tand og tandlægen dømte, at tanden skulle have en krone på.

Veninden søgte kommunen om hjælp til enkeltydelse, skulle en tur omkring tandlægekonsulenten, som ikke mente det var nødvendigt med en krone, han mente godt, at tanden kunne bygges op med plast.

På et tidspunkt, hvor jeg sidder og snakker med min veninde, spørger jeg hende om jeg må se tanden, og det måtte jeg gerne.

Og da blev jeg overrasket, for den tand ville min tandlæge aldrig have foreslået at sætte en krone på, han ville have bygget den op med plast.

Jeg ville bare ønske, at sådan en "tandlægekonsulent" ikke var i lommen på kommunen, så det var en "uvildig instans".



FrkSilverfox, godt du fik det overstået.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 13:42   #33
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
*suk*

Nu er det snart 14dage siden jeg har ansøgt om tandlæge-hjælpen, men kommunen vil IKKE betale da de mener jeg har råd til at afdrage.. Har 78,50kr om måneden at afdrage med. Regningen blev på 1230,70kr

Jeg ankede den for 1 uge siden og der er stadig ikke sket noget. Hvor lang tid har de til at svare. Da jeg søgte, gik der 2 døgn før jeg fik svar. Nu har der så gået en uge, og hvor meget længere skal der gå før der sker noget?
- Ved godt det tager tid, er bare nysgerrig
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 20:59   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
*suk*

Nu er det snart 14dage siden jeg har ansøgt om tandlæge-hjælpen, men kommunen vil IKKE betale da de mener jeg har råd til at afdrage.. Har 78,50kr om måneden at afdrage med. Regningen blev på 1230,70kr

Jeg ankede den for 1 uge siden og der er stadig ikke sket noget. Hvor lang tid har de til at svare. Da jeg søgte, gik der 2 døgn før jeg fik svar. Nu har der så gået en uge, og hvor meget længere skal der gå før der sker noget?
- Ved godt det tager tid, er bare nysgerrig
Ja, den er jo lidt svær, for kommunen har 4 uger til at revurdere deres afgørelse og hvis de fastholder deres afslag skal de sende den videre til.......
hmmm, hvad er det nu det hedder.

Du har tidligere skrevet, at du har 4.300 kr. udbetalt pr. måned, får du ikke boligsikring?

Hvis du kun har 4.300 kr. pr. måned, så synes jeg du burde kunne få hjælpen.

Hvad stod der i afslaget?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 23:30   #35
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hvad er dov det for en behandling du har fået.. min søn på su fik lov til at få behandling for 7000kr.. han skulle så lige udfylde et skema om hvad han havde i indkomst og hvad der blev brugt til udgifter.. og alt er betalt og lavet nu..

her tog det en uge fra han havde været hos tandlægen og til vi havde svaret fra kommunen.. vi kontaktede så ikke en socialrådgiver. men ringede og bad om at få en akut enkelt ydelse.

vil lige tilføje at den midlertidige behandling du har fået ind til du få den rette behandling skal du efter regler betale selv...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 09:00   #36
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Vovse-
De mente at jeg havde fusket med mine udgifter derfor ville de ikke betale. For de kunne se at jeg overførte pengene til min kæreste's konto og så var de sikker på han bare hævede dem til mig. OMG!
Ja jeg overfører penge til min kæreste da han står for at betale vores udgifter!!

Maja-bell -
Det er ikke en midlertidig løsning. Det var den billigste løsning. Tanden var flækket og fyldt med betændelse og derfor bedømte tandlægen at det bedste var at rykke den ud..
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 09:42   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Vovse-
De mente at jeg havde fusket med mine udgifter derfor ville de ikke betale. For de kunne se at jeg overførte pengene til min kæreste's konto og så var de sikker på han bare hævede dem til mig. OMG!
Ja jeg overfører penge til min kæreste da han står for at betale vores udgifter!!
Dette kan du vel dokumentere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 10:06   #38
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Det var jo det jeg gjorde.. Havde vedlagt konto-oversigt hvor der står hvad jeg overfører, til hvilke udgifter.. Men som sagt er de ikke tilfredse med det
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 10:33   #39
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Ej hvor er min økonomiske rådgiver fantastisk !!!
Jeg ankede min sag for 3 uger siden ! Og nu har hun så trukket den i landrag, fordi jeg står til at skal have forhøjet kontanthjælp. Og med henblik på det, kan jeg jo selv betale regningen !
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2011, 09:27   #40
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
du har vel sat dato for indsent klage. så er det under alle omstændighed fra den de skal vurder din sat..

men flot at de kriminaliser dag på din ansøgning.. men hold ud
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
AKUT-job... Te-pigen Politik og Samfund 21 25-01-2013 23:54
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension