K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2008, 15:02   #31
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Flemming,

Tak for svar..

Nej ftp indstilling står i en af de midterste sider i ressourceprofilen.

Og ikke som den burde stå - som allersidst i ressourceprofilen..desværre.

Ja, der er faste rammer, men der bliver hoppet frem og tilbage i både årstal og tekst..Så svært at finde ud af i rp, hvad der ikke er aktuelt og hvad der er aktuelt...

Jeg prøver at holde modet oppe selvom lige pt er noget svært..

afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 15:21   #32
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 18
FlemmingLeer er ny på vejen
Det er da noget makværk.

Vedr. klage over ressourceprofil så tror jeg, at du skal klage til sagsbehandleren over det. Men jeg er ikke helt sikker.

Du kan evt. også sende den samme klage til vedkommendes chef for ligesom at sætte trumf på. Chefens navn kan du få oplyst i omstillingen.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 15:39   #33
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
jeg har skrevet et "klage" brev til sagsbehandleren om den dårligt udarbejdede ressourceprofil. Men har ikke fået sendt det til centerchefen også.

Men måske skulle jeg gøre det..Da det lyder som en god idé.

Det kan jo være, at jeg så får mulighed for at få rp skrevet om eller
få ftp indstillingen skrevet ind på sidste side af rp..forhåbentlig.

Men jeg er måske for optimistisk nu...
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 18:56   #34
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Afrodite!

Jeg har også klaget over både sagsbandling og RP, til sagsbehandleren, til borgmesteren og til nogle kommunalbestyrelsesmedlemmer. Der kom ret hurtigt en undskyldning fra jobcentret - det er jo dejligt! Men trist, at det er nødvendigt at klage. Det burde jo være en selvfølge, at alle bliver behandlet ordentligt og med reskekt.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 21:30   #35
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Den Udstødte,

Ja, det er trist at det er nødvendigt at klage.

Og vil give dig helt ret i at alle borgere skal behandles med respekt.

Mht. at klage. Det kræver jo også en del tid og kræfter.
Og mange har sikkert ikke overskuddet og få sammenfattet en klage og få den sendt afsted til kommunen m.fl.

Men dejligt, at du ..efter af have klaget over sagsbehandleren og rp...fik en undskyldning fra jobcentret..

Jeg fik hjælp til at skrive min klage - brev. Da jeg ikke selv har haft overskuddet til at få den skrevet..

Jeg ved ikke om jeg får medhold i min klage..Den er kun sendt til sagsbehandleren.

Men måske skal jeg sende en kopi af klagen både til centerchefen - som Flemming foreslog -
og til Borgmesteren m.fl.

Iøvrigt har jeg allerede klaget til Borgmesteren for noget tid siden vedr. sagsforløbet
( og min rp som blev udarbejdet uden min medvirken) men har ikke fået svar tilbage endnu...

Mht. kommunalpolitikere - der er jeg lidt blank..Ved ikke hvem jeg evt. kan kontakte?..



PS. Jeg bor i Københavns Kommune

Øh..jeg mener jeg hører til ved Københavns Kommune..
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 22:05   #36
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej igen Afrodite!

Smiler! Uanset hvor du bor, er det vigtigt at klagen er skriftlig. Det er dejligt, at du har nogen til at hjælpe, når dine egne kræfter ikke slår til.

Ja, send en kopi til både borgmester, centerleder og måske et eller to kommunalbestyrelsesmedlemmer - gerne nogen som du har tillid til, eller kender personligt - eller dem som du ville stemme på til et valg. Jeg kender nogen af de kommunalbestyrelsesmedlemmer, som jeg sendte kopier til, personligt. Jeg vidste, at de ville reagere på mit brev.

Jeg ved, at det koster mange kræfter at skrive en klage. Kræfter og udholdenhed er jo ikke det vi har mest af. Det tog mig næsten 14 dage, at skrive min klage - tage kopier og så videre. Men da jeg var færdig med det, havde jeg en rigtig go' fornemmelse i maven. Samtidig var jeg stolt over, at jeg havde formået at jeg fik skrevet klagen.

Hvis jeg kan hjælpe, så må du endelig sige til.


Knus, Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 22:09   #37
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 18
FlemmingLeer er ny på vejen
afrodite,

Københavns kommune har en borgerrådgiver, som du kan klage til over sagsbehandlingen af din ressourceprofil.

Der kan du dog ikke klage over afgørelser i kommunen. Jeg vil nøjes med at sende det brev, du lige har lavet til borgerrådgiveren.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 09:41   #38
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej Afordite.
Det er et stykke tid siden jeg har været inde og læse din tråd, og desværre kan jeg læse at du stadig kæmper for at komme videre.

En af mine veninder havde bedt mig tage med til et møde hos kommunen forleden. Første personlige møde udover et obligatorisk møde i starten af hendes sygeperiode for 9 mdr. siden. Det blev en sjov oplevelse. Sagbehandleren virkede meget aggresiv over at jeg var med, så allerede i venterummet angreb hun mig, og sagde at jeg ikke måtte sige noget overhovedet. Herefter fulgte 5 min. gang til hendes kontor. Synes måske godt hun kunne have ventet til vi var fremme her. Og næste morsomme indslag var da tidshorisonten for den nærmere afklaring blev diskuteret. Her proklamerede hun at det jo var det offentlige og at her arbejdede man jo ikke så effektivt. Wow, sikken en reklame at give sig selv.

Men det sidste kan man da så bestemt sige du får at føle på egen krop. Jeg kan så bestemt godt forstå din vrede og frustration. Det er simpelthen så opslidende at være i venteposition uden at kunne foretage sig noget selv, men være afhængige af hvornår det passer andre at få sagen bragt videre.

Som du kan læse andet stedts er jeg netop startet i flexjob. Og jeg har pludseligt opdaget hvor meget det har fyldt at være at være fanget i den sociale trædemølle. Jeg har simpelthen oplevet en hel ny frihed som jeg også tror mange førtidspensionister der endeligt får pensionen oplever.

Tilbage til dig. Jeg forstår ikke helt hvorfor hele din sag skal omkring en jurist. Er det normal procedure i en pensionsag? Jeg tror det er ved visitationsmøderne der bliver tildelt pension. Hvis de har bedt om endnu en lægeerklæring, og den nu foreligger, og så vidt jeg læser endnu engang bekræfter at din erhversevne er ophævet, så burde det da være en sag lige til højre benet.

Jeg har opfordret dig til at tage kontakt til borgerrådgiveren før. Vil gøre det igen her. Jeg har selv talt med dem i forbindelse med mit afslag omkring merudgifter. Jeg skrev en mail til dem, og de kontaktede mig inden for 2 dage. De er meget flinke. I første omgang ville de ikke foretage sig noget i min sag, fordi den nu ligger hos det sociale nævn, som skal tage stilling til min klage, men dersom jeg ikke fik tilstrækkeligt begrundet svar skulle jeg kontakte dem igen. Det var en af deres mærkesager og så ville de gå ind i sagen. Jeg synes så bestemt du skal tage kontakt til dem. Jeg ved de er meget obs på sager der trækker i langdrag og hvor der ikke sker sagsbehandling i lange perioder. Jeg ved også at de kan optræde som bindeled mellem borger og sagsbehandler hvis der er opstået gnider i samarbejdet.

Hvor svært det end er, så prøv om du kan holde humøret oppe.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 01:23   #39
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej til alle,

Først..vil jeg gerne takke alle - for jeres venlighed og støtte her i forumet.

Jeg får helt tårer i øjnene over, at i har været – er så hjælpsomme med
råd og vejledning her i tråden mht. min situation – min sag ved kommunen.


Hej igen Den Udstødte,

Du har fuldstændig ret i..det er vigtigt med en skriftlig klage..
Også til flere personer end bare sagsbehandleren..

Jeg synes, det er utrolig godt gået, at du har kunnet skrive en klage.
Og kan godt forstå du er stolt af det..Det skal du også være – helt bestemt da.

Men det kan være meget svært, når man ikke selv har overskudet til at skrive
de klager…Jeg har været utrolig heldig, at der var en til at hjælpe mig med
at skrive en klage. Ellers tror jeg, at jeg helt havde opgivet..

Og så varmer det virkelig meget, når du skriver du vil hjælpe mig mht. at skrive en
Klage..Selvom kræfter og udholdenhed ikke er det, som vi har mest af..
Og selvom vi ikke kender hinanden…

Du er et dejligt menneske!...smiler…Det skal du vide...

Hej igen Flemming,

Taaak ..for linket…Jeg vil læse om Borgerrådgiveren, kontakte og sende snarest
en kopi af klagen omhandlende sagsbehandlingen af min rp.

Hej igen Velcro,

Først stort Tillykke med flexjobbet.

Og taak for dine opmuntrende ord..Det betyder meget for mig..

Jeg skulle nok have lyttet til dig, allerede da du skrev til mig første gang..
Og have kontaktet Borgerrådgiveren tidligere – men man kan altid være bagklog.

Havde nok også håbet at fagforeningen hjalp noget mere end hvad de hidtil har gjort..
Det eneste fagforeningen har gjort for mig, er at ringe to gange til jobcentret forgæves.
Og så har de opgivet at prøve igen...

Jeg fik også et ”pænt” brev for nylig fra fagforeningen at de har besluttet, at fagforeningen
ikke hjælper medlemmer i sociale sager.. Men de har ”strukket” sig lidt i mit tilfælde…..Hmm
Og det har jeg gået og betalt til i over 20 år..Tja..hvad skal jeg sige..

Jeg vil ikke bruge mere energi pt, jeg ikke har alligevel, på at få fagforeningen til at hjælpe yderligere..
Selvom jeg har brug for hjælp mere end nogensinde tidligere..

Dog har jeg læst et eller andet sted her i forumet, (kan ikke lige huske i hvilket indlæg)
at der er en som har fået hjælp fra LO??

I øvrigt sikke en skrækkelig modtagelse I, din veninde og dig fik på kommunen.
Utroligt at sagsbehandleren kan tillade sig at behandle folk på den måde..

Og jo desværre, det er svært at holde humøret oppe – trods det gode vejr..

Min tålmodighed med det jobcenter er ved at være godt opbrugt..
De forhaler min sag MEGET stadig..
På trods af de igen har fået ny dokumentationpå at min arbejdsevne er ophørt,
har de sat mig i venteposition igen igen..
Og kan heller ikke forstå hvorfor det skal en tur forbi juristen igen inden en visitation.??
I stedet for at det kommer med på visitation med det samme...

Jeg har også, for noget tid siden, skrevet en klage til Borgmesteren.
Har dog ikke fået svar tilbage..endnu…

Godt at høre – læse at du har nogle gode erfaringer med Borgerrådgiveren..
Så må jeg se, hvad Borgerrådgiveren siger - kan hjælpe mig med..
Håber de kan gøre noget..

Under alle omstændigheder, er jeg meget glad for K10.
Og de råd og opmuntrende ord fra alle jer - skønne mennesker herinde..

afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 00:21   #40
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Seneste nyt i min sag.

Jeg har talt med Borgerrådgiveren, som mener, at en klage er berettiget til Jobcentret omkring mit sagsforløb og sagsbehandling

Borgerrådgiveren har fået en kopi af alle sagsakter/papirer (fra mig) som dokumentation for klagen.
Og det tager ca. 3-4 uger at få udarbejdet klagen fra Borgerrådgiveren.

Jeg har dog bedt om noget betænkningstid mht. at klage over jobcentret pt.

Da jeg kort forinden havde fået at vide, at jeg havde fået ny sagsbehandler igen og skulle til samtale i jobcentret.

Jeg havde en rigtig dårlig dag, helbredsmæssigt, da jeg var til samtale på jobcentret.
Jeg spurgte min nye sagsbehandler om min ressourceprofil og påpegede at min RP er rodet, misvisende og uoverskuelig.
Det væsentlige forsvinder i gamle informationer. Og der står en hel masse under ressourcer, som jeg har??
Jeg spurgte om hun kunne tilføje, (da hun ikke kan rette i RP), at jeg ikke har de ressourcer.

Men den nye sagsbehandler var hverken til at hugge eller stikke i mht. at få tilføjet noget i RP.
Og kom også med begrundelsen, at det vil trække min sag ud yderligere, hvis min RP igen
skal til partshøring.

Sagsbehandleren bekræftede at have modtaget mit brev med kritik til RP.
Hun ville dog ikke få det skrevet/tilføjet under borgerens kommentarer, men ville vedlægge brevet i min sag.
Hendes begrundelse var igen, at hvis det skulle tilføjes i RP, så ville det trække min sag ud yderligere.

Skal jeg bare acceptere den noget rodet RP?


Det bedste ville jo være at få tilføjet det som mangler i RP og få den godkendt/underskrevet.
End at jeg får afslag på ftp og så skal anke og der så kan gå 6 måneder eller længere inden jeg får svar på anken.

Jeg fik desværre ikke sagt til min nye sagsbehandler, at min RP var blevet skrevet uden min medvirken.
Og jeg fik heller ikke spurgt til, hvorfor der ikke er afsat plads til at skrive RP under?

Det er kun nogle få – men væsentlige ting som skulle tilføjes. Jeg skulle nok have insisteret på at sagsbehandleren fik tilføjet, det som mangler i RP.

Men det jeg skulle sige og spørge om ”faldt på gulvet”. Jeg kunne næsten ikke få sagt et ord og få talt ud om de ting,
som var væsentlige. Selvom jeg havde skrevet punkterne ned for at huske det.
Jeg var nærmest ”helt lammet” under samtalen. Det var ligesom 2 skridt frem og 3 tilbage

Til sidst fik vi at vide, at der var indhentet ny speciallægeerklæring og min sag nu skulle til visitationsmøde.
Som tidligere sagsbehandler, er min nye sagsbehandler også enig i ftp indstillingen.

Jeg afventer nu spændt, at min sag kommer på (re)visitationsmøde. Og hvad der så videre sker.
Forhåbentlig bliver min sag videresendt til Pensionsteamet.

Jeg er dog urolig for den noget rodet og misvisende ressourceprofil, som er blevet skrevet uden min medvirken.
Og der ikke er afsat plads til at jeg kan underskrive den.

Men mine (tidligere) kommentarer er heldigvis skrevet ind under borgerens kommentarer.
Så noget er kommet med. (Dog ikke mht. at der ikke er afsat plads til at jeg kan underskrive RP).

Nu håber jeg bare, at Pensionsteamet( hvis og når min sag kommer til dem) læser under borgerens kommentarer også – om ikke andet...

Sidst redigeret af afrodite; 07-08-2008 kl. 00:23.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Så blev vi ikke forskånet alligevel MrBurns Politik og Samfund 62 27-05-2010 14:19
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension