K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 09:19   #31
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Thumbs up

Kære Lena

Du kan tro jeg skal x hvad x's kan på mandag.

Du vil være i mine tanker hele tiden, og jeg venter spændt på resultatet, det tror jeg vi alle herinde er spændte på.
Du SKAL ha den pension nu, de kan sgu (undskyld sproget) da ikke sylte dig længere, du og din familie har fortjent fred nu.

Jeg ønsker al held og lykke til dig og din familie.

Mange hilsner og tanker fra

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 14:21   #32
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 52
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Kære Lena

Jeg vil også krydse alt hvad jeg kan for dig. Jeg håber virkelig at det lykkes for dig nu.

Mange tanker
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 16:34   #33
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 19
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
I er sgu søde

Tak for opbakningen

Med alt det i krydser på mandag skal det nok gå!!!

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 07:44   #34
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 19
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Fik morgenkrydderen galt i halsen!!!

Godt nok har manden skiftet parti som vi andre har skiftet underbukser.

Godt nok har manden ikke villet svare på mine spørgsmål.

Men at stå frem med nedenstående artikel, er godt nok det værste mundlort jeg længe har hørt

Citat:
Rådmand efterlyser fælles indsats

Den alkoholiske far, psykisk syge mor og problembarnet skal behandles ens - det kniber det med i dag
ODENSE: Odense skal være bedre til at tage sig af mennesker med sociale problemer, mener rådmand Erik Simonsen.

- Vi har behov for et værdisæt, som går på tværs af forvaltningerne i Odense, fordi vi har fælles bekendte, siger han og uddyber:

- En familie, som har det skidt, kan bestå af en alokolisk far, psykisk syg mor og et barn med problemer. I dag vil de få deres problemer vurderet i to eller tre forskellige forvaltninger, og derfor risikerer de at møde et kommunalt system, som stiller forskellige krav til dem.

- Det har vi ikke tænkt godt nok over hidtil. Men det er meget vigtigt for mig, at forvaltningerne værdisæt ikke er forskellige, siger rådmanden.

Fælles retning
- Det sociale er et kerneområde, og derfor skal Søren Thorsager, Jane Jegind og jeg have samme værdier at arbejde ud fra. Et fælles værdisæt udstikker de store linjer og sætter målene for det sociale arbejde. Det giver en fælles retning og sikrer sammenhæng mellem tingene - alt sammen noget, som det frivillige sociale arbejde også kan rette ind efter, siger Erik Simonsen.

Han føler, at der i dag er en fare for, at folk falder ned mellem to stole, fordi forvaltningerne meget vel kan stille forskellige krav til folk.

- Dét, man får at vide i det første møde med vores system, skal også være det, folk oplever til sidst, siger Erik Simonsen.

Ikke omklamre
- Brugerne skal opleve os som ét sted, hvor det er nok med ét møde i én forvaltning. Det skal give et mere trygt møde med kommunen.

Rådmanden har også et klart bud på, hvad kommunens rolle skal være for at hjælpe de socialt udsatte i Odense:

- Vi skal tilbyde hjælp til selvhjælp og ikke virke omklamrende, siger han.
Lider den mand af totalt hukommelsessvigt - virkelighedsfornægtelse eller korttidshukommelse???

Her er mit debatindlæg;

Citat:
Jeg er målløs!!!!!

Jamen kære Erik Simonsen - hvis du vil sikre at folk ikke falder ned mellem 2 taburetter - så find da lige min sag frem igen - og så læs den!!!!

Hvordan vil du forklare, at Ældre- og Handicapforvaltningen, speciallæger, egen læge mv. tegner et billede af mit funktionsniveau - din forvaltning en anden????

Hvordan vil du forklare, at du ikke vil svare på mine klager?????

Jow indrømmet - din forvaltning HAR netop anerkendt, at mit funktionsniveau er nedsat i svær grad! Vil du - for en gangs skyld - nu tage ansvar, og sørge for at dække det år uden indtægt, på grund af din forvaltnings totale fejlskøn (som jo så rigeligt er tilbagevist af såvel eksperter som Datatilsynet)

Næppe - du har jo flere gange skrevet at du ikke vil bruge ressourcer på at komme til bunds i mine klager.

Selv nu, hvor jeg er i besiddelse af interne mails med ordlyden "vi som kommune har et problem" "jeg fornemmer vi har brændt nallerne" osv, omkring min sag - mener du det kræver for mange ressourcer at svare på dette..........

Den næste uges tid tror jeg - at jeg vil lave min helt egen tipsseddel, hvor jeg vil prøve at gætte hvad du mener i næste uge - måske endda hvem du vil stille op for næste gang!

Nå ja - og så er jeg jo nok nødt til at tage turen til Datatilsynet en gang til, for I bliver jo ved med løgne i papirerne - (modigt når nu jeg har båndet mødet, og derfor INGEN problemer har med at kunne dokumentere dette)

Se mere her ; http://www.sitecenter.dk/radby/
VELKOMMEN I CIRKUS ODENSE
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 22:47   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lena ja den lille mand har i godt nok været heldige med he he he ...

Jeg har da også skrevet en lille hilsen til ham for mon ikke nu i får det som blommen i et æg der i Odense ...

Manden er vågnet af sin dvale eller er han ??

Her er hvad jeg har sendt til ham , men jeg forventer ikke noget svar


Citat:
Att: Erik Simonsen.


Jeg læste i dag med åben mund og polypper den artikel der var om dig og dit syn på systemet i Fyns stiftstidene og jeg må sige at jeg er mere end målløs efter at have fulgt en del kampe mange mere end syge mennesker har med netop Odense kommune.

Jeg syntes det er en hån mod de borger og jeg undre mig over hvordan hulen du overhovedet kan få de udtalelser over dine læber som du kommer med.

Men nu kender jeg en hel del til Lena Michelsens sag og jeg kan så håbe at jeres ulovlige og totalt fordækte og dårlige behandling af hende og det at alle hendes påstande har været klare præcise og rigtige samt dokumenteret har været en øjenåbner for dig.

Og at du dermed vil sørge for en ordentlig og god behandling af alle dine borger, det såvel den soldat du har i kommunen som har lidt store skader i kampe for sit land men som nu ikke kan få en førtidspension skønt han overhovedet ikke kan fungere mere (dokumenteret naturligvis)

Samt alle de andre jeg er stødt ind i på hjemmesiden www.k10.dk.

Hos os kommer mennesker der føler sig trængt i systemet, vi prøver at hjælpe dem så godt som vi nu kan selv om vi ikke har uddannelse til det og ej heller har så mange ressourcer, men vores princip er at når man er mange mennesker nok der alle ved en lille smule så er vi til sammen en kæmpe viden database.

Men når vi får nye bruger som fortæller en meget grotesk historie så er vores første spørgsmål til dem er det Odense du kommer fra, og er det så det så må vi med beklagelse fortælle dem at vi kan hjælpe dem med div love og rettigheder men at lige netop Odense er *******s forgår når det kommer til at man er blevet syg, så trods alle love, hensigtserklæringer og dokumentationer fra alverdens læger så er intet sikkert i Odense.

Min datters dejlige lære har lige mødt sit livs kærlighed og han bor i Odense da hun fortalte det og at hun flyttede over til hav var det første jeg gav hende et link til Lenas hjemmeside og til nogen af de andre sager fra K10 omkring Odense borger og hendes første respons var fy for fanden for en politik, folk i hele landet følger med i de sager fra Odense , desværre har politikker mere magt og medie dække end den lille mand på gulvet og derfor er det meget sjældent at vi høre en så detaljeret historie og så veloplyst sag som Lenas, det kræver at der er en del mennesker der er villig til at hjælpe den syge borger med at komme frem med sin historie og det kræver at der er en god portion selvtillid og pondus både hos den syge og familien til den syge, det er jo trods alt deres mest intime oplysninger de skal dele med tusinder af mennesker men heldigvis har Lena Michelsen været med til at belyse hvad der foregår i en kommune som Odense , så kan man kun med gru tænke på alle de mennesker der ikke har Lenas netværk eller Lenas selvtillid ..

Jeg håber at en sag som Lenas vil få Odense kommune til at åbne øjnene og begynde at behandle deres borger ordentligt og ifølge de gængse love, jeg kunne sådan ønske at Lena Michelsen var så ressourcestærk at hun kunne tage en retslig kamp med Odense kommune, men med tanke på hvad hun har været udsat for så er hun nok ved at være slidt ned til sokkeholderne af kommunen og dermed er alt håb om en retssag mod Odense kommune nok bare ønsketænkning fra min side..

Jeg kommer selv fra en kommune som guderne skal vide prøver at springe over hvor gærdet er lavest hvor man heller ikke følger love og henvisninger, men ikke des mindre så besinder de sig dog når de får konkrete beviser på fejl mangler og løgnagtige oplysninger i en sag, og sådan er det via min erfaring i de fleste kommuner i landet, det virker som om man fra Odense kommunes side ikke kan finde ud af love og andre ting og derfor opfinder man sine egne ,og når det så bevises så er man for små til at acceptere dette , rette op på fejl og komme videre.

Og det er til stor skade for borgerne, en ting er at fejle det er menneskeligt men at nægte at rette op på div fejl og gøre det rigtigt det er stupidt ….

Måden du udtaler dig på får det til at lyde som om man vil rette op på nogle ting i Odense kommune men når man så når til bunden og kan se at du så kommer stærkt igen med en udtalse som

Rådmanden har også et klart bud på, hvad kommunens rolle skal være for at hjælpe de socialt udsatte i Odense:

- Vi skal tilbyde hjælp til selvhjælp og ikke virke omklamrende, siger han.


Så kan man frygte at intet ændres, for kommunen og mennesker som dig vil altid mene at hjælp til selvhjælp er at tvinge folk ud i uholdbare situationer, som til syvende og sidst kan slå folk i hjel.
Desværre virker det som om der skal lig på bordet før kommuner som Odense kommune besinder sig og vel at mærke først den dag hvor der kommer lig på bordet og de efterladte har ressourcer til at give Odense kommune en over snotten og ikke bare går i sort af sorg.

Du kan umuligt være stolt af jeres arbejde på Odense kommune ?

Men en god ting er der da kommet ud af at vi er så mange der har fulgt Lena Michelsens sag og det er de skjulte optagelser af møder som er helt lovlige og legitime, dem vil folk nu fortsætte med sådan at man altid har dokumentation i orden når kommuner lyver og manipulere med folk for Odense er da et godt læreeksempel på hvordan det kan gå når man beder om lov.

Det var bare det jeg havde på hjertet, jeg regner ikke med noget svar, da jeg ved at du ikke gider nedværdige dig til at komme med kommentar eller svar til dine egne borger, så forventer jeg heller ikke at du kan bruge din kostbare tid på borgere uden for Odense kommune.
Så derfor tak for din tid og dette brev lægges selvfølgelig på EB, BT, Nyhedsavisen,24 timer, fyns stiftstidene, samt K10)

Med venlig hilsen
xxxx
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:00   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Tak for opbakningen

Med alt det i krydser på mandag skal det nok gå!!!

Nu er det tirsdag.

Noget nyt, Lena?

Mine fingre er stadig krydsede.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:11   #37
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 19
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

har lige hørt fra sagsbehandler


JEG ER TILKENDT FØRTIDSPENSION PR. 01.08.08

Tusind tak for jeres opbakning herinde



Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:21   #38
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 20
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Lena

Stort stort tillykke med førtidspensionen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:24   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
TILLYKKE


Åh, hvor var det en længe, længe ventet god nyhed.

Hvad skal du så have tiden til at gå med? he-he.

Der bliver nok et "tomrum" nu... med en forventet enorm lettelse og træthed (har jeg hørt fra andre).

Så får du heldigvis en rolig sommer sammen med familien, hvor du ikke skal tænke så meget over tingene.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:49   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tillykke igen igen Lena hvad sagde jeg den var der denne gang ...

Zuza jeg tænker ikke så meget på hvad Lena skal bruge tiden på mere på hvad skal Odense kommune nu bruge tiden på , de mister deres mest trofaste penneven

Mon ikke Lena ser muligheder i denne her kamp...

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../430/index.htm

men ok LENA først skal du nok lige holde lidt ferie med familien og få lidt ro på , der kommer garenteret et stort tomt hul efter så mange års kamp...

men vi andre er her jo altid så kommer der noget der må ud så ved du hvor du finder os
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ung og alene Klund De Unge 12 28-10-2012 12:08
Vi er heldigvis ikke alene Tvillingemor Den nyttige viden vi alle har 5 26-08-2011 10:34
Hjælp - er helt alene mantrordetikke Alt det andet 34 28-02-2010 13:14
Er jeg helt alene? werschlein Din historie 1 03-07-2008 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension